رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

نرم افزار جامع مالی و اداری شهرداری چطور به خدمات مدرن شهرداری کمک می‌کند؟

1 1 - نرم افزار جامع مالی و اداری شهرداری چطور به خدمات مدرن شهرداری کمک می‌کند؟

آیا تا به‌حال تصور کرده‌اید که شهرداری‌ها چطور به شهروندان خود خدمت‌رسانی می‌کنند؟ یا اصلا به این فکر کرده‌اید که هدف و غایت شهرداری دقیقا چیست؟

اجازه بدهید مقداری درمورد خود شهرداری و ماهیت آن توضیح دهیم.

تعریف شهرداری

شهرداری موسسه مستقل و عمومی است که به‌منظور اداره امور محلی از قبیل عمران، آبادی، بهداشت شهر و تامین رفاه و آسایش اهالی شهر تاسیس شده است؛ جالب است بدانید در گذشته به‌دلیل نفوذ بالای زبان عربی در سطح جامعه، شهرداری را بلدیه می‌نامیدند. ناصرالدین شاه قاجار در سال ۱۲۸۳ شمسی، اولین بلدیه را در تهران تاسیس کرد تا به سازماندهی امور داخلی بپردازد و جالب‌تر آنکه از زمان تاسیس اولین شهرداری تا قبل از سال ۱۳۰۴، تنها شانزده شهرداری در کل ایران وجود داشت که بعد از این سال، به مرور زمان به تعداد آنها افزوده شد.

در حال حاضر شهرداری یک نهاد اجرایی محسوب می‌شود که زیر نظر مستقیم «شهردار» اداره می‌شود، طبق ماده یک قانون شهرداری‌ها، در هر محل که جمعیت آن حداقل به پنج هزار نفر برسد، باید شهرداری تشکیل شود. وظیفه این سازمان، مدیریت شهر با مجوز مستقیم از دولت است که این مدیریت شامل موارد بسیار زیادی مثل ساخت‌وساز شهری، مدیریت پسماند، دریافت عوارض و مالیات، مدیریت درآمد، حفظ اماکن و آثار تاریخی شهر، نظارت بر نظم در شهر و … است.

چطور خدمات مدرن شهری داشته باشیم؟

مدیریت شهرداری در زمان‌های قدیم به دلیل جمعیت پایین شهرها و در نتیجه حجم کم‌تر خدمات آنچنان دشوار و پیچیده نبود و با روش‌های سنتی هم می‌شد نتیجه مطلوب گرفت اما در عصر جدید، مدیریت تمام موضوعاتی که در بالا به آنها اشاره شد، به دلیل افزایش جمعیت و به تبعیت از آن افزایش نیاز به خدمات شهری مطلوب، کاری بسیار دشوار و پیچیده شده است که با روش‌های قدیمی دیگر امکان پذیر نیست.

مطالعه
نرم افزار یکپارچه مالی چیست و چطور بهترین نرم افزار یکپارچه مالی را انتخاب کنیم؟

همین کلان‌شهر تهران را تصور کنید؛ حدود یک قرن پیش چقدر جمعیت و خودرو داشت و حالا چقدر جمعیت و خودرو در آن وجود دارد؟ حالا  تصورکنید که موضوعاتی مانند عوارض پسماند یا عوارض خودرو با این حجم از اطلاعات به‌صورت دستی بررسی شوند و برای آنها قبض صادر شود، شاید یک قرن پیش شدنی بود ولی حالا چطور؟

قطعا در دنیای امروز با حجم عظیمی از داده‌ها دیگر روش قدیمی پاسخگو نیست. در طرف دیگر امروزه شهرداری‌ها به واسطه خدمات گسترده‌ای که به شهروندان ارائه می‌دهند، دارای سازمان‌های مربوطه و زیرمجموعه‌های بسیار زیادی هستند که به‌خودی خود این سازمان‌ها نیازمند مدیریت جامع و قوی هستند.

بد نیست بدانید که همین مسائل باعث به وجود آمدن مقوله‌ای جدید تحت عنوان “تفاوت مدیر شهری و مدیر شهرداری” شده است.

قطعا راه حل دستیابی به مدیریت شهری نوین، استفاده از تکنولوژی مدرن است که به‌نوعی به رویکرد اصلی برای حفظ منافع شهری و ایده ساخت شهر هوشمند تبدیل شده است. در واقع مدیر شهری، مسئول ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است که برای دستیابی به هدف بزرگ‌تر یعنی مدیریت هوشمند شهری تلاش می‌کند، اما مدیر شهرداری صرفا مجری امور و پاسخگوی نحوه عملکرد شهرداری به شمار می‌رود.

جامعه آینده در حال تجربه تغییرات بنیادین است و همین تغییرات باعث می‌شود تا این جامعه به جامعه‌ای شهرنشین تبدیل شود؛ بنابراین شهرها به جای این که با انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی باشند، باید که به مراکز رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی، در چارچوب ملی بدل شوند. برای رسیدن به هدف مدیریت هوشمند شهری، ابزارهایی مانند

نرم افزار جامع شهرداری

وجود دارند که می‌توانند مدیران شهری را در رسیدن به اهداف کلان مدیریت شهری یاری کنند.

نرم افزار جامع شهرداری چیست؟

شهرها و شهرداری‌های ایران باتوجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی، وضعیتی متفاوت با دیگر شهرها و شهرداری‌های دنیا دارند، بنابراین مدیریت شهرهای ایران در مقایسه با مدیریت دیگر شهرها در سطح جهان از وضعیت منحصر به‌فردتری برخوردار هستند که ابزارهای خاصی هم نیاز دارند. همان‌طور که گفتیم یکی از این ابزارها، «نرم افزار جامع شهرداری» است که با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی شهرهای ایران طراحی شده باشد.

مطالعه
آیا با داشتن وبسایت فروش فایل میتوان درآمد خوبی کسب کرد؟

شهرداری‌ها برای دستیابی به اهدافی که ذکر کردیم، نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای خاصی هستند که هرکدام برای هدفی مشخص طراحی شده‌اند، مثلا در موضوع «درآمد» نرم‌افزار تخصصی درآمد شهرداری‌ها ساخته شده که به مدیریت درآمدها و نحوه تامین مالی ارائه کالا و خدمات می‌پردازد. یا مثلا در مبحث «کمیسیون۷۷»، نرم‌افزار مخصوص کمیسیون ماده ۷۷ ساخته شده است. این نرم‌افزارها درکنار دیگر نرم‌افزارها مانند عوارض خودرو و نرم‌افزارهای مالی و اداری مثل نرم‌افزار حسابداری مالی، بودجه و اعتبارات، بودجه تجمیعی و… پکیجی کامل می‌سازند که به آن نرم افزار جامع شهرداری‌ها می‌گویند.

احتمالا تا الان متوجه شدید که وظیفه نرم افزار جامع شهرداری، مدیریت تمامی امور و خدماتی است که در شهرداری به شهروندان ارائه می‌شود و به طبع اگر این نرم افزارها به خوبی با یکدیگر در ارتباط باشند (به اصطلاح نرم افزار یکپارچه باشند) پروسه خدمت رسانی به شهروندان را به سریع‌ترین و بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد و خدمات مدرن شهری اجرایی خواهد شد. مزیت این نرم‌افزار برای شهروندان این است که مراجعات مکرر آنها به بخش های مختلف شهرداری برای انجام درخواست‌های شهری را کاهش خواهد داد.

در واقع نرم افزار جامع مالی و اداری شهرداری بین بخش‌های مختلف مالی و اداری شهرداری ارتباط منطقی و نرم‌افزاری ایجاد خواهد کرد تا تمام بخش‌ها از اطلاعات یکدیگر مطلع باشند و با حذف بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها که به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شود، باعث کاهش اشتباهات یا انحرافات مالی و اداری خواهد شد.

وش خرید نرم افزار جامع شهرداری

بعد از تمام این صحبت‌ها احتمالا الان این سوال برای شما پیش آمده که چطوری می‌توان نرم افزار جامع مالی و اداری شهرداری خرید؟

برای تهیه نرم‌افزار جامع شهرداری که بتواند تمامی نیازهای شهرداری‌های در حال توسعه ایران را تامین کند، تنها راه خرید از شرکت‌های معتبر نرم‌افزاری است که سال‌های طولانی در حوزه نرم‌افزارهای شهرداری تجربه زیادی داشته‌اند زیرا در مسیر پر پیچ‌ و خم مدیریت شهری ایران و با توجه به تخصیص بودجه سالانه به شهرداری‌ها، باید نکات و پیچیدگی‌های خاصی در نظر گرفته شود تا از هدر رفت زمان و بودجه شهرداری‌ها جلوگیری کند. حوزه مدیریت شهری و نرم افزار جامع شهرداری، جای آزمون و خطا نیست و حتما باید به دست متخصصان آن حوزه سپرده شود.

مطالعه
شریک تجاری حساب رایان شوید

شرکت حساب رایان پارس یکی از تولیدکنندگان نرم افزارهای جامع مالی و اداری در حوزه‌های شهرداری، خصوصی و دولتی است که به‌صورت تخصصی از سال ۱۳۸۲ وارد حوزه شهرداری‌ها شده و تا به امروز افتخار ارائه سیستم جامع شهرداری به بیش از ۶۰۰ پایگاه شهری (شامل ۱۶ مرکز استان و ۵ کلان‌شهر) را داشته است. عمده‌ترین دلیل این موفقیت رویکرد یکپارچگی حساب رایان پارس است. به عبارت دیگر دیدگاه تولید «نرم افزارهای جامع شهرداری محاسبان» بر این است که از مرحله پیش‌بینی بودجه تا مرحله ارائه گزارش تفریغ بودجه کاملا مکانیزه باشد.

موفقیت در حوزه‌ای خاص مانند نرم‌افزارهای جامع شهرداری، اتفاقی نیست و حاصل کوله‌باری از تجربیات است که طی سالیان متمادی به‌دست آمده و اکنون شرکت حساب رایان را به یکی از برترین ارائه‌دهندگان نرم‌افزهای مالی و اداری و به‌طور اختصاصی نرم‌افزارهای جامع شهرداری بدل کرده است.

بنابراین مدیران محترم شهرداری‌های ایران که قصد دارند رویکرد خود را از «مدیریت شهرداری» به «مدیریت جامع شهری» تغییر دهند، کافی‌ست که با شرکت حساب رایان پارس درخواست مشاوره یا دمو خود را ثبت و اقدام به تهیه نرم‌افزار جامع شهرداری نمایند تا درکنار خرید نرم‌افزارهای یکپارچه شهرداری، تجربه‌های گران‌قدر سالیان طولانی شرکت حساب‌رایان را در قالب مشاوره دریافت نمایند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.