رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چرا در کنکور مدیریت شرکت کنیم؟ + بررسی کنکور و بازار کار ارشد مدیریت

M 11 - چرا در کنکور مدیریت شرکت کنیم؟ + بررسی کنکور و بازار کار ارشد مدیریت

مقدمه

چرا باید رشته مدیریت را برای ادامه تحصیل انتخاب کنیم؟ آیا می­دانید پیش از شرکت در کنکور مدیریت باید به چه مواردی توجه کرد؟ و گرایش‌های مربوط به رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟

در سال‌های گذشته بسیاری از دانشجویان، از جمله دانشجویان رشته‌های غیر مرتبط به دنبال شرکت در کنکور مدیریت هستند. گرایش‌های مدیریت بسیار گسترده بوده و لازمه انتخاب درست، بررسی تمام جوانب و درنظرگرفتن ویژگی‌های شخصیتی متناسب با آن رشته است. ما نیز در این مجموعه به دنبال ارائه بهترین خدمات برای شما عزیزان هستیم. به طوری که سعی داریم تا با ارائه مشاوره­های دقیق و هدفمند شما را در مسیری که انتخاب کرده‌اید راهنمایی کنیم. دانشجویان در حین انتخاب رشته دغدغه‌های بسیار زیادی را در خصوص آینده شغلی خود دارند و شاید مهم‌ترین معیار انتخاب رشته و گرایش همین موضوع است؛ اما نمی‌توان نقش علاقه و مهارت‌های فردی را نادیده گرفت.

در این مقاله به بررسی رشته مدیریت و جذابیت‌های آن خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

کنکورهای مرتبط با رشته مدیریت

پیش از آن­که در کنکور مدیریت شرکت کنید، توانایی‌ها و استعدادهای خود را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم­ترین توانایی‌های دانشجویان مدیریت، قدرت درک مفاهیم و داده‌هاست ؛ به طوری که باید از قدرت درک و تجزیه و تحلیل بالایی برخوردار باشید تا بتوانید راهبردها و استراتژی‌های مدیریتی را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و در شرایط سخت و بعضاً اضطراری بهترین تصمیم را بگیرید. از سوی دیگر شما قرار است در آینده سمت بسیار مهمی را در شرکت­های دولتی یا خصوصی داشته باشید.

مطالعه
بررسی جامع بهترین گرایش‌های دکتری مدیریت

جهت گام برداشتن در مسیر مدنظرتان باید در یکی از کنکورهای مدیریتی شرکت کنید. کنکورهای رشته مدیریت عبارتند از:

  • کنکور کارشناسی مدیریت (گروه علوم انسانی)
  • کنکور کارشناسی ارشد مدیریت
  • کنکور دکتری مدیریت

همچنین شما می‌توانید با توجه به مدرک تحصیلی خود، در یکی از کنکورهای یاد شده شرکت کنید. البته برای شرکت در کنکور مدیریت هیچ منعی برای افرادی که مدرک غیرمرتبط دارند، وجود ندارد. در ادامه مقاله سعی داریم تا در مورد واحدهای مربوط به ارشد مدیریت توضیحات بیشتری ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

راهنمای شرکت در کارشناسی ارشد مدیریت

هر ساله سازمان سنجش در سایت خود دفترچه راهنمای ثبت‌نام را منتشر می‌کند که کلیه اطلاعات لازم برای شرکت در کنکور ارشد در آن ذکر شده و علاقه‌مندان به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مدیریت با مطالعه آن با نحوه ثبت‌نام، کد رشته‌ها، گرایش‌ها، درس‌های امتحانی، ضرایب، سهمیه‌ها و … آشنا خواهند شد. مجموعه مدیریت در این دفترچه دارای کد ثبت‌نامی ۱۱۴۲ است.

گرایش های مربوط کارشناسی ارشد مدیریت

شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت با لیسانس غیرمرتبط برای تمام دانشجویان امکان­پذیر است.

مهم­ترین و اصلی‌ترین گرایش‌های مربوط به رشته مدیریت عبارتند از:

  • مدیریت بازرگانی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت صنعتی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت فناوری اطلاعات
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت کارآفرینی
مطالعه
بهترین گرایش‌های کارشناسی ارشد مدیریت + بررسی بازار کار و آینده شغلی

در هر گرایش درس‌های متفاوتی وجود دارد که شما در جلسه کنکور ملزم به پاسخ­گویی آن­ها هستید. این درس‌ها دارای ضرایب متفاوتی در هر گرایش هستند.

M 12 - چرا در کنکور مدیریت شرکت کنیم؟ + بررسی کنکور و بازار کار ارشد مدیریت

منابع  کنکور ارشد مدیریت

رشته مدیریت دارای ۸ گرایش اصلی است که دروس متفاوتی دارند و کتاب‌های متعددی برای کنکور آن‌ها تالیف شده است. مهم‌ترین مسئله برای موفقیت در کنکور ارشد مدیریت، انتخاب هوشمندانه بهترین منابع است که بیشترین تطابق را با سوالات کنکور دارند.

بررسی واحدهای ارشد مدیریت

دانشجویان در طول تحصیل خود واحدهای بسیاری را سپری می­کنند و توانایی‌های متعددی را به دست می‌آورند. در گام‌های اول دانشجویان باید با اصول و مبانی مدیریت، استراتژی، رفتار سازمانی و … آشنا شوند تا بتوانند استراتژی‌ها و راهبردهای بلند­مدت را تدوین کنند و به خوبی از عهده مدیریت شرایط برآیند.

هرگرایش دارای تعدادی درس تخصصی است که مختص آن بوده و به صورت اختصاصی به تحلیل و بررسی آن پرداخته است و اینجاست که شما باید مهارت‌های خود را خارج از فضای دانشگاه نیز ارتقا دهید و با ترکیب دانش و مهارت، به شغل و موقعیت ایده­آل خود برسید.

در نهایت دانشجویان باید با ارائه پایان‌نامه و دفاع از آن، مدرک خود را دریافت­ کرده و برای موفقیت‌های بیشتر، به جلو حرکت کنند.

 بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت

بررسی بازارکار کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت یکی از مهم­ترین دغدغه‌های دانشجویان است. گرایش‌های مدیریت بسیار گسترده بوده و فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در انتظار فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مدیریت خواهد­ بود. پیشنهاد می‌شود قبل از شرکت در کنکور، اطلاعات دقیقی را در خصوص بازارکار گرایش مدنظرتان به دست آورید. در این خصوص می‌توانید از افراد مشغول در صنایع مختلف و فارغ‌التحصیلان مدیریت پرس‌وجو کنید.

مطالعه
بررسی جامع کارشناسی ارشد مدیریت با لیسانس غیرمرتبط

سازمان‌های صنعتی، خدماتی، تجاری و بازرگانی برای رسیدن به موفقیت و سود بیشتر نیازمند مدیران توانا هستند. دانشجویان رشته‌های مدیریت می‌توانند با خیال آسوده در رشته مدنظر خود به تحصیل مشغول باشند به شرطی که علاوه بر دانش دانشگاهی خود، مهارت‌های مکمل مختلفی را آموخته باشند و با یک رزومه متناسب وارد بازار کار شوند.

M 13 - چرا در کنکور مدیریت شرکت کنیم؟ + بررسی کنکور و بازار کار ارشد مدیریت

سخن پایانی

ارشد و دکتری مدیریت از رشته‌های جذاب این روزهای کشور است که با داشتن مزایای مختلفی  مانند بازار کار مناسب، فرصت‌های اپلای و … به هدف بسیاری از داوطلبان تبدیل شده است. این رشته ماهیتی میان رشته‌ای دارد و شامل مطالبی از علوم مختلف مثل روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، آمار و … می‌شود. از مهم‌ترین نکاتی که برای انتخاب این رشته مد نظر قرار دهید می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • بازارکار و آینده شغلی
  • توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی

در این مقاله توضیحاتی در خصوص نحوه شرکت در کنکور ارشد مدیریت، درس‌ها و ضرایب کنکور، واحدهای درسی مقطع ارشد، بازار کار و … اشاره شد. امیدواریم بهترین مسیر را برای خود انتخاب کنید و با تلاش و کوشش به اهداف خود برسید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.