رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

برای مرتب کردن خانه از کجا شروع کنیم؟

نظم و ترتیب و مرتب کردن منزل از نگرانی های مهم به خصوص برای خانم های شاغل است که وظیفه خانه را بر عهده دارند. برای مثال نظافت آشپزخانه از جمله اصلی ترین جای خانه است. همچنین منظم کردن کمدها، جدا و دور ریختن لباس‌ هایی که استفاده نمی کنیم و مرتب کردن ابزار انباری جزء نگرانی های روزمره است. با فرا رسیدن تابستان زمانش رسیده شیوه های جدید منظم کردن منزل را امتحان کنیم و همچنین با صرفه جویی در زمان و انرژی، خانه‌ ای منظم تر داشته باشیم. در این مقاله از املاک داران قصد داریم یک سری منابع مفید در مورد مرتب کردن خانه را برای شرح دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های مرتب کردن خانه در ده دقیقه

نظافت همواره در فهرست کارهای مورد پسند ما نیستند. اما همه‌ ی ما از محیطی پاک و منظم انرژی می‌ گیریم و برقراری این نظم و ترتیب قضیه دیگری دارد. در این صورت تمیز کردن فوری منزل لازم می‌ شود. بهتر است در عوض انتظار کشیدن برای رسیدن وقتی مناسب برای نظافت کردن که معمولا فرا نمی‌ رسد، به جای روش های جدید مرتب کردن خانه برنامه های منظم کردن سریع خانه را جلو ببریم و در زمانی کوتاه به وضعیت بی نظم سروسامان بدهیم.
3333 923x1024 - براي مرتب كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

ظرف برای غذا و انضباط آشپزخانه

برای نظم آشپزخانه قفسه، کشو یا کمدها را باز کنید و همه‌ چیز را بیرون بیاورید. درب ظرف ها را رویشان بگذارید و وضعیت درب های نامعلوم و گمشده را مشخص کنید. سینک و ظرف‌ شویی را کاملا بگردید اگر که پیدا شد روی ظرف قرار دهید به جز این ظرف ناقص را کنار بگذارید. سپس ظرف‌ ها را طبق ابعادشان نظم دهید و داخل هم قرار دهید. در این مدل مرتب کردن سریع خانه هم ظروف منظم می‌ شوند و هم جای خالی بیشتری آزاد می‌ شود.

مطالعه
راهنمای جامع قیمت ماشین لباسشویی های موجود در بازار

غذاهای موجود در یخچال

یکی از جمله روش های جدید منظم کردن منزل برای نظافت آشپزخانه این است که کلیه ظرف ها و غذاهای مانده چسبناک یخچال را در بیاورید. تاریخ مصرف هر کدام را بررسی کنید و اگر تاریخ گذشته و فاسد بود آن را دور بیندازید. خوراکی‌ های نیمه خورده‌ ای که درب آن ها را باز کردید و مزه آن را دوس نداشته اید را هم باید در سطل زباله بریزید.

زیر ظروف و قفسه‌ های یخچال را با پارچه نم‌ دار تمیز کنید و مجدد ظرف ها را در یخچال بگذارید.

جای ادویه

یکی دیگر از روش های جدید نظم برای آشپزخانه نظم و ترتیب آن است که کشو یا کابینت های کناری گاز را باز و نگاهی به جای ادویه ها بیندازید. آیا از آنها به صورت هفتگی یا روزانه استفاده می کنید؟ یا اینکه لازم به داشتن این همه ادویه است؟

برای این کار همه وسایل موجود را بیرون بیاورید و آن ها که ضروری و کاربردی هستند را در کمد بچینید. اگر وسایلی دارید که از آن ها به صورت روزمره استفاده نمی کنید می توانید در کشو های دور دست قرار دهید‌. کشوهای کناری گاز باید مکانی برای قرار دادن مواد مصرفی و لوازمی که به صورت دائم از آن استفاده می کنید باشد.
11475198 34311 - براي مرتب كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

جا مدادی

اغلب در جامدادی‌ ها باید مداد و خودکار دیده شود ولی بعضی مواقع همه چیز دیده می‌ شود از خودکار های بدون جوهر گرفته تا مدادهای کوچک شده. از جمله روش های امروزه مرتب کردن خانه این است که با خودکارها روی برگه‌ ای آزمایش کنید که آیا جوهر دارد یا نه و مدادهای کوچک شده که دیگر قابل تراشیدن نیستند را دور بیندازید. از طرف دیگر اگر که خودکار و مدادهایی دارید که استفاده چندانی از آن نمی کنید برای مرتب کردن آن ها را دسته بندی کرده یا به نیازمندان هدیه دهید.

کشو برای جوراب‌ ها

برای مرتب کردن ابتدا همه ی جوراب‌ ها را از کشو خارج کنید و هر جفت‌ را کنار هم قرار دهید. همچنین جوراب‌ های سوراخ و پاره شده را نیز جدا بگذارید که یا بدوزید یا دور بیندازید، جوراب‌ هایی که لنگ دیگرشان گم شده هم باید دور انداخته شوند. آن جفت از جوراب‌ ها که سالم هستند را تا بزنید و در کشو قرار دهید. دقت کنید که جوراب ها از دسته زباله های خشک محسوب می شوند و ممکن است قابل بازیافت نیز باشند.

مطالعه
قیمت لباسشویی ال جی اصل در بازار؟

مرتب کردن وسایل حمام

برای تمیز و مرتب کردن وسایل حمام، آنها را از قفسه بیرون بیاورید و در کناره ای بگذارید. جای شامپوهای خالی را دور بیندازید و لوسیون‌ هایی و لوازم بهداشتی که خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرند را در کمد قرار دهید. اگر وسیله بهداشتی مثل شامپو یا لویسونی دارید که مورد علاقه شما نبوده می توان محتویات داخل را خالی کرده و بطری آن را در سطل زباله بازیافتی ها بیندازید.
33 874x1024 - براي مرتب كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

لوازم شستشوی لباس

برای منظم‌کردن فوری خانه در بخش وسایل شستشوی لباس جعبه های پودر شوینده، نرم‌‌کننده و نمونه های دیگر که تمام شده‌اند را دور بیندازید. همین طور وسایل باقی مانده را مرتب کنید و طبق نیاز خود بچینید.

دستمال‌ آشپزخانه

دستمال‌ های آشپزخانه مخصوصا آن هایی که برای تمیز و خشک کردن ظروف به کار می‌ روند شاید با کمی بی دقتی آلوده شوند و بقیه دستمال‌ ها را نیز آلوده کنند پس چک کردن آنها در نظافت آشپزخانه امری مهم است. گاهی اوقات دستمال‌ ها را خارج و چک کنید. آنها که موقعیت مناسبی دارند را دوباره درجایش قرار دهید و بقیه را برای شستشو جدا بگذارید. بهتر است دستمال پارچه ای را جایگزین دستمال کاغذی های مخصوص آشپزخانه کنید، زیرا طول عمر بیشتری نسبت به دستمال کاغذی ها دارند و تولید زباله را به حداقل ممکن می رساند.

مجله، روزنامه‌ ها و کاتالوگ‌ ها

برای مرتب کردن سریع خانه تمامی روزنامه ها، مجله ها و کاتالوگ‌ های جعبه را بیرون بیاورید و همه آن ها را چک کنید. آن هایی را که خوانده‌اید و دیگر به آن نیاز ندارید را یا در سطل بازیافت قرار دهید یا برای استفاده از آن ها برای تمیز کردن شیشه ها آن ها را در کمد بگذارید. اگر قسمتی از مجله برای شما جالب است و می خواهید آن را نگه دارید می توانید آن را برش دهید یا اینکه با استفاده از مجلات اینترنتی می توانید صفحه آن را پیدا کنید. اینگونه می توانید مجله آنلاین را سیو کنید و مجله دیگر را در سطل بازیافت قرار دهید.

روش های مهم برای مرتب کردن سریع منزل :

مطالعه
نگهداری تخم مرغ در یخچال

جمع کنید

با استفاده از یک کیسه زباله کلیه زباله، روزنامه، مجله های قدیمی و باقیمانده های غذا را در داخل کیسه بریزید و دور بیندازید.

مخفی کنید

وسایل اضافه بسیاری در خانه ها است که دور ریختنی نیستند و سبب بی نظمی خانه می شوند ، باید این وسایل را جمع کرده و در انباری و یا جای کناره ای قرار دهید.

تمیز کنید

با استفاده از یک دستمال تمیز و نم دار شیشه، آینه، میز و صندلی های آشپزخانه و مکان هایی که کثیف هستند و فورا به چشم می خورند را تمیز کنید.

منظم کنید

با یک نگاه کلی به خانه و شناسایی بخش هایی مثل کوسن و رو مبلی ها را مرتب کنید.
3 1024x614 - براي مرتب كردن خانه از كجا شروع كنيم؟

شمع روشن کنید

برای خوش بو شدن منزل تعدادی شمع معطربا بوی ملایم روشن کنید.

تمام منزل را مرتب کنید، نه هر اتاق را جدا

در این روش بهتر است به جای اینکه هر اتاق مثل آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی را جدا مرتب کنید، کل این کارها را با هم انجام دهید. برای مثال برای شروع کلیه نقاط خانه را گردگیری کنید، سپس جارو بزنید نه اینکه این فعالیت ها را جداگانه انجام دهید. در غیر این صورت احساس می کنید یک کار بی پایان دارید. به همین خاطر خیلی زود خسته می شوید.

امیدواریم تا اینجای مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با مرتب کردن خونه خود دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان، استفاده نمایید. اما شما از چه روش هایی برای مرتب کردن خانه در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده می کنید؟ خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

برای هرگونه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان و رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

 

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.