رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر ترجمه فارسی pdf

کاربران گرامی،محصول مورد نظر شامل کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر و ویلیام یوری ترجمه فارسی با کیفیت بسیار بالا تایپ شده به صورت رنگی و با قابلیت  سرچ می باشد که با فرمت پی دی اف به زبان فارسی در حجم ۱۷۳ صفحه با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

دانلود فایل

 به همان اندازه که داشتن گزینه های زیاد ارزشمند است، افراد درگیر در مذاکره به ندرت نیاز به آنها را احساس می کنند.  در یک اختلاف، مردم معمولاً معتقدند که پاسخ درست را می دانند – دیدگاه آنها باید غالب باشد.  در یک مذاکره قرارداد، آنها به همان اندازه معتقدند که پیشنهاد آنها معقول است و باید پذیرفته شود، شاید با مقداری تعدیل در قیمت.  به نظر می رسد همه پاسخ های موجود در امتداد یک خط مستقیم بین موقعیت آنها و شما قرار دارند.  اغلب تنها تفکر خلاق نشان داده شده پیشنهاد تقسیم تفاوت است.  در اکثر مذاکرات چهار مانع عمده وجود دارد که مانع از ابداع گزینه های فراوان می شود: (۱) قضاوت زودهنگام.  (۲) جستجو برای پاسخ واحد.  (۳) فرض یک پای ثابت.  و (۴) فکر می کنند که “حل مشکل آنها مشکل آنهاست.”  برای غلبه بر این محدودیت ها، باید آنها را درک کنید.

قضاوت زودهنگام  اختراع گزینه ها به طور طبیعی به وجود نمی آید.  اختراع نکردن حالت عادی امور است، حتی زمانی که خارج از یک مذاکره استرس زا هستید.  اگر از شما بخواهند فردی را در جهان که شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است، نام ببرید، هر پاسخی که ممکن است شروع به پیشنهاد کنید، بلافاصله با تردیدها و تردیدهای شما روبرو خواهد شد.  چگونه می توانید مطمئن باشید که آن شخص شایسته ترین است؟  ممکن است ذهن شما خالی باشد، یا ممکن است چند پاسخ را که منعکس کننده تفکر متعارف باشد، بیرون بیاورید: “خب، شاید پاپ، یا رئیس جمهور.”  هیچ چیز به اندازه یک حس انتقادی برای ابداع مضر نیست که در انتظار ضربه زدن به اشکالات هر ایده جدید باشد.  قضاوت مانع تخیل می شود.  تحت فشار یک مذاکره آتی، حس انتقادی شما احتمالا تیزتر خواهد شد.  به نظر می رسد که مذاکره عملی نیاز به تفکر عملی دارد، نه ایده های وحشیانه.  ممکن است خلاقیت شما با حضور کسانی که در طرف مقابل هستند خفه شود.

7959a006 - دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشردانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر 

فرض کنید در حال مذاکره با رئیس خود در مورد حقوق خود برای سال آینده هستید.  شما درخواست افزایش حقوق ۴۰۰۰ دلاری کرده اید.  رئیس شما ۱۵۰۰ دلار به شما پیشنهاد داده است، رقمی که شما اعلام کرده اید رضایت بخش نیست.  در شرایط پرتنشی مانند این بعید است که شروع به ابداع راه حل های تخیلی کنید.  ممکن است از این بترسید که اگر یک ایده نیمه کاره روشن مانند افزایش نیمی از افزایش حقوق و نیمی از مزایای اضافی را پیشنهاد کنید، ممکن است احمقانه به نظر برسید.  رئیس شما ممکن است بگوید، “جدی باشید. شما بهتر از آن می دانید. این سیاست شرکت را به هم می زند. من حتی از این که شما آن را پیشنهاد کرده اید، تعجب می کنم.”  اگر در لحظه یک گزینه احتمالی برای گسترش افزایش در طول زمان اختراع کنید، ممکن است او آن را به عنوانیک پیشنهاد تلقی کند: “من آماده هستم تا بر این اساس مذاکره را آغاز کنم.”  از آنجایی که او ممکن است هر چیزی را که شما می گویید به عنوان تعهد تلقی کند، قبل از گفتن هر چیزی دو بار فکر می کنید.  همچنین ممکن است ترس داشته باشید که با اختراع گزینه ها، بخشی از اطلاعات را افشا کنید که موقعیت چانه زنی شما را به خطر می اندازد.  برای مثال، اگر پیشنهاد دهید که شرکت در تأمین مالی خانه ای که می خواهید بخرید کمک کند، رئیس شما ممکن است به این نتیجه برسد که شما قصد اقامت دارید و در نهایت هر گونه افزایش حقوقی را که او آماده ارائه پیشنهاد است، می پذیرید.

مطالعه
راهکار حسابداری صنعت رنگ و رزین با نرم افزار محاسبان

دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

جستجو برای پاسخ slngle.  در ذهن اکثر مردم، اختراع به سادگی بخشی از فرآیند مذاکره نیست.  مردم کار خود را به عنوان کاهش شکاف بین موقعیت ها، نه گسترش گزینه های موجود می دانند.  آنها تمایل دارند که فکر کنند، “ما به اندازه کافی برای توافق کردن در شرایط فعلی مشکل داریم. آخرین چیزی که به آن نیاز داریمیک دسته از ایده های مختلف است.”  از آنجایی که محصول نهایی مذاکره یک تصمیم واحد است، آنها می ترسند که بحث شناور آزاد فقط روند را به تاخیر بیاندازد و سردرگم کند.  اگر اولین مانع برای تفکر خلاق، انتقاد زودهنگام باشد، دومین مانع بسته شدن زودهنگام است.  با جست‌وجوی بهترین پاسخ از همان ابتدا، احتمالاً فرآیند تصمیم‌گیری عاقلانه‌تری را که در آن از بین تعداد زیادی پاسخ ممکن انتخاب می‌کنید، کوتاه می‌کنید.

فرض یک حرف ثابت.  توضیح سوم برای دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر اینکه چرا ممکن است گزینه‌های کمی روی میز وجود داشته باشد این است که هر یک از طرفین وضعیت را اساساً به این صورت می‌بیند که یا/یایا من چیزی را که مورد اختلاف است دریافت می‌کنمیا شما انجام می‌دهید.  یک مذاکره اغلب به نظر یکبازی “مجموع ثابت” است.  ۱۰۰ دلار بیشتر برای شما با قیمتیک ماشینیعنی ۱۰۰ دلار کمتر برای من.  اگر همه گزینه ها واضح هستند و من فقط با هزینه خودم می توانم شما را راضی کنم، چرا خودتان را اختراع کنید؟

فکر می کنند که “حل مشکل آنها مشکل آنهاست.”  آخرین مانع برای ابداع گزینه های واقع بینانه در نگرانی هر یک از طرفین تنها با منافع فوری خود نهفته است.  برای اینکهیک مذاکره‌کننده به توافقی برسد که منافع شخصی او را برآورده کند، باید راه‌حلی ایجاد کند که به نفع شخصی دیگری نیز توجه داشته باشد.  با این حال، درگیری عاطفی در یک طرف یک موضوع، دستیابی به جدایی لازم برای اندیشیدن راه‌های عاقلانه برای برآوردن منافع هر دو طرف را دشوار می‌کند: “ما به اندازه کافی مشکلات خودمان داریم؛ آنها می‌توانند از مشکلات خود مراقبت کنند.”  همچنین غالباً بی میلی روانی برای مشروعیت بخشیدن به نظرات طرف مقابل وجود دارد.  به نظر می رسد که فکر کردن به راه هایی برای جلب رضایت آنها بی وفا باشد.  بنابراین، خودنگرانی کوته‌بینانه،یک مذاکره‌کننده را به سمت توسعه مواضع حزبی، استدلال‌های حزبی و راه‌حل‌هاییک طرفه سوق می‌دهد.

نسخه.  پس برای ابداع گزینه های خلاقانه، باید

 (۱) عمل اختراع گزینه ها را از عمل قضاوت کردن آنها جدا کنید.

 (۲) به جای جستجوییک پاسخ واحد، گزینه های روی میز را گسترده کنید.

 (۳) برای جستجوی منافع متقابل؛

 (۴) ابداع راه هایی برای آسان کردن تصمیم گیری های خود.  در زیر به هر یک از این مراحل پرداخته شده است.

اختراع را از رد کردن جدا کنید.  از آنجا که قضاوت دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر مانع تخیل می شود، عمل خلاق را از عمل انتقادی جدا کنید.  فرآیند اندیشیدن به تصمیمات ممکن را از فرآیند انتخاب از میان آنها جدا کنید.  اول اختراع کن بعد تصمیم بگیر  به‌عنوان یک مذاکره‌کننده، حتماً خودتان اختراعات زیادی انجام خواهید داد.  این آسان نیست.  طبق تعریف، ابداع ایده‌های جدید مستلزم این است که به چیزهایی فکر کنید که قبلاً در ذهن شما نیستند.  بنابراین شما باید مطلوب بودن ترتیبدادن یک جلسه اختراع یا طوفان فکری را با چند همکار یا دوستان در نظر بگیرید.  چنین جلسه ای می تواند به طور موثر اختراع را از تصمیم گیری جدا کند.  یک جلسه طوفان فکری برای تولید ایده های زیادی برای حل مشکل در دست طراحی شده است.  قانون اساسی اصلی این است که همه انتقادات و ارزیابی ایده ها را به تعویق بیندازید.  این گروه به سادگی ایده هاییرا ابداع می کند بدون اینکه مکثی برای بررسی خوب یا بد، واقع بینانهیا غیر واقعی بودن آنها داشته باشد.  با حذف این موانع، یک ایده باید ایده دیگری را تحریک کند، مانند ترقه هایی که یکدیگر را به راه می اندازند.  در یک جلسه طوفان فکری، مردم نیازی به ترس ندارند که احمقانه به نظر برسند، زیرا ایده های وحشی به صراحت تشویق می شوند.  و در غیاب طرف مقابل، مذاکره کنندگان نباید نگران افشای اطلاعات محرمانه یا داشتن ایده ای به عنوان یک تعهد جدی باشند.  هیچ راه درستی برای اجراییک جلسه طوفان فکری وجود ندارد.  بلکه باید آن را با نیازها و منابع خود تنظیم کنید.  در انجام این کار، ممکن است برای شما مفید باشد که دستورالعمل های زیر را در نظر بگیرید.

مطالعه
صورت سود و زیان چیست؟

قبل از طوفان فکری:

 ۱. هدف خود را مشخص کنید.  به این فکر کنید که دوست دارید با چه چیزی از جلسه خارج شوید.

  ۲. چند شرکت کننده را انتخاب کنید.  معمولاً این گروه باید به اندازه کافی بزرگ باشد که یک تبادل محرک ایجاد کند، اما به اندازه کافی کوچک باشد که هم مشارکت فردی و هم اختراع آزاد را تشویق کند – معمولاً بین پنج تا هشت نفر.

 ۳. محیط را تغییر دهید.  زمانی و مکانی را انتخاب کنید که جلسه را تا حد امکان از بحث های معمولی متمایز کند.  هر چه یک جلسه طوفان فکری با یک جلسه معمولی متفاوت تر به نظر برسد، تعلیق قضاوت برای شرکت کنندگان آسان تر است.

  ۴. یک فضای غیررسمی طراحی کنید.  چه چیزی برای آرامش شما و دیگران لازم است؟  ممکن است با یک نوشیدنی صحبت کنید،یا در یک اقامتگاه تعطیلات در یک مکان زیبا صحبت کنید،یا به سادگی کراوات و ژاکت خود را در طول جلسه درآورید و یکدیگر را با نام کوچک صدا کنید.

 ۵. یک تسهیل کننده انتخاب کنید.  یک نفر در جلسه باید تسهیل کند – تا جلسه را در مسیر درست نگه دارد، مطمئن شود که همه فرصت صحبت کردن دارند، قوانین اساسی را اجرا کنند، و با پرسیدن سؤال، بحث را تحریک کنند.

2b007374 - دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشردانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

در طول طوفان فکری:

 ۱. شرکت کنندگان را در کنار هم و در مقابل مشکل دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر بنشینید.  جسمانی، روانی را تقویت می کند.  نشستن فیزیکی در کنار هم می تواند نگرش ذهنی مقابله با یک مشکل مشترک را تقویت کند.  افرادی که روبروییکدیگر قرار می گیرند تمایل دارند شخصاً پاسخ دهند و در گفتگو یا بحث شرکت کنند.  افرادی که کنار هم در نیم دایره ای از صندلی ها رو به تخته سیاه نشسته اند، تمایل دارند به مشکلی که در آنجا نشان داده شده است پاسخ دهند.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر

۲. قوانین اساسی از جمله قاعده عدم انتقاد را روشن کنید.  اگر شرکت کنندگان همگییکدیگر را نشناسند، جلسه با معرفی همه جانبه آغاز می شود و به دنبال آن قوانین اساسی روشن می شود.  هر نوع انتقاد منفی را غیرقانونی کنید.  اختراع مشترک ایده های جدیدی تولید می کند زیرا هر یک از ما فقط در محدوده های تعیین شده توسط مفروضات کاری خود اختراع می کنیم.  اگر ایده‌ها کنار گذاشته شوند، مگر اینکه برای همه شرکت‌کنندگان جذاب باشند، هدف ضمنی به پیشبرد ایده‌ای تبدیل می‌شود که هیچ‌کس آن را ساقط نخواهد کرد.  از سوی دیگر، اگر ایده های وحشی تشویق شوند، حتی آنهایی که در واقع به خوبی خارج از قلمرو ممکن قرار دارند، گروه ممکن است از این ایده ها گزینه های دیگری را ایجاد کند که ممکن است و هیچ کس قبلاً آنها را در نظر نمی گرفت.  قوانین اصلی دیگری که ممکن است بخواهید اتخاذ کنید این است که کل جلسه را غیرقابل ثبت کنید و از نسبت دادن ایده به هر شرکت کننده خودداری کنید.

  ۳. طوفان فکری.  هنگامی که هدف جلسه مشخص شد، تصورات خود را رها کنید.  سعی کنید فهرست بلندبالایی از ایده‌ها ارائه دهید و از هر زاویه‌ای به سؤال نزدیک شوید.

 ۴. ایده ها را در نمای کامل ثبت کنید.  ثبت ایده ها یا روی تخته سیاهیا بهتر، روی صفحات بزرگ کاغذ روزنامه، حس ملموسی از دستاورد جمعی به گروه می دهد.  این قانون عدم انتقاد را تقویت می کند.  تمایل به تکرار را کاهش می دهد.  و به تحریک ایده های دیگر کمک می کند.

مطالعه
هرآنچه درباره اتوبار و باربری باید بدانید

پس از طوفان فکری:

 ۱. امیدبخش ترین ایده ها را ستاره دار کنید.  پس از طوفان فکری، قانون عدم انتقاد را رها کنید تا امیدوار کننده ترین ایده ها را از بین ببرید.  شما هنوز در دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر مرحله تصمیم گیری نیستید.  شما فقط ایده هایی را معرفی می کنید که ارزش توسعه بیشتر را دارند.  ایده هایی را که اعضای گروه فکر می کنند بهترین هستند علامت گذاری کنید.

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر ترجمه فارسی

 ۲. برای ایده های امیدوارکننده پیشرفت هایی ابداع کنید.  یک ایده امیدوارکننده را در نظر بگیرید و راه هایی برای بهتر و واقعی تر کردن آن و همچنین راه هایی برای اجرای آن ابداع کنید.  وظیفه در این مرحله این است که ایده را تا جایی که می توانید جذاب کنید.  مقدمه انتقاد سازنده با این جمله: “آنچه که من در آن ایده بیشتر دوست دارم این است که …. شاید بهتر باشد اگر…؟”

 ۳. زمانی را برای ارزیابی ایده ها و تصمیم گیری تعیین کنید.  قبل از جدایی،یک لیست انتخابی و بهبود یافته از ایده های جلسه تهیه کنید و زمانی را برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این ایده ها و چگونه در مذاکره خود پیش بروید تعیین کنید.

طوفان فکری با طرف مقابل را در نظر بگیرید.  اگرچه دشوارتر از طوفان فکری با طرف خودتان است، اما طوفان فکری با افراد طرف مقابل نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد.  به دلیل افزایش خطر این که علیرغم قوانینی که براییک جلسه طوفان فکری وضع شده است، حرفی بزنید که به منافع شما پیش داوری کند، دشوارتر است.  ممکن است سهواً اطلاعات محرمانه را فاش کنیدیا طرف مقابل را به اشتباه گزینه ای را که شما در نظر گرفته اید با یک پیشنهاد سوق دهید.  با این وجود، جلسات طوفان فکری مشترک مزایای بزرگی در تولید ایده هایی دارد که منافع همه افراد درگیر را در نظر می گیرد، ایجاد فضایی برای حل مشکلات مشترک، و آموزش هر یک از طرفین در مورد نگرانی های طرف مقابل.  برای محافظت از خود در هنگام طوفان فکری با طرف مقابل، جلسه طوفان فکری را به صراحت از یک جلسه مذاکره که در آن افراد نظرات رسمی را بیان می کنند و در پرونده صحبت می کنند، متمایز کنید.  مردم به قدری به دانلود رایگان کتاب اصول و فنون مذاکره راجر فیشر ملاقات برای رسیدن به توافق عادت دارند که هر هدف دیگری باید به وضوح بیان شود.  برای کاهش خطر متعهد به نظر رسیدن به هر ایده، می توانید عادت کنید که حداقل دو گزینه را به طور همزمان پیش ببرید.  همچنینمی توانید گزینه هایی را که آشکارا با آنها مخالف هستید را روی میز قرار دهید.  “من می توانم خانه را بدون هیچ هزینه ای به شما بدهم، یا شما می توانید برای آن یک میلیون دلار پول نقد به من بپردازید،یا…” از آنجایی که شما آشکارا هیچیک از این ایده ها را پیشنهاد نمی کنید، مواردی که در ادامه می آیند به عنوان احتمالات صرف برچسب گذاری شده اند، نه  پیشنهادات  برای به دست آوردن طعم یک جلسه طوفان فکری مشترک، فرض کنیم رهبران یک اتحادیه محلی در حال ملاقات با مدیریتیک معدن زغال‌سنگ هستند تا راه‌های کاهش اعتصاب‌های غیرمجازیکیا دو روزه را بررسی کنند.  ده نفر – پنج نفر از هر طرف – حاضرند، دور یک میز رو به تخته سیاه نشسته اند.  یک تسهیل کننده بی طرف از شرکت کنندگان ایده هایشان را می خواهد و آنها را روی تخته سیاه می نویسد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.