رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

راهنمای خرید قفل دیجیتال و هوشمند درب حیاط

قفل هوشمند و دیجیتال ایرانی

مدرن ترین فناوری در حوزه امنیت به قفل های پیشرفته هوشمند تعلق میگیرد که برخی از کاربردی ترین آنها ساخته دست و تفکر متخصصان این مرز و بوم است.

قفل های هوشمند خارجی علی رقم اینکه از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، اما به دلیل نوسانات بازار ارز قیمت بسیار بالایی دارند و خرید آنها نمیتواند صرفه اقتصادی داشته باشد. در مقابل نیز در چند سال اخیر برند های مختلف ایرانی محصولات خود را روانه بازار نموده اند که کیفیت آنها از نمونه های خارجی بالاتر نباشد، پایین تر نیست.

شرکت ها و برند های مختلفی هستند که در این زمینه مشغول فعالیت هستند اما تک تک این برند ها به قدری قدرتمند و فوق العاده هستند که نمیتوان یکی را به عنوان بهترین قفل هوشمند ایرانی معرفی کرد.

 

قفل دیجیتال درب ورودی آپارتمان

قابلیت به کار گیریدرب های معمولی و ضد سرقت با ضخامت ۴۰ تا ۵۰ میلیمتر
روش های شناساییکلید اضطراری / رمز عبور / قابل استفاده در زمان اتمام باتری / تا ۳۰ عدد / RF کارت
منبع تغذیه۶ ولت DC( 8 باتری قلمی )
برق اضطراری۹ ولت DC ( باتری آلکالاین)
درجه حرارت هشدار۶۲ درجه ± ۵ درجه

 

ویژگی ها و مزایا قفل های دیجیتال

digital lock - راهنمای خرید قفل دیجیتال و هوشمند درب حیاط

این نوع قفل های کاربردی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها دراای یک سری مزایا و معایب منحصر به فرد و مخصوصی هستند که بهتر است نسبت به شرایط و نیاز های خود قفلی را انمتخاب کنی که دارای ویژگی های مورد نظر شما باشد.

از ویژگی ها و مزایا این قفل ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

مطالعه
معماری در طراحی خانه

امنیت بالا

همانطور که عموم مردم میدانند سارقین در گذشته یا یک دسته کلید بزرگ داشتند یا با استفاده از سنجاق و وسایل دیگر قفل های مکانیکی و کلیدی را باز میکردند اما وقتی از قفل های دیجیتال و پیشرفته استفاده کنید دیگر راهی برای باز کردن و نفوذ به داخل محیط خانه یا شرکت توسط سارقین وجود نخواهد داشت.

پس امنیت بالایی ارند و سطح دسترسی افراد غریبه صفر است.

مدیریت ورود و خروج

وقتی در منزل خود قفل های قدیمی داشته باشید ، هر یک از افراد خانواده یا حتی افراد غزیبه میتوانند ورود و خروج داشته باشند اما این قفل های پیشرفته این امکان را فراهم کرده اند که شما بر ورود و خروج افراد نظارت و دسترسی کامل و از راه دور داشته باشید.

این مورد بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند نظارت کامل بر امور فرزندانشان داشته باشند.

همچنین با این قفل ها میتوان تعداد ورود و خروج را تنظیم کنید و این برای مواقعی است که خدمتکار یا شخص دیگری برای یک یا دوبار وارد خانه شما میشود.

آسایش و آرامش کامل افراد و خانواده

ویژگی‌های منحصر به فرد قفل دیجیتالی درب آپارتمان مانند قفل خودکار، آلارم‌های هشدار، کنترل ورود و خروج و … خیال شما را کاملا از بابت امنیت محل زندگی و یا کار راحت می‌نماید.

مثلا وقتی از محیط خارج میشوید و فراموش میکنید که درب را قفل کنید ، درب به صورت خودکار قفل میشود.همچنین وقتی که کسی اقدام برای باز کردن زورکی قفل یا شکستن قفل و درب و نفوذ را داشته باشد ، این قفل به صدا در می آید.

متصل شدن به خانه هوشمند

قفل دیجیتال را به راحتی می‌توان توسط پروتکل‌های هوشمند مانند ZigBee و ZWave و نیز ماژول‌های خانه هوشمند وارد سیستم‌های هوشمندسازی نموده و آن‌را به سایر وسایل الکترونیکی متصل نمود. به این ترتیب با معرفی کدهای دستوری به قفل دیجیتال و ارسال آن به سایر وسایل خانه هوشمند می‌توان جهت کنترل خانه در بسیاری از موارد استفاده نمود. به عنوان مثال می‌توان طوری برنامه ریزی نمود که پس از بسته شدن درب و ارسال کد دستوری از قفل دیجیتال به سیستم برق‌رسانی خانه هوشمند، وسایل الکترونیکی مد نظر را موقتا از مدار خارج و آن‌ها را خاموش نمایند.

تضمین حریم خصوصی تحت هر شرایطی

خانه جایی است که تمامی افراد خانواده در آن جمع میشوند و دارای یک حریم خصوصی است و مهم ترین جایی است که اطلاعات شخصی و خانوادگی در آن رد و بدل میشود.

مطالعه
سرامیک اسلب چیست؟

به همین علت بهتر است از تجهیزات امنیتی پیشرفته ای استفاده کنید تا این حریم ب خطر نیافتد و کسی به داخل آن دسترسی نداشته باشد.

اتصال به تلفن هوشمند و کنترل با آن

یکی از قابلیت های جذاب و ویژه این قفل ها متصل شدن آنها به گوشی های هوشمند و کنترل از راه دور برای باز و بسته و قفل کردن درب توسط آن میباشد که جدید ترین مدل های این سبک قفل ها از این قابلیت پشتیبانی میکنند.

باز کردن درب بدون نیاز به کلید

همانطور که گفته شد این قفل ها الکترونیکی هستند و نیازی به کلید برای باز و بسته کردن ندارند و برای این کار میتوانید از کارت ، اثر انگشت ، رمز ، ریموت یا تلفن همراه استفاده کنید.

استفاده از رمز های یکبار مصرف

این قفل ها دراای ویژگی ایجاد رمز های یکبار مصرف با تعداد دلخواه هستند و برای زمانی استفاده میشوند که مثلا قرار است خدمتکار یک یا دوبار وارد خانه شود.

هر رمز بعد از یکبار مصرف شدن به صورت خودکار از حافظه قفل پاک میشود.

بسته و قفل شدن خودکار درب

وقتی که شما با عجله از خنه خارج میشوید شاید یادتان برود که درب را بسته یا قفل کنید.

این ویژگی این امکان را فراهم کرده است که در این شرایط ، درب به صورت خودکار بسته و بعد از آن قفل شود.

مجهز به سیستم امنیتی پیشرفته و آلارم های هشدار

این قفل ها علاوه بر سیستم مجهز و پیشرفته ای که دارند ، دارای آلارم های هشدار برای حوادث ناگهانی مثل آتش سوزی و سرقت و ضربه و وارد کردن چندین بار رمز اشتباه … هستند که کمک زیادی به افزایش امنیت میکنند.

قابلیت اتصال قفل هوشمند به سیستم‌های هوشمندسازی

این نوع قفل‌ها را می‌توان توسط پروتکل‌های پیشرفته مانند ZigBee و ZWave و همچنین ارتباط بلوتوثی و WiFi به دیگر وسایل خانه هوشمند، متصل و آن‌را متناسب با شرایط محیطی برنامه‌ریزی نمود. برای مثال این قفل را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که در صورت روشن شدن سیستم روشنایی خانه هوشمند، به صورت اتوماتیک درب را برای کاربران باز نماید.

قابلیت اتصال به آیفون تصویری

این قفل ها به آیفون تصویری هم متصل میشوند که با این قابلیت ، وقتی که درب ورودی ساختمان را باز میکنید ، قفل درب ورودی خانه هم باز میشود.

مطالعه
نورپردازی آپارتمان مسکونی جگونه است؟

منبع انرژی

همانطور که گفته شد این قفل ها هم با برق و هم با باتری کار میکنند که این مورد از مهم ترین مزیت های این محصولات است.

مجهز به قفل کودک

با استفاده از این قفل ها دیگر نگران کودکان خود برای خروج از خانه نباشید.

زیبایی منحصر به فرد

این قفل ها دارای مدل های مختلفی هستند که تمامی آنها علاوه بر اینکه امنیت را افزایش میدهند ، زیبایی و جذابیت خاصی هم به ساختمان و اخانه شما میبخشند.

اتصال با بقیه وسائل

این مورد از امکانات بهینه کردن مصرف برق است که مورد توجه افراد زیادی هم قرار گرفته است مثلا وقتی که درب بسته میشود ، تمامی وسایل برقی انتخاب شده خاموش میشوند و در هنگام باز کردن درب ، وسایل مورد نیاز و انتخاب شده روشن میشوند.

سیستم ضد شوک

برخی سارقین برای ورود به مکان هایی که دارای این نوع قفل ها هستند از وارد کردن ولتاژ برق بالا به این قفل ها قصد از کار انداختن آنها را دارند ، اما مدل های جید این قفل ها تحت هیچ شرایطی از کار نمیافتند.

سیستم حریم خصوصی

با استفاده از این قابلیت امکان ورود به تمامی افراد حتی کسانی که کارت یا رمز عبور را دارند غیر ممکن میشود و یک حریم خصوصی مطمئن ایجاد میکند.

مقاوم در برابر آتش

قفل هوشمند ضد حریق که معمولا از فولاد و لاستیک فشرده تهیه شده است، در برابر آتش مقاوم بوده و تا دمای بالای ۶۰ و ۵۵ درجه را تحمل خواهند کرد. معمولا از قفل ضد حریق در مراکز دولتی همچون بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

امکان استفاده در مکان های مختلف

این قفل ها به خاطر قابلیت هایی که دارند برای تمامی مکان های عمومی و خصوصی مانند ساختمان ، ویلا ، باشگاه ، هتل و استخر و … مناسب هستند.

https://arialock.com/category/digital-lock

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.