رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

امروزه افراد برای دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی قائل و وقت زیادی را صرف این امر می کنند. راه پله، پل ارتباطی در ساختمان بین طبقات مختلف است که در  طراحی آن از پله سنگی استفاده می شود. هنگام معماری راه پله باید به استاندارد موجود و نمای آن توجه زیادی شود.مشتریان در طراحی راه پله روش های متفاوتی پیش رو دارند، اما هیچ کدام نمی تواند به اندازه یک راه پله سنگی زیبایی داشته باشد. در این مطلب شما را با ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی آشنا می کنیم.

طراحی راه پله ای که بر حسب علاقه شما و افراد حاضر در منزل نباشد، باعث دل زدگی است. پس طراحی راه پله مطابق با پسند شما نیاز به داشتن اطلاعاتی در این زمینه و بهره گیری از معمار مجرب در این حوزه دارد. استفاده از مصالح صحیح مورد نیاز، زیر ساخت استاندارد راه پله و نصب صحیح سنگ پله از جمله موارد قابل توجه است.

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw== - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

مزیت های داشتن یک راه پله سنگی

راه پله های سنگی را می توان در محیط های مختلف استفاده کرد. دلایل محبوبیت راه پله سنگی می تواند مواردی از جمله ماندگاری بالا و سازگاری با محیط زیست از دید کاربر، تصور کرد. همچنین تنوع بالا در طرح و رنگ از مزایای استفاده از سنگ در طراحی راه پله است.

مهمترین مزیت استفاده از راه پله سنگی زیبایی و محبوبیت در بین مشتریان است. راه پله سنگی در گذر زمان به هیچ عنوان زیبایی خود را از دست نمی دهد و تا پایان عمر ساختمان شما را از داشتن یک راه پله لوکس و چشم نواز مطمئن می کند.

نظافت سنگ راه پله در ساختمان باعث تخریب نمای آن نیست و نگهداری از سنگ راه پله راحت است. سنگ راه پله به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی در بازار عرضه می شود. یکی دیگر از مزایای راه پله سنگی انتخاب بین جنس سنگ راه پله است. سنگ طبیعی طول عمر بالاتری دارد پس بهتر است، معمار در زمان ساخت از بهترین و زیباترین سنگ پله ها استفاده کند.

pele5 - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw== - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

طراحی های حرفه ای در فضای زیرین راه پله سنگی

در اینکه دکوراسیون راه پله سنگی باید شمای ترکیبی زیبایی داشته باشد، شکی نیست. گاهی با بهره گیری از دستاورد افراد دیگر به دنبال راه حلی برای ایده مناسب جهت این طراحی هستید، در این بخش به بررسی ایده های خلاقانه در طراحی فضای زیر راه پله سنگی می پردازیم.

مطالعه
راهنمای خرید قفل دیجیتال و هوشمند درب حیاط

طبقه بندی کردن جایگاه زیر راه پله یک ایده خلاقانه است

در دنیای امروز، بسیاری از افراد در منازل با حجم کم و متراژ پایین زندگی می کنند. همین امر سبب این شده از کل فضای خانه، استفاده لازم را ببرند. شاید شرایط شما هم این گونه باشد، می توانید با طبقه بندی کردن فضای زیر راه پله یا به صورت قفسه ای از این فضا نهایت استفاده و کافی را ببرید.

از این طراحی طبقه بندی شده به عنوان جایی برای لباس ها، جا کفشی و هر مورد دیگری بهره مند شوید. جهت زیبایی این قسمت از سنگ مرمر استفاده کنید. طبقه بندی کردن قسمت زیرین راه پله، علاوه بر کارایی بالا سبب جذابیت راه پله شما می شود.

استفاده از زیر پله به عنوان یک کتابخانه

اگر می خواهید از این فضا یک استفاده خلاقانه کنید؛ از آن به عنوان یک کتابخانه استفاده کنید. بدون ایجاد کردن فضای اشغال کننده جهت کتابخانه از این مکان بهره ببرید. استفاده از فضای زیر راه پله به عنوان کتابخانه، یک کار فرهنگی است. با قفسه ای کردن این فضا کتابخانه ای لوکس بسازید.

استفاده از راه پله به عنوان یک گلخانه

ممکن است به دلیل متراژ پایین منزلی که در آن سکونت دارید، جایی برای نگهداری از گل ها نباشد. استفاده از فضای زیر راه پله سنگی به عنوان یک گلخانه، علاوه بر زیبایی و لوکس بودن از وجود گل در منزلتان بهره ببرید. ایجاد گلخانه در این بخش از منزل یک ایده دوست داشتنی و خلاقانه است.

pele6 - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

طراحی فضایی مناسب برای مطالعه کودکان

افرادی که در شهرهای بزرگ سکونت دارند؛ از منازل کوچکی بهره می برند. اگر کودک شما نیاز به محیطی برای مطالعه دارد و از اتاق مستقل بهره مند نیست، می توانید فضای زیر راه پله سنگی را در راستای محیطی برای مطالعه طراحی کنید. طراحی فضای روحیه بخش کودکان، قرار دادن میز مطالعه، چراغ مطالعه و صندلی مناسب از جمله مواردی است که باید به آن دقت کنید.

استفاده به عنوان یک انباری

با قفسه بندی فضای زیر راه پله از آن به عنوان یک انباری بهره بگیرید. این ایده شما را به داشتن یک انباری در منزل بی نیاز می کند. طراحی ماهرانه در ساخت یک انباری شیک که زیبایی بخش منزل شما باشد نیاز به مشورت و بهره گیری از یک معمار خلاق دارد. طراحی خلاقانه در خلق یک انباری سبب مدرن شدن راه پله سنگی است.

ویترین صنایع دستی و آثار هنری

علاقه هر فرد به صنایع دستی یا آثار هنری سبب اشتیاق برای نگه داری از این موارد است. اما نداشتن جای مناسب جهت نگهداری و فضای کم منزل، یک مشکل خواهد بود. استفاده از فضای زیرین راه پله سنگی و طراحی مناسب، این امکان را برای شما فراهم می سازد. قرار دادن وسایل زینتی، صنایع دستی شهرتان، آثار هنری دیگران در این فضا امکان پذیر است و این خلاقیت باعث باکلاس و لوکس بودن راه پله می شود.

استفاده به عنوان جایی برای ظروف

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و جایی برای لوازم مصرفی شما در محیط آشپزخانه نیست از فضای زیر راه پله سنگی بهره ببرید. تمام فضای زیر پله را کشو بزنید و ظروف را در کشو قرار دهید. این امر در کنار کارایی بالا، سبب زیبایی راه پله سنگی می شود.

pele4 - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

محیطی برای قرار دادنِ مدارک

اگر جایی برای نگهداری از مدارک خود ندارید، از این فضای جادویی بهره ببرید. علاوه بر افزودن زیبایی به راه پله محیطی برای قرار گرفتن مدارکتان درست کنید. در این ایده همه فضا را کشو بزنید. استفاده از چوب با طرح و رنگ جالب در طراحی راه پله موثر است.

مطالعه
شیک ترین مدلهای گچبری سقف و دیوار

خانه ای برای حیوانات خانگی

اگر به تازگی به خانه ای جدید نقل مکان کردید که این خانه، فضای مناسب جهت نگهداری از حیوان خانگی ندارید؛ می توانید در صورت داشتن راه پله در منزل، از فضای زیر راه پله بهره ببرید. با طراحی زیبا و ساخت محیطی مناسب حیوان از این فضا استفاده کنید.

محیطی برای کامپیوتر  و کار با آن

اگر متراژ منزل شما کم است و به دنبال مکانی برای قرار دادن لپ تاپ، سیستم کامپیوتر جهت کار یا کنسول بازی هستید، کافیست به محیط زیرین راه پله سنگی دقت کنید. با طراحی زیبا و خلاقانه در این مکان جهت محیط کار یا بازی با کنسول بهره ببرید.

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw== - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

انواع نور پردازی جهت طراحی خلاقانه راه پله سنگی

برای زیباسازی فضایی لوکس و چشم نواز، یک طراح تلاش می کند تا حدی که ممکن است، ارتباط بین نورپردازی و عناصر دیگر را رعایت کند. بیشتر مواقع از نور مصنوعی برای روح و جان بخشیدن به یک فضا مانند راه پله سنگی استفاده می شود. نور نقش موثری در معماری یک راه پله دارد.

در قسمت های داخلی منزل نورپردازی درست و اصولی اهمیت به سزایی دارد. همان گونه که از تاثیر نورپردازی در فضای داخلی صحبت کردیم، قصد داریم تا شما را با انواع نورپردازی در راه پله آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

نورپردازی دیوار مجاور راه پله سنگی

نورپردازی دیوار کناری راه پله تاثیر زیادی در زیبایی و چشم نوازی راه پله دارد، جهت این نورپردازی از لامپ های مستطیل شکل استفاده می شود. در منازلی که راه پله مارپیچی دارند، نورپردازی دیوار کناری مناسب است زیرا در زیبایی قوس راه پله موثر خواهد بود. رنگ نور انعطافی در این نورپردازی باید همسان با طراحی راه پله شما باشد.

نورپردازی داخلی پله ‌های راه پله سنگی

با قرار دادن لامپ‌ در بین پله‌ ها و در محل شکست پله سبب زیبای آن ها شوید. در این روش نورپردازی، لامپ‌ داخل پله ها قرار می گیرد و به همین علت جنس پله اهمیت به سزایی دارد، زیرا پله باید قابلیت عبور نور از خود را دارا باشد.

pele2 - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

نورپردازی با نور طبیعی

چنانچه راه پله در بخشی از منزل شما قرار دارد که می توانید از نور طبیعی جهت روشنایی راه پله ها استفاده کنید، نورپردازی به شیوه استفاده از نور طبیعی یک گزینه جالب است. این روش از نورپردازی به منزل شما جلوه ای چشم نواز و لوکس می دهد و باریکه های نور خورشید به پله ها زیبایی خاصی خواهد داد.

نورپردازی نرده راه پله

اغلب در مسکن هایی که افراد سالمند یا کودکان خردسال زندگی می کنند، نورپردازی راه پله برای افزایش ایمنی محیط امر مهمی است. در طراحی راه پله از نرده ای بهره ببرید که بتوان در زیر آن چراغ نصب کرد، با این کار علاوه بر حفظ زیبایی، نور مسیر پله ‌ها را برای افراد خانه مشخص می کند.

نورپردازی زیر پله

همان طور که در بالا اشاره شد یکی از روش های طراحی خلاقانه دکوراسیون داخلی، استفاده از محیط زیر پله است. نورپردازی یک ایده مدرن و جذاب برای استفاده از زیر پله به شمار می رود. در این شیوه از سبک ریسه ال ای دی و چراغ های خطی استفاده می شود.

مطالعه
بندکشی ضد اسید: حفاظت از سطوح فلزی در مقابل خوردگی

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw== - ایده های خلاقانه در طراحی راه پله سنگی!

طراحی خلاقانه فضای پاگرد راه پله سنگی

با توجه به سهم مهم راه پله در طراحی زیبا و لوکس یک منزل به بررسی اهمیت طراحی فضای پاگرد راه پله خواهیم پرداخت. پاگرد بخش مهم راه پله است که شما با توجه به دکوراسیون و طراحی این بخش سبب زیبایی راه پله سنگی می شوید. با هم به بررسی ایده های جالب در طراحی پاگرد راه پله سنگی می پردازیم.

استفاده از آینه در طراحی پاگرد

پاگرد راه پله برخلاف  فضای زیر پله محیطی برای بهره بردن و استفاده نیست اما قابلیت طراحی زیبا را دارد. شما با استفاده از آینه های بزرگ می توانید در زیبایی و مدرن بودن پاگرد راه پله نقش ایفا کنید.

قرار دادنِ گلدان

استفاده از گلدان با گل های مختلف در پاگرد، علاوه بر شادابی محیط منزل سبب زیبایی راه پله سنگی است. گدان ها را به نحوی قرار دهید که فضای زیادی از پاگرد اشغال نشود.

قرار دادنِ تابلو و ساعت دیواری

قرار دادنِ یک ساعت دیواری بزرگ، تابلو عکس یا یک بنر در زیبایی و چشم نوازی پاگرد راه پله نقش به سزایی دارد. پاگرد از جمله مکان هایی در منزل است که توجه به دکوراسیون آن یک ایده خلاقانه محسوب می شود.

استفاده از لوازم دکوری، قالیچه ، فرش و موارد دیگر

استفاده از مواردی مانند مکرومه، قالچه و فرش با نقش و نگارهای گوناگون باعث زیبایی بخش پاگرد و در نهایت راه پله سنگی می شود. دیزاین پاگرد با استفاده از ابازور، پرده و میز کنسول نیز امکان پذیر است.

استفاده از رنگ مناسب در طراحی راه پله سنگی

بهره گیری از رنگ متناسب با محیط منزلتان در زیبایی راه پله نقش موثری دارد. در بیشتر مواقع رنگ سفید سبب جان بخشیدن به راه پله سنگی شما می شود. استفاده رنگ سفید در طراحی دیوار و رنگ نرده های راه پله سنگی تجلی زیبای بخشی است. رنگ سفید سبب ارامش و همچنین چشم نوازی راه پله سنگی در منزل است.

نتیجه گیری

توجه به فضاهای مختلف در منزل نیاز به یک طراح با سلیقه دارد. در طراحی راه پله سنگی استفاده از سنگ هایی با نقش و نگار زیبا گرفته تا مواردی از جمله توجه به رنگ و شمایل نرده ها، نورپردازی، فضای زیر پله و پاگرد نقش دارند. در این مطلب به بررسی طراحی خلاقانه راه پله سنگی پرداختیم و شما را با استفاده مناسب از فضای زیر پله در راستای مدرن کردن فضای منزل آشنا کردیم.

شما با مطالعه این مطلب به دانش سطحی در طراحی راه پله رسیده‌اید اما بهتر است برای طراحی راه پله سنگی از یک معمار کمک بگیرید. طرحی خلاقانه راه پله سنگی در زیبایی و لوکس بودن یک منزل تاثیر زیادی دارد.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان، سرمایه گذاری، شراکت در ساخت و ساز، مشاوره حقوقی املاک، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.