رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

جدیدترین تلویزیون ال جی ۵۰UP7550

شرکت ال جی یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید تلویزیون های هوشمند با کیفیت می باشد و همچنین در کشور ایران نیز این برند طرفداران بیشماری دارد. طراحان ال‌جی تمام سعی خود را دارند که هر ساله با استفاده از به روزترین تکنولوژی ها سطح رضایتمندی افزایش دهند. یکی از مدل های که در سال ۲۰۲۱ توسط این برند به بازار جهانی عرضه شد تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 می باشد که در سایزهای مختلفی تولید گردیده است.

در این بخش قصد داریم مدل ۵۰UP7550 را مورد بررسی قرار دهیم و به تفصیل در رابطه با ویژگی های آن صحبت کنیم. تلویزیون ۵۰UP7550 از طراحی بسیار شیک و زیبایی برخوردار می باشد و ضخامت کم آن موجب می گردد که چیدمان و دکوراسیون منزل دارای زیبایی دو چندان گردد. یکی دیگر از قابلیت های طراحی فوق‌العاده این تلویزیون می باشد که به سادگی قابلیت نصب روی دیوار را دارد.

کیفیت تصویر خروجی در نظر گرفته شده برای این تلویزیون از نوع ۴K می باشد که این کیفیت تصویر به نسبت تلویزیون های با کیفیت Full HD تا حدود ۴ برابر تاثیر بهتری را ارائه دهند. اگر بدنبال خرید تلویزیون هستید و میخواهید جدید ترین مدل های تمامی شرکت های مطرح از قبیل سامسونگ، ال جی، هایسنس، شیائومی و سونی را بصورت یکجا مشاهده کنید از طریق منو سایت به قسمت تلویزیون و دسته تلویزیون های ۲۰۲۱ مراجعه نمایید.

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 1 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

برای پردازش هرچه بهتر تصاویر نیز از پردازشگر قدرتمندی استفاده شده است که می‌تواند تصاویر ارائه شده در خروجی را به لحاظ کیفی تا حد بسیار زیادی از ارتقا دهد. صدای تلویزیون سامسونگ ۵۰UP7550 نیز از وضوح بسیار خوبی برخوردار بوده و به صورت رسا به مخاطب منتقل می شود که برای تحقق این امر از توان صوتی ۲۰ وات در خروجی استفاده گردیده است.

برای رابط کاربری در تلویزیون ال جی UP7550 از سیستم عامل WebOs استفاده شده است که می تواند مجموعه امکانات فوق العاده را در اختیار مخاطب قرار دهد. این محصول همچنین از قابلیت جستجوی صوتی نیز برخوردار می باشد که مخاطب به سادگی و با استفاده از صدا می‌تواند فرامین مورد نظر خود را به تلویزیون منتقل کند.

این تلویزیون برای علاقه مندان به گیمینگ و کنسول های بازی نیز گزینه مناسبی می باشد که تصاویر را با کیفیت بالا در اختیار این علاقه مندان قرار می دهد و همچنین از قابلیتی مانند Game Optimizer بهره می‌برد. برای اتصال دستگاه های خارجی نیز از درگاه های مختلفی استفاده شده است که می‌توان به درگاه USB و HDMI اشاره کرد.

کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی ۵۰UP7550

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 2 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 از صفحه نمایش ال ای دی استفاده می کند و همچنین کیفیت تصویر خروجی آن ۴K است. این کیفیت تصویر خروجی می تواند تصاویر را با جزئیات بسیار زیادی در اختیار کاربر قرار دارد. رزولوشن به کار رفته در این محصول ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل می باشد که این تراکم پیکسلی تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی به مخاطب ارائه می دهد.

نور پس زمینه صفحه نمایش تلویزیون ۲۰۲۱ ال جی ۵۰UP7550 از فناوری Direct LED بهره می برد و همچنین برای بالا بردن کنتراست تصاویر از تکنولوژی LG Local Contrast استفاده شده است. برای علاقه مندان به فیلم و سریال نیز از فناوری بسیار فوق العاده FilmMaker رونمایی شده است که می تواند تصاویر را دقیقاً مطابق آنچه که مد نظر فیلمساز و کارگردان بوده، در اختیار مخاطب قرار دهند و تجربه سینمای بسیار زیبایی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

مطالعه
فرش وینتیج چیست؟ ۵ ویژگی خرید فرش وینتیج یا کهنه نما

برای بهبود محتوای تصویر نیز از تکنولوژی HDR بهره گرفته شده است که این تکنولوژی از فرمتهای HLG و HDR10 PRO پشتیبانی می کند. در واقع این تکنولوژی سبب می شود تا طیف رنگی که در تلویزیون قابل نمایش است به طور فزاینده ارتقا داده شود و همچنین تصاویر را به صورت واقعی و جذاب تر در اختیار مخاطب قرار می دهد.

برای از بین بردن نویز موجود در تصاویر در تلویزیون ۵۰ اینچ ال جی UP7550 از تکنولوژی Image Enhancing بهره گرفته شده است که این قابلیت باعث می‌شود تا تصاویر به صورت شفاف در اختیار کاربر قرار بگیرد. این مدل همچنین زاویه دید افقی گسترده را در اختیار بیننده قرار می‌دهد به این مفهوم که بیننده در هر مکان و زاویه ای نسبت به تلویزیون قرار گرفته باشد،بدون افت وضوح و کیفیت تصویر می تواند خروجی را مشاهده کند.

طراحی زیبا در ال ای دی ۲۰۲۱ ال جی ۵۰UP7550

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 3 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 دارای طراحی زیبا و کاربردی است . این تلویزیون از ضخامت کم و حاشیه باریک برخوردار است که  گستره دید بیشتری را هنگام تماشای برنامه یا فیلم موردنظرتان در اختیار شما قرار می دهد و بسیار برای نصب روی دیوار مناسب است و دکوراسیون خاصی را به منزل شما می دهد همچنین با نصب پایه ها در دو طرف تلویزیون میتوانید بدون هیچ گونه لرزشی تلویزیون را بر روی میز قرار دهید و از تماشای محتوای مورد نظر خود لذت ببرید.

پردازشگر قدرتمند α۵ AI Processor 4K

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 4 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

استفاده از پردازشگر مجزا در تلویزیون این مزیت را دارد که المان هایی مانند کیفیت تصویر و صدا به نسبت تلویزیون هایی که از پردازشگر مجزا استفاده نمیکنند، دارای کیفیت بسیار بهتری می باشد. برای همین منظور در تلویزیون هوشمند ال جی ۵۰UP7550 از پردازشگر نسل پنجم آلفا که به α۵ AI Processor 4K نیز شناخته می شود، استفاده می کند.

در واقع این پردازشگر با استفاده از هوش مصنوعی که درون آن قرار داده شده صحنه ها را به صورت فریم به فریم پردازش می کند و کیفیت تصویر و صدا و حتی کنتراست آن را تا حد بسیار زیادی بهبود می دهد. در صورتی که کیفیت تصاویر دریافتی از مبدا پایین و نامطلوب باشد با استفاده از قابلیتی به نام ۴K Upscaling  کیفیت آن تصاویر در حد کیفیت ۴K بهبود داده می شود در نتیجه نیازی نیست کاربر از پایین بودن کیفیت تصاویر نگرانی داشته باشد و تصاویر همواره با بالاترین استاندارد ممکن در اختیار او قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از قابلیتهای بسیار فوق العاده ای که برای بهبود محتوای تصویر در تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 از آن استفاده شده است AI Brightness Control نام دارد که کارکرد آن به این گونه است که نور موجود در محیط را به صورت خودکار و اتوماتیک تشخیص می دهد و میزان روشنایی صفحه نمایش را متناسب با نور محیط به صورت خودکار تنظیم می کند. برای مثال هنگام پخش صحنه های تاریک با استفاده از قابلیت AI Brightness Control به صورت هوشمند نور صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه با این کار جزئیات بیشتری از تصویر در خروجی به کاربر ارائه می گردد.

کیفیت صدا در تلویزیون ۵۰ اینچ ال جی UP7550

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 5 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

تلویزیون UP7550 ال جی سایز ۵۰ اینچ دارای سیستم صوتی دو کاناله و توان خروجی ۲۰ وات است که صدای با کیفیت و وضوح بالا را در اختیار شما قرار می دهد.این تلویزیون دارای کاهنده نویز صدا نویز های اضافه صدای را به حداکثر می رساند و شما می توانید از شنیدن صدا با کیفیت بالا لذت ببرید.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون ال جی 55up7750

یکی از قابلیت های جذاب تلویزیون ال جی Bluetooth Surround Ready است که توسط ان میتوانید دو بلندگوی بلوتوثی را به طور همزمان به تلویزیون وصل کنید و میزای صدای خروجی تلویزیون را افزایش دهید. همچنین تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 دارای فناوری AI Acoustic Tuning است که صدا را با توجه به محیطی که تلویزیون در ان قرار دارد برای شما تنظیم می کند.تلویزیون ال جی با سیستم کاهنده نویز صدا نویز های اضافه صدا را کاهش می دهد و صدا را کیفیت بیشتر برای شما پخش می کند.

سیستم عامل WEBOS در تی وی ۵۰UP7550

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 6 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

ال ای دی ال جی ۵۰UP7550 دارای سیستم عامل Webos است که برنامه های مختلف و کاربردی را در اختیار شما قرا می دهد.در این تلویزیون می توانید به وسیله وای فای و بلوتوث دستگاه های هوشمند خود مانند لپتاپ،تبلت و گوشی هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و برنامه یا فیلم مورد علاقه خود را در صفحه نمایش بزرگ تر تماشا کنید. تلویزیون ال جی مجهز به هوش مصنوعی ThinQ AI است که بسیاری از کارهای مربوط به تلویزیون را به صورت هوشمند انجام می دهد.

یکی از قابلیت های “تلویزیون ال جی ۵۰UP7550” که بسیار جذاب نیز میباشد Sport Alert  یا هشدار ورزشی است که توسط ان دیگر بابت فراموش کردن رویداد های مهم ورزشی نگران نیستید حتی اگر د حال تماشای محتوای دیگری باشید اتفاقات مهم بازی را در تلویزیون به صورت اعلان برای شما به نمایش می گذارد.این تلویزیون دارای ۲ عدد پورت HDMI و ۱ عدد پورت USB است که می توانید برای دیدن محتوای فلش مموری یا هارد اکسترنال خود از کابل USB استفاده کنید.

ویژگی های ویژه به لطف استفاده از ThinQ

LG ThinQ فناوری منحصر به فرد ال جی است که در واقع همان هوش مصنوعی مدرنی است که در بسیاری از دستگاه های هوشمند می بینیم. جالب اینجاست که چند سالی است که هوش مصنوعی به تلویزیون ها رسیده است، بنابراین این اپلیکیشن ها می توانند از ویژگی های جذاب هوش مصنوعی نیز بهره ببرند. ال جی در بسیاری از تلویزیون های جدیدتر خود از ThinQ استفاده می کند. تلویزیون LG 50UP7550 دارای هوش مصنوعی پیشرفته تر و جدیدتر ال جی است. وجود هوش مصنوعی در این تلویزیون با ویژگی های پیشرفته بسیاری همراه است که مهمترین آنها در سیستم عامل است. همانطور که گفته شد، ThinQ به محتوایی که می‌بینید نگاه می‌کند و گزینه‌هایی مشابه سلیقه شما ارائه می‌دهد.

تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 از هوش مصنوعی ThinQ استفاده می کند که طیف گسترده ای از ویژگی های هوشمند را در اختیار کاربران قرار می دهد. هوش مصنوعی معمولاً قادر خواهد بود بسیاری از فعالیت های تلویزیونی را به صورت هوشمند انجام دهد و نیازی به تداخل کاربر با بسیاری از تنظیمات تلویزیون نخواهد بود. یکی از امکاناتی که ThinQ در اختیار کاربران قرار می دهد، فرمان صوتی است. کنترل صوتی به شما امکان می دهد برخی از دستورات تلویزیون را به صورت صوتی انجام دهید. همچنین می توانید تلویزیون را از اپلیکیشن ThinQ دانلود کنید که قابلیت های هوش مصنوعی زیادی را در اپلیکیشن قرار می دهد. از طریق این اپلیکیشن می توانید تنظیمات ThinQ را به دلخواه تغییر دهید.

تلویزیون ۵۰UP7550 مناسب برای بازی

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 8 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

در حالی که این ممکن است برای مصرف کنندگان غافلگیر کننده باشد، تلویزیون UP7550 دارای قابلیت های بازی بی نظیری است. در مدل‌های قدیمی‌تر، تنها تلویزیون‌های OLED و برخی مدل‌های نانوسل قابلیت بازی خوبی داشتند. در حالی که به نظر می رسد ال جی در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است، بسیاری از مدل های ۲۰۲۱ دارای قابلیت های بازی عالی هستند. تلویزیون فورکی ال جی ۵۰UP7550 از کیفیت تصویر خوبی بهره می برد که تصویر گرافیکی خوبی برای بازی ها ایجاد می کند. این تلویزیون دارای Game Optimizer می باشد که حالت های بهینه سازی شده برای ژانرهای مختلف بازی را دارد تا بتوانید کنتراست را به بهترین شکل برای بازی تنظیم کنید. Game Optimizer همچنین به شما امکان می دهد برخی از تصاویر، صدا و ورودی های مربوط به بازی را در طول بازی تغییر دهید.

مطالعه
مشخصات و قیمت ال ای دی سونی 65X80J سایز 65 اینچ فورکی اسمارت

 

یکی دیگر از قسمت هایی که در کیفیت بازی تاثیر زیادی دارد، قابلیت HGiG Image است. این فناوری قابلیت HDR را در تصاویر بازی بهبود می بخشد تا رنگ های گسترده تری در صحنه های بازی داشته باشد. با افزایش وسعت رنگ، جزئیات تصاویر نیز افزایش می یابد. تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 از فناوری ALLM برای کاهش تأخیر ورودی پشتیبانی می کند. این فناوری زمانی که کنسول بازی را به تلویزیون وصل می کنید، به طور خودکار تأخیر ورودی را کاهش می دهد. یعنی محتوای بازی در کمترین زمان ممکن به صفحه تلویزیون منتقل می شود. به طور کلی، UP7550 می تواند یک مدل عالی برای بازی های ویدیویی باشد.

ریموت کنترل تلویزیون هوشمند ال جی ۵۰UP7550

TV LG 50UP7550 DOZINKALAA 7 - جدیدترین تلویزیون ال جی 50UP7550

UP7550 مانند سایر تلویزیون های جدید ال جی دارای یک کنترل از راه دور جادویی است. با این حال، وب سایت اصلی ال جی در مورد این مدل می گوید، وجود یا عدم وجود کنترل از راه دور جادویی بسته به منطقه ای که تلویزیون در آن مونتاژ می شود، متفاوت خواهد بود. با این حال، به نظر می رسد که برای اکثر مناطق، کنترل از راه دور جادویی با تلویزیون در دسترس خواهد بود. این کنترل از راه دور جادویی طیف وسیعی از گزینه ها را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر این، کار با منوی تلویزیون با اشاره گر ماوس بسیار ساده تر است. به لطف کنترل از راه دور جادویی، عملکردهای گسترده ای مانند جستجوی صوتی خواهید داشت.

در ادامه این صفحه می توانید مشخصات فنی و قیمت تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 را مشاهده و نسبت به خرید این تلویزیون با بهترین و ارزانترین قیمت، با گارانتی یا بدون گارانتی و تضمین اصالت کالا از فروشگاه ما اقدام کنید. در صورتی که دنبال تلویزیونی بهتر و با کیفیت تر هستید، ما تلویزیون ال جی ۵۰UP7750 را به شما پیشنهاد کنیم. ولی اگر یک تلویزیون ارزانتر و معمولی تر می خواهید، پیشنهاد ما تلویزیون ال جی LP5000 است.

مزایا و معایب تلویزیون UP7550 ال جی سایز ۵۰ اینچ

مزایا

* بازتاب نور مناسب

* زاویه دید گسترده

* تأخیر در ورودی ناچیز

معایب

* نسبت کنتراست پایین

* عدم ایجاد روشنایی کافی در محتوای SDR و HDR

* اختلال در نمایش محتوای سریع در حال حرکت

نظر شما در مورد تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 چیست ؟

از شما مشتریان عزیز فروشگاه اینترنتی دوزین کالا می خواهیم نظرات خود را درباره ی این تلویزیون داخل قسمت نظرات برای ما بنویسید تا دیگر مشتریانی که قصد خرید تلویزیون ال جی ۵۰UP7550 را دارند با اگهی کامل از مزایا و معایب این محصول آن را خریداری کنند.

سایت منبع : LG

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.