رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کار در آلمان، شرایط کار در آلمان، حقوق و هزینه و دستمزد

آلمان اولین مقصد مهاجرت ایرانیان به اروپا است. وقتی صحبت از مهاجرت کاری به میان می‌آید، هنوز هم بسیاری از ایرانیان کار در آلمان را به دیگر کشور‌های اروپایی ترجیح می‌دهند. این مقاله درباره صفر تا صد شغل در آلمان است که در آن به بررسی موضوعات مختلف از مشاغل مورد نیاز، قوانین و شرایط کاری گرفته تا حقوق، بیمه، مالیات و کاریابی می‌پردازیم، همچنین به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت اعزام دانشجو اطلاعات خود را در این زمینه ها و اعزام دانشجویان و مهاجرت به سایر کشور ها افزایش دهید.

دلایل زیادی برای انتخاب آلمان وجود دارد، سهولت در اخذ ویزا، تنوع شغل و تخصص مورد نیاز، حقوق خوب، امکان اخذ اقامت دائم آلمان و رفاه بالا، اگر کشوری به راحتی به شما ویزا می‌دهد، بازار کار خوبی برای شغل شما دارد، اقامت دائم و زندگی با کیفیتی را ارائه می‌دهد. آیا شما را تشویق به کار در آن کشور نمی‌کنند؟! آلمان یکی از این کشورهاست.

شرایط کار در آلمان

با توجه به اقتصاد قوی آلمان، مشاغل زیادی برای مهاجران ماهر در این کشور وجود دارد و به همین دلیل اکثر افرادی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. البته لازم است بدانید که مهاجرانی که به زبان انگلیسی یا آلمانی مسلط هستند و حداقل یک مهارت خاص را نیز دارند می‌توانند راحتتر در آلمان کار پیدا کنند و در شرکت‌های بزرگ و کوچک و حتی استارت آپ‌های فعال در این کشور مشغول شوند.

جالب است بدانید در سال ۲۰۱۰ جمهوری فدرال آلمان تحقیقی در مورد کار در آلمان برای مهاجران خارج از اتحادیه اروپا انجام داد و طی تحقیقات انجام شده اعلام شد که مهاجران خارج از اتحادیه اروپا که به آلمان مهاجرت می‌کنند می‌توانند یک شغل در عرض ۱۲ ماه پیدا کنند.

مطالعه
بررسی جامع ادامه تحصیل در ارشد حسابداری با لیسانس غیرمرتبط

البته لازم به ذکر است که با هجوم پناهجویان و مهاجران به آلمان از سال ۲۰۱۵ و همچنین ظهور بحران کرونا در سراسر جهان، این مدت تغییرات قابل توجهی داشته است، اما همچنان با این وجود شکی نیست که هر مهاجری که شرایط لازم و تسلط نسبی به زبان آلمانی را داشته باشد این شانس را دارد که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی در آلمان کار پیدا کند.

 

استخدام کارگر ساده در آلمان

از آنجایی که آلمان اقتصاد سالم و قوی دارد و از نظر شرایط کاری در وضعیت خوبی قرار دارد، به همین دلیل اشتغال کارگران ساده در آلمان به دلیل تنوع شغلی بالا با استقبال زیادی مواجه شده است. به همین دلیل کارگران می‌توانند با توجه به حرفه‌ای که به آن علاقه دارند و سابقه کاری که دارند در آلمان کار کنند.

از جمله مزایایی که می‌توان برای کارگران بیان کرد پرداخت به موقع حقوق است، علاوه بر این حقوق کارگران جزء حقوق خوب محسوب می‌شود و کارگران از کیفیت زندگی خوبی برخوردارند.

اما کشور آلمان با افزایش سن جمعیت دست و پنجه نرم می‌کند و به منظور تشویق افرادی که می‌خواهند از طریق کار به آلمان مهاجرت کنند، یک فرصت شش ماهه برای تصمیم‌گیری صحیح در انتخاب شغل خود ارائه می‌دهد، در این مدت فرد می‌تواند مدارک مورد نیاز را ارائه و برای اقامت دائم اقدام کند.

دلایل زیادی برای انتخاب آلمان وجود دارد، سهولت در اخذ ویزا، تنوع شغل و تخصص مورد نیاز، حقوق خوب، امکان اخذ اقامت دائم آلمان و رفاه بالا، اگر کشوری به راحتی به شما ویزا می‌دهد، بازار کار خوبی برای شغل شما دارد، اقامت دائم و زندگی با کیفیتی را ارائه می‌دهد. آیا شما را تشویق به کار در آن کشور نمی‌کنند؟! آلمان یکی از این کشورهاست.

work in germany - کار در آلمان، شرایط کار در آلمان، حقوق و هزینه و دستمزد

نرخ بیکاری در آلمان

زمانی که فردی تصمیم می‌گیرد کشوری را برای مهاجرت و کار انتخاب کند، ابتدا باید نرخ بیکاری در این کشور را بررسی کند. در مورد آلمان، این نرخ بسیار پایین و حدود ۳. ۲ دهم درصد است. گفته می‌شود نرخ بیکاری در این کشور در سال‌های آینده کاهش می‌یابد و تا سال ۲۰۲۵ به ۳. ۱ درصد می‌رسد.

مطالعه
ویزای همراه آلمان، ویزای پیوست خانواده و همسر شرایط کامل

نرخ بیکاری در یک کشور نشان دهنده میزان فرصت‌های شغلی در آن کشور است و اگر پایین باشد به این معنی است که وجود دارد، فرصت‌های شغلی زیادی برای مردم آن کشور وجود دارد. با این جزئیات آلمان گزینه خوبی برای کار محسوب می‌شود و اگر متقاضی تخصص لازم را داشته باشد معمولاً دست خالی به کشور محل اقامت خود باز نمی‌گردد. به همین دلیل است که اکثر افراد کار در آلمان را به عنوان بهترین گزینه برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

 

فرهنگ کار در آلمان

شاید یکی از نکاتی که مهاجران قبل از مهاجرت به آن توجه نمی‌کنند، کسب اطلاعات در مورد فرهنگ کار در آلمان باشد، اما دانستن این اطلاعات در مورد آن کشور الزامی است، اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید، باید بدانید که آلمانی‌ها اهمیت زیادی به برنامه‌ریزی می‌دهند و تمام کار‌های خود را طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام می‌دهند، زمان برای آن‌ها مفهومی کاملاً واضح است و وقت‌شناسی برای آن‌ها بسیار مهم است، به خصوص.

در محیط‌های کاری حرفه‌ای به طور کلی آلمان دارای سیستم مدیریتی قوی در تمامی زمینه‌های کاری است و به همین دلیل تمامی کار‌ها در این کشور بر اساس نظم انجام می‌شود، به عبارت دیگر تمامی جلسات به صورت دقیق و کارآمد برگزار می‌شود و از تمامی برنامه‌ها دستورالعمل‌ها به شدت رعایت می‌شود.

در این کشور همیشه زمان مشخصی برای رسیدن به هدف تعیین می‌شود و همه تصمیمات بر اساس آن گرفته می‌شود. بنابراین کاملاً واضح است که آلمان دارای فرهنگ تجاری است که کاملاً با نیروی کار دقیق و حرفه‌ای سازماندهی شده است، بنابراین اگر می‌خواهید در کارتان موفق باشید باید طبق دستور کار پیش بروید و برنامه‌های دقیق را دنبال کنید و همچنین حضور منظم و به موقع در جلسات را فراموش نکنید.

بازار کار در آلمان

در میان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، آلمان یکی از کشور‌هایی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد،بر اساس آمار به دست آمده تا ماه می‌۲۰۲۰، نرخ بیکاری در آلمان معادل ۳. ۳ درصد بوده است که به این معنی است که نرخ بیکاری در این کشور کمتر از متوسط نرخ بیکاری در کشور‌های اروپایی (۶. ۷ درصد) است. البته باید توجه داشت که نرخ بیکاری در همه مناطق آلمان یکسان نیست و در مناطق جنوبی این کشور مانند بایرن نرخ بیکاری کمتر است.

مطالعه
آموزش به دانش آموزان در خانه

شغل مورد نظر در آلمان

آلمان یکی از کشور‌های صنعتی است و بهتر است بگوییم صنعتی‌ترین کشور اروپاست، آلمان از نظر اقتصادی و فناوری نیز یکی از کشور‌های پیشرو در اتحادیه اروپا و جهان است. آلمان به دلیل روابط تجاری خوبی که با سایر کشور‌ها دارد، فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد هم در آلمان و هم در کشور‌های مختلف فراهم کرده است.

از آنجایی که آلمان یک کشور صنعتی محسوب می‌شود، برخی از تخصص‌های فنی و صنعتی فرصت‌های شغلی بیشتری را برای افراد فراهم کرده است. اما طبق آمار به دست آمده تا جولای ۲۰۲۰، آلمان بیش از ۵۷۳۰۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌های مختلف دارد که همگی مربوط به مشاغل موجود در فهرست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال ۲۰۲۱ است و بیشتر آن‌ها در جنوب و جنوب کشور قرار دارند،مناطق شرقی آلمان هستند.

بیشتر این فرصت‌های شغلی مربوط به نیروی کار ماهر در زمینه‌های فناوری، مهندسی، ریاضیات، بهداشت، آموزش و گردشگری است. برخی از این مشاغل محبوب در آلمان عبارتند از:

  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی توسعه وب و برنامه‌نویسی
  • مهندسی علوم کامپیوتر
  • مهندسی و مشاوره فناوری اطلاعات
  • مهندسی طراحی فنی
  • مهندسی ساختمان و مدل‌سازی
  • عرضه و تقاضا
  • تحقیق و توسعه فنی
  • مهندسی متالورژی و جوش
  • مهندسی مکاترونیک (مکانیک و الکترونیک)
  • مهندسی مکانیک و خودرو و…
aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.