رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

با انواع کلید و پریز برق بیشتر آشنا شوید | چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟

انواع کلید و پریز برق کدام اند؟ چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟ کلید و پریز برق جزء اجزای خانه هستند که زیاد داخل دید نیستند و خیلی اهمیتی ندارند. طبیعتاً خیلی کم پیش می آید که کسی کاربرد آنها را بلد نباشد، زیرا از کلید و پریز برق عمدتا برای روشن کردن لامپ و وصل کردن شارژر یا هر چیز دیگه دیگری استفاده می کنند.

انواع آنها تقریبا زیاد است و می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود آن را خرید کنید. در ادامه به معرفی انواع کلید و پریز برق خواهیم پرداخت و با توضیح کامل تر و جامع تر شما را با آنها آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ساختار و اجزای کلید و پریز برق

کلید و پریز برق از اعضای به خصوصی تشکیل شده‌ اند که شامل موارد زیر هستند:

درون کلید و پریز برق

اجزای داخلی کلید و پریز برق دارای ساختاری شامل سیم پیچی، اتصالات درونی و تعداد پل هستند. پل ها از دو عدد اجزا جداگانه تشکیل شده است که می توان به تک پل و دوپل اشاره کرد.

این روزها برای بالا بردن ایمنی ساختمان از کلید و پریز برق نسوز و غیرقابل برافروختگی استفاده می کنند. همین طور اعضای آن را به گونه ای ساخته اند که تا حد ممکن از جرقه و آتش سوزی جلوگیری می کند.

قاب

قاب در قسمت بیرونی آن قرار دارد که روی دیوار نصب می شود. در گذشته کلید پریزهای قدیمی را پیچ و مهره می کردند، ولی اکنون در مدل‌ های جدید به قاب وصل نمی کنند و تنها روی دیوار قرار می گیرد. مدل های جدید به صورت فنری هستند و می‌ توان خیلی راحت و آسان آن را روی عمق دیوار نصب کرد.

انواع کلید و پریز برق

کلید و پریز برق ساختمان از گذشته تاکنون پیشرفت زیادی کرده است و انواع مختلفی دارد. در ادامه آنها به صورت جامع تر توضیح خواهیم داد:
best switch outlet - با انواع کلید و پریز برق بیشتر آشنا شوید | چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟

مطالعه
تزئین نمای بیرونی ساختمان با گیاهان

انواع کلیدها

در ابتدا به انواع کلیدها خواهیم پرداخت:

مدل سوئیچی

مدل سوئیچی معمولاً در گذشته بیشتر استفاده میشد و شاید شما آن را در منزل مادر بزرگ ها و فیلم های قدیمی نیز دیده باشید. این گونه از کلیدها جزء رایج ترین وسایل در نوع خودشان هستند که در اکثر خانه ها دیده می شود و نصب آنها بسیار راحت است.

همچنین می توان تنها با بالا و پایین دادن دکمه چراغ ها، آنها را روشن یا خاموش کرد. این مدل به صورت جدید نیز در بازار وجود دارد و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

مدل سوئیچی دارای انواع بسیار زیادی است که می توان به تلفن همراه و الکسا آنها را کنترل کرد. البته ناگفته نماند که این مدل طرفداران بسیار زیادی دارند و اغلب در مدل های ساده یا غیر هوشمند به بازار ارائه می شود.

مدل فشاری

کلید برق فشاری اغلب در خانه های ما ایرانی ها بیشتر پیدا می شود و مرسوم تر است. کار کردن با این مدل خیلی ساده و کاربردی است و با فشار دادن می توان به راحتی آن را روشن کرد.

مدل فشاری به صورت تک پل و دو پل در بازار وجود دارد. تک پل فقط وظیفه دارد که تنها یک کار را انجام دهد و صرفا عهده دار یک کلید است. ولی دو پل بیشتر برای این منظور استفاده می شود که قسمتی از چراغ ها خاموش و بخشی دیگر روشن بماند.
covera - با انواع کلید و پریز برق بیشتر آشنا شوید | چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟
یک سری مدل جدید در بازار وارد شده است که دارای لامپ LED کوچکی هستند و می توان از طریق این لامپ ها بفهمید که چراغ و لامپ روشن است یا نه. این مدل بیشتر برای وقتی مناسب است که لامپ شما می سوزد و می توانید از طریق ال ای دی مشکل آن را دقیق تر متوجه بشوید.

مدل حساس به حرکت

اغلب این مدل را در راهروهای ساختمان، جلوی انبارها و محیط هایی که دارای اشیای قیمتی است استفاده می کنند. همان گونه که از نامش پیداست با احساس حرکت به صورت خودکار روشن می شود و می‌ توان از طریق آن به دزدها هشدار داد. شما نیز می توانید این مدل را در حیاط منزل خود استفاده کنید تا با هر گونه حرکت مشکوک سریعا متوجه شوید.

مدل حساس به صدا

تنها تفاوت این کلید با مدل حساس به حرکت این است که این مدل با توجه به هر گونه صدایی به صورت خودکار روشن می شود و اغلب از این مدل برای درون منزل استفاده می کنند.

مطالعه
نحوه تخلیه ملک مشاع چگونه است؟ | دادخواست تخلیه املاک مشاعی

به عنوان مثال وقتی که دست ها را به هم بزنید یا چیزی بشکند به صورت اتوماتیک روشن خواهد شد. از این مدل کلید برق از گذشته تاکنون استفاده می کردند، ولی الان از تکنولوژی و کارایی پیشرفته تری برخوردار است.

مدل قابل تنظیم

این نمونه از کلید برق را می توان به راحتی با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. مدل قابل تنظیم جزء جدیدترین مدل ها هستند که برای صرفه جویی در انرژی برق و حفظ منابع مالی استفاده می شوند.

این مدل به صورت خودکار روشن یا خاموش می شود، به عنوان مثال وقتی به داخل اتاق بروید چراغ روشن شده و وقتی آنجا را ترک کنید خاموش خواهد شد. نصب این گونه از مدل ها اصلا سخت نیستو به راحتی می توانید آن را نصب کنید.

مدل انتخابی

مدل انتخابی بیشتر برای وقتی استفاده می شود که می خواهید چند تا انتخاب داشته باشید. این کلید به شما این امکان را می دهد که به راحتی بین چند حالت مختلف یک گزینه را انتخاب کنید.

کلید انتخابی بیشتر برای پنکه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد که می‌ توانید بین چند دکمه حالت های مختلف را انتخاب کنید. این مدل را برای نورپردازی نیز استفاده می کنند و از طریق آن می توان رنگ ها را در زمان های مختلف تغییر داد. مزیت مدل انتخابی این است که از هدر رفتن مصرف انرژی جلوگیری می کند و تاثیر بسیاری زیادی در حفظ منابع مالی دارد.

مدل لمسی

این مدل کار شما را ساده تر می کند و بدون فشار دادن کلید می توانید این کار تنها با لمس انجام دهید. کودکان، افراد سالمند و معلولان نیز می توانند از آن به راحتی استفاده کنند. مدل لمسی یک کنترل دارد که کار شما را بسیار راحت تر می کند و شما می توانید از طریق آن، در هر جای خانه که هستید کلید را خاموش یا روشن کنید.
فروش کلید و پریز لمسی در شیراز 1 main - با انواع کلید و پریز برق بیشتر آشنا شوید | چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟

مدل فوتوالکتریک

کلید و برق مدل فوتوالکتریک، بسیار جالب است و با استفاده از سنسورهایی که در آن وجود دارد متوجه تاریک شدن هوا یا کم شدن نور می شود. بنابراین فوتوالکتریک وقتی که هوا تاریک می شود به صورت خودکار چراغ ها را روشن می کند.

مطالعه
وکیل املاک و مستغلات و تمام آنچه که باید بدانید

اکثرا از این مدل برای خیابان ها و بزرگراه ها استفاده می کنند. ولی شما می توانید آن را در حیاط، ایوان، پارکینگ و فضاهای بیرونی خانه نیز استفاده کنید.

انواع پریزهای برق

تا به اینجای کار با انواع کلیدهای برق آشنا شدید و کاربرد هرکدام از آنها را متوجه شدید، حالا قصد داریم در ادامه انواع پریزهای برق را برای شما شرح دهیم:
switch socket outlet - با انواع کلید و پریز برق بیشتر آشنا شوید | چگونه مصرف برق را اقتصادی تر کنیم؟

پریزهای تلفن

این پریزها به صورت سوکتی، دوشاخه ای یا ترکیبی در بازار وجود دارند و سیم کشی آنها راحت است. برای کار تنها کافیست ورودی باکس تلفن را به داخل واحد برده و از آنجا به پریزهای بعدی سیم کشی و با استفاده از لوله مجزا آن را هدایت کنید. اگر پریزهای تلفن به صورت سانترال یا زوج باشد باید در رنگ بندی و همچنین شماره بندی آنها دقت بیشتری کرد تا از هرگونه تداخلی جلوگیری شود.

پریزهای آنتن

پریزهای آنتن هم مانند پریزهای تلفن نصب می شوند ولی باید دقت کرد که سیم های مغزی کابل را به صورت دقیق در مکان خودشان نصب کنید.

پریزها و سوکت های شبکه

این نمونه از پریزها یا سوکت ها با دو روش قبلی متفاوت است و باید برای نصب آنها مستقیماً به سرور یا سوئیچ شبکه هدایت شود و سپس از آنجا نصب شود.

کلام پایانی

امیدواریم از نکات و مواردی که در این مقاله گفته شد استفاده کرده باشید. همانگونه که توضیح دادیم کلید و پریز برق از جمله موارد ضروری برای هر خانه یا هر مکانی هستند که از انواع مختلفی برخوردار می باشند. خوشحال می شویم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برای هرگونه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.