رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

قیمت تلویزیون سونی | خرید تلویزیون سونی از گناوه و بانه به صورت مستقیم

بررسی تلویزیون سونی و انواع آن

سونی یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات صوتی و تصویری است که مدت‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند. یکی از محصولات این شرکت تلویزیون‌های LED سونی است که از نظر کیفیت و ساختار، در رقابت تنگاتنگ با سایر محصولات برندهای رقیب می‌باشد. البته به دلیل سابقه درخشان سونی، کیفیت خرید تلویزیون‌ سونی  بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما ورود سایر محصولات به صحنه رقابت، باعث شد سونی کیفیت تلویزیون‌های خود را حتی بیشتر افزایش دهد.

به همین دلیل سونی با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان در زمینه کیفیت نمایش تصویر و هوش مصنوعی، توانست جایگاه خود را در ردیف‌های اول رتبه‌بندی برترین‌ها حفظ کند. تلویزیون سونی با سیستم‌عامل محبوب اندروید که یکی از نقاط قوت این تلویزیون‌ها است، توانسته است توجه کاربران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کند.

تاریخچه تأسیس شرکت سونی

کمپانی بزرگ سونی در سال ۱۹۴۶ توسط ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو با نام شرکت مهندسی مخابرات توکیو (Tsushin Kogyo) پایه‌گذاری شد. آشنایی این دو مؤسس سونی به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. در آن دوران ایبوکا مشغول کار در یک شرکت تولید دستگاه‌های الکترونیک بود و موریتا به تدریس علوم کاربردی می‌پرداخت. این دو مهندس موشک‌های حرارتی را برای ارتش امپراتوری ژاپن طراحی کردند و در آنجا یکدیگر را ملاقات کردند.

همکاری چهل‌ساله ایبوکا و موریتا به یکی از مؤثرترین و جذاب‌ترین روابط در تاریخ تجارت منجر شد. رفته‌رفته نبوغ ایبوکا باعث توسعه محصولات سونی شد و هنر بازاریابی و مدیریت تجاری حرفه‌ای وی این کمپانی را به یکی از پرآوازه‌ترین برندهای جهان تبدیل کرد.

در ژانویه ۱۹۵۸ میلادی نام سونی که از کلمه لاتین sonus به معنی صدا برگرفته شده، به نام رسمی شرکت تبدیل شد و امروزه یک اصطلاح بین‌المللی می‌باشد. برند سونی (Sony) نمادی از روح چالش برای انجام کاری است که قبلاً انجام نشده است. این شرکت همچنان محصولات بی‌شماری را به‌عنوان اولین محصول در ژاپن و جهان به بازار عرضه می‌کند.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ 85BU8000

در سال ۲۰۰۴ و با پیشنهاد همکاری سونی به سامسونگ، شرکتی با عنوان S-LCD تأسیس شد. این همکاری باعث شد سونی در تولید پنل‌های LCD پیشرفت چشمگیری داشته باشد. اگرچه سامسونگ در سال ۲۰۱۱ سهم سونی را از آن خود کرد و به‌نوعی مالک شرکت S-LCD شد، اما سونی توانست در طول این مشارکت، پنل‌های با کیفیتی تولید کند. کمپانی سونی توانست در سال ۲۰۱۷ و در بین ۵۰۰ شرکت، رتبه ۱۰۵ را در رتبه‌بندی فورچن از آن خود کند.

بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سونی sony

به‌طورکلی می‌توان گفت که تلویزیون‌ سونی یک انتخاب مناسب برای خرید هستند. به‌خصوص تلویزیون‌های درجه یک کیفیت تصویر و دقت رنگ بسیار خوبی دارند و کیفیت ساخت آنها نیز از سطح متوسط ​​بهتر است. مدل‌های ارزان‌قیمت سونی یا همان پایین رده‌ها جزو رقابتی‌ترین تلویزیون‌ها نیستند، اما مدل‌های متوسط ​​و به‌ویژه رده‌بالای این کمپانی جزو بهترین‌های بازار هستند (البته با قیمت کمی بالاتر).تلویزیون‌های تولید در کمپانی سونی شامل تلویزیون LED/LCD  و هم OLED را در ۳ رزولوشن (FULL HD – ۴K – ۸K) می‌باشد.

  • تلویزیون Sony A8H- بهترین تلویزیون سونی
  • تلویزیون Sony X9500H- بهترین تلویزیون LED سونی
  • تلویزیون X8000H- پرفروش‌ترین تلویزیون بالارده سونی
  • تلویزیون X7500H- پرفروش‌ترین تلویزیون میان‌رده سونی

مقایسه سونی نسبت با دیگر برندها

  1. ارتقا کیفیت تصویر : حتی مدل‌های ارزان‌تر تلویزیون‌های سونی از نظر ارتقاء کیفیت تصویر، عملکردی بیش از حد متوسط دارند.
  2. کیفیت ساخت : کیفیت محصولات سونی همیشه مشهور بوده است، تلویزیون‌های این شرکت هرگز بدون این ویژگی نبوده و همیشه بهترین کیفیت ممکن را داشته‌اند.
  3. دقت رنگ عالی : اکثر تلویزیون‌های سونی از دقت رنگ بالایی برخوردارند. برای لذت بردن از بهترین تجربه و کیفیت تصویر، حتی لازم نیست تلویزیون سونی خود را کالیبره کنید.
  4. ویژگی‌های هوشمند ضعیف : درحالی‌که تلویزیون‌های Android به‌خودی‌خود بد نیستند، در هنگام استفاده از برخی ویژگی‌های خاص در تلویزیون‌های سونی کمی کندتر کار می‌کنند.
  5. قیمت بال ا: تلویزیون‌های سونی اغلب در رده‌های مشابه با دیگر محصولات، قیمت رقابتی بالاتری دارند. به این معنی که تلویزیون‌های سونی کمی گران‌تر از رقبای خود هستند که ممکن است به دلیل کیفیت ساخت عالی باشد.
مطالعه
معرفی بزرگترین مرکز خرید فرش در تهران

تلویزیون سامسونگ بهتر است یا تلویزیون سونی؟

سامسونگ و سونی دو غول تولیدکننده سیستم صوتی و تصویری هستند و تقریباً هیچ‌کس نیست که تاکنون نام این دو برند را نشنیده است. این دو برند اصلی‌ترین برندهای تولیدکننده تلویزیون هستند که در ایران هم فعالیت و فروش زیادی دارند. هرجا نام بهترین مانیتورهای دنیا ذکر شود، قطعاً دو نام آشنا به گوش می‌رسد: سونی یا سامسونگ. اما هنگام خرید کدام را انتخاب کنیم؟

·        مقایسه کیفیت صوتی تلویزیون سونی با تلویزیون سامسونگ

کیفیت صدا نیز یکی از مؤلفه‌هایی است که باید موردتوجه قرار ‌گیرد، زیرا بیشتر افراد هنگام خرید تلویزیون به طراحی و کیفیت تصویر تلویزیون توجه بیشتری می کنند تا صدای آن. سیستم صوتی تلویزیون یکی از پارامترهای مهم است که در کنار طراحی و کیفیت تصویر می‌تواند تجربه بیننده را از تماشای محتوای تصویری بسیار ارتقا دهد. استفاده از بلندگوهای پیشرفته و فرمت‌های صوتی ۲ ، ۴ ، ۵ و ۷ کاناله در سیستم صوتی این محصولات، صدایی شفاف و همه‌جانبه تولید می‌کند.

برای تعیین کیفیت صدا دو آیتم Distortion و Frequency Response باید در نظر گرفته شود. این پارامترها در ۸۰dB و بالاتر، پاسخ مطلوب را ارائه می‌دهند. برند سونی از نظر تولید و کیفیت صوتی تلویزیون در رتبه اول و سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد.کمپانی سونی باتوجه‌به سابقه موفق خود در تولید محصولات صوتی، این فناوری را در تلویزیون‌ سونی خود نیز استفاده کرده است. در نتیجه صدای شگفت انگیزی را به‌ویژه از محصولات OLED سونی خواهیم شنید.

تلویزیون‌های سامسونگ در رتبه بعدی کیفیت صوتی نسبت به تلویزیون‌ سونی قرار دارند، اما این به معنی کیفیت پایین صدا در این برند نیست. صدای پخش شده توسط محصولات سامسونگ از کیفیتی قابل‌قبول، بدون نویز و با وضوح بالا برخوردار است. بهترین کیفیت صدا در تلویزیون‌های شاخص سامسونگ مدل‌های Q7 و Q8 است.

مطالعه
چه سایز تلویزیونی باید بخرم

·        مقایسه طراحی تلویزیون سونی با تلویزیون سامسونگ

برندهایی که در طراحی ظاهری زیبا به محصولات خود تخصص دارند، بهترین و درخشان‌ترین تلویزیون‌ها را از نظر طراحی ارائه می‌دهند. این گزینه شاید در وهله اول و هنگام انتخاب چندان مهم به نظر نرسد اما می‌توانیم با اطمینان بگوییم که اگر همه پارامترهای لازم جهت انتخاب یک محصول را دوست داشته باشید اما طراحی آن به دل شما نشیند، مطمئناً محصول را انتخاب نخواهید کرد. این ویژگی به‌ویژه برای کاربرانی که به دکوراسیون فضای زندگی خود اهمیت می‌دهند و همچنین افرادی که مشکل پند می‌باشند، اهمیت دارد.

ضخامت بدنه، انحنای بدنه، طراحی پایه، میزان حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، توجه به جزئیات و موارد مشابه بر زیباترین و لوکس‌ترین مدل تأثیر می‌گذارد. بهترین برند تلویزیون از نظر طراحی  تلویزیون‌های سامسونگ است که به جزئیات کوچک توجه کرده است و از نکات ریزی در طراحی محصولات خود بهره برده است. این شرکت برخی از محصولات خود را با طراحی خمیده تولید کرده است که به‌عنوان برگ برنده در اختیار سامسونگ قرار دارد.

تلویزیون‌ سونی مانند اکثر محصولات این برند، همچنان در ساده‌ترین حالت طراحی و عرضه می‌شوند و زیبایی خود را در عین سادگی به رخ می‌کشند. البته این سبک طراحی سونی که شامل طراحی ساده و باریک تلویزیون می‌باشد، مشتاقان خاص خود را دارد و بسیاری از کاربران محصولات سونی آن را یکی از بهترین طراحی‌های موجود تلویزیون می‌دانند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.