رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای خرید دروگر

دروگر

دروگر جهت دروی محصول در زمین های مسطح و شیب داری به کار می رود که تراکتور در آن ها به سختی حرکت می کند. دروگر ها می توانند با اعمال نیروی برشی یا ضربه ای اقدام به دروی محصولات کشاورزی نمایند. برخی از دروگر ها دارای بافه بند بوده و این امکان را به کشاورز می دهند که بافه ها را بسته بندی و جمع آوری کند. دروگرها برای درو گندم، چمن، یونجه، برنج و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این ماشین باعث افزایش سرعت و راندمان، اتلاف انرژی و وقت شده و برای کشاورزان مقرون به صرفه است. دروگر یا ماشین درو در مدل های زیر توسط هایپر صنعت فامکو ارائه می شود:

  • دروگر شانه ای
  • دروگر دوار
  • دروگر خود گردان

دروگر در واقع یک دستگاه دروی محصولات کشاورزی می باشد. و برای درو کردن در زمین هایی بکار می رود که تراکتور و تیلر کشاورزی قابلیت حرکت در آن ها را نداشته باشد.

ویژگی دروگرها

از دروگرها به جهت درو کردن محصولات یا کوتاهی مانند، گندم، چمن و… بکار میرود. برای درو کردن زمین چمن های کوچک مانند زمین گلف مناسب اند و بوسیله فرد به آسانی کشیده و حمل می شود. جهت کم کردن هزینه ها می توان از دروگرهای دیزلی استفاده نمود. و میزان برداشت را بالا برد.

مطالعه
اهمیت سیستم حسابداری

هنگامی که تراکتور نتواند در زمین های شیبدار و یا هموار به درستی کار کند. در نتیجه از دروگر می توان به این منظور استفاده نمود. و پس از آن محصول را به شکل دستی جمع آوری کرد.که باتوجه به پایین بودن قیمت دروگر دو چرخ  میتوان آن را به سهولت تهیه نمود.

3454 - راهنمای خرید دروگر

قدرت دروگرها مختلف می باشد و توان آنها از ۵.۵ الی ۱۵ اسب بخار متغیر است. عرض کارکرد دروگرها ۱۲۰ سانتی متر می باشد و از دروگرهای متداول می توان به دروگر برنج، گندم، جو و یونجه اشاره نمود.

مشخصات فنی دروگر (دروگر گندم)

از دروگر برای درو کردن محصولاتی مانند گندم، یونجه و غیره استفاده می کنند. قبل از پیشرفت و تکنولوژی کشاورزان از دروگر دستی گندم برای برداشت محصول استفاده می کردند. استفاده از این تجهیز در کشاورزی باعث سرعت بخشیدن به کار کشاورزان شده است. این ماشین ها با دو موتور بنزینی و دیزلی طراحی شده اند، و دارای توان حداقل ۵ اسب بخار می باشند.

مطالعه
PHP چیست و کجاها کاربرد دارد؟

تیغه های به کار رفته در انواع دروگر می توانند ساقه ها را تا حداقل ۷ سانتی متر کوتاه نمایند.

دستگاه دروگر گندم

دستگاه دروگر گندم و جو به صورت شانه ای بوده و دارای انواع تراکتوری، سه چرخ و چهار چرخ می باشد. دستگاه دروگر گندم دارای بافه بند به منظور جمع کردن دسته ای گندم می باشد. در مدل تراکتوری این دستگاه، شانه برش به پشت تراکتور وصل شده و به صورت آفست از کنار تراکتور خارج می شود و اقدام به بریدن و بسته بندی گندم می کند. در مدل سه و چهار چرخ آن، شانه برش به جلوی دستگاه وصل شده و همزمان با جلو رفتن ماشین، اقدام به برش و جمع آوری گندم می کند. لازم به ذکر است که دستگاه های دروگر سه و چهار چرخ BCS قابلیت تعویض شانه برش برای گندم و یونجه را دارند.

یعنی همان دستگاه این قابلیت را دارد که با تعویض شانه و جایگذاری شانه برش مخصوص گندم یا یونجه، عملیات برش را برای هر دو محصول به طور جداگانه انجام دهد.

سششس - راهنمای خرید دروگر

دستگاه دروگر یوجه و علف

دستگاه دروگر یونجه دارای انواع شانه ای و بشقابی بوده که نوع بشقابی آن به تراکتور وصل می شود و نوع شانه ای آن خود دارای دو مدل تراکتوری و سه و چهار چرخ می باشد. در ایران بیشتر نوع بشقابی آن استفاده می شود که قیمت مناسب تری هم نسبت به نوع شانه ای آن دارد.

مطالعه
بازی کالاف دیوتی از فروشگاه جت گیم

دروگر شانه ای تراکتوری یونجه، به پشت تراکتور وصل شده و حالت آفست دارد و شانه برش آن از پایین اقدام به چیدن یونجه و ریزش آن در سطح مزرعه می کند. در دستگاه دروگر یونجه سه و چهار چرخ، شانه برش به جلوی دستگاه وصل شده و با حرکت این دستگاه یونجه چین، علف یا یونجه بریده شده و بر روی  زمین می ریزد. دستگاه علف چین سه و چهار چرخ از نوع سوار شونده است و کاربر می تواند بر روی صندلی آن بنشیند.

undefined - راهنمای خرید دروگر651 - راهنمای خرید دروگر

 

منبع : B2wall

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.