رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

یک کارشناس حرفه ای املاک چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور املاک از شغل های پر درآمد است که ساعت کاری معین و وابستگی کاری ندارد و می توان درآمد زیادی از آن کسب کرد. البته درست است که وابستگی اداری ندارد ولی کار آن ها وابسته به مشتری مداری است و هر موقع مشتری اراده کند مشاور باید آماده پاسخگویی باشد.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

چنانچه شما هم می‌ خواهید یک مشاوره املاک شوید باید این را در نظر بگیرید که این شغلی سخت و دشوار خواهد بود و برای موفقیت در این شغل باید تلاش بسیار کنید. بیشتر دفاتر املاک و مشاوران در نخستین سال های کاری خود به راز موفقیت در این زمینه دقتی نمی کردند.

همینطور اغلب مشاوران املاک هزینه های هنگفتی از افراد خواستارند و این کار باعث می شود که فرد برای مشاوره ملکی به دفاتر دیگر مراجعه کند. از دیگر مواردی که باعث دفع مشتری می شود استفاده از تکنیک های سنتی است. اما بهترین تکنیک برای مشاورین املاک چیست؟ برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با تکنیک های مشاورین املاک کسب کنید می توانید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای

همه کسانی که در این راه قدم می گذارند باید دارای رفتار حرفه ای باشند. یکی از نکات مهمی که شاید اکثر مشاوران املاک به آن توجه نکنند خوشبویی و آراستگی ظاهری است. چرا که خوشبویی و زیبایی ظاهر تاثیر زیادی بر روی مشتریان شما دارد. همچنین مشاور موفق قبل از شنیدنِ تفکرات و احساسات مشتری صحبت خود را شروع نمی کند.

اجازه دهید مشتری تمام صحبت های خود را ارائه دهد پس از تمام شدن صحبت ها می توانید انتقاد، شکایت و راه ها را برای او توضیح دهید. همچنین زمانی که مشاور تصمیم می گیرد که تعدادی ساختمان های کوچک و معماری ساز یا ساختمان هایی که از نظر اجرا، امکانات، ساختار، مصالح، محله وغیره قابل قبول هستند بسازد، پس از بررسی ها برای بازاریابی دست به کار می شود.
real1 - یک کارشناس حرفه ای املاک چه ویژگی هایی دارد؟
 

در مرحله ی بازاریابی لازم است مشاور مواردی مانند فنون پاسخگویی، ترفندهای متقاعد سازی مشتریان وغیره را یاد بگیرد که بتواند یک مشاور موفق باشد.

راهکارهای مفید برای پیشرفت در کار مشاور املاک

برای شرح این موضوع که به خودی خود بحثی گسترده نیز است در ابتدا با پرسشی که در ذهن یک مشاوره تازه کار است آغاز می کنیم.

سوال: حدود ۳ ماه است که در مجموعه مشاورین املاک فعالیت دارم، اما درآمد خوبی ندارم راه چاره چیست؟

جواب: نخستین راه پیشرفت در این حوزه آشنایی با تکنیک های کاری مشاورین املاک است که باید حتما به آن توجه کنید.

مطالعه
دانلود نمونه قرارداد اجاره مغازه و نکات حقوقی که باید بدانید!

اگر چه در زمینه مشاوره املاک تازه کار هستید در روزهای اول کاری شاید کاری دلهره آور برای شما باشد. از همین رو اکثر مشاورین املاک مبتدی به دلایل گوناگون نمی توانند این کار را ادامه دهند. چرا که در سال های ابتدایی چالش ها و مشکلاتی وجود دارد که برخی از این چالش ها به درستی می گذرند و برخی نیز دوام نمی آورند.

فرمول طلایی برای مشاوران املاک موفق موجود نیست. این افراد از زمان آغاز کار خود مطمئن هستند که از رقیبان خود متمایز می شوند. در ادامه چند روش مفید در این خصوص ارائه می دهیم.

روش مشتری گرایی

از جمله چالش های مشاوران املاک جذب مشتری است که برای افزایش معاملات ملکی و موفقیت مشاوره اهمیت بسزایی دارد. زیرا آگاهی شما به سلیقه و درخواست های افراد باعث افزایش معامله ملکی می شود. یکی از راه ها برای افزایش جذب مشتری، حضور پررنگ و منظم در رسانه‌ های تبلیغاتی است.

روش دوم مشتری گرایی، مشاور املاک باید با نیروی تمام به گفته ها و تقاضای مشتری گوش دهد. البته مشاور نمی تواند پاسخگوی تمامی درخواست های مشتریان باشد‌. برای مثال در صورتی که صاحب مغازه به همه خواسته های مشتری خود پاسخ دهد چه اتفاقی رخ می دهد؟ از همین رو می توان نتیجه گرفت که یک مشاور نیز توانایی این را ندارد که به همه درخواست های اجاره خارجی، خرید یا فروش ملک کلنگی، اجاره سوئیت یا مغازه، تهیه یک ملک برای پیش خرید، تهیه یک ملک زراعی و… مشاوره کامل دهد.

روش ملک گرایی

زمانی که مشاور املاک قصد دارد چندین ساختمان معماری ساز و کوچک یا آپارتمان هایی که از نظر مصالح ساخت، محله، ساختار، امکانات وغیره بسازد، بعد از این کار باید اقدام به بازاریابی کند.

آشنایی با انواع اطلاعات املاک و فایل های ملکی

آشنایی با انواع فایل و اطلاعات ملکی باید بعد از چند ساعت به واسطه مدیر آژانس یا بخش صورت پذیرد. هدف از این کار آشنایی مشاور ملکی با انواع فایل های موجود در آژانس است.

تقسیم بندی و درجه بندی فایل های بازدید شده

پس از بررسی و کارشناسی املاک، باید ملک های بررسی‌شده را تقسیم بندی کرد. مشاور در این مرحله با جداسازی املاک مناسب با نامناسب آشنا می شود و انرژی و زمان خود را صرف ملک های بی ارزش نمی کند.

آشنایی با سه تیپ از ساخت و سازهای رایج کشور

از نکات حائز اهمیت در بازدید از املاک سفارش شده برای اجاره و املاک استیجاری، مشاور ملزم است توانایی شناخت و جداسازی انواع سازه در کشور را داشته باشد. طبق شواهد، تحقیقات و تجربیات کشور ما دارای ۳ تیپ ساخت و ساز است که ۹۰ درصد از این ساخت و سازها در دسته بساز بفروش با استحکام پایین و نبود معماری قرار دارند و همین طور حدود ۳ تا ۴ درصد آپارتمان ها معماری ساز و با استحکام بالا ساخته شده اند.
real3 - یک کارشناس حرفه ای املاک چه ویژگی هایی دارد؟

آشنایی با مهارت ها و ترفندهای بازدید، کارشناسی و ارزیابی املاک اجاره ای

مجموع زمان آموزش در این بخش تقریبا ۵ تا ۱۰ ساعت، آن هم به همراه مدیر بخش یا آژانس انجام می شود. در مرحله کارشناسی و ارزیابی املاک اجاره ای مدیر به همراه مشاور از چند ملک اجاره ای دیدن می کنند و مهارت و ترفندهای بازدید را به صورت کارشناسی به مشاور جدید آموزش می دهند.

مطالعه
چگونه پرده و فرش خود را باهم ست کنیم؟

آموزش نحوه آگهی دادن در روزنامه

نخستین مرحله برای تبلیغ، انتخاب ملک مناسب است. بهترین ملک، دارای  قیمت مناسب با امکانات رفاهی، شرایط مناسب مالک، مصالح وغیره است.

چند نکته مهم پیش از درج آگهی ملک

آگهی برای مشاور فرصتی طلایی به شمار می آید و از همین رو می تواند مهارت خود را در این کار محک بزند.

برای پاسخگویی به تبلیغات در سایت ها و پرسش های ملکی مرتبط با آن چند ترفند وجود دارد که لازم است همه مشاوران املاک پیش از نشر تبلیغ این چند ترفند را یاد بگیرند. چرا که هر ملکی ارزش آگهی شدن را ندارد.

این نکات مهم عبارتند از:

  • قیمت باید توسط کارشناسان تایید شده‌باشد که از قیمت های نامتعارف جلوگیری شود.
  • تبلیغ باید در محضر شما یا دفتر املاک شما باشد.
  • کلیه شرایط برای انجام معامله ملک از قبل آماده باشد.
  • پیش از آگهی ملک باید تخلیه و حساب آن کاملا پرداخت‌شده باشد.
  • ملک مورد نظر هیچ نقص و ایرادی نداشته باشد و اگر آسیبی به ملک وارد شده باشد پیش از آگهی آن را تعمیر کنند.

تکنیک های مشاورین املاک بعد از درج آگهی ملک

مطمئنا بعد از درج آگهی اغلب افراد برای خرید ملک اقدام خواهند کرد. برای پاسخ به سوالات آن ها نیاز است که چندین تکنیک را بلد باشید.

  • تکنیک نخست

اولین گام برای پاسخگویی به آگهی در اولین روز ثبت آن، داشتن آمادگی کامل و بدون استرس است که با انرژی و صبر و حوصله کارتان را انجام دهید.

  • تکنیک دوم

تنها به سوالات مشتریان پاسخ ندهید و با مشاوره مدت زمان صحبت خود را بیشتر کنید. چرا که هرچه صحبت کوتاه تر باشد اثر کمتری روی مشتری می گذارد.

  • تکنیک سوم

اگر که مکالمات تلفنی برعهده مشاور باشد پایان دهنده به مکالمه نیز مشاور است و همچنین بازدید از ملک توسط مشتری مقدور خواهد بود.

  • تکنیک چهارم

به این نکته دقت کنید که به صورت تلفنی، آدرس ملک آگهی شده را به مشتری ندهید. چرا که این کار ریسک و بی تجربه بودن مشاور را نشان می دهد.

  • تکنیک پنجم

هیچ زمان به درخواست مشتری آدرس ملک منتشرشده را ندهید و بدون هماهنگی و تفکر عجولانه تصمیم نگیرید.

  • تکنیک ششم

پس از خاتمه مکالمه مشاور باید نیاز و خواسته مشتری را شناخته باشد که بتواند برای بار دیگر با مشتری ارتباط برقرار کند.

  • تکنیک هفتم

تجربه و توانایی مشاور امری مهم در خدمات دهی به مشتری است که می تواند با درست گوش دادن، طرح پرسش اثر بخش بر مشتریان، ارائه مشاوره علمی و تخصصی وغیره این امر را بهتر ایفا کند.

  • تکنیک هشتم

پاسخگویی مشاور نسبت به آگهی نشان دهنده کاربلد و با تجربگی بودن آن است. مشاور می تواند روز نشر آگهی ملک های مشابه را جستجو کند تا بتواند به خواست مشتریان در رابطه با فروش یا خرید ملک، آن ها را راهنمایی کند.

  • تکنیک نهم
مطالعه
چند نکته مهم هنگام بازدید ملک قبل از خرید یا اجاره

مشاور در زمان پاسخگویی به مشتریان باید با صدایی رسا و اعتماد به نفس پاسخگوی آنان باشد و همین طور روز نشر آگهی نباید محل کار خود را ترک کند.

  • تکنیک دهم

پیگیری درخواست های مشتریان و یادداشت آنان در دفتری خاص از مهارت های یک مشاور کاربلد است.

  • تکنیک یازدهم

مشاور باید لفظ قلم صحبت کند و همچنین از کلمات ادبی و با خوش رفتاری به مشتریان مشاوره دهد.

  • تکنیک دوازدهم

با وعده های دروغ دل مشتریان را خوش نکند و با هر شرایطی که ملک دارد مشتری را از آن آگاه کنید.

  • تکنیک سیزدهم

تا زمانی که تکلیف همه مشتریان یک آگهی به نتیجه مطلوب خود نرسیده اند نشر یک آگهی دیگر کار اشتباهی است.

  • تکنیک چهاردهم

یک مشاور باید از همه لحاظ آمادگی کامل را داشته باشد. مثلا قبل از کار شارژ گوشی، سلامت تلفن آژانس، کیفیت صدای تلفن وغیره را چک کند.
real4 - یک کارشناس حرفه ای املاک چه ویژگی هایی دارد؟
 

درآمد مشاور املاک چقدر است؟

درآمد مشاورین املاک با توجه به قیمت ملک، تورم و رکود و رونق باراز متفاوت است. به طور کلی مزایا و حقوق مشاورین املاک را می توان با توجه به حقوق ثابت، درصدی ثابت از هر معامله و درصد پلکانی از معاملات محاسبه کرد. البته هر چه تعداد معاملات بیشتر شود درآمد مشاور افزایش چشمگیری نیز می یابد. روش درصد پلکانی شرایط خاص تری نسبت به بقیه روش ها دارد و به سبب ایجاد انگیزه برای مشاور شرایط کاری حساس تری را شاهد هستیم.

کل درآمد مشاوران املاک حرفه ای و جدید را می توان به این صورت محاسبه کرد. درآمد ماهانه برای مشاوران املاک جدید در شهرستان ها ۳ میلیون تومان و در پایتخت ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است. ولی این درآمد برای مشاوران حرفه ای و کاربلد در شهر تهران به ۵۰۰ میلیون تومان نیز می رسد.

نتیجه گیری

آگاهی در رابطه با تکنیک ها و نکات برای مشاورین املاک بسیار مهم است و می تواند موقعیت شغلی آن ها را تضمین کند. از همین رو باید بدانید که برای موفقیت در شغل خود باید تلاش کنید و این موفقیت در زمان طولانی اتفاق می افتد.

برای استفاده از خدمات سایت املاک آنلاین املاکداران که شامل مشاوره حقوقی املاک تلفنی، تهاتر ملک، خرید آپارتمان در اصفهان، سفارش خرید ملک در اصفهان، خرید زمین و خانه کلنگی در اصفهان، خرید ملک اصفهان، مشارکت در ساخت و اجاره روزانه باغ و ویلا در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و غیره می شوند، می توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به برگه های مربوطه مراجعه فرمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.