رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

فرش وینتیج چیست؟ ۵ ویژگی خرید فرش وینتیج یا کهنه نما

از دیر باز تاکنون فرش ها یکی از پر اهمیت ترین عناصر خانه های ایرانی به شمار می روند، طرح و نقش فرش می‌تواند در زیبایی فضای خانه و شکل‌گیری دکوراسیون منزل بسیار تأثیرگذار باشد. با توجه به علاقه زیاد خانواده های ایرانی به قدمت و اصالت فرش، در سال های اخیر توجه بسزایی به تولید فرش وینتیج یا فرش کهنه نما در صنعت فرش کشور شده است. در این مقاله به مزایای خرید فرش وینتیج و هماهنگی آن با دکوراسیون منزل شما می پردازیم.

a 750x422 - فرش وینتیج چیست؟ ۵ ویژگی خرید فرش وینتیج یا کهنه نما

فرش وینتیج چیست؟

امروزه صنعت فرش نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته و انواع فرش‌های ماشینی طراحی و وارد بازار شده‌اند. یکی از مدرن‌ترین نوع این فرش‌ها، فرش وینتیج است. فرش وینتیج که به فرش «کهنه‌نما» نیز مشهور است به فرش هایی گفته می شود که ظاهری کهنه داشته و شباهتی به فرش های قدیمی دارند.

توجه داشته باشید که فرش کهنه نما به این معنی نیست که به مرور زمان کهنه شده باشد بلکه ظاهر فرش، شباهت زیادی به فرش های دستباف و اصیل قدیمی دارد. فرش وینتیج در اصطلاح به معنای قدیمی است و در هنر به معنی بازنگری و عقب گرد مدرن تعریف می شود.

 

معرفی انواع فرش وینتیج

فرش وینتیج عموما به دو نوع در دسترس است. در نوع اول، در واقع این فرش ها، فرش های ماشینی هستند که توسط روش های خاصی ازجمله دوا شور کردن و.. تغییر رنگ پیدا کرده اند و با کوتاه کردن و یا برچیدن کامل پرزهای موجود بر روی فرش ، بافت ساییده شده در آن ایجاد می شود و آن را به فرش‌های وینتیج یا کهنه نما تبدیل می‌کنند. در این مدل، از نخ‌های پلی استر و یا ابریشم مصنوعی استفاده می‌کنند.

مطالعه
جدیدترین سینما خانگی سونی E4100

در نوع دوم، فرش های وینتیج فرش های آنتیک و دست بافتی هستند که قدمت زیادی داشته و از آن ها به عنوان فرش وینتیج یاد می‌کنند. این فرش‌ها به دلیل قدمت بالایشان، از ارزش و قیمت بسیار زیادی برخوردار هستند. همین امر ( یعنی قیمت بالای فرش های دستباف و البته زیبایی چشم نواز آن ها ) باعث شده تولید کنندگان و طراحان فرش به فکر تولید فرش های کهنه نما یا فرش وینتیج با قیمتی پایین تر از فرش های دست بافت بیفتند.

 

 استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون منزل

فرش ها در دکوراسیون منزل باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین می شوند، فرش وینتیج می تواند در فضاهایی از جمله سالن های پذیرایی، اتاق خواب ها و به عنوان تابلو فرش بر روی دیوار‌ها استفاده شوند. به دلیل تنوع رنگ بسیار زیاد و طرح های منحصر به فرد فرش وینتیج می تواند در دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده شود و باعث تلفیقی از این دو شود. علاقمندان فرش وینتیج و کهنه نما با ترکیب طرح های زیبا و رنگ های متنوع فرش وینتیج با فضای مدرن، باعث ایجاد دکوراسیونی به سبک قدیمی و مدرن شوند و زیبایی و چشم گیری فضا را دو چندان کنند.

مزایای فرش وینتیج

پس از خواندن اطلاعات بالا شاید به این فکر افتاده باشید، انتخاب فرش وینتیج و یا خرید این مدل از فرش های ماشینی از نظر قیمت و کیفیت مقرون به صرفه است یا خیر؟ در ادامه مطلب به مزایای خرید فرش وینتیج می پردازیم با ما همراه باشید.

  • جنس فرش وینتیج: اولین و مهم ترین موضوعی که در زمان خرید فرش مورد توجه قرار می گیرد جنس فرش است، در تولید فرش های وینتیج عموما از نخ های ابریشم مصنوعی یا همان پلی استر و یا از نخ های اکریلیک استفاده می شود. استفاده از ابریشم مصنوعی باعث می شود وزن فرش وینتیج نسبت به سایر فرش های ماشینی سبکتر بوده و همچنین دیگر مزیت نخ های پلی استر این است که پرزدهی ندارند و فرش وینتیج برای کودکانی و افرادی که نسبت به پرز فرش حساسیت دارند گزینه ی بهتری باشند.
مطالعه
پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

از طرفی فرش های وینتیج بافته شده با نخ های اکریلیک شباهت زیادی به فرش های دست بافت دارند و همچنین دراین مدل فرش از فناوری اکرلیک هیت سِت شده استفاده می شود، فرش های هیت سِت شده دچار تغییر و یا کاهش رنگ نمی شوند این نخ ها ثبات و ماندگاری بیشتری دارند و پرزدهی آن ها حداقل است و مورد قابل توجه دیگر در این نوع نخ این است که گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند.

 

  • فرش وینتیج به دلیل عبور از فرآیندهای مختلف در زمان تولید دارای ماندگاری و دوام بالایی هستند و همچنین بعد از گذشت زمان، پاخوردن و ساییدگی باعث از رفتن زیبایی فرش وینتیج نمی شود و ظاهری زیباتر پیدا می کند.
  • طرح و رنگ فرش وینتیج: رنگ و طرح فرش‌های وینتیج بسیار خاص و متنوع هستند و تناژ رنگی در این مدل فرش متعادل شده است و می تواند به راحتی با انواع دکوراسیون و هر سبک مبلمانی استفاده شود. فرش وینتیج تلفیقی ازقدمت،اصالت و ظرافت را به همراه خود دارد و می تواند به فضای منزل یا محل کار شما جلوه‌های زیبایی شگفت انگیزی ببخشد.
  • قیمت مناسب فرش وینتیج نسبت به فرش دستباف: فرش های وینتیج علاوه بر ظاهری مدرن و زیبا از قیمتی مناسب تر نسبت به فرش های دست بافت برخودارند. درواقع با خرید فرش وینتیج شما هزینه یک فرش ماشینی را پرداخت می‌کنید اما در ظاهر فرشی دستبافت، با اصالت و زیبا خریداری کرده اید.
مطالعه
بهترین تلویزیون اولد سونی 55A90J

نتیجه گیری

در این مطلب به معرفی فرش وینتیج و نکاتی که می توانند در انتخاب و خرید فرش وینتیج به شما کمک کنند؛ اشاره کردیم. در حال حاضر بسیاری از برند های فرش ایرانی از جمله فرش قیطران، فرش محتشم و… پیشرو در تولید فرش وینتیج بوده اند. فروشگاه دکتر فرش به عنوان نمایندگی رسمی فرش قیطران، با شرایط بی نظیر و روش های متعدد خرید مانند: خرید نقدی یا خرید اقساطی تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون چک و بدون ضامن و تنها با سفته ، ارسال رایگان، تنوع محصولات با طرح و رنگ‌های پر طرفدار؛ در تراکم‌های متنوع با بالاترین کیفیت و ارزانترین قیمت برای شما در فروشگاه آنلاین دکتر فرش فراهم آورده است.

جهت خرید فرش وینتیج، می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://drfarsh.com/ مراجعه کرده و پس از انتخاب فرش مورد نظر خود و و در صورت تمایل به صورت اقساطی ، خرید خود را به صورت اینترنتی انجام داده و فرش را درب منزل به صورت رایگان دریافت نمایید.

منبع: آخرین خبر

 

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.