رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ترفند کیک پزی

انتخاب دستور مناسب

یکی از از مهمترین مواردی که معمولا فراموش می‌کنیم، دستور تهیه کیک است. بسیاری فکر می‌کنند که می‌توان از هر دستور پختی که در اینترنت دیده‌اند می‌شود استفاده کرد. بسیاری از وب سایت‌ها تنها برای جذب کاربر بیشتر دستور پخت‌ها را قرار می‌دهند پس این نکته مهم را فراموش نکنید. به عنوان مثال برخی دنبال دستور پخت‌ها جواد جوادی هستند و یا رزا منتظمی! پس دستور پخت اولین و مهمترین فاکتور است.

 

فر را گرم کنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود کیک به خوبی پف نکند! گرم نبودن فر است. به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از اینکه قالب کیک را درون فر قرار دهید آن را روشن کرده تا به اندازه کافی داغ باشد تا پف کیک نخوابد.

مطالعه
راهنمای خرید سرامیک کف برای پذیرایی

 

اندازه‌ها مهم‌اند

توجه داشته باشید که در کیک پزی اندازه‌ها بسیار بسیار مهم هستند! به عنوان مثال نمی‌توانید برای افزایش پف کیک از بکینگ پودر بیشتری استفاده کنید. بعلاوه همیشه از یک دستور مناسب استفاده کنید و مطمئن باشید که این دستور توسط یک آشپز حرفه‌ای ارایه شده است.

 

کدام آرد مناسب است؟

آردی که معمولا ما برای تهیه کیک استفاده می‌کنیم به آرد کیک معروف است؛ آرد کیک شامل گندم آسیاب شده و ۵ تا ۷ در صد پروتئین است. این میزان گلوتن کم است و هنگام خمیر کردن آرد شکل می‌گیرد. این آرد طی فرآیندی سفید می‌شود تا با جذب رطوبت به شکل‌گیری ساختار کیک کمک کند. آرد کیک‌ها معمولا با مقدار زیادی کره و شکر مخلوط می‌شود که بافت نرمی بوجود می‌آورد. اما اگر در خانه زیاد کیک پزی می‌کنید ما به شما آرد همه منظوره را توصیه می‌کنیم. آرد همه منظوره همان طور که از نام آن مشخص است برای نان، کیک و شیرینی استفاده می‌شود. آرد همه منظوره شامل ۷ تا ۱۲ در صد پروتئین است.

مطالعه
جدیدترین جاروبرقی سامسونگ SC4190

 

بیش از حد هم نزنید!

همزدن بیش از اندازه کیک باعث می‌شود کیک پف نکند! پس فکر نکنید با داشتن یک همزن برقی مدرن و مجهز می‌توانید تا دلتان می‌خواهد هم بزنید! همزدن را دقیقا تا زمانی که تمام مواد کیک با هم مخلوط شدند ادامه دهید.

 

دمای مناسب مواد کیک

بسیاری از دستورهای پخت کیک به کره (روغن) و تخم مرغ نیاز است و در همه این دستورها تاکید شده است تا مواد قبل از اضافه شدن به مخلوط در دمای محیط باشند، در غیر اینصورت کیک یا بریده بریده خواهد شد و یا به اندازه کافی پف نخواهد کرد!

 

بسته بودن درب فر

معمولا قالب کیک را روی طبقه وسط فر قرار می‌دهند این مساله کمک می‌کند تا کیک نه بسوزد و نه بدون پف باقی بماند. همچنین تا انتهای زمان پخت تحمل کنید و درب فر را باز نکنید، زیرا با باز کردن و ورود هوای سرد داخل فر شانس داشتن کیک پف‌دار را از دست خواهید داد.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ 55AU9000

 

خنک شدن کیک

یکی از مواردی که باعث می‌شود کیک خرد شود این است که معمولا بلافاصله بعد از پخت سعی در خارج کردن آن از قالب را دارید. اگر به دنبال داشتن یک کیک درسته و بدون خرد شدگی هستید، توصیه می‌کنم حتما چند دقیقه آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید.

download 74 - ترفند کیک پزی

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.