رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه ماشین لباسشویی از لوازم مورد نیاز و ضروری هر خانه‌ای است. بهتر است قبل از خرید لباسشویی اصلی آگاهی لازم در مورد مدل، برند، ویژگی و امکانات این دستگاه‌ها را داشته باشید و برحسب نیاز و بودجه خود ماشین لباسشویی مناسبی انتخاب و خریداری کنید.

خرید لباسشویی اصلی به دلیل تنوع مدل‌های آن می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها باشد و سؤالات متعددی مانند بهترین برند ماشین لباسشویی کدام است؟ مناسب‌ترین مدل ماشین لباسشویی برای خانه من کدام است؟ و خیلی سؤال های دیگر به ذهن شما خطور کند. اگر قبل از خرید ماشین لباسشویی نیازهای خود را مشخص کنید و بدانی دقیقاً چه نوع ماشین لباسشویی با چه امکانات و بودجه‌ای مد نظر شما است، خرید بسیار آسانی را خواهید داشت. در این مقاله شما را با انواع ماشین لباسشویی آشنا می‌کنیم و نکاتی را در اختیار شما می‌گذاریم تا در خرید ماشین لباسشویی دچار مشکل نشوید و با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید.

اصل یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی می‌بایست به آن توجه کرد اصل یا تقلبی بودن لباسشویی است. هنگام مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی حتماً با اصطلاحاتی از قبیل‌های کپی یا سفارش کشورهای اروپایی از طرف فروشنده روبه رو شده‌اید. این‌ها همه بازارگرمی‌های فروشندگان است و به اصل نبودن کالا اشاره دارد. بهتر است بدانید، تفاوت‌های بسیار فاحشی میان ماشین لباسشویی اصل و تقلبی وجود دارد. تفاوت‌هایی که در نتیجه شستشو، بازدهی دستگاه، طول عمر مفید، بهره‌وری انرژی، وجود قطعات یدکی و خیلی موارد دیگر بین ماشین لباسشویی اصل و تقلبی خلاصه می‌شوند. لباسشویی‌هایی که در فروشگاه‌ها موجود هستند لوگو و برچسب‌های مختلفی دارند و در جاهای مختلف دستگاه نام برند آن نیز به چشم دیده می‌شود.

مطالعه
فرش 1500 شانه خوب است ؟

15d34e48afc081a9bcbfb41586aaf0e5b2b51bb76fea2869?pt=m1000 - هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بهتر است بدانید هیچ‌کدام از این برچسب‌ها، لوگوها و نام برند دلیل بر اصل بودن ماشین لباسشویی نیستند. یک راه ساده و معتبر برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی وجود دارد. شما می‌توانید از طریق اینترنت و جستجوی مدل مورد نظر پی به اصل یا تقلبی بودن آن ببرید. تنها کافی ست، شماره مدل مورد نظرتان که روی دستگاه حک شده است را به صورت انگلیسی در داخل سایت گوگل جستجو کنید. در صورتی که برمد لباسشویی اصل باشد سایت معتبر آن شرکت اولین نتیجه جستجو بوده و شما می‌توانید لباسشویی با همان شماره مدل معرفی‌شده را ببینید.

در مرحله بعد، لازم است به دقت تصویر ماشین لباسشویی که در سایت می‌بینید را با آنچه که در فروشگاه است مقایسه کنید. جزئیاتی مانند درب دستگاه، صفحه نمایشگر، دکمه‌ها، ولوم برنامه‌ها، کشو و جاپودری و… از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که باید به دقت بررسی شوند. اگر بخشی از لباسشویی با تصاویر سایت رسمی آن متفاوت باشد، به احتمال زیاد آن دستگاه تقلبی است.

قیمت ماشین لباسشویی

نکته مهم دیگری که برای خرید ماشین لباسشویی در نظر داشته باشید، مشخص کردن بودجه است. طبیعتاً هر چه ماشین لباسشویی که می‌خرید گران‌قیمت‌تر و از برند معتبری باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود. لباسشویی‌های گران‌قیمت اصولاً از برندهای معتبر و مطرح هستند و احتمال مشکل پیدا کردن آن‌ها بسیار کمتر است.

مطالعه
میزان فاصله یخچال با دیوار باید چقدر باشد؟

برند ماشین لباسشویی

از مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کرد برند لباسشویی است. توصیه می‌شود با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، برند معتبر و مطرحی را انتخاب کنید.

فضای قرار دادن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی می‌بایست به آن توجه کرد، فضای مناسب برای قرار دادن آن است. اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید کوچک است و فضای زیادی در آشپزخانه ندارید بهتر است ماشین لباسشویی با اندازه کوچک‌تر را انتخاب کنید. شایان ذکر است ماشین لباسشویی‌های درب از جلو گزینه مناسبی برای خانه‌های متراژ پایین است. این ماشین لباسشویی‌ها نسبت به لباسشویی‌های دوقلو و درب از بالا جمع و جورتر بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کنند، گزینه‌ی مناسبی برای فضاهای کوچک هستند. همچنین، طراحان و کابینت کارها فضای مخصوصی را برای قرار دادن لباسشویی‌های درب از جلو در آشپزخانه اختصاص می‌دهند و برخی از این مدل‌های لباسشویی به صورت توکار نصب می‌شوند.

ظرفیت ماشین لباسشویی

نکته مهمی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید به آن توجه کرد، ظرفیت لباسشویی است. همان‌طور که می‌دانید لباسشویی‌ها ظرفیت‌های مختلفی دارند و ظرفیت آن‌ها بر اساس میزان لباس خشکی که در هر چرخه شستشو می‌توان در لباسشویی بریزید بر حسب کیلوگرم مشخص شده است.

گارانتی

تقریباً اکثر لوازم برقی خانگی تا یک سال گارانتی شامل می‌شوند. ماشین لباسشویی نیز مانند تمام لوازم برقی دیگر ممکن است ناگهان دچار مشکل شود؛ بنابراین، بهتر است هنگام خرید ماشین لباسشویی دستگاهی تهیه کنیم که دارای گارانتی معتبر باشد. طبیعتاً، مدت‌زمان این گارانتی نیز هرچه بیشتر باشد آسایش و اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

078b5abfa96069e300c1f6dd09fa867eaf6c846f7b5be25b?pt=m1000 - هنگام خرید ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

خدمات پس از فروش

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کرد این است که مطمئن شوید چه نوع خدماتی برای این محصول در نظر گرفته شده است. آیا در صورت بروز مشکل یا خراب شدن قطعه‌ای از لباسشویی، کشور تولیدکننده در شهر یا کشور شما امکان فراهم کردن قطعات یدکی را فراهم کرده است؟ به علاوه، آیا برند لباسشویی که خریداری می‌کنید خدماتی نظیر نصب، سرویس و تعمیرات دستگاه توسط تعمیرکار متخصص که با مدل‌ها و مشکلات رایج این دستگاه‌ها آشنایی داشته باشد و در شهر محل سکونت شما باشد انجام می‌شود یا خیر؟

مطالعه
قیمت فرش 12 متری در سال 1400

انوع ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید ماشین لباسشویی باید مد نظر داشت مشخص کردن نوع لباسشویی است. ماشین لباسشویی‌ها در دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی می‌شوند و کدام ویژگی و امکانات مخصوص به خود را دارند.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک دارای دو بخش شستشو و خشک‌کن مجزا هستند و طی فرایند شستشو نیاز به مداخله دست نیز هست. این مدل ماشین‌ها قدرت کمتری داشته و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک عملکرد ساده‌تری دارند.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

ماشین لباسشویی‌های تمام‌اتوماتیک ظاهر زیباتری دارند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. این لباسشویی‌ها برنامه شستشو مختلفی برای انواع پارچه‌ها دارند. لباسشویی‌های تمام‌اتوماتیک دوام و عمر بالایی دارند و حتی هنگامی که قصد خارج شدن از منزل را دارید نیز می‌توانید لباسشویی را روشن کنید و به کارهای خود برسید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.