رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ارز جنوسیس GNO چیست؟

ارز جنوسیس GNO چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از ارز های دیجیتال موجود در بازار با نام جنوسیس GNO بپردازیم. GNO توکن ارائه شده پلتفرم جنوسیس Gnosis است و یک بازار پیش بینی متن باز و غیرمتمرکز می باشد که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. با استفاده از پروتکل اتریوم، جنوسیس Gnosis قادر است یک اکوسیستم امن و شفاف را تضمین کند.

همچنین لازم است بیان نماییم جنوسیس Gnosis ابزارها و محصولات منحصر به فردی را به علاقه مندان به بلاکچین ارائه می دهد. در ادامه ما به معرفی کامل رمز ارز GNO و پلتفرم ارائده دهنده آن یعنی جنوسیس Gnosis به طور کامل خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید با عملکرد و ویژگی های جنوسیس آشنا شوید. برای دریافت اطلاعات کامل در ارتباط با ارز دیجیتال جنوسیس GNO تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ارز دیجیتال جنوسیس GNO چیست؟

gno 1 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
همانطور که در مقدمه این مقاله بیان نمودیم، GNO توکن ارائه شده پلتفرم جنوسیس Gnosis است که یک برنامه غیرمتمرکز می باشد و به عنوان یک پلتفرم بازار پیش بینی عمل می کند. نقش توکن GNO نگهداری و راه اندازی شبکه جنوسیس Gnosis است.

GNO به کاربران این امکان را می دهد  که از قراردادهای هوشمند استفاده کنند، تراکنش ها را در شبکه انجام دهند و در رای های حاکمیتی شرکت کنند. توکن GNO دارای یک منبع در گردش ۱،۸۶۵،۰۲۷ توکن و حداکثر عرضه ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ توکن GNO است. این عرضه هرگز افزایش نخواهد یافت.

توکن های GNO را می توان در بازار ثانویه خریداری کرد. پلتفرم جنوسیس Gnosis در ۲۴ آپریل ۲۰۱۷ یک ICO داشت، ۱۰ میلیون توکن تولید شد و این تنها بار بود. کاربرد اصلی GNO، تولید توکن های OWL است. OWL به عنوان توکن وثیقه برای بازارهای پیش بینی طراحی شده است. علاوه بر این از OWL می توان برای پرداخت ۱ دلار کارمزد در پلتفرم جنوسیس Gnosis استفاده کرد.


نیم نگاهی به توکن جنوسیس Gnosis

نام اختصاریGNO
نوع ارزToken
عرضه کل۱۰،۰۰۰،۰۰۰
مقدار در گردش۱،۵۰۴،۵۸۷
وب سایت رسمیGnosis.Io
بلاکچین اکسپلوررEtherscan.Io

Ethplorer.Io

پیج های ارتباطی رسمیReddit

Twitter

وایت پیپرhttps://Github.Com/Gnosis/Research/Blob/Master/Gnosis-Whitepaper.Pdf
آدرس قرارداد اتریوم0x6810e776880c02933d47db1b9fc05908e5386b96

معرفی پلتفرم جنوسیس Gnosis

gno 2 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
جنوسیس Gnosis را می توان به عنوان یک بازار پیش بینی متن باز و غیرمتمرکز معرفی نمود که بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است. کاربران قادر خواهند بود بازارهایی را ایجاد کنند که در آن بتوانند هر رویداد را پیش بینی کنند.

جنوسیس Gnosis یک اکوسیستم امن و شفاف را با استفاده از پروتکل اتریوم، تضمین می نماید. این پلتفرم در نظر دارد تا کارآمدترین ابزار پیش بینی در جهان را ارائه دهد. هدف جنوسیس ایجاد زیرساختی برای بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز است که می تواند به عنوان ابزار پیش بینی در این بازار عمل کند.

در واقع جنوسیس Gnosis معتقد می باشد با اجازه دسترسی به هر طرف پلتفرم خود و جمع آوری افکار عمومی در یک منبع، می تواند یک ابزار پیش بینی قابل اعتماد بسازد که می تواند برای تصمیم گیران در امور مالی و سایر بخش ها کاربرد داشته باشد. جنوسیس Gnosis از دو ارز دیجیتال GNO و OWL استفاده می کند که هر دو به اطمینان از قابل اعتماد بودن و توزیع تراکنش های آن کمک می کنند.

مطالعه
نکاتی برای سرمایه گذاری در بازارهای ارز خارجی

بررسی تاریخچه و معرفی بنیانگذاران جنوسیس Gnosis

gno 3 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
جنوسیس Genosis در سال ۲۰۱۵ توسط مارتین کوپلمن Martin Koppelmann و استفان جورج Stefan George به عنوان بخشی از ConsenSys تاسیس شد. در آپریل ۲۰۱۷، جنوسیس سرمایه مورد نیاز را جمع آوری کرد و از ConsenSys جدا شد تا به یک شرکت مستقل تبدیل شود. جنوسیس در جبل الطارق مستقر است و بیش از ۵۰ عضو دارد.

در واقع کار توسعه جنوسیس از سال ۲۰۱۵ آغاز شد. رمز ارز جنوسیس مقداری سرمایه را از طریق سبک حراج هلندی جمع آوری کرد. این تیم در عرض ۱۰ دقیقه به ۱۲.۵ میلیون دلار دست یافت، در حالی که هنوز ۹۵ درصد از توکن های جنوسیس را حفظ کرده بود.


عملکرد جنوسیس Gnosis چگونه است؟

gno 4 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
برای توصیف نحوه عملکرد جنوسیس Gnosis، ابتدا باید بررسی نماییم که بازار پیش بینی دقیقا چیست و چرا ارزش دارد. یک بازار پیش بینی از پیش بینی های کاربر برای جمع آوری اطلاعات در مورد رویدادهای آینده استفاده می کند. کاربران در بازار توکن هایی را معامله می کنند که نشان دهنده نتیجه یک رویداد خاص است. از آنجا که احتمال وقوع برخی از نتایج بیشتر از سایرین است، این توکن ها در بازار آزاد ارزش های متفاوتی دارند.

با گذشت زمان یا رخ دادن رویدادهای مرتبط، برخی از نتایج توکن ممکن است بیشتر اتفاق بیافتند و بنابراین ارزش آنها افزایش می یابد. هنگامی که رویداد رخ می دهد، توکن هایی که نتیجه نهایی را نشان می دهند ارزش کامل را دریافت می کنند در حالی که بقیه توکن ها هیچ ارزشی ندارند و فاقد ارزش می باشند.


بررسی ساختار جنوسیس Gnosis

gno 5 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
پروژه جنوسیس Gnosis دارای سه جزء اصلی به شرح زیر است:

  • لایه هسته Core Layer

لایه هسته جزء اساسی پلتفرم است. این قراردادهای هوشمند را در خود جای می دهد که مکانیسم کل بازار را در پروتکل فعال می کند. این لایه تنظیم صدور توکن را بر عهده می گیرد که وظیفه اصلی پروتکل است. با استفاده از شبکه توزیع شده امکان تمرکززدایی دارایی های دیجیتال را فراهم می کند.

همچنین، رابط پلتفرم از لایه اصلی شبکه جنوسیس Gnosis اجرا می شود. این به کاربران امکان می دهد تا بدون تاخیر یا هزینه ای، تراکنش های خود را انجام دهند. تنها کارمزد قابل اعمال در لایه اصلی، حداکثر کارمزد ۰.۵% برای خرید توکن های نتیجه است. با این حال، تیم پروتکل برای حذف آن تلاش می کند.

  • لایه سرویس Service Layer

این لایه مشتقات خود را از هسته گرفته و به عنوان مکمل برای هسته عمل می کند. همچنین این لایه به راه اندازی پلتفرم جنوسیس کمک می کند. همچنین لایه سرویس برخی از خدمات را در خود جای می دهد. این لایه ویژگی های بیشتری در عملکرد خود خواهد داشت که در برنامه های تیم جنوسیس Gnosis است.

با این حال، تیم انتظار دارد که لایه سرویس رابط کاربری بیشتری با کاربران و سایر برنامه ها داشته باشد. همچنین این برنامه ها با لایه اصلی پیوند خواهند داشت.

  • لایه اپلیکیشن Applications Layer

لایه اپلیکیشن کل برنامه های رابط کاربری را در خود جای می دهد. این اپلیکیشن ها معمولا بر روی یک بازار پیش بینی تعیین شده تمرکز می کنند. اگرچه جنوسیس برخی از اپلیکیشن های کاربردی را در اجزای خود دارد، توسعه دهندگان شخص ثالث بیشتر انها را ارائه می دهند. لایه اپلیکیشن در بالای هر دو لایه هسته و سرویس ساخته شده است. این لایه کاربر را قادر می سازد تا تنظیماتی را در رابط رویداد انجام دهد.

مطالعه
ارز پلی دپ PLA چیست؟

چه ویژگی جنوسیس Gnosis را منحصر به فرد ساخته است؟

gno 6 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
همانطور که در قسمت های قبلی مقاله بیان نمودیم، جنوسیس Gnosis ترکیبی از ابزارهای منحصر به فرد را برای علاقه مندان به بلاکچین ارائه می دهد. ابزار پیش بینی بازار به هر کسی اجازه می دهد تا از برنامه های پیش بینی سفارشی شده استفاده کند.

جنوسیس همچنین یک صرافی غیرمتمرکز و Gnosis Safe را ارائه می کند که راهی امن برای مدیریت دارایی های دیجیتال است. جنوسیس Gnosis با سه خط تولید متقابل همراه با یک تیم فعال جهانی، در برابر رقبای کمتر شناخته شده متمایز است.

لازم به ذکر است که پلتفرم جنوسیس Gnosis از مجموعه ای از قراردادهای هوشمند ساخته شده بر روی پلتفرم اتریوم استفاده می کند. از آنجایی که قراردادهای هوشمند در شبکه اتریوم میزبانی می شوند، کنترل خواهند شد. پلتفرم جنوسیس بررسی هایی را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که کدهای موجود در قراردادهای هوشمند آنها به روز، ایمن و مطابق با چارچوب فعلی اتریوم است.


بررسی روند قیمت ارز دیجیتال جنوسیس

در زمان نگارش این مقاله یعنی در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ قیمت ارز دیجیتال جنوسیس GNO برابر با ۴۳۸.۳۶ دلار و با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۴،۳۵۷،۳۵۹ دلار می باشد. این رمز ارز در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۱۲ درصد کاهش قیمت داشته است. اکنون ارز دیجیتال جنوسیس GNO در رتبه ۱۲۰ سایت کوین مارکت کپ قرار دارد.

رمز ارز جنوسیس در تاریخ ۵ مِی ۲۰۱۷ با قیمت ۸۶.۷۷ دلار به فروش می رفت. پس از آن یک روند صعودی را طی نموده و در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۲۰۱۷ با کاهش قیمت همراه بوده است و قیمت آن برابر با ۸۴.۱ دلار بوده است. رمز ارز جنوسیس در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۸ به یک ATH رسیده است و پس از آن تا تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۱ یک روند نزولی را طی نموده است. لازم به ذکر است که ارز دیجیتال جنوسیس GNO برای دومین بار در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱ یعنی یک ماه پیش به بالاترین قیمت خود یا ATH رسیده است. در نمودار زیر شما می توانید روند قیمت ارز دیجیتال جنوسیس GNO را مشاهده نمایید:
gno chart 700x333 - ارز جنوسیس GNO چیست؟


خرید و فروش ارز دیجیتال جنوسیس GNO چگونه است؟

gno 7 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
برای خرید و فروش ارز دیجیتال جنوسیس GNO کاربران می توانند در یکی از صرافی های پشتیبانی کننده این رمز ارز ثبت نام و احراز هویت نموده، سپس به خرید و فروش بپردازند.

در صورتی که کاربران ایرانی قصد استفاده از صرافی های خارجی برای خرید این رمز ارز را داشته باشند، می توانند در ابتدا مقدار تومان مورد نظر خود را در یکی از صرافی های داخلی به یکی از استیبل کوین ها تبدیل نمایند سپس در صرافی خارجی آن را به ارز دیجیتال جنوسیس GNO تبدیل کنند. توجه نمایید در صورتی که از قبل در صرافی ثبت نام و احراز هویت نموده اید، نیاز به ثبت نام و یا احراز هویت مجدد نمی باشد.


معرفی صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال جنوسیس GNO

gno 8 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
امروزه با توجه به توسعه بازار ارزهای دیجیتال، صرافی های بسیاری مشاهده می شوند که در این زمینه فعالیت می نمایند. این صرافی ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند و در قبال این خدمات کارمزدی دریافت می نمایند. نکته ای که در انتخاب صرافی باید در نظر گرفته شود این است که از امنیت کافی برخوردار باشد. همچنین باید بررسی نمایید که رمز ارز مورد نظر شما توسط صرافی انتخابی پشتیبانی می شود یا خیر. در ادامه به معرفی چند نمونه از صرافی های آنلاین خارجی پشتیبانی کننده ارز دیجیتال جنوسیس GNO خواهیم پرداخت:

  1. صرافی Binance
  2. صرافی Kraken
  3. صرافی Uniswap
  4. صرافی Bitfinex
  5. صرافی Bittrex
مطالعه
مزایای استخرهای استخراج بیتکوین

معرفی کیف پول های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال جنوسیس

gno 9 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
برای ذخیره سازی ارز دیجیتال جنوسیس GNO کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری می توانند مورد استفاده قرار گیرند. لازم به ذکر است که کیف پول های سخت افزاری از امنیت بالایی برخوردار می باشند اما به دلیل قیمت بالا کمتر مورد استفاده افراد قرار می گیرند. کیف پول های نرم افزاری دسترسی افراد به دارایی را آسان می نمایند و به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه به معرفی کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی کننده رمز ارز جنوسیس GNO خواهیم پرداخت:

۱.کیف پول ترزور Trezor

کیف پول سخت افزاری تروزر در دو مدل ترزور وان Trezor One و تروزر تی Trezor T موجود می باشد که هر دو مدل از رمز ارز GNO پشتیبانی می کنند.

۲.کیف پول لجر Ledger

کیف پول لجر یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری است که علاوه بر رمز ارز جنوسیس GNO از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند.

۳.کیف پول تراست Trust

کیف پول نرم افزاری تراست از دیگر گزینه ها برای ذخیره سازی ارز دیجیتال جنوسیس GNO است. این کیف پول قابلیت نصب بر روی تلفن همراه را دارد و از یک رابط کاربر پسند برخوردار می باشد.

۴.کیف پول اتمیک Atomic

کیف پلو اتمیک در دو نسخه موبایل و دسکتاپ در دسترس می باشد و در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد. رابط کاربری زیبا یکی از ویژگی های این کیف پول به شمار می رود.

۵.کیف پول کوینومی Coinomi

کیف پول کوینومی در ابتدا تنها برای تلفن های همراه در دسترس بود اما پس از مدتی نسخه دسکتاپ آن نیز ارائه شد. با استفاده از کیف پول کوینومی افراد می توانند به راحتی به دارایی های خود دسترسی داشته باشند.

۶.کیف پول اکسودوس Exodus

کیف پول اکسودوس نیز یک کیف پول نرم افزاری می باشد. در این کیف پول برای تامین امنیت به یک رمز عبور و ۱۲ رشته کلمه برای بازیابی متکی می باشد.


بررسی آینده ارز دیجیتال جنوسیس

gno 10 700x292 - ارز جنوسیس GNO چیست؟
جنوسیس Gnosis به عنوان برترین بازار پیش بینی غیرمتمرکز عمل می نماید. این زیرساخت را برای اپلیکیشن های پیش بینی فراهم می کند. تیم پروتکل تلاش می کند تا جنوسیس Gnosis را به پلتفرم پیش بینی پیشرو تبدیل کند. آنها همچنین قصد دارند تجربیات عالی را به کاربران ارائه دهند.

با ابداع مکانیسم های مناسب برای کنترل توکن، تیم محصولات با کیفیتی را تشکیل داده است. از طریق پیش بینی ها، توکن جنوسیس تاثیر سرمایه گذاری زیادی بر بازارهای پیش بینی گذاشته است. با این وجود می توان نتیجه گرفت در صورت پیشرفت پلتفرم جنوسیس، توکن GNO نیز از آینده خوبی برخوردار باشد. اما لازم است که قبل از سرمایه گذاری به طور کامل تمامی عوامل را بررسی نمایید.


کلام پایانی درباره ی ارز جنوسیس GNO چیست؟

در  این مقاله به معرفی رمز ارز جنوسیس GNO و پلتفرم ارائه دهنده آن پرداختیم. جنوسیس Gnosis همانطور که گفته شد یک بازار پیش بینی متن باز و غیرمتمرکز می باشد. دارندگان توکن GNO در پلتفرم جنوسیس می توانند در ارتباط با پیشنهادات شبکه رای دهند. همچنین افراد قادر خواهند بود پس از خریداری این ارز دیجیتال آن را در یکی از کیف پول های ترزور، لجر، اتمیک، تراست و کوینومی ذخیره نمایند. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را دریافت نموده باشید.

ممنون از اینکه تا پایان مقاله ” ارز جنوسیس GNO چیست؟ ” همراه ما بودید.

https://www.zoomarz.com/gno-cryptocurrency

#ZOOMARZ

#زومـارز

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.