رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

فهرست محتوا

چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان؟ از نرم افزار های محاسبه شارژ ساختمان چه می دانید؟ در چند سال اخیر، رشد جمعیت به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر وجود مشکلات اقتصادی و عدم توجه به شهرهای کوچک و روستاها، مردم این مناطق به شهرهای بزرگ مهاجرت می‌ کنند و در نتیجه باعث افزایش جمعیت شهرهای بزرگ می ‌شوند.

هر واحد مسکونی به‌ عنوان شارژ ساختمان هزینه ‌ای را پرداخت می ‌کند که طبق قوانین و تبصره ‌های خاصی تعیین می ‌شوند.

توصیه می‌ شود که افراد، برای تهیه واحدی در آپارتمان، ابتدا قوانین مربوط به آپارتمان ‌نشینی را به ‌خوبی مطالعه کنند، زیرا اکثر مشکلات، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی و آشنا نبودن با قوانین مربوط به آپارتمان ‌نشینی است.

با دانش چگونگی این قوانین به‌ راحتی متوجه می ‌شوید که هر واحد چه مقدار هزینه ‌ای باید پرداخت کند، چرا باید این هزینه را پرداخت کند و چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان نیز به‌ طور کامل توضیح داده ‌شده است.

نرم‌ افزارهایی به‌ منظور محاسبه شارژ ساختمان  برای راحتی بیشتر کار مدیران ساختمان ساخته ‌شده‌ اند که در ادامه مطلب به چند نمونه از بهترین آنها اشاره خواهیم کرد.
fees 1170x658 11zon 1024x576 700x394 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

روش محاسبه شارژ واحدی

شارژ واحدی گزینه مناسبی برای مجتمع ‌های مسکونی، تجاری و اداری است. محاسبه این نوع شارژ طبق تعداد واحدها یک ساختمان است و همه واحدها به میزان مساوی، شارژ را به ‌صورت ماهانه پرداخت می‌ کنند. به ‌عنوان نمونه، واحدهای دوخوابه مبلغ  ۸۰ هزار تومان و واحدهای سه ‌خوابه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنند.

وجود یا نداشتن انباری و پارکینگ هم در محاسبه شارژ با این روش در تعیین میزان شارژ مؤثر است. مثلاً، واحدهایی که دارای انباری و پارکینگ هستند مبلغ ۶۰ هزار تومان و واحدهایی که تنها دارای انباری هستند باید مبلغ ۴۰ هزار تومان به‌ صورت ماهانه پرداخت کنند.
3 2 e1646815748843 1024x694 700x474 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه
روش محاسبه شارژ ساختمان با این روش برای مجتمع ‌هایی است که واحدهای یکسانی دارند مناسب است و همچنین مناسب برای ساختمان ‌هایی که سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی ندارند و هر واحد دارای کنتورهای آب و گاز جداگانه است.

روش محاسبه شارژ متراژی

این نوع محاسبه برای مجتمع‌ های مسکونی، اداری و تجاری مناسب است. برای پرداخت شارژ به‌صورت متراژی، تمام واحدها نسبت به اندازه متراژی که دارند، به‌صورت ماهانه شارژ خود را پرداخت می ‌کنند.

برای نمونه اگر شارژ هر متر ۲۰۰۰ تومان باشد، شارژ یک واحد ۱۵۰ متری، سیصد هزار تومان به‌ صورت ماهانه است و شارژ یک واحد دویست متری، چهارصد هزار تومان به‌صورت ماهانه خواهد بود.

توصیه می ‌شود مجتمع ‌هایی که واحدهایی با متراژ متفاوت دارند، از این روش محاسبه استفاده کنند. این مجتمع ‌ها از سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی  برخوردار هستند. صرفاً بیشترین میزان هزینه ‌های این‌ گونه از مجتمع‌ ها،  به بخش سرمایش و گرمایش آن مربوط می ‌شود.
finance accounting paper desk using 11zon 1024x683 700x467 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

شارژ نفری

این نوع روش محاسبه شارژ بستگی به تعداد ساکنان هر واحد دارد و مخصوص مجتمع‌ های مسکونی است. به‌ عنوان مثال شارژ هر فرد به‌ صورت ماهانه، ۵۰ هزار تومان است.

به ‌این ‌ترتیب، شارژ واحدی که دو نفر ساکن آن هستند، ماهانه صد هزار تومان می ‌شود و واحدی که چهار نفر ساکن دارد، باید ماهانه دویست هزار تومان بپردازد. بهتر است مجتمع ‌هایی که سیستم آب مشترک دارند، از این روش استفاده کنند؛ زیرا بیشترین هزینه صرف مصرف آب می ‌شود.

شارژ نفری متراژی

طبق این مدل از روش محاسبه شارژ ساختمان هر واحد بر اساس تعداد نفرات و متراژ واحد، موظف است به‌ صورت ماهانه شارژ پرداخت کند. روش محاسبه هرکدام از این بخش‌ ها اصولاً به‌ صورت بیست به هشتاد است، یعنی میزان شارژی که برای متراژ تعیین می ‌شود باید نسبت بیست به هشتاد با شارژ فردی داشته باشد.

به‌ عنوان نمونه واحدها برای پرداخت شارژ، موظف‌ اند نفری ۳۰۰۰۰ تومان و برای هر متر ۱۰۰۰ تومان پرداخت کنند. یعنی یک واحد صد متری که چهار نفر ساکن آن هستند، باید ماهیانه ۲۲۰ هزار تومان بپردازند.

مطالعه
مشاور املاک در حل اختلاف مالک و مستاجر چه نقشی دارد؟

همین طور واحدی با متراژ دویست متری که پنج نفر ساکن دارد، باید ماهانه ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کند. این مجتمع ‌ها  دارای سیستم آب مشترک نیز هستند.

روش محاسبه شارژ واحدی به همراه شارژ متراژی

این مدل محاسبه شارژ ساختمان برای مجتمع ‌های مسکونی، اداری و تجاری مناسب است. در این روش محاسبه شارژی ثابت وجود دارد که همراه میزان شارژ متغیر متراژی جمع می ‌شود و واحدها موظف هستند این میزان شارژ را به‌صورت ماهیانه بپردازند.

مثلاً شارژ ثابت یک واحد مسکونی، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان بوده و شارژ متراژی آن ۵۰۰ تومان برای هر متر مربع است.
1 2 1024x720 700x492 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه
در این صورت یک واحد مسکونی با متراژ ۱۵۰ متر، مبلغ ۱۷۵۰۰ تومان را باید به‌ صورت ماهانه بپردازد. اگر شارژ ثابت یک واحد اداری هشتاد هزار تومان باشد و شارژ متراژی آن ۱۰۰۰ تومان برای هر متر مربع باشد این واحد دویست متری باید ماهانه ۲۸۰۰۰۰ تومان شارژ پرداخت کند.

این نوع از محاسبه برای مجتمع ‌هایی که واحدهایی با متراژ متفاوت دارند و همچنین از یک سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی و مجتمع‌های ترکیبی برخوردار هستند مناسب است. یک مجتمع که همزمان دارای واحدهای مسکونی، اداری و تجاری است را مجتمع ترکیبی می گویند.

شارژ واحدی به همراه شارژ نفری

روش محاسبه شارژ واحدی به همراه شارژ نفری ساختمان برای مجتمع ‌های مسکونی مناسب است. در این روش، واحدها شارژ ثابتی دارند و دارای شارژ متغیری که طبق تعداد ساکنین هر واحد مشخص می‌شود، به آن افزوده می‌شود. لذا واحدها موظف ‌اند آن را به‌صورت ماهانه بپردازند.

مثلاً شارژ ثابت واحدها ماهانه صد هزار تومان است و به ازای هر نفر باید سی هزار تومان شارژ بپردازند.

در این صورت شارژ یک واحد مسکونی که چهار نفر ساکن دارد، ماهانه ۲۲۰۰۰ تومان می ‌شود یا مثالی دیگر واحدی که دارای پنج عضو است، ماهانه ۲۵۰۰۰۰ هزارتومان باید پرداخت کنند. این روش محاسبه نیز برای آپارتمان هایی که واحدهایی با متراژ یکسان و دارای آب مشترک هستند، مناسب است.
cfakepathlighting calculations 11zon 1024x576 700x394 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

شارژ واحدی به همراه شارژ نفر متراژی

محاسبه شارژ ساختمان به روش شارژ واحدی، به همراه شارژ نفری و متراژی مشخص خواهد شد. همچنین گاهی اوقات از ترکیب شارژ ثابت به همراه شارژ نفری و شارژ متراژی استفاده می ‌شود.

به‌عنوان نمونه، هر واحد مسکونی، دارای شارژ ثابت ماهانه ‌ای به مبلغ صد هزار تومان است و برای هر متر مربع باید ۲۰۰۰ تومان و برای هر نفر، ۵۰۰۰ هزار تومان بپردازد.

در این صورت شارژ یک واحد مسکونی با متراژ صد و پنجاه متر و چهار نفر عضو، ۴۲۰ هزار تومان به‌صورت ماهانه می‌ شود. یا نمونه دیگر، واحدی با متراژ دویست متر مربع با پنج نفر عضو، باید مبلغ ۵۲۵۰۰۰  تومان به‌صورت ماهانه بپردازند.

شارژ نفری به همراه شارژ متراژی

این مدل شارژ طبق تعداد ساکنین واحد و متراژ هر واحد تعیین می ‌شود. به‌عنوان نمونه، شارژ هر متر مربع ۲۰۰۰ تومان و برای هر نفر ۵۰۰۰ تومان است.

با این حساب، شارژ یک واحد صد متری با دو ساکن، ماهیانه ۲۱۰۰۰۰ تومان می‌ شود یا مثلاً  شارژ یک واحد دویست متری با سه نفر عضو، ماهیانه ۴۱۵۰۰۰ تومان می ‌شود.

پیشنهاد ما برای محاسبه مجتمع ‌های مسکونی که دارای سیستم گرمایش، سرمایش، آب و گاز مشترک هستند اما متراژ متفاوتی دارند، استفاده از این روش است.
1 3 1 1 700x394 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

شارژ واحدی به همراه شارژ متراژی و شارژ نفری

این نوع از محاسبه مناسب مجتمع ‌های مسکونی است. مثلاً شارژ ثابت هر واحد ۱۰۰ هزار تومان است و برای هر متر مربع باید ۲۰۰۰ تومان و برای هر نفر، ۵۰۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

در این صورت یک واحد با متراژ ۱۵۰ متر و چهار عضو باید ۴۲۰۰۰۰ تومان به ‌صورت ماهانه بپردازند. توصیه می ‌شود مجتمع ‌های مسکونی که واحدهایی با متراژ متفاوت و سیستم گرمایش و سرمایش، آب و گاز مشترک دارند، از این نوع محاسبه استفاده کنند.

ابزارها و نرم‌ افزار محاسبه شارژ ساختمان

اگر می ‌خواهید در بین مدیران ساختمان خود فردی شایسته باشید و کارهای شما دارای نظم و ترتیب خاصی باشد می‌ توانید از بهترین نرم ‌افزارهای مدیریت شارژ ساختمان درگوشی اندروید یا آیفون خود که امروزه به‌ راحتی در دسترس هستند بهره ببرید.

با نصب کردن این برنامه ‌های مجانی می‌ توانید روش‌ های سنتی مدیریت را پشت سر بگذارید و به ‌صورت خودکار شارژ را طبق متراژ، تعداد افراد، تعداد پارکینگ و…. مشخص کنید.
7 1 1024x599 700x409 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

وب رایگان

اگر مدیریت ساختمانی که در آن زندگی می‌ کنید به عهده شما باشد اصولاً با مشکلاتی همچون گرفتن شارژ ماهیانه، پرداخت قبوض، جلسات ماهیانه و غیره روبرو خواهید شد.

به‌ عنوان نمونه محاسبه دقیق شارژ واحدهای ساختمانی زمان بر است و شما  می ‌توانید به‌ جای مدیریت ساختمان به روش سنتی عمل کنید، این کار راحتی به شمار نمی ‌رود و باید از برنامه ‌های مدیریت شارژ ساختمان استفاده کنید.

مطالعه
پرسونای مخاطب چیست و چه فایده ای در بازاریابی دارد؟

اگر مسئولیت مدیریت ساختمان به عهده شماست پیشنهاد ما استفاده از بهترین نرم‌ افزار مدیریت شارژ ساختمان فارسی اندروید، آیفون و وب است. حتما امروزه نام وب برای شما شناخته ‌شده است، شما همچنین برای مدیریت حساب مالی خود می ‌توانید از بهترین سرویس ‌های رایگان مدیریت پول و حساب مالی آنلاین در برنامه وب رایگان استفاده کنید.
app mobile 700x403 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

نرم‌افزار شارژمان

در اکسل به‌ طور خودکار یا دستی می ‌توانید حساب ‌های مالی و فاکتورهای خرید قطعات ساختمان خود را ایجاد کنید، اما برای حساب کردن شارژ ساختمان استفاده از اکسل زمان زیادی از شما می گیرد.

اپلیکیشن شارژمان جزو نرم‌ افزارهای مدیریت ساختمان است که دارای رابط کاربری ساده است. در نتیجه شما می‌ توانید در هر کجایی که هستید به‌ راحتی به برنامه دسترسی داشته باشید.

این نرم ‌افزار مدیریت ساختمان رایگان بوده و فقط درصورتی‌ که شما به ‌صورت آنلاین هزینه شارژ را پرداخت کنید ۵۰۰ تومان کارمزد از حساب شما کم خواهد کرد.

استفاده از اپلیکیشن شارژمان چه مزیت هایی دارد؟

  1. این برنامه به ‌صورت خودکار شارژ طبق متراژ، تعداد نفرات، تعداد پارکینگ و…. را محاسبه می‌ کند.
  2. شما می ‌توانید به‌ صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه یا سیستم کامپیوتر شارژ را پرداخت کنید.
  3. ارتباط با سایر ساکنین ساختمان از طریق تابلوی اعلانات.
  4. هزینه‌ های شارژ ساختمان به ‌صورت ریز مشاهده کنید.
  5. مدیر ساختمان می ‌تواند ساکنین را در جهت دیرکرد پرداخت شارژ واحدهای پرداخت نشده جریمه کند.
  6. مدیر ساختمان می ‌تواند از وضعیت پرداخت واحدها در کمترین زمان گزارش بگیرد.
  7. تعریف صندوق ذخیره پول برای مواقع غیرقابل پیش‌ بینی
  8. تحویل دادن رسید کاغذی به اهالی ساختمان
  9. برای اهالی ساختمانی که مایل به پرداخت آنلاین نیستند تسویه دستی در نظر گرفته‌ شده است.
  • چند ساختمان را به ‌صورت همزمان مدیریت کرد.
  • پشتیبان گیری از اطلاعات ساختمان و واحدها و ذخیره اطلاعات در سرور شارژمان
  • اهالی ساختمان همزمان می‌ توانند از برنامه شارژمان استفاده کنند.

ا 1 1024x636 700x435 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

برنامه مدیریت ساختمان آپارتمانا

یکی دیگر از برنامه های مدیریت ساختمان آپارتمانا است که به ‌صورت رایگان در دسترس است و از طریق آن می‌ توانید در هر کجا که هستید هزینه ‌های ساختمان خود را در برنامه ثبت کنید.

رابط کاربری  برنامه آپارتمانا کار راحتی است، زیرا فقط با سه ضربه می ‌توانید هزینه شارژ خود را بپردازید. این برنامه مدیریت ساختمان روی اندروید، آیفون و وب قابل ‌اجرا است:

استفاده از اپلیکیشن آپارتمانا چه مزیت هایی دارد؟

  • تنها با یک تپ می ‌توانید شارژ ساختمان را محاسبه کنید.
  • می ‌توانید صورت حساب خود را به ‌صورت شفاف و به‌ موقع مشاهده کنید.
  • از طریق درگاه پرداخت می‌ توانید شارژ خود را به‌صورت آنلاین بپردازید.
  • هزینه ‌های ساختمان را ثبت کنید.
  • از وضعیت گردش صندوق، واحدهای بدهکار، صورت حساب واحدها گزارش بگیرید.
  • از اخبار توسط تابلو اعلانات مطلع شوید.

9f97c180 46a8 43ce 8c89 b1b6ff6e7c80 500x500 1 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

نرم‌افزار سامیار

اگر می ‌خواهید با حداقل دانش حسابداری، مدیریت و حسابداری آپارتمان خود را بر عهده بگیرید پیشنهاد ما استفاده از برنامه مدیریت هزینه ساختمان یا سامیار است. در این برنامه می‌ توانید با استفاده از مشخصات ساکنین یا مالک و مستاجر واحدهای ساختمان خود و صندوق‌ های مالی را تعریف کنید.

استفاده از اپلیکیشن سامیار چه مزیت هایی دارد؟

توصیف دوره ‌ای و غیر دوره ‌ای آمارهای دریافت و هزینه آپارتمان

پرداخت قبض ‌ها و فاکتورها را بازگو  می‌ کند.

از طریق پیامک، ایمیل، بلوتوث و غیره رسید پرداخت صادر شده را ارسال می ‌کند.

وضعیت صندوق، وضعیت دریافت ‌ها، فاکتورها، واحدها، قبض ‌ها و غیره را به ‌صورت سریع و متنوع گزارش گیری می ‌کند.

پشتیبان گیری از اطلاعات
samyar application 768x509 1 700x464 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

نرم‌ افزار آپاپی

برنامه رایگان شارژ ساختمان اندروید آپاپی آخرین نرم ‌افزار فارسی است که امروز به ‌صورت کوتاه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی قابل‌ قبول فلت و عملکردهای بسیار خوبی که در این برنامه وجود دارد مانند پرداخت و محاسبه آنلاین شارژ ساختمان، امکان اضافه کردن چک برای پرداخت آینده، اطلاع رسانی به سایر ساکنین که برنامه را روی گوشی خود نصب کرده‌ اند، مدیریت مالی و حسابداری مدیران ساختمان، گزارش گیری از بدهی و پرداخت‌ ها، ثبت گروهی یا تکی واحدهای ساختمان با اطلاعات دقیق نفرات، شماره‌حساب، انتخاب نوع سکونت مستاجر یا مالک اشاره کرد.

به‌ دلیل رایگان بودن برنامه آپاپی این اپلیکیشن دارای ویژگی های قابل قبولی است اگر چه جای خالی بعضی از بخش ها مانند نسخه آیفون، بررسی پارکینگ، انباری و.. در آن حس می ‌شود و امکان دارد با باز کردن برخی از منو باگ ‌ها نمایان شوند ولی به‌ طورکلی این برنامه یکی از برنامه ‌های خوب مدیریت ساختمان داخل کشور به‌ حساب می آید.
ب 1024x512 700x350 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

استفاده آسانسور در آپارتمان

همه ما می دانیم که آسانسورها برای انتقال افراد و وسایل به طبقات بالا مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در  گذشته فقط شرکت‌ ها از آسانسور برای حمل بار استفاده می ‌کردند، اما در حال حاضر این وسیله راه خود را به خانه ‌ها پیداکرده است.

مطالعه
نکات کلیدی خرید باغ و ویلا

افراد ساکن شهرها به دلیل کمبود فضا اجباراً به ساخت ساختمان ‌هایی با طبقات زیاد روی آورده‌ اند. وجود آسانسور دسترسی به طبقات بالا را آسان می‌ کند.

حالا که این عضو آپارتمان دلیل وجودی خود را ثابت کرده است نحوه استفاده از آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی نیز شده است. بعضی از افراد به خاطر استفاده نا صحیح از آسانسور به آن آسیب وارد می ‌کنند و برخی نیز با سر و صدای آن مشکل دارند.

این مشکلات و مسائل دیگر باعث شد که قانون استفاده از آسانسور در آپارتمان به طور عرف و قوانین به وجود آید. در متن زیر با کلیه قوانین و عرف ‌های استفاده از آسانسور آشنا می ‌شوید.

تأثیر طبقه بر پرداخت هزینه‌ها در قوانین استفاده از آسانسور

گاهی برای شما این سؤال پیش میاید که آیا افراد ساکن درطبقه همکف و یا طبقه اول می‌توانند از پرداخت مخارج آسانسور مثل هزینه اتصال و به کارگیری آن و خرج ترمیم و پرداخت شارژ صرف نظر کنند؟ بر اساس ماده ۲۳ قانون تملک آپارتمان‌ها در مورد قوانین استفاده از آسانسور، اعتراض افراد ساکن در طبقات همکف یا اول جهت عدم پرداخت مخارج  به آسانسور مربوط است و به علت استفاده نکردن از آن، قابل قبول نیست.
قوانین استفاده از آسانسور 3 11zon 1024x797 700x545 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

تأثیر خالی بودن و عدم استفاده مکرر از واحد آپارتمان بر پرداخت شارژ در قانون آسانسور

امکان دارد واحدی مسکونی یا تجاری به دلایل متفاوتی مثل مسافرت، به اجاره نرفتن واحد، نبود ساکنین در آن واحد خالی بماند. در این زمان افراد ساکن در آپارتمان نسبت به پرداخت افزایش شارژ ساختمان با مشکلات و ابهاماتی  رو به رو می ‌شوند.

بر اساس ماده چهارم قانون استملاک آپارتمان ‌ها و قوانین آسانسور، ساکنین ساختمان‌ ها به ‌صورت ماهانه موظف ‌اند حق شارژ خود را به‌ صورت تمام و کمال بپردازند و استفاده و عدم بهره گیری از آن تأثیری بر چگونگی پرداخت یا عدم پرداخت حق شارژ آپارتمان ندارد.

حق شارژ ساختمان به حضور افراد ساکن در ساختمان مرتبط نیست و همه موظف ‌اند هزینه قسمت ‌های مشترک را بپردازند. حق شارژ وظیفه‌ ای است که تمام اهالی ساختمان ملزم به رعایت آن هستند.

جبران خسارت وارد شده به آسانسور

هنگامی‌که مستاجران یکی از واحدها یا اقوامشان خسارتی به آسانسور و هر یک از اموال عمومی وارد کنند، آن واحد وظیفه دارد طبق تصمیمات مدیر ساختمان و قانون آسانسور در آپارتمان ‌ها  هزینه خسارت وارد شده را بپردازد.
product 2 11zon 700x481 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

تأثیر آسانسور بر افزایش قیمت واحدها

برای نحوه محاسبه شارژ آسانسور این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه قابلیت های یک ساختمان بیشتر باشد، قیمت آن نیز مسلما بالا می‌ رود، اما آیا واحدهای همکف یا زیرزمین و طبقه اول نیز شامل این افزایش قیمت هستند؟ بله اما این نکته را توجه داشته باشید که افزایش قیمت بیشتر طبقات بالاتر را شامل می ‌شود و افزایش قیمت قابل توجهی برای طبقات همکف، زیرزمین و طبقه اول ندارد.

وظایف مدیر ساختمان در قانون آسانسور

یکی از وظایف مدیر ساختمان بیمه کردن تمام ساختمان در مقابل خطرات احتمالی است. سهم هر یک از واحدها از حق بیمه، طبق ماده ۴ قانون تملک آپارتمان ‌ها، توسط مدیر و بر اساس متراژ هر واحد مشخص می ‌شود.

مدیر موظف است برای گردآوری شارژهای ماهیانه و مخارج اولیه عمل کند. همچنین هزینه ‌های مربوط به آسانسور یا هزینه تعمیرات و ذکر شده در قانون آسانسور هم در همین دسته جای دارد.
ن 1 1024x531 700x363 - چگونگی روش محاسبه شارژ ساختمان و معرفی نرم افزارهای مربوطه

کلام پایانی

امیدواریم با خواندن مقاله بالا اطلاعات مفیدی را کسب کرده باشید. اگر نظر یا پیشنهادی درمورد طریقه محاسبه شارژ ساختمان دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید.

همچنین با راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران می ‌توانید ضمن خرید و فروش خانه و ویلا در اصفهان، در اجاره مسکن نیز استفاده نمایید. اما شما از چه روش هایی برای متر کشی و حساب کردن زیر بنای ملک خود استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.