رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

علت بی حالی برگهای سانسوریا – انواع بیماری سانسوریا

علت بی حالی برگهای سانسوریا

گیاه سانسوریا یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که در انواع مختلفی وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه قشنگ و در عین حال مقاوم با نام های مختلفی هم شناخته میشود که از جمله آنها م توان به زبان مادرشوهر و همچنین برگ شمشیری اشاره کرد. این گیاه در رده گیاهانی است که همیشه سبز هستند و دوره گذار ندارند. با همه مقاومتی که سانسوری دارد اما باز هم می تواند با مشکلات و آسیب هایی مواجه شود که یکی از آنها بی حالی و شل شدن برگ های گیاه هستند. علت بی حالی برگهای سانسوریا ریشه در عامل های مختلفی دارد که در این مطلب قصد داریم در مورد آنها صحبت کرده و به آنها بپردازیم. علاوه بر این در ادامه این مطلب در رابطه با علت بی حالی برگهای سانسوریا به انواع مختلف بیماریهایی که ممکن است برای این گیاه پیش بیاید هم خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم یک سانسوریا در خانه دارید و به دنبال علت بی حالی برگهای سانسوریا خود هستید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب را با ما همراه باشید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر به وب سایت باغ ارم به آدرس bagheeram.com مراجعه کنید.

آیا می دانید علت بی حالی برگهای سانسوریا چیست؟

سانسوریا یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا فایده هایی هم برای محیطی که در آن قرار گرفته است دارد. مهمترین چیزی که سانسوریا برای فضای موجود در آن دارد تصفیه هوا و جذب کردن ذره های آلودگی و مواد مضری است که در هوا وجود دارند. این گیاه سپس این ذرات را به ذره هایی بدون هر خطر برای ما تبدیل کرده و مجدد به محیط بازمی گرداند. این گیاه عموما به عنوان یک گیاه کم دردسر و مقاوم شناخته میشود اما با این وجود باز هم ممکن است مشکلات و آسیب هایی برای آن اتفاق بیفتد. یکی از رایج ترین مشکلات سانسوریا بی حال شدن و شل شدگی برگ های آن عنوان می شود. در این وضعیت برگ ها گیاه نرم و بی حال شده و از قسمت پایین شروع به زرد شدن خواهد کرد. این مشکل در نهایت به بخش های بالایی برگ هم منتقل شده و در نهایت تمامی برگ را در برگرفته و از بین می برد. اما سوالی که پیش می آید این است که علت بی حالی برگهای سانسوریا چیست؟ به طور کلی علت بی حالی برگهای سانسوریا می تواند متاثر از دو  عامل مهم باشد که در ادامه آنها را با هم میبینیم:

  1. آبیاری نامناسب

میزان آب دادن به گیاه سانسوریا از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود می تواند سبب بروز مشکلاتی برای گیاه شود. اگر به گیاه سانسوریا بیش از حد نیاز آن و به صورت افراطی آب بدهیم آنگاه می توانیم باعث بی حالی و شل شدگی برگ های آن شویم.

  1. کوددهی نامناسب

یکی دیگر از مهمترین علت بی حالی برگهای سانسوریا را می توان عدم رعایت اعتدال در کود دادن به گیاه عنوان کرد. اگر به سانسوریا بیش از حد نیاز آن کود دهید می توانید سبب بی حالی و حتی گاها آبکی شدن برگ های این گیاه شوید و در نهایت دست کم یک برگ و یا در بدترین حالت کل برگ های گیاه تان را از بین برده و به آن آسیب جدی برسانید.

مطالعه
آموزش نصب کاغذ دیواری

damla viJ6LqIE3eY unsplash 412x550 - علت بی حالی برگهای سانسوریا - انواع بیماری سانسوریا

انواع بیماری سانسوریا

در ادامه این مطلب علت بی حالی برگهای سانسوریا در این بخش قصد داریم به بیماری های رایج این گیاه بپردازیم و چند مورد از پرتکرارترین آنها را با هم بررسی کنیم. این بیماری ها برای این گیاه آپارتمانی به شرح زیر هستند:

  1. برگ های سانسوریا زرد شده اند
  2. برگ ها سانسوریا لوله شده اند

علاوه بر این دو مشکل اصلی بیماری های دیگری هم برای این گیاه وجود دارند که به شرح زیر هستند:

  • برگ های سانسوریا یکی یکی می افتند
  • ریشه گیاه قارچی و پوسیده شده است
  • برگ های گیاه سیاه می شوند
  • خشکی برگ تنها در نوک ان اتفاق می افتد
  • برگ ها نازک و باریک می شوند
  • گیاه پاجوش نمی زند
  • سانسوریا قارچ گرفته است
  • روی برگ ها زخم هایی مشاهده می شود
  • برگ ها حالت خورده و جویده شده می گیرند
  • گیاه شپشک می زند
مطالعه
جدیدترین تلویزیون ال جی 55UP7550

و …

  1. برگ های سانسوریا زرد شده اند

یکی از رایج ترین مشکل هایی که برای گیاه سانسوریا پیش می آید این است که برگ های آن شروع به زرد شدن می کنند. علت اصلی که به وجود آورنده این مشکل است آب دادن افراطی به گیاه است. هنگامی که سانسوریا بیش از حد نیاز خود آب دریافت کند این آب در بخش ریشه تجمع کرده و سبب پوسیده شدن این قسمت مهم از گیاه می شود. اگر گیاه تان دچار چنین مشکلی شده است در گام نخست باید خاک آن را تا بخش ریشه مورد بررسی قرار دهید. اگر از آخرین دفعه ای که سانسوریا را آبیاری کرده اید چندین و چند رو می گذرد اما با این حال خاک در بخش های نزدیک به ریشه همچنان خیس و مرطوب باشد آنگاه می بایست خاک را به طور کلی عوض کنید. همچنین در این پروسه حتما ریشه های سانسوریا را هم بررسی کرده و در صورت مشاهده ریشه های خراب، سیاه و شل آنها را از ریشه های سالم جدا کرده و سپس گیاه را در خاک خشک بگذارید و از این به بعد به آبیاری آن دقت ویژه ای داشته باشید.

  1. برگ ها سانسوریا لوله شده اند

در این بخش از علت بی حالی برگهای سانسوریا نوبت به یک مشکل دیگر در مورد برگ های این گیاه می رسد که لوله شدن آنها است. این موضوع متاثر از دلیل های مختلفی است که در ادامه تعدادی از مهمترین آنها را می بینید:

  • نور گیاه یا به اندازه کافی نبوده است و یا بیش از حد نیاز گیاه به آن نور رسیده است.
  • درجه حرارت محیطی که گیاه در آن قرار گرفته تنظیم نبوده و محیط خیلی گرم و یا خیلی سرد بوده است.
  • میزان رطوبت محیط تنظیم نبوده و گیاه با کمبود رطوبت یا میزان رطوبت بیش از حد نیاز خود مواجه بوده است.
مطالعه
۱۰ مورد از مهم‌ترین ترفندهای خانه‌ داری که باید یاد بگیرید!

برای رفع این مشکل بهتر است دمای محیط نگهداری سانسوریا را بین ۲۰ تا ۲۵ درجه و کاملا معتدل نگه داشته و نور آن را به صورت غیر مستقیم تامین کنید. این نور می بایست بین متوسط تا نور زیاد باشد و همچنین رطوبت محیط هم همیشه حفظ شود.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.