رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آموزش رنگ آمیزی کاشی

ceramic tile painting 1 - آموزش رنگ آمیزی کاشی
رنگ کردن کاشی

 

آموزش رنگ آمیزی کاشی

کاشی و سرامیک جلوه و زیبایی خاصی دارد و امکان دارد بخواهید کاشی‌ها را عوض کنید ولی این کار معمولا هزینه بر است. ولی راه حلی که می‌توانید انتخاب کنید رنگ کردن کاشی و سرامیک است. شاید به این فکر کنید چگونه امکان دارد کاشی و سرامیک را به گونه ای رنگ کرد که زیبا شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چه مراحلی را برای رنگ زدن کاشی و سرامیک باید بگذرانید.

چیزهایی که نیاز دارید:

– رنگ لاتکس

– پرایمر رنگ

–  پلی اورتان بر پایه روغن

– نوار چسب

– قلم مو نرم ۱.۵ سانتی متری

 

کاشی ها را تمیز کنید

برای آغاز، اول کاشی را با صابون و آب و اسفنج تمیز کنید و با استفاده از یک دستمال آن را خشک کنید. مهم است که پیش از رنگ آمیزی اطمینان داشته باشید هیچ آلودگی و یا پرز روی دیوار باقی نمانده باشد. آنگاه یک طرح هندسی که به آن علاقه مند هستید یا فکر می کنید برای کاشی های شما مناسب است را انتخاب کنید.

مطالعه
فرش وینتیج؛ عتیقه ولی ارزان! (نقد و اقساط)

ceramic tile painting 5 - آموزش رنگ آمیزی کاشی
راهنمای رنگ کردن کاشی

کاشی‌های شکسته را ترمیم کنید

چنانچه سرامیک‌ها و کاشی‌ها ترک خورده‌اند، لب پر شده یا شکسته‌‎اند آن را با چسب مخصوص درست کنید. چنانچه در قسمت‌هایی از کاشی ها سوراخ یا هر نوع ایرادی وجود دارد آن را پر کنید و سطحی بدون عیب برای رنگ کردن آماده کنید.

 

روی سطح کاشی را سنباده بکشید

سطح کاشی اغلب صیقلی است که باعث می‌شود رنگ به خوبی روی آن نچسبد. پس باید این سطح صیقلی را تغییر دهید. برای این کار بهتر است از یک سنباده برقی استفاده کنید. حتما عینک بزنید و ماسک بپوشید تا گرد‌هایی که در اثر سنباده کشی در هوا پخش می‌شود وارد چشم یا دهان شما نشود. بعد از این مرحله، یک بار دیگر سطح را با آب تمیز کنید و بگذارید خشک شود. بعد از خشک شدن نیر یکبار دیگر با دستمال نمدار به روی سطح بکشید تا به طور کامل از تمیز بودن آن اطمینان پیدا کنید. توجه کنید موقع سنباده کشی به سطح فشار وارد نکنید چرا که امکان دارد باعث شکسته شدن کاشی‌ها شود.

ceramic tile painting 3 - آموزش رنگ آمیزی کاشی
آموزش رنگ آمیزی کاشی

 

سطح کاشی ها را یک لایه آستر بزنید

پرایمر یا لایه آستر باعث می شود رنگ بهتر به کاشی ها بچسبد و زودتر خشک شود. از یک غلطک رنگ استفاده کنید تا آسترزدن سطح زودتر انجام گردد. یک یا نهایت دو لایه آستر زدن کافی است. همینطور توجه کنید غلطک رنگ را از ماده پرایمر پُر نکنید که زمان کشیدن آن روی سطح مواد از داخل آن ریزش کند. چنانچه قصد دارید دو لایه آستر بزنید حتما صبر کنید لایه اول خشک شود بعد لایه دوم را بزنید. همینطور هر دو لایه باید خیلی سبک و نازک کشیده شوند.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون ال جی 65NANO80

رنگ کردن کاشی و سرامیک را شروع کنید

رنگ مورد نظرتان را در سطل رنگ بریزید و با یک غلطک تمیز آغاز به رنگ کردن کاشی و سرامیک کنید.  یک لایه رنگ اولیه را بسیار سبک بزنید و صبر کنید تا به طور کامل خشک شود آنگاه اقدام به انجام لایه دوم کنید. چنانچه دیدید دو لایه رنگ به خوبی سطح کاشی را نپوشاند، لایه سوم را هم با همان ظرافت انجام دهید. ولی هر لایه را سبک انجام دهید تا رنگ به خوبی به کاشی ها بچسبد.
ceramic tile painting 2 - آموزش رنگ آمیزی کاشی
آموزش رنگ کردن کاشی

 

نقاشی روی کاشی با رنگ ویترای یا اکرلیک

پیش از آغاز، کاشی یا سرامیک را به خوبی تمیز کنید تا هیچ کثیفی یا چربی روی سطح کاشی نماند. آنگاه طرحی را که انتخاب کرده اید در اندازه دلخواه پرینت گرفته و با استفاده از کاربن روی کاشی انتقال دهید. حال کاربن را برداشته و با استفاده از خمیر ویترای مشکی دور تا دور طرح را بکشید و آنگاه مبادرت به رنگ آمیزی کنید.

مطالعه
چگونه در مصرف کولر گازی صرفه جویی کنیم؟

برای رنگ آمیزی روی کاشی و سرامیک بهتر است از رنگ ویترای که دارای حلال تینر می باشد استفاده کنید و رنگ را با استفاده از قلم موی مناسب روی سطح کاشی بزنید و بگذارید تا به طور کامل خشک شود. دقت کنید که چون حلال این نوع رنگ تینر می باشد می توانید از آن برای حمام، سرویس بهداشتی و … استفاده نمایید و نگران پاک شدن هم نباشید.

 

مناسب ترین رنگ ها برای نقاشی بر سطح کاشی و سرامیک، رنگ اکریلیک و رنگ ویترای می باشند که با شستشو هم پاک نمی شوند و می توانند انتخاب مناسبی برای نقاشی بر سطح سرامیک و کاشی های جاهای گوناگون خانه باشند.

ceramic tile painting 4 - آموزش رنگ آمیزی کاشی
نقاشی روی کاشی با رنگ ویترای یا اکرلیک

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.