رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

سبک هندی یکی از سبک های جذاب و هیجان انگیز در طراحی داخلی است. با توجه به گستردگی این کشور و تأثیرات متفاوت تاریخی و فرهنگی مناطق مختلف آن، انواع تزئینات مختلفی را می‌یابیم.

اصول دکوراسیون به سبک هندی

سبک هندی با تمام تفاوت هایی که دارد، مانند هر سبک دیگری، قوانین و اصول خاص خود را دارد. از انتخاب رنگ گرفته تا مبلمان و حتی کوچکترین لوازم، همه چیز باید با دقت و هماهنگی کافی انتخاب شود. از مهمترین عناصر دکوراسیون به سبک هندی می توان به موارد زیر طبقه بندی کرد:

2 16 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

رنگ در دکوراسیون به سبک هندی

مبلمان به سبک هندی

کابینت های تزئینی هندی

اکسسوری به سبک هندی

نقش پارچه در دکوراسیون هندی

خرید پرده اتاق خواب دخترانه متناسب با دکوراسیون هندی

نیلادکور فروشنده و مرکز عرضه انواع پردهای ساده و شیک اتاق خواب دخترانه در طرح ها و نقش های متناسب با انواع دکوراسیون می باشد. شما با سفارش آنلاین پرده اتاق خواب برای دختر خود می توانید خرید خود را درب منزل تحویل بگیرید.

3 13 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

رنگ های تازه در دکوراسیون هندی

رنگ های شاد و متنوع یکی از مهم ترین نشانه های طراحی به سبک هندی است. اگرچه استفاده از چنین پالت رنگی گسترده ای می تواند هیجان انگیز باشد، اما به خاطر داشته باشید که تنوع بیش از حد رنگ نیز می تواند یک فضای نامرتب ایجاد کند.

معمولا در این سبک از رنگ های طبیعی مانند:

زرد اکر

قهوه ای رنگارنگ

نارنجی تیره برای دیوارها و رنگ ها

زرد

صورتی با طیف روشن

آبی

رنگ سبز برای صندلی و کوسن استفاده می شود. البته بهتر است رنگ خنثی مانند خاکستری، خاکی یا حتی سفید را به عنوان رنگ اصلی و پس زمینه خود در نظر بگیرید و از رنگ های تیمی تندتر استفاده کنید.

مطالعه
پاک کردن قیر از بدنه خودرو به چه روش هایی امکانپذیر است؟

4 7 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

مبلمان چوبی در دکوراسیون منزل به سبک هندی

یکی دیگر از عناصر مهم طراحی هندی استفاده از مبلمان چوبی است. برای جلوه بهتر از مبلمان دست ساز با پایه ها و زوایای منحنی استفاده کنید و از تزئینات عاجی غافل نشوید. این مبلمان چوبی می تواند شامل مبل، میز قهوه خوری، انواع مدل های کنسول، کتابخانه و تخت باشد.یک یا دو قطعه اصلی را در نظر بگیرید و با استفاده از قطعات کوچکتری که در کنار آنها قرار می دهید فضا را تزئین کنید. قطعات چوبی زیادی به سبک هندی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، مانند قفسه های چوبی، پوف و حتی قفس پرندگان.

5 8 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

کابینت های تزئینی سنتی در طراحی هندی

مانند بسیاری از عناصر تزئینی هندی، کابینت های سنتی ترکیبی فوق العاده از زیبایی و عملکرد هستند. این کمدها و کابینت‌های رنگی روشن و پررنگ با لهجه‌های آینه‌ای، عاج، سنگ و فلز در اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرند و در ترکیب با عناصر چوبی حس فضا را ملایم می‌کنند.

6 5 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

صنایع دستی تزئینی هندی

یکی دیگر از جذابیت های سبک هندی در دکوراسیون استفاده از صنایع دستی است که با توجه به تنوع و خلاقیت بسیار زیاد این محصولات در هند این امکان را برای افراد با سلیقه و تزیینات مختلف فراهم می کند. این وسایل می توانند هم جنبه های تزئینی و هم جنبه کاربردی در دکوراسیون شما داشته باشند، از جمله:

77 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

گلدان های سفالی

مجسمه ها

جعبه و بشقاب رنگی تزئینی

ظروف حصیری

فلز و مرمر

صفحات و چراغ های برنجی

پلاک های دیواری موتیف هندی

چه چیزی در این سبک محبوب ترین است. فراموش نکنید که سبک هندی بدون حضور مجسمه ها ناقص است.

77 1 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

پارچه با دکوراسیون به سبک هندی

همه ما می دانیم که هند یکی از بزرگترین تولید کنندگان پارچه است و پارچه ها نیز در دکوراسیون استفاده متفاوتی دارند. پرده های بلند تزئینی، پرده های تخت یا مبل اتاق نشیمن می توانند حس ماندگاری و راحتی را به فضا بیاورند. پارچه ها نیز یکی از مهم ترین عناصر مبلمان در هر خانه ای هستند.

مطالعه
بهترین روش خشک کردن انواع میوه ها

از پارچه های مرغوب مانند ابریشم برای وسایل تزئینی و کوسن، پارچه هایی مانند کتان برای اتاق نشیمن و در نهایت پارچه ها بیشتر برای پفک و زیره استفاده می شود.نقوش و طرح های دکوراسیون به سبک هندی.

طرح ها و نقش ها جزء جدایی ناپذیر طراحی داخلی هند هستند. این طرح‌ها شامل گل‌ها و بوته‌های هندی، نقوش پیچیده ماندالا و عناصر الهام‌گرفته از طبیعت مانند گل‌ها، پرندگان و حیوانات است.

برخی از این نقوش عمیقاً ریشه در مواضع فرهنگی و مذهبی دارند. بنابراین فراموش نکنید که هر طرح و نقشی تاریخچه و معنای عمیق خود را دارد و شما می توانید با توجه به این معانی طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

88 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

سبک بالیوود در طراحی داخلی اتاق خواب

قوانین طراحی اتاق نشیمن به سبک بالیوود در طراحی اتاق خواب نیز صدق می کند با این تفاوت که این فضا برای خواب و آرامش است پس باید در استفاده از رنگ های روشن و شاد دقت کرد. به عنوان مثال، می توانید دیوارها و کف را سفید نگه دارید و پارچه ها، مبلمان و پرده های تخت را با رنگ های شاداب تر انتخاب کنید.

در این سبک معمولا محل خواب با کمک یک قاب چوبی یا پارچه های رنگی از دید پنهان می شود. رنگ های آبی و سبز را در این سبک فراموش نکنید.در قسمتی از اتاق یا بیرون از خانه، میز کوتاهی را روی یک فرش نرم بگذارید و بالش های نرمی را با روکش مخملی دور آن قرار دهید. این کار فضای شما را به سبک هندی نزدیک می کند. برای تزیین میز از دستمال، شمعدان و ظروف رنگی با حاشیه طلایی و نقره ای استفاده کنید.

99 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

در طراحی به سبک هندی، دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد و طرح های شلوغ، پر زرق و برق و رنگارنگ در پارچه ها، دیوارکوب ها و … به چشم می خورد که از عناصر و اکسسوری های این سبک می توان از پرده های چوبی، قاب های منبت کاری شده.قاب های رنگی استفاده کرد. با توجه به اعتقادات این کشور، عناصری مانند شمع و بخور علاوه بر کاربرد، به عنوان عناصر تزئینی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

مطالعه
موی حیوانات در ماشین لباسشویی چه مشکلی به وجود می آورد؟

بازسازی و دکوراسیون داخلی به سبک هندی

برای طراحی و بازسازی منزل خود به سبک هندی می توانید از المان های این سبک و رنگ های گرم استفاده کنید.مبلمان چوبی با روکش ظریف چوب ساج، آبنوس و بلسان از ویژگی های بارز مبلمان سبک هندی است.

100 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندیبالش یکی از پرکاربردترین عناصر است، این یک سبک است، پس با استفاده از بالش هایی با رنگ های متضاد، پارچه هایی با درخشش و طرح های شلوغ، خانه خود را به این سبک نزدیک کنید.استفاده از شمع و بخور در چیدمان منزل علاوه بر ایجاد بوی خوب و ایجاد فضایی دلنشین، فضا را به سبک هندی زیباتر می کند.

پارچه های گلدوزی شده با زرق و برق، ساتن رنگی و مخمل زیبا به عنوان مبلمان برای این سبک مناسب است. تخت و حتی پرده پرده‌های این سبک از ابریشم و در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند، بنابراین می‌توانید از پرده‌های ابریشمی با پرده‌های برنجی و مهره‌های تزئینی برای ایجاد حسی برای این سبک استفاده کنید.

111 2 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

پوشش کف

آب و هوای هند گرم و آفتابی است، بنابراین کف خانه باید از موادی انتخاب شود که طراوت را به خانه بیاورد. سنگ گرانیت که استحکام و دوام بالایی دارد و نیاز به مراقبت زیادی ندارد بهترین انتخاب برای کفپوش خانه هندی است. سنگ مرمر نیز بسیار سرد و جذاب است و مقاومت بالایی دارد اما سطح آن پس از مدتی کدر می شود.

123 1 - آشنایی با دکوراسیون سبک هندی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه پیاده سازی و اصول مهم در دکوراسیون سبک هندی آشنا سازیم. امید است مورد توجه شما دوستان قرار گرفته باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.