رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ارز فرکس Frax چیست؟

ارز فرکس Frax چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی دیگر از ارز های دیجیتال موجود در بازار با نام فرکس FRAX بپردازیم. پروتکل فرکس Frax در واقع به عنوان یک سیستم استیبل کوین متن باز معرفی می شود که یک پروتکل الگوریتمی می باشد و در حال حاضر در شبکه اتریوم و سایر زنجیره ها پیاده سازی شده است. در پروتکل رمزنگاری فرکس Frax از دو دارایی مختلف به نام استیبل کوین فرکس FRAX و توکن حاکمیتی و ابزاری فرکس شیرز FXS برای پشتیبانی از عملکردهای مختلف پلتفرم استفاده می شود.

در ادامه شما می توانید با این پروتکل و توکن های آن به طور کامل آشنا شوید. همچنین در صورتی که قصد دارید با کیف پول ها و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال FRAX آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

فرکس Frax چیست؟

frax 1 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
در ابتدا نیاز است تا به معرفی پروتکل فرکس Frax بپردازیم. همانطور که در مقدمه این مقاله بیان نمودیم، پروتکل فرکس Frax یک سیستم استیبل کوین بر روی زنجیره متن باز می باشد. هدف این پروتکل در واقع ارائه پول الگوریتمی غیرمتمرکز و بسیار مقیاس پذیر به عنوان جایگزینی برای ارزهای با عرضه ثابت می باشد.

فرکس Frax اولین استیبل کوین کسری-الگوریتمی در جهان است. این پروتکل از نظر ایدئولوژی خاص، بسیار باثبات و دارای مقیاس بالا می باشد که از یک سیستم دو توکنی به نام های استیبل کوین فرکس FRAX و توکن حاکمیتی فرکس شیرز FXS تشکیل شده است.

استیبل کوین در واقع یک ارز دیجیتال است که هدف آن ایجاد ثبات قیمت از طریق پیوند با یک دارایی ذخیره معمولا فیات است. بر خلاف استیبل کوین های استاندارد، استیبل کوین های الگوریتمی با تولید یا سوزاندن تعداد استیبل کوین و یا توکن های دیجیتال موجود، ثبات قیمت را حفظ می کنند. در واقع اگر قیمت به بالای ۱ دلار برسد سیستم الگوریتمی، استیبل کوین های جدیدی تولید می کند تا زمانی که قیمت به ۱ دلار باز گردد. این فرآیند از طریق سوزاندن استیبل کوین ها یا توکن های موجود به صورت معکوس عمل می کند.

مطالعه
ارز وو WOO چیست؟

نیم نگاهی به توکن فرکس Frax

نام اختصاریFRAX
نوع ارزToken
عرضه کل۲،۰۹۳،۲۲۵،۲۹۴
مقدار در گردش۲،۰۹۳،۲۲۵،۲۹۴
وب سایت رسمیFrax.Finance
بلاکچین اکسپلوررEtherscan.Io

Ethplorer.Io

Ftmscan.Com

Avascan.Info

Moonscan.Io

پیج های ارتباطی رسمیTwitter
وایت پیپرhttps://Frax.Finance/Whitepaper/
آدرس قرارداد اتریوم0x853d955acef822db058eb8505911ed77f175b99e

استیبل کوین الگوریتمی Algorithmic Stablecoin چیست؟

frax 2 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
استیبل کوین های الگوریتمی نشان دهنده یک روش توکنومیک کاملا متفاوت در رابطه با حفظ ثبات قیمت هستند. این پلتفرم ها ارزهای رمزنگاری شده را تولید می کنند که هدف آنها حفظ پیوند با دارایی های پایدار از طریق الگوریتم های ریاضی است.

در واقع، استیبل کوین های الگوریتمی با هدف دستیابی به این هدف از طریق سیاست های پولی خودکار که عرضه یک کوین را مدیریت می کند و بر ارزش کوین در رابطه با دارایی ثابت آن تاثیر می گذارد، می پردازد. در اکثر موارد راه اندازی مدل های استیبل کوین الکوریتمی دشوار است و به کندی مورد پذیرش قرار می گیرند.


معرفی توکن حاکمیتی فرکس شیرز FXS

frax 3 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
فرکس شیرز FXS توکن دوم پلتفرم فرکس Frax و توکن حاکمیتی پلتفرم می باشد. در واقع این توکن استیبل کوین نیست و به دارندگان خود حق رای و اداره کل شبکه Frax را می دهد. پارامترهای کنترل شده توسط FXS شامل تنظیم کارمزدهای مختلف مانند باز خرید یا ضرب و اضافه کردن یا تنظیم استخرهای وثیقه می باشد.

پارامتر دیگری که می توان از طریق رای گیری FXS تعیین کرد، تعیین نرخ نسبت به وثیقه است. عرضه اولیه FXS برابر با ۱۰۰ میلیون توکن بود. اما مقدار در گردش ممکن است با نسبت الگوریتمی بالاتر کاهش یابد. طراحی پروتکل فرکس به گونه ای است که به عرضه FXS اجازه می دهد تا تقاضای FRAX به شدت کاهش یابد. ارزش بازار برای FXS به عنوان ایجاد ارزش خالص مورد انتظار از تداوم توکن های FRAX محاسبه می شود.

در واقع می توان بیان نمود، افزایش ظرفیت بازار FXS سیستم را قادر می سازد تا توکن FRAX را پایدار نگه دارد. بنابراین تمرکز اصلی طراحی پروتکل، حفظ ارزش توکن FRAX به عنوان یک استیبل کوین است.


بررسی تاریخچه و بنیانگذاران پروتکل فرکس Frax

frax 4 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
سام کاظمیان Sam Kazemian، توسعه دهنده نرم افزار آمریکایی، پروتکل فرکس Frax را پایه گذاری کرد که اولین بار این ایده را در سال ۲۰۱۹ پرورش داد. این فرد یکی از بنیانگذاران یک دایره المعارف  آنلاین به نام Everipedia در سال ۲۰۱۴ بود و در سال ۲۰۱۹ رئیس جمهور شد. وی توسعه فرکس فایننس Frax Finance را با Stephan Moore که مشاور ارشد اقتصادی ترامپ بود، آغاز کرد.

پروتکل فرکس Frax شامل تیمی از مهندسان، از جمله Jason Huan و Travis Moore است. بنیانگذار فرکس فایننس وقتی متوجه شد که استیبل کوین ها به سرعت در حال افزایش هستند، این ایده را مطرح کرد. این تیم پروتکل فرکس را برای اندازه گیری اعتماد بازار ارز دیجیتال نسبت به یک استیبل کوین تا حدی الگوریتمی و وثیقه ای طراحی کرد.

مطالعه
جشنواره بایننس (برداشت یکی از کاربران)

عملکرد پروتکل فرکس Frax چگونه است؟

frax 5 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
پروتکل استیبل کوین فرکس Frax هم کسری و هم الگوریتمی است. این پروتکل از مکانیزم کسری-الگوریتمی استفاده می کند و ترکیب ان برای حفظ ثبات به شرح زیر است:

  • اگر FRAX کمتر از یک دلار معامله شود، پروتکل نسبت وثیقه را در مراحل ۰.۲۵% افزایش می دهد.
  • اگر FRAX بالاتر از یک دلار معامله شود، پروتکل نسبت وثیقه را کاهش می دهد.

از طریق توکن حاکمیتی FXS پارامترها را می توان برای مطابقت با هدف استیبل کوین تنظیم کرد و ثبات را از طریق تغییرات اقتصادی تضمین نمود.


بررسی ویژگی های فرکس Frax

frax 6 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
در این قسمت از مقاله شما می توانید با چند نمونه از ویژگی های پروتکل فرکس Frax آشنا شوید.

  1. پروتکل فرکس Frax از مکانیزم دو کوینی برای حفظ ثبات استیبل کوین خود یعنی FRAX استفاده می کند.
  2. فرکس به عنوان یک پلتفرم استیبل کوین منحصر به فرد طراحی شده است که توسط اعضای جامعه پروتکل آن هدایت می شود.
  3. فرکس بیش از ۶۰ درصد از عرضه توکن ابزاری خود یعنی FXS را برای سوددهی به ارائه دهندگان نقدینگی صادر می کند.
  4. این پروتکل غیرمتمرکز دارای حاکمیت زنجیره ای و استیبل کوین برای ادغام طرح ترکیبی کسری-الگوریتمی است. فرکس فایننس تنها پروتکل غیرمتمرکز استیبل کوین در زمان راه اندازی بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال فرکس FRAX چگونه است؟

frax 7 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
برای خرید و فروش ارز دیجیتال فرکس FRAX می توانید از صرافی های پشتیبانی کننده این ارز دیجیتال استفاده نمایید. صرافی های انلاین خارجی بسیاری مشاهده می شوند که در بستر ارزهای دیجیتال فعالیت می نمایند و کاربران می توانند از هر نقطه از جهان از انها استفاده کنند.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال فرکس FRAX کافیست تا در یکی از صرافی های پشتیبانی کننده آن ثبت نام نموده و سپس به احراز هویت بپردازید. در ادامه به معرفی انها خواهیم پرداخت.


صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال فرکس FRAX

frax 8 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
صرافی هایی که در این قسمت از مقاله به شما معرفی می نماییم، صرافی هایی هستند که می توانید از آنها برای خرید و فروش ارز دیجیتال فرکس FRAX استفاده کنید.

  1. صرافی UniSwap: صرافی یونی سواپ یکی از صرافی های غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است و یک پروتکل نقدینگی خودکار است. شما می توانید با اتصال کیف پول خود به صرافی یونی سواپ به انجام مبادلات بپردازید.
  2. صرافی Gate.Io: این صرافی یک صرافی ارز دیجیتال چینی می باشد و در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده است. کاربران ایرانی برای استفاده از این صرافی باید از نرم افزار تغییر Ip استفاده نمایند.
  3. صرافی SushiSwap: صرافی سوشی سواپ همانند صرافی یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است و این صرافی روش های مختلفی را برای تبادل و یا سواپ توکن ها ارائه داده است.
  4. صرافی Hotbit: صرافی هات بیت در سال ۲۰۱۸ در کشور هنگ کنگ و استونیا توسط گروهی با تجربه در حوزه ارزهای دیجیتال راه اندازی شد.
مطالعه
ارز فچ ای آی FET چیست؟

کیف پول های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال فرکس

frax 9 700x292 - ارز فرکس Frax چیست؟
برای ذخیره سازی ارز دیجیتال فرکس FRAX افراد می توانند از کیف پول های پشتیبانی کننده این رمز ارز استفاده نمایند. کیف پول هایی که در ادامه معرفی می نماییم، کیف پول هایی هستند که کاربران قادر خواهند بود در آن رمز ارز فرکس FRAX را ذخیره نمایند.

۱.کیف پول تراست Trust

کیف پول تراست از جمله کیف پول های نرم افزاری می باشد که از توکن های با استاندارد ERC-20، TRC-20، BEP-20 و BEP-2 پشتیبانی می کند. در این کیف پول شما می توانید علاوه بر رمز ارز FRAX، ارزهای محبوب همچون بیت کوین، اتریوم و … را ذخیره نمایید.

۲.کیف پول متامسک MetaMask

کیف پول متامسک یکی از کیف پول های نرم افزاری است که شما می توانید آن را به صورت یک افزونه بر روی مرورگرهای خود نصب نمایید. همچنین امکان نصب این کیف پول بر روی تلفن همراه نیز وجود دارد.

۳.کیف پول سیف پل SafePal

علاوه بر کیف کیف پول متامسک و تراست، کیف پول نرم افزاری سیف پل نیز از ارز دیجیتال فرکس FRAX پشتیبانی می کند. نصب این کیف پول آسان است و شما می توانید به راحتی آن را بر روی تلفن همراه خود نصب نمایید.


کلام پایانی درباره ی ارز فرکس Frax چیست؟

در این مقاله ما به بررسی ارز دیجیتال فرکس FRAX پرداختیم. پروتکل ارائه دهنده این ارز دیجیتال یعنی Frax، یک سیستم استیبل کوین است که به صورت الگوریتمی می باشد. در پروتکل فرکس از دو دارایی رمزنگاری به نام استیبل کوین فرکس FRAX و توکن حاکمیتی FXS استفاده می شود.

توکن فرکس شیرز FXS توکن حاکمیتی فرکس است و دارندگان آن در پروتکل از حق رای برخوردارند. شما می توانید از صرافی هایی که در این مقاله معرفی نمودیم برای خرید و فروش ارز دیجیتال فرکس FRAX استفاده کنید. همچنین می توانید آن را پس از خریداری در یکی از کیف پول های تراست، متامسک و سیف پل ذخیره نمایید. امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در ارتباط با ارز دیجیتال فرکس FRAX را دریافت نموده باشید.

از اینکه تا پایان مقاله “ارز فرکس Frax چیست؟” همراه ما بودید از شما متشکریم.

https://www.zoomarz.com/frax-cryptocurrency

منبع : زوم ارز

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.