رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری چیست؟

انواع آبگرمکن دیواری و زمینی وظیفه تامین آب گرم ساختمان را به عهده دارند. وقتی سیستم گرمایشی به هر علتی دچار مشکل می شود، باید به سرعت ایراد کار را پیدا کرد. بدون تردید نمی توانید چندین روز بدون آبگرم حمام و … سپری کنید. طبیعتا با نصب دستگاه تصفیه آب نمی توانید از آبگرمکن بگذرید. این دو وسیله کاربرد متفاوتی دارند دستگاه تصفیه تنها آب را از لحاظ آلودگی ها، مناسب شرب می کند اما آبگرمکن برای گرم کردن دمای آب به کار می رود. عدم دسترسی به آبگرم برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، یک فاجعه است. به خصوص در فصول سرد سال که کاربرد آبگرمکن بیشتر هم می شود.

اگر آبگرمکن آب را گرم نمی کند ابتدا درجه تنظیم دمای آب را بررسی کنید. گاهی سهوا و اتفاقی، دما از تنظیم خارج شده که با افزایش دما مشکل حل می شود. مورد بعدی اینکه سر دوش حمام را از نظر جرم آب و گرفتگی بررسی کنید گاهی رسوب لوله های آب موجب می شود تا انتقال آب گرم با مشکل روبرو شود. در این صورت با تمیز کردن سر دوش یا تعویض آن، مشکل به کلی برطرف خواهد شد. چنانچه مشکل از جرم سردوش باشد، بقیه شیرهای آب گرم، سالم هستند و می توانید با باز کردن شیر آب گرم آشپزخانه، از کارکرد آبگرمکن مطمئ شوید. اگر مشکل از این موارد نیست یقینا  علت گرم نشدن آبگرمکن دیواری مربوط به خود دستگاه است.

مطالعه
روش های جلوگیری از کپک زدن خیارشور

چرا ابگرمکن دیواری اب را داغ نمیکند

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری و علت گرم نشدن ابگرمکن ایستاده از نظر فنی مشابه است. تنها تفاوت در طراحی آبگرمکن است که یکی برای محیط های کوچک و دیگری برای فضای بیرون از منزل، مورد استفاده قرار می گیرد.  آب آب به طور کلی داغ نمی شود ولی گاهی دمای آب نوسان دارد و سرد و گرم می شود. علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان و برندهای داخلی و خارجی یا قطع آب گرم یکی از این موارد است:

رسوب گرفتن مبدل حرارتی

به جرات می توان گفت اصلی ترین دلیل سرد بودن آب، رسوب مبدل است. آب لوله کشی حاوی مواد معدنی زیادی است که به مرور در لوله ها رسوب می دهند. این رسوب در آبگرمکن و مخزن آب نیز تشکیل می شود. با توجه به کارکرد مداوم آبگرمکن و همچنین دمای زیاد، رسوب مبدل به سرعت تشکیل می شود. رسوب گرفتن آبگرمکن بسیار طبیعی است و در همه مناطق دیده می شود. رسوب آب در ته مخزن جمع می شود و قادر به خروج از آب گرمکن نیست. معمولا فشار آب گرم هم کم می شود و رسوب آب همه سر دوش ها و شیرآلات را هم می گیرد. برای رفع این مشکل لازم است تا عملیات رسوب زدایی آبگرمکن انجام شود. برای از بین بردن رسوبات آبگرمکن، محفظه آب به طور کامل شستشو داده می شود. این کار نیاز به تجربه و مهارت دارد.

water heater - علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

روشن نشدن پیلوت علت سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری

با زدن کلید روشن آبگرمکن، شمعک روشن می شود. هر گون مشکلی در سیستم شعله اعم از خاموش شدن یا سوخت ناقص مربوط به پیلوت است. گرفتکی، کثیفی و خرابی پیلوت موجب می شود تا شعله خاموش شده و آبگرمکن نتواند آب را گرم کند. همین مشکل ساده باعث قطع شدن آب گرم ساختمان می شود و مشکلات زیادی را به وجود می آورد. اگر با تمیز کردن پیلوت مشکل هنوز حل نشده باشد پس علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری یکی از این موارد است:

مطالعه
راهنمای خرید ماشین لباسشویی خارجی

  • اشکال در ترموکوبل

ترموکوبل وسیله ای مهم در لوازم گرمایشی است که کارش تنظیم دما است. برای اینکه مشعل شعله ور شود لازم است تا ترموکوبل آبگرمکن به درستی کار کند. خرابی این وسیله موجب قطع ارتباط پیلوت شده و شعله روشن نمی ماند. با تعمیر و یا تعویض این قطعه مشکل گرم شدن آب آبگرمکن هم برطرف می شود. گاهی مشکل از شل بون مهره ترموکوبل است که تنظیم آن مشکل برطرف می شود. علت سرد شدن آب آبگرمکن دیواری بوتان معمولا از همین قسمت است که به راحتی و با کمترین هزینه قابل تعمیر است. معمولا این قطعه تعمیر نمی شود و به طور کامل با یک قطعه سالم، تعویض می شود. 

  • فشار گاز کم علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

متداول ترین علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری در اغلب موارد، اُفت فشار گاز است. افت فشار دو عامل دارد اولی مربوط به لوله کشی گاز منطقه است و خارج از اختیارات صاحبین املاک است. در این مورد کار زیادی نمی توانید انجام دهید و کل محل با این مشکل روبرو است. اما مهم ترین دلیل افت فشار گاز، احتمال نشتی در لوله کشی گاز ساختمان است که باید به سرعت، تعمیر شود. اگر در اطراف آبگرمکن بوی تند سیر مانند به مشام می رسد فورا دستگاه را خاموش کرده و با سرویس تعمیر آبگرمکن تماس بگیرید. دلیل افت فشار گاز می تواند نشتی در لوله های گاز باشد که باید توسط تکنیسین بررسی شود. سهل انگاری در این قضیه می تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد.

مطالعه
چه سایز تلویزیونی باید بخرم

wall water heater - علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

مشکلات لوله کشی ساختمان علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری

علت قطع اب گرم ابگرمکن می تواند از لوله کشی های نامناسب باشد. کارکرد آبگرمکن ارتباط مستقیم با نحوه لوله کشی آب سرد و گرم ورودی و خروجی دارد. برای مثال وجود پیچ و خم های زیاد، استفاده از لوله های با قطر کم، انشعابات فرعی همگی مشکل ساز است. در این صورت به محض نصب آبگرمکن دیواری، آب خروجی به اندازه کافی گرم و دائمی نیست و یا به فاصله کوتاهی این مشکل ایجاد می شود. علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری هر چه باشد تنها یک متخصص با تجربه می تواند مشکل را برطرف کند.

علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری : دودکش

این مشکل گاهی نادیده گرفته می شود اما نقش مهمی در کیفیت کارکرد آبگرمکن دارد. دودکش های غیر استاندارد بلای جان آبگرمکن و پکیج هستند و می توانند خطرات جدی برای خانواده ها ایجاد کنند. دودکش استاندارد می تواند گازها را خارج کند و به این ترتیب سوخت بگرمکن بهتر انجام می شود. علت سرد بودن به می تواند ناشی از خاموش شدن بگرمکن باشد که به دلیل عدم کارکرد صحیح دودکش ها رخ داده است.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.