رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ایده های جالب برای کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

مشاورین املاک در زمان کرونا برای رونق کسب و کار خود چه کارهایی را انجام می دهند؟ در این مقاله قرار است درباره چالش هایی که ممکن است در راه کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا اتفاق بیفتد صحبت کنیم.

بنابراین در این مطلب تمام این چالش‌ ها را بررسی خواهیم کرد. همچنین راه حل هایی را برای این موضوع ارائه خواهیم داد که بتوانید در دوران کرونا نیز کسب و کار خود را رونق دهید.
Earn2 - ایده های جالب برای کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

کرونا و مشکلات مشاورین املاک

همان گونه که می‌ دانید کرونا تاثیر زیادی در کسب و کار بخصوص بازار مسکن داشته و به گونه‌ ای معاملات بازار مسکن را کاهش داده است. اما شاید بپرسید حجم معاملات مسکن چقدر کم شده؟ رئیس اتحادیه املاک تهران طبقه مصاحبه ای اعلام کرد که حجم معاملات املاک و مسکن در فروردین ماه سال ۹۹ کاهش یافته و به بیانی دیگر می توان گفت که هیچگونه معاملاتی انجام نشده است.

مشاورین املاک از تاریخ ۱۹ اسفند سال ۹۸ مجبور شدند که کسب و کار خود را تعطیل کنند و همین امر سبب کاهش درصد حجم معاملات شد. در ادامه یک سری چالش هایی که در مسیر مشاورین املاک در زمان کرونا ممکن است اتفاق بیفتد را برای شما شرح خواهیم داد؛ بعد از آن تلاش می‌ کنیم که برای هر کدام یک راه حل مفیدی توضیح دهیم.

مطالعه
نرم افزار حسابداری تحت وب

۱.متوقف شدن بازدید خانه

اولین گزینه ای که مورد بررسی قرار می دهیم مسئله ای است که همیشه برای مشاورین املاک هنگام معاملات اتفاق می‌ افتد؛ به این صورت که مستاجرین اجازه بازدید از خانه را نمی‌ دهند و دلیل اصلی آن ویروس کرونا است. اگر به صورت منطقی فکر کنیم این تصمیم بسیار عاقلانه و درست است.

۲.خانه نشینی مشاورین املاک و صاحبان املاک

چالش دوم خانه نشینی مشاورین املاک است که این روزها ذهن آنها را به خود مشغول کرده است. زیرا بسیاری از مشاوران املاک مجبور هستند کسب و کارشان را تعطیل کنند و چاره ای جزء خانه نشینی ندارند. همچنین تمام مواردی که در هنگام نوشتن‌قولنامه باید انجام می‌شد به بعد از قرنطینه و کرونا موکول شده‌است.

۳.کمتر کسی به پای قرارداد می آیند

چالش سوم این است که این روزها بسیاری از افراد به دلیل ترس از کرونا و جان خودشان ترجیح می دهند در خانه بمانند.
Earn3 - ایده های جالب برای کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

۴.امکان بستن قرارداد وجود ندارد

چالش چهارم که این روزها بیشتر مشاورین املاک با آن سر و کار دارند نبستن قرارداد است. حتی بیشتر اوقات این امکان وجود دارد که مشاورین املاک بتوانند تا پای قرارداد بیایند.

ولی یک مشکل بزرگ وجود دارد اینکه بسیاری از ادارات و سازمان ها مثل شهرداری، اداره ثبت اسناد و غیره تمام هفته باز نیستند و ممکن است در آن روز تعطیل باشند. در نتیجه در حالت کلی نمی توان معامله ای را انجام داد.

۵.راهکارهای اساسی و مهم برای درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

یکی از این راهکارها تماس تلفنی باشد که این روزها می تواند راه گشا باشد. ولی با این وجود می توانید از طریق تماس تلفنی راهکارهایی را در پیش بگیرید که کمک کننده خواهند بود.

راهکار اول: حفظ مشتریان

اولین راهکار این است که برای حفظ مشتریان خود تلاش کنید و برای این کار بهتر است یک لیست به همراه نام مشتریان داشته باشید. همچنین درخواست و ملک آن ها را ثبت کرده و در صورتی که عکس یا فایلی مرتبط با آن ها وجود دارد به آن ضمیمه کنید.

مطالعه
نرم افزار یکپارچه مالی چیست و چطور بهترین نرم افزار یکپارچه مالی را انتخاب کنیم؟

راهکار دوم: ثبت و دریافت اطلاعات ملک به صورت آنلاین

راه حل بعدی که به درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا کمک می کند ثبت و دریافت اطلاعات ملک به صورت آنلاین است که می تواند در دوران کرونا بسیار راه گشا باشد و ارتباط خودتان را حفظ کنید.

اگر مشتری دارید که به دنبال خرید و فروش ملک است باید اطلاعات فردی او را بگیرید. در گام بعدی باید فایل‌ های آن را در سامانه خرید و فروش ملک قرار دهید که در صورت پیدا کردن مشتری جدید برای ملک آن را ثبت کنید. از طریق این روش می‌توانید بعد از پایان کرونا دیگر مطمئن شوید و تعداد زیادی از آن را انجام داده‌باشید.

راهکار سوم: خرید و فروش ملک های خالی از سکنه

این روش مربوط به خرید و فروش خانه های خالی است که باید در دوران کرونا و قرنطینه آن ها را قولنامه کرد و برای بعد از کرونا برای ثبت سند و رسمی کردن آن راحت باشید.

۶.یک اتفاق خوب که مشاورین املاک باید آن را جدی بگیرند

کرونا و دوران قرنطینه باعث یک سری اتفاقات ناراحت‌کننده‌شده که تمام افراد را خانه نشین کرده‌است. این مسئله باعث‌شده که مردم از ابزار و خدمات آنلاین استفاده کنند. امروزه افراد بیشتر از طریق عکس، ویدیو و سایت های آنلاین برای خرید و فروش ملک اقدام می کنند و روز به روز بر تعداد این افراد اضافه شده است.
Earn4 - ایده های جالب برای کسب درآمد مشاورین املاک در زمان کرونا

۷.آمادگی کافی را جهت آنلاین شدن معاملات داشته باشید

یک ایده بسیار جالب که امروزه خیلی از مشاورین املاک خواستار آن هستند، آنلاین شدن پروسه خرید و فروش ملک و همچنین ثبت کردن اسناد رسمی است.

البته در حال حاضر به صورت کامل این بستر از طرف سازمان دارایی، شهرداری و ثبت اسناد ایجاد نشده. ولی ساخت یک اپلیکیشن یا سایت در این خصوص می تواند یک راهکار مناسب باشد که پروسه خرید و فروش معاملات به بهترین شکل انجام شود.

مطالعه
خرید پارچه از چین چگونه است؟

آیا کرونا قیمت مسکن را کاهش می دهد؟

این مسئله یک سوال پر تکراری است که این روزها ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است. ممکن است خیلی از افراد هنوز به فکر کاهش قیمت مسکن در دوران کرونا باشند. ولی متاسفانه این مسئله هنوز اتفاق نیفتاده و کرونا تاثیر بسیاری روی قیمت مسکن نگذاشته است.

کلام پایانی

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و تمام اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. اما شما به عنوان یک مشاور املاک با چه چالش ها و راهکارهایی مواجه هستید؟ خوشحال می‌شویم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و سوالات یا پیشنهادات خودم را برای ما و دیگر کاربران درمیان بگذارید.

اما برای شما خریداران و املاک داران محترم، پیشنهادی استثنایی داریم. می توانید با مشاوره و راهنمایی همکاران ما بهترین تجربه خرید را در خرید و فروش ملک داشته باشید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر ، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.