رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟ بازاریابی رابطه ای یک استراتژی است که توسط صاحبان کسب و کار برای تقویت رابطه بین کسب و کار و مشتریان به کار می رود. در واقع شما با این ترفند بین کسب و کار خود و مشتریان به جلب اعتماد، رضایت و وفاداری می پردازید و سپس نیازهای آنها را بررسی و رفع می کنید.

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک نیز بخش مهمی از کسب و کار به شمار می رود و باعث افزایش فروش و گسترش فرصت های تجاری خواهد شد. با املاک داران همراه باشید تا به جواب سوالات خود درباره بازاریابی رابطه ای و کاربرد آن در مشاور املاک برسید!

1024x630 shutterstock 519272791 700x357 1 - کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

بازاریابی رابطه ای چیست و چه کاربردی در مشاور املاک دارد؟

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک به معنای حفظ مشتری در ارتباط با شما است. در واقع شما باید به گونه ای با مشتری برخورد کنید و به او خدمات برسانید که تمامی فعالیت های ملکی خود در آینده را به شما واگذار نماید. بنابراین به مجموعه فعالیت هایی که برای تشویق مشتری به ایجاد رابطه بلند مدت با بنگاه معاملات ملکی شما انجام می شود، بازاریابی رابطه ای می گویند.

درک واقعی مشتریان و استفاده از آن به نفع خود، ابزار مفیدی در رشد کسب و کار مشاور املاک می باشد. در ادامه به کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک اشاره می کنیم:

مطالعه
متن آگهی مشاور املاک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۱.به شما کمک می کند تا مشتریان خود را بشناسید.

شما به عنوان یک مشاور املاک برای گسترش کسب و کار خود، باید مشتریان را بشناسید و درک کنید. باید بدانید چه چیزی برای آنها اهمیت دارد و برای حرفه آنها مفید است. علایق و نیازهای آنها را بدانید و سپس اطلاعاتی در اختیار آنها قرار دهید که این نیازها را براورده سازد. برای این که به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، باید خدمات خود را با نیازهای تک تک آنها هماهنگ سازید.

اگر از یک رویکرد تعمیم یافته برای دسترسی به مخاطبان استفاده کنید، ممکن است هیچ گاه به هدف نهایی خود نرسید. به طور مثال اگر لزام است که به یک سری از مشتریان جوان خود پیام ارسال کنید، بهتر است به جای متن ساده قدیمی از ترکیب تصاویر گرافیکی استفاده کنید.

در این صورت میتوانید توجه تعداد زیادی از آنها را به خود جلب کنید. ولی استفاده از یک متن ساده با فونت معمولی معمولا نادیده گرفته خواهید شد. هنگامی که مشتریان بفهمند که نیازهای آنها درک شده و مورد توجه قرار گرفته شده، به احتمال زیاد به مشتری وفادار شما تبدیل خواهند شد.

Relationship Marketing Definition Cost Examples 700x467 - کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

۲.می توانید خود را با انتظارات مشتریان تطبیق دهید.

یکی از اهداف بازاریابی رابطه ای این است که بدانید چگونه می توانید مشتریان خود را بسیار راضی نگه دارید. هرگز اجازه ندهید مشتری ناراضی از معامله با شما باشد.

بسیاری از مشتریان در صورتی که از شما نا امید شوند، به آژانس های املاک دیگر پناه خواهند برد. همیشه به گونه ای به آنها خدمات بدهید که بخواهند بار دیگر نزد شما باز گردند. پس از تکمیل معامله با مشتری، کار انجام شده را ارزیابی کنید:

  • آیا آنها از خدمات آژانس شما راضی بودند؟
  • آیا شکایت هایی از مشاوران املاک مجموعه شما داشتند؟
  • اگر به جای مشتری بودید، دوباره این مجموعه را انتخاب می کردید؟
مطالعه
کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست

img 623575ecee0ed - کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

۳. به شما کمک می کند با مشتری در ارتباط باشید.

نباید تصور کنید که مشتری بنگاه معاملات ملکی شما، حتی زمانی که با او در تماس نیستید به یاد شماست! با وجود هزاران دغدغه ذهنی دیگر، شاید شما آخرین چیزی باشید که به ذهن او خطور می کند. مگر این که به طور دائم با او در تماس باشید.

شما با بهبود رابطه خود با مشتری، میتوانید فرصت های شغلی بیشتری برای خود ایجاد کنید. چگونه؟ همیشه وجود خود را به آنها یاداوری کنید:

  • برای مشتری ایمیل بفرستید.
  • از خبرنامه استفاده کنید.
  • بخواهید شبکه های اجتماعی شما را دنبال کنند.
  • دلیل انتخاب دوباره خود را به آنها گوشزد نمایید. چرا باید شما را دوباره انتخاب کنند؟

1967201 11zon 1024x683 700x467 - کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

۴.به شما کمک می کند تا برندسازی کنید.

در ارتباط با مشتری املاک باید برندی ایجاد کنید که به راحتی آنها را به یاد شما بیاندازد! ویژگی هایی که برند شما باید بداشته باشد را از یک متخصص در این زمینه پرس و جو کنید. سعی کنید درطراحی لوگو، رنگ های برند و دکوراسیون محل کار خود اهمیت دهید. رنگ های کاربردی میتواند مشتری را به جای جذب کردن از شما دور کند.

بنابراین روانشناسی رنگ ها را دست کم نگیرید. جملاتی که در کارت ویزیت و تراکت های تبلیغاتی آژانس املاک خود استفاده می کنید نیز میتواند بسیار تاثیر گذار باشد.

باید سعی کنید از عبارت مختصری استفاده کنید که منحصر به فرد بودن شما را نشان دهد. با این ویژگی های میتوانید خود را از رقبا متمایز سازید. در طراحی برند خود به این موارد توجه کنید:

  • آژانس شما چه تفاوتی با سایر بنگاه های معاملات ملکی دارد؟
  • میزان اعتبار شما در بین مشتریان چقدر است؟
  • آیا مشتری از عقد قرارداد در بنگاه شما راضی و مفتخر است؟
  • چرا مشتری باید دوباره به بنگاه ملکی شما باز گردد؟
مطالعه
چرا باید ملک خود را اینترنتی بفروشیم؟

6 creative and unique marketing ideas fo real estate agents main 700x339 - کاربرد بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک چیست؟

جمع بندی

بازاریابی رابطه ای در مشاور املاک میتواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید. سعی کنید از روش های سنتی فاصله بگیرید و خود را به تکنیک های مدرن مجهز سازید. در واقع امروزه با افزایش تعداد مشاوران املاک دیگر نمیتواند به روش های قدیمی بسنده کرد.

برای متمایز ساختن خود از سایر مشاوران املاک باید چهره ای متفاوت و متخصص در زمینه کاری خود  نشان دهید. در این مقاله به توضیح بازاریابی رابطه ای پرداختیم و کاربرد آن در حرفه املاک را شرح دادیم.

مجموعه املاک داران خدمات متعددی از جمله مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان و غیره را به شما عزیزان ارائه می کند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.