رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن می تواند روشی عالی برای سبد سرمایه گذاری شما باشد. این ترفند می‌تواند به سرمایه گذاران در یافتن فرصت های جدید در خارج از بازار سهام کمک کند. علاوه بر این راه شما را برای مشارکت در بازار املاک و مستغلات باز می کند!

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

پلتفرم های سرمایه گذاری جمعی املاک و مستغلات در فضای آن جدید تر هستند، اما مکمل ارزشمندی در مجموعه شما به شمار می رود. البته تا زمانی که بدانید دقیقا روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنید. با املاک داران همراه باشید تا به سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.
investment2 - سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

سرمایه گذاری جمعی چیست؟

این سرمایه گذاری هم مانند سرمایه گذاری در سایر حوزه ها عمل می کند: سرمایه گذاران پول خود را جمع می کنند به منظور تامین مالی یک پروژه، یک محصول یا یک شرکت که امیدوار هستند در آینده سود آور باشد. پس به تامین سرمایه هر پروژه ای توسط یک یا چند گروه، سرمایه گذاری جمعی گفته می شود.

چنین سرمایه گذاری هایی اغلب برای کار آفرین ها و یا استارت آپ ها انجام می شود. زمانی که این شرکت ها نوپا قادر به وام گرفتن از بانک ها نباشند، مجبور به روی آوردن به روش های دیگر مثل سرمایه گذاری جمعی می شوند. واضح تر بگوییم، زمانی که افراد نخبه ایده هایی نو دارند و سرمایه مناسب برای اجرای آن ندارند، این روش می تواند کارامد باشد. سرمایه گذاران با بررسی ایده ها، هر یک مسئولیت بخشی از پروژه را بر عهده می گیرند. انواع سرمایه گذاری جمعی کدامند؟

  • اهدا یک نوع سرمایه گذاری جمعی به شمار می رود که معمولا در کارهای خیر و بشر دوستانه صورت می گیرد.
  • در برخی موارد نیز فرد سرمایه گذار در ازای حرکت خود پاداش دریافت می کند. این پاداش میتواند مادی یا معنوی باشد.
  • زمانی که چند سرمایه گذار روی یک پروژه سرمایه گذاری کنند، سود حاصل را بین خود تقسیم خواهند کرد. به این نوع سرمایه گذاری، مشارکتی گفته می شود.
مطالعه
چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

در سرمایه گذاری جمعی املاک و مستغلات نیز گروهی از سرمایه گذاران برای معاملات ملکی، مبلغی را سرمایه گذاری می کنند. بنابراین اگر عده ای بودجه لازم برای پیشبرد اهداف خود نداشته باشند، از سایر سرمایه گذاران کمک می گیرند. در نهایت سود حاصل از سرمایه گذاری بر روی هر پروژه بین آنها تقسیم می شود. هر اندازه سرمایه بیشتری وارد پروژه کرده باشند، طبیعتا سود بیشتری خواهند برد.

در بسیاری از موارد برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با موانع زیادی مواجه خواهید شد. اما اغلب پلتفرم های سرمایه گذاری مسکن سعی بر کاهش این موانع دارند. معمولا این پلتفرم ها پول سرمایه گذاران را به سمت تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات یا سرمایه گذاری های مشابه هدایت می کند. REIT شرکت هایی هستند که اغلب صاحب املاکی نظیر آپارتمان ها، انبارها، بازارها و مراکز خرید می باشند. سهام برخی از این شرکت ها به صورت عمومی در بورس ها معامله می شود. در حالی که برخی دیگر از این شرکت ها دارای مالکیت خصوصی هستند.
investment5 - سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

سرمایه گذاری جمعی از چه بخش هایی تشکیل می شود؟

گاهی ممکن است شما بخواهید به عنوان سرمایه گذار، ایده ای تازه را عملی سازید. اما به دلیل محدودیت مالی، توانایی اجرای آن پروژه را ندارید. بنابراین بهتر است از سایر سرمایه گذارانی که در حوزه مسکن فعال هستند، یاری بخواهید. تنها در چنین شرایطی میتوان یک پروژه سودآور را پیش برد. در اینجا به طور خلاصه به بخش های مختلف یک سرمایه گذاری جمعی اشاره می کنیم:

سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن قبل از هر چیز یک صاحب طرح دارد. در واقع معمولا یک سری افراد نخبه با ایده های نو اما جیب خالی به میدان وارد می شوند. آنها با کمک گرفتن از سرمایه داران بزرگ، طرح خود را عملی می کنند و مشکلات مالی را پشت سر می گذارند.

مطالعه
برای اجاره آپارتمان یا سوئیت مبله، چه چیزهایی باید بدانیم؟

پلتفرم های سرمایه گذاری نیز نقش حیاتی در اجرایی شدن ایده های نوین را ایفا می کنند. چرا که مکانی برای اشنایی سرمایه گذاران و صاحبان طرح است. در واقع موقعیتی فراهم می شود تا سرمایه داران با توجه به تجربه خود، ایده های قابل اجرا را برگزینند.

و اما مهمترین بخش در سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن، خود سرمایه گذار می باشد. او به میزان سرمایه ای که برای پروژه هزینه می کند، میتواند از سود نهایی سهم داشته باشد. در حقیقت بدون یک سرمایه گذار با تجربه، هیچ پروژه ای موفق نخواهد بود.

مزایای سرمایه گذاری جمعی املاک و مستغلات چیست؟

قطعا هر سرمایه گذار در حوزه مسکن به امید دریافت سود معینی بر روی پروژه ای سرمایه گذاری می کند. چرا که این صنعت بسیار سودآور می باشد. بنابراین بایستی به سرمایه گذاران متوسط اجازه دهید از بازدهی نه چندان متوسط املاک و مستغلات بهره مند شوند. در ادامه به مزایای سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن اشاره می کنیم:
investment1 - سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

سود سهام بالا

از آنجایی که اکثر سایت های املاک و مستغلات با سرمایه گذاری جمعی از طریق REIT کار می کنند، سرمایه گذاران می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. چنین شرکت هایی اعم از دولتی و غیر دولتی، از نظر قانونی موظف هستند ۹۰% در آمد مشمول مالیات خود را به سرمایه گذاران بپردازند. به همین دلیل، بسیاری از این شرکت ها، تاریخچه ای قوی از سود سهام خود ارائه می دهند.

تنوع بخشی

از طرفی این سرمایه گذاری در حوزه مسکن و املاک به سابقه کاری شما نیز تنوع می بخشد. افزایش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات میتواند منجر به تنوع بخشی به سهام شما شود. عده ای از مردم همیشه سرمایه خود را در مسیری مشخص هزینه می کنند. بهتر است سعی کنید تجربه سرمایه گذاری خود را تنوع ببخشید و هر بار در یک زمینه آن را امتحان کنید. در واقع در این مسیر بسیار با تجربه و کار بلد خواهید شد.

مطالعه
آشنایی با انواع زمین در قانون

دردسر کمتر

سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن میتواند با کمترین دردسر و تقریبا بدون دشواری شما را به سود بالایی برساند. در واقع میتوانید سودی بدست آورید که در سرمایه گذاری انفرادی موفق به انجام آن نمی شدید.
investment3 - سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن چیست؟

جمع بندی

همانطور که گفتیم، سرمایه گذاری جمعی در حوزه مسکن به تامین مالی یک پروژه سوداور از طریق چند نفر یا گروه گفته می شود. چنین سرمایه گذاری هایی معمولا برای استارتاپ ها و کارافرینان رخ می دهد که میتواند به صورت اهدا، پاداش، مشارکتی یا وام باشد. از آنجایی که این نوع سرمایه گذاری در حوزه مسکن بسیار سود آور می باشد، افراد بسیاری را به خود جذب نموده است. در این مقاله به مزایای آن، بخش های مختلف و تعریف سرمایه گذاری جمعی پرداختیم

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، مشاوره بازاریابی و سرمایه گذاری، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.