رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

بررسی جامع کارشناسی ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط

M 8 - بررسی جامع کارشناسی ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط

  مقدمه

ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط امکان پذیر است؟ آیا با لیسانس رشته دیگر فرصت شرکت در کنکور مدیریت را داریم؟

ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط در سال‌های اخیر از طرفداران بسیاری برخوردار شده است. از دلایل محبوبیت این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به ماهیت میان رشته‌ای و پویای آن اشاره کرد. همانطور که می‌دانید کارشناسی ارشد مجموعه مدیریت دارای گرایش‌های متنوعی بوده و افراد می‌توانند فرصت انتخاب گرایش‌های مختلف بر اساس توانایی‌های خود را داشته باشند. در کنکور ارشد مدیریت انواع درس‌های مفهومی، حل کردنی، تحلیلی و حفظی وجود دارد و به همین داوطلبان می‌توانند در کنکور ارشد مدیریت موفق باشند؛ همین موضوع سبب شده است که پیوسته بر تعداد داوطلبان کنکور مدیریت افزوده شود.

هر ساله دانشجویان بسیاری برای افزایش فرصت‌های شغلی در دسترس خود در آینده با داشتن مدرک کارشناسی دیگر رشته‌ها، خواهان ثبت‌نام و حضور در کنکور ارشد مدیریت هستند. به گونه‌ای که می‌توان گفت تغییر رشته به کارشناسی ارشد مدیریت یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین موارد برای ادامه تحصیل در مقطع­های بالاتر به شمار می‌رود. البته در نظر داشته باشید که تغییر رشته به ارشد مدیریت برای تمامی داوطلبان مناسب نخواهد بود. به همین منظور توصیه می‌شود با خودتان صادق باشید و تصمیم درستی را برای حضور در کنکور مدیریت بگیرید. مدیریت شامل زمینه‌های مختلف از جمله جامعه‌شناسی، روانشناسی، اقتصاد، آمار و … است. همچنین نیازمند مهارت‌هایی مثل تصمیم‌گیری، مدیریت تضاد، حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی قوی، هوش هیجانی و عاطفی مناسب و … است. فارغ‌التحصیلان این رشته با کسب دانش و مهارت لازم می‌توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی موسسات بزرگ هم مشغول به کار شوند.

کنکور ارشد مدیریت

پیشنهاد می‌شود با دانلود دفترچه راهنما اطلاعات دقیقی از قوانین و شرایط تغییر رشته به ارشد مدیریت به دست آورید. در حال حاضر بر اساس قانون وزارت علوم، داوطلبان کنکور ارشد صرف نظر از نوع مدرک کارشناسی می‌توانند در آزمون کارشناسی ارشد مدیریت شرکت داشته باشند. زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد هر ساله متغیر بوده و افراد باید با در دست داشتن دفترچه راهنما از فرآیند برگزاری آزمون و اطلاعات دقیق به دست آورند.

مطالعه
آموزش به دانش آموزان در خانه

ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط در حال حاضر از تقاضای قابل توجهی برخوردار است. پرطرفدارترین رشته‌ها و گرایش‌های ارشد مدیریت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد‌:

رشتهبرخی گرایش‌ها
مدیریت بازرگانیبازاریابی، مدیریت استراتژیک، تجارت الکترونیکی، بازاریابی بین‌المللی
مدیریت مالیمدیریت مالی، مهندسی مالی و مدیریت ریسک، بانکداری
مدیریت کسب‌و کار (MBA)مدیریت کسب‌وکار
مدیریت فناوری اطلاعاتسیستم‌های اطلاعات پیشرفته، کسب‌وکار الکترونیک، هوشمندی کسب‌وکار
مدیریت دولتیتوسعه منابع انسانی، بودجه و مالیه عمومی، مدیریت تحول
مدیریت صنعتیتحقیق در عملیات، تولید و عملیات، مدیریت کیفیت و بهره‌وری
مدیریت منابع انسانیمدیریت استراتژیک منابع انسانی، مدیریت عملکرد و بهره‌وری منابع انسانی
مدیریت کارآفرینیکسب‌وکار جدید

 

واحدهای درسی کارشناسی ارشد مدیریت

هر ساله سازمان سنجش با هدف آگاهی دادن به داوطلبان رشته ارشد مدیریت در زمینه مجموعه‌های امتحانی، ضریب درس‌ها، شرایط پذیرش رشته، درس‌های امتحانی و … در سایت سنجش دفترچه راهنما منتشر می‌کند. هر یک از گرایش‌های مدیریت دارای درس‌های مختلف با ضرایب متنوع هستند. برای مثال در رشته ارشد مدیریت بازرگانی درس‌های بازاریابی، زبان تخصصی و تئوری‌های مدیریت از بالاترین ضرایب، برخوردار هستند. اولین گام برای شرکت در کنکور ارشد مدیریت و ورود به این رشته داشتن روحیه خلاق و قدرت تصمیم‌گیری است. همچنین باید در درس‌هایی مانند آمار پایه خوبی داشته باشید. برای موفقیت در رشته مدیریت داشتن ذهنی آزاد، فن بیان قوی و روحیه رهبری بسیار مهم است.

با توجه به اینکه امکان تحصیل در این رشته برای مدارک کارشناسی مختلفی وجود دارد سالانه هزاران دانشجو با تغییر رشته خود، در کنکور ارشد مدیریت شرکت می­کنند. خیلی از داوطلبان با امید ارتقاء شغلی و یافتن یک کار پردرآمد این پروسه را در اولویت تحصیل خود قرار می‌دهند. دانشجویانی که در دوران کارشناسی خود در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل کرده‌اند، از طرفداران کنکور ارشد مدیریت هستند و با پاسخگویی نسبتا آسان به درس‌های کمّی و کسب درصد مناسبی برای درس‌های حفظی و مفهومی، به رتبه‌ها و دانشگاه‌های خوبی دست پیدا می‌کنند. آن‌ها دانش مهندسی خود را در کنار دانش مدیریتی خود قرار داده و می‌توانند نقش بسیار محوری را برای سازمان‌های دولتی و خصوصی ایفا کنند. از محبوب‌ترین رشته‌های مد نظر این افراد، می‌توان MBA و مدیریت مالی را نام برد.

مطالعه
برای کنکور پزشکی ۱۴۰۲ از کجا و چطوی و چه موقع  بهتره شروع کنیم

 

M 9 - بررسی جامع کارشناسی ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط

بازار کار ارشد مدیریت

اگر تصورتان از تغییر رشته به ارشد مدیریت این است که پس از فارغ‌التحصیلی بتوانید آینده شغلی خود را تضمین کنید باید بدانید که در وهله اول وجود مهارت و استعداد مدیریت و مسئولیت‌پذیری برای رسیدن اهدافتان از الزامات به شمار می‌رود. برخی از دانشجویان با تصور اینکه در همان اوایل پس از فارغ‌التحصیل شدن در این رشته می توانند یک کار درست حسابی در بازار فعلی به دست آورند، کاملا در اشتباه هستند؛ چرا که برای موفقیت در مسیر شغلی باید چند سال اول به تلاش و پشتکار خود افزود. همانطور که می‌دانید مدیریت تلفیق علم، حرفه و هنر است و برای اینکه بتوان یک مدیر باتجربه و کاربلد در حوزه کاری خود باشید، بایستی به مرور زمان بر توانایی های خود بی­افزایید. در حالت کلی رشته مدیریت در گرایش­های مختلف از بازار کار خوبی برخوردار هستند اما افزایش مهارت‌های مختلف و خارج از حوزه دروس کارشناسی ارشد مدیریت، از عوامل کلیدی موفقیت هستند.

آینده شغلی کارشناسی ارشد مدیریت

یک مدیر در حوزه کاری خود متخصص است و به عنوان یک پشتیبان قوی برای کارکنان شناخته می‌شود. یک مدیر حرفه ای و باتجربه همواره سعی بر آن دارد تا از اتلاف وقت جلوگیری نموده و از منابع مالی و انسانی به صورت بهینه بهره‌مند شود. هدف اصلی مدیریت، کسب عملکرد بالا از فعالیت خود و کارمندان، منابع در دسترس و کسب رضایت ذی‌نفعان است. ارشد مدیریت فرصت شغلی بهتری را برای داوطلبان به وجود می‌آورد و مدیران بخش‌های مالی، بازاریابی، بازرگانی و … سازمان‌های دولتی و مخصوصی از حقوق و مزایای بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه از مهم‌ترین دلایل محبوبیت رشته‌ مدیریت، فرصت‌های طلایی برای مهاجرت است. افراد در مقطع کارشناسی نیز می‌تواند به کشورهای خارجی با هدف تحصیل مهاجرت کنند اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد شرایط اپلای را برای داوطلبان آسان خواهد کرد.

مطالعه
شرایط کارشناسی ارشد بدون آزمون چیست؟

سخن پایانی

کارشناسی ارشد مدیریت از محبوب‌ترین رشته‌ها برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته‌ای غیر از رشته کارشناسی خود ادامه تحصیل دهند. مدیریت، ماهیت بسیار جذابی دارد و کنکور آن هم آنقدر دشوار نیست که نتوان از آن عبور کرد. دانشجویان رشته‌های فنی بیشترین تعداد شرکت‌کننده را از میان دانشجویانی دارند که لیسانس آن‌ها غیر مرتیط است و معمولا در رشته‌های MBA  و مدیریت مالی به رتبه‌های خوبی دست پیدا می‌کنند. در حال حاضر هیچ مانعی برای شرکت در کنکور ارشد مدیریت با مدرک کارشناسی غیرمرتبط وجود ندارد. اگر شما هم به مدیریت علاقه دارید و از حل مسائل، رویارویی با مشکلات، کار کردن با انسان‌ها و … لذت می‌برید، رشته مدیریت منتظر شماست!

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.