رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

منشا بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

برای شستشوی لباس ها از ماشین لباسشویی استفاده می کنید؟ بعد از اتمام برنامه شستشو چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ تا حالا بوی بد محفظه دستگاه به مشام شما خورده است؟ اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ آیا میدانید از بوگیر ماشین لباسشویی چگونه استفاده کنید؟ با دکتر تعمیرکار همراه باشید مطمئنا اطلاعات و راهکارهای کاربردی را برای شما آماده کرده ایم تا به آسانی مشکلات جز و خورد دستگاه را خودتان مرتفع کنید ، در ضمن مقاله علت بوی سوختگی در ماشین لباسشویی و برنامه های شستشوی لباسشویی بکو (Beko) را نیز بخوانید!

منشا بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

هر دستگاهی که از آن برای رفع نیاز و کم کردن بار کارها از آن استفاده می کنید نیاز به رسیدگی دارد. مخصوصا وسایل خانگی که در جهت تمیزی از آن ها بهره می برید. هر چند عملکرد آن ها به گونه ایی است که تمیزی را به ارمغان می آورند به همان نسبت نیز خود به تمیزکردن محتاج هستند. از این روست که عملکرد خود را در بهترین حالت حفظ می کنند. و می توانید مطمئن شوید با سرویس دوره ایی عمر مفید دستگاه را ارتقا می بخشید.

مثل روزهای همیشگی البسه چرک را داخل ماشین قرار می دهید اما متوجه بوی بدی از داخل دیگ خواهید شد. وقتی که دقت می کنید متوجه می شوید این بو در کل محیط و اطراف دستگاه هم پیچیده است. اولین فکری که به ذهن شما خطور می کند سرمنشا و دلیل این معضل چیست؟ تا آن را پیدا و برطرف کنید. زیرا که در زمان شستن لباس ها درون لباسشویی این بو به تمامی البسه نیز منتقل می شود. با وجود اینکه لباس ها شسته و تمیز شده اند ولی همچنان حس خواهد شد که البسه کثیف هستند.

حتما بخوانید:  ارورهای ماشین لباسشویی اسنوا و راهکارهای رفع آن ها

اما علت پیدایش این بو چیست؟ مسلما مکان های مرطوب و تاریک محل مناسب و مستعد رشد انواع میکروب ها و باکتری خواهد بود. در لباسشویی ها شرایط رشد کپک و باکتری کاملا محیا است. دلیل بو بد رشد و فعالیت باکتری های درون دیگ، جا پودری، و بخش های دیگر دستگاه است. متاسفانه هر رخت و لباسی به وسیله این ماشین شسته شود بو گرفته و باکتری ها به الیاف لباس و پارچه نفوذ پیدا می کنند. افرادی به مانند کودکان که پوست حساسی دارند و زود دچار التهاب پوستی و خارش می شوند گریبان گیر مشکلات پوستی خواهند شد.

مطالعه
از فواید بی نظیر مهد کودک در رشد تربیتی کودک اطلاع داری؟

%D8%A8%D9%88%DB%8C %D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86 %D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C1 new 300x157 - منشا بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

دلایل ایجاد بوی بد در لباسشویی

قبل از توضیح درباره چگونگی استفاده از بوگیر ماشین لباسشویی با علل پیدایش آن آشنا شوید. با شناخت عوامل به این طریق خواهید توانست از ایجاد این معضل پیشگیری کنید.

  • یکی از این عوامل عدم نظافت و تمیزی دستگاه است. بعد از چند بار استفاده از وسیله به تمیز کردن احتیاج دارد. پس از پایان شستشو مقداری آب در زیر و لایه لاستیک دور درب باقی می ماند. باید با دستمال خشک تمامی آب و رطوبت آن ناحیه را بچینید تا محل تجمع و رشد باکتری ها نباشد.
  • دومین علت باقی ماندن البسه پس از شستشو در داخل دستگاه خواهد بود. پس از اتمام فرایند شستشو بدون معطلی البسه را خارج کنید تا با تلمبار شدن درون ماشین و مرطوب بودن و محفظه بسته بو نگیرند.
  • نبود تهویه مناسب در درون دیگ و عدم جریان هوا می توان دیگر دلیل نام برد. بعد از پایان کار لباسشویی البسه را خارج و درب آن را باز بگذارید تا داخل محفظه کاملا خشک شود. تمیز کردن متناوب پمپ تخلیه بسیار در به وجود نیامدن بو موثر خواهد بود. زیرا پمپ تخلیه محل تجمع اشغال، مواد زائد و آب است لذا مکان مناسب برای رشد میکروب ایجاد می شود. هر چند وقت یکبار پمپ را کاملا تخلیه و تمیز کنید.
  • عدم تمیز کردن جاپودری آخرین دلیل به شما خواهد آمد. پس توجه به نظافت و جرم گیری جاپودری از قلم جا نماند.
حتما بخوانید:  ارور ماشین لباسشویی میله

روش های رفع بوی بد لباسشویی

خوشبختانه برای هر ایراد و مشکلی راه حل برطرف کردن آن نیز موجود است. از دو طریق می توان به بوی بد ایجاد شده خاتمه داد.

مطالعه
جدیدترین تلویزیون سامسونگ 55AU9000

با استفاده از شیوه و راهکارهای خانگی

با استفاده از بوگیر های شیمیایی موجود در بازار

١_ روش خانگی

روش خانگی را می توان از چند طریق و با مواد مختلف مشکل را برطرف کرد.

  • سرکه و جوش شیرین هر دو خاصیت ضد باکتری و میکروب کشی دارند. این دو را با هم مخلوط کنید. آنگاه درون ماشین بریزید و اجازه دهید با برنامه خود تمیز شوندگی دستگاه را تمیزکند و بوی بد از بین برود.
  • هم چنین با ترکیب کردن مواد سفید کننده با آب به جای سرکه و جوش شیرین مراحل قبل را تکرار کنید.

نکته: هرگز از وایتکس استفاده نکنید زیرا موجب خوردگی اجزای لباسشویی و آسیب به آن می شود.

مطالعه
روش هاي تميز كردن لکه های مختلف

washing machine cloth clean new 300x150 - منشا بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

  • برای از بین بردن بو از طریق تنظیم برنامه شستشو با آب گرم هم می توانید اقدام کنید. در این بخش دلیل گرم نکردن آب لباسشویی را هم مطالعه کنید.

٢_ بو گیر ماشین

خوشبو کننده های لباسشویی یا همان بوگیرها در دو نوع محلول و قرص در بازار موجود هست.

  • با خرید محلول خوشبو کننده و ریختن و اسپری کردن در قسمت های دیگ، جاپودری، درب و خروجی و ورودی آب تمام میکروب، کپک و باکتری ها نابود و از بین خواهند رفت.
  • هم چنین قرص های بوگیر و خوشبو کننده را داخل جاپودری و محفظه دیگ قرار دهید. سپس با تنظیم برنامه شستشو قرص به قسمت های مختلف پخش می شود و عمل میکروب زدایی انجام می شود و بوی بد برطرف خواهد شد.
حتما بخوانید:  بررسی کیفیت لباسشویی مجیک (Magic)

سخن آخر

بوگیرهای ماشین لباسشویی تنوع زیادی دارند. با تحقیق کردن بهترین بوگیر را انتخاب کنید تا آسیب های بعدی را به دستگاه وارد نکند.

نمایندگی های فعال دکتر تعمیر کار در شهر تهران و شهرستان های شهریار و اندیشه و رباط کریم و ری و… متخصص در تعمیر و سرویس تمامی برندهای لباسشویی مانند هایر، آبسال، زیمنس، آاگ، کندی، کنوود و غیره هستند. فقط کافیست با آنان تماس بگیرید و از تمامی خدمات ارائه شده توسط مجموعه دکتر تعمیرکار مطلع شوید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.