رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

در اینجا می‌‌خواهیم به شما در زمینه پاکسازی خانه از وسایل اضافی و از آنچه امکان‌دارد بعداً مورد استفاده قرار بگیرد، کمک کنیم.اگر با دیدن وسایل اضافی خانه خود و حجم زیادی از وسایل به ‌درد نخور و کهنه ‌ای که در خانه شما وجود دارد عذاب می ‌کشید زمان آن رسیده که از دست این وسایل اضافی خلاص شوید.

تصمیم‌گیری برای پاکسازی خانه از وسایل اضافی که دیگر قابل ‌استفاده‌نیستند همیشه کار بسیار سختی است. گاهی اوقات فکر می‌ کنیم یک وسیله بدرد نخور و اضافی است در صورتی‌که در آینده‌ ای نزدیک به آن احتیاج پیدا می‌ کنیم. یک ‌زمان نیز یک وسیله را در انباری یا کمد نگهداری می ‌کنیم و جای زیادی را آشغال می ‌کند اما هرگز به کارمان نمی ‌آید.

این کار کمک می کند که از دست وسایل اضافی خانه راحت شوید یا آن ‌ها را بازیافت کرده و حتی تبدیل به پول ‌کنید. پس تا انتهای مقاله همراه املاک داران باشید.

با وسایل اضافی جمع‌شده در منزل باید چه کرد؟

بیشتر وسایل اضافی خانه بجای اینکه به کارمان بیایید یا کاربردی داشته باشند، خاطره‌ های زیادی در خود نگه‌ داشته‌ اند. لباس‌ های مورد علاقه، اولین کفش که با آن راه رفتیم، عروسک ‌هایی که از کودکی تا نوجوانی با آن بازی کردیم. همه این‌ ها خاطره‌ ها زیادی را با خود دارند و دوست ‌داشتنی هستند. اما سؤال اینجاست نیاز است همه آن‌ ها را نگه‌ داریم؟ هر سالی که می‌‌گذرد چند بار وسایل را بیرون‌آورده و تجدید خاطره می‌ کنیم؟ تمام وسایلی که برای یک نفر خاطره ‌انگیز است چقدر از فضای خانه را می‌ گیرد؟

مطالعه
می دونید فرش شگی چیه ؟

برای شروع این کار به انبار بروید و لیستی از وسایلی که در آنجا وجود دارد را تهیه کنید. سپس هرکدام از آن ‌ها که در لیست خاطرات قرار دارند را یک علامت بزنید. بعد در برگه ‌ای دیگر همه ‌ی آن وسایلی که علامت زده‌اید را بنویسید و آن‌ ها را به مهم،‌ معمولی و کم ‌اهمیت دسته ‌بندی کنید.

تعداد هر مورد نیز برای دور ریختن خیلی مهم است. حال بهترین گزینه این است که از روی همین لیست که تهیه‌کرده‌ ایم مواردی که دارای اهمیت کمتری هستند را به‌راحتی از کمد یا انبار حذف کرد. اگر جنبه خاطره ‌انگیز بودن وسایل را در نظر بگیریم یک عدد از هر مورد کافی است.
23 1024x683 1 - پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

تکلیف وسایل عتیقه چیست؟

حال باید جنبه مادی وسایل را نیز در نظر گرفت. مثلاً بین یک وسیله با ارزش و یک وسیله بی ارزش قطعاً نمی ‌توان آن که ارزش بیشتری دارد را به همین راحتی دور ریخت. باید دقت کرد بعضی از وسایل درصورتی‌ که درست نگه ‌داری شوند تبدیل به عتیقه می‌ شوند.

همین روش ساده باعث جدا سازی وسایل از هم و در نهایت پاکسازی خانه از وسایل اضافی می شود. با این کار می‌ توان در قسمت ‌های مختلف خانه نیز استفاده کرده و وسایلی که اضافی هستند را از موارد به یاد ماندنی جدا کرد.

همه‌ ی وسایلی که در خانه استفاده ‌می‌شو ند نیز تاریخ انقضا دارند. گاهی ممکن‌است وسیله‌ ای را از قبل خریده‌باشید و در طول این مدت وقتی برای استفاده از آن نداشته‌باشید. بنابراین اگر شما وقت نکردید از آن وسیله استفاده کنید یا مبلغ زیادی بابتش خرج کرده ‌اید و در یک سال یا حتی ۶  ماه قبل به این وسیله احتیاج پیدا نکرده ‌اید، این وسیله دیگر در خانه شما جایی ندارد. زیرا تاریخ‌ مصرف آن رو به اتمام است.

مطالعه
بهترین روش تمیز کردن شیرآلات در خانه چیست؟

داروها در خانه

داروهایی که دیگر استفاده نمی‌ کنید یا تاریخ آن‌ ها گذشته است را باید بعد از مرتب کردن داروخانه شخصی، در دسته‌ی وسیله‌ های دور ریختنی خانه قرار دهیم. باید این مورد را نیز در نظر گرفت که هر دارویی را نمی ‌توان به‌ راحتی در سطل زباله انداخت. نگه ‌داشتن داروهای که تاریخ‌ مصرف آن ‌ها گذشته است، علاوه بر نامرتب بودن فضا و فضایی که اشغال می ‌کنند، می ‌توانند بسیار خطرناک باشند.

دور ریختن راه‌ حل ایده آلی‌نیست چون ممکن است کودکان اشتباهاً داروها را مصرف‌کرده و دچار مسمومیت شوند. اگر به فکر از بین‌بردن داروها از طریق سیستم فاضلاب هستید، این مورد نیز گزینه مناسبی نیست. زیرا خطراتی را می ‌تواند برای اکو سیستم در بر داشته باشد.

ممکن است داروهایی با مسکن قوی و مخدر را، در منزل داشته باشید که این داروها را مصرف نمی‌ کنید. لذا دیگر به آن ‌ها نیازی ندارید و هنوز تاریخ ‌مصرف دارند؛ شما می ‌توانید به‌ راحتی آن ‌ها را به خانه سالمندان، بهزیستی، مراکز درمانی یا بعضی داروخانه‌ ها اهدا کنید.
13648582 917 - پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

محلول ضد عفونی

اگر از محلول ‌های ضدعفونی یا بتا دین زمان زیادی است که استفاده نکرده‌ اید و تاریخ آن‌ ها گذشته است، باید به فکر تعویض آن ‌ها باشید؛ زیرا دیگر خاصیت خود را از دست ‌داده‌ اند. نکته مهم در مورد داروها این است که حتماً موارد تاریخ گذشته و غیر قابل استفاده را از محیط منزل خارج کرده و دور بریزید.

با این کار خود و خانواده را از خطرهای احتمالی این داروها، در امان نگه‌ دارید. گاهی اوقات در منزل قاشق و چنگال‌ های باکیفیت‌ تر و محکم ‌تری نسبت به ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف دارید و زیاد به مسافرت یا پیک ‌نیک نمی ‌روید. می ‌توانید آن ‌ها را بازیافت یا دور بریزید. همچنین دفعه بعد که برای سفارش غذا تماس گرفتید، می ‌توانید از آن ‌ها خواهش کنید که قاشق و چنگال یک‌ بارمصرف را برای سفارش شما ارسال نکنند.

مطالعه
انتخاب بهترین میز بار مدرن

ظروف

بسته‌بندی مختلف ادویه با شکل‌ ها و رنگ ‌های گوناگون گاهی اوقات ظاهر بدی به آشپزخانه می ‌دهند. برای زیباتر شدن آشپزخانه می ‌توان برای هر ادویه، یک ظرف مخصوص تهیه کرد و تمام آن جعبه ‌های قدیمی و متفاوت را دور ریخت و آشپزخانه را مرتب کرد.

گاهی اوقات ممکن‌است از ظرفی خوشتان آمده و آن‌ را خریده‌اید یا کادو گرفته‌باشید. اما پس از مدتی می‌بینید که مورد استفاده شما نیست یا دیگر علاقه‌ ای به آن‌ندارید. در این صورت باید آن را از خانه بیرون ببرید. همچنین می توانید آن را دور نندازید و به عنوان هدیه به کسی بدهید.
dishes main pic - پاکسازی خانه از وسایل اضافی چگونه امکان پذیر است؟

سخن نهایی

امیدوار هستیم تا مقاله “پاکسازی خانه از وسایل اضافی” برای شما مفید بوده باشد. اگر نظر یا پیشنهادی در رابطه با این موضوع دارید، می ‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از راهنمایی کارشناسان مجموعه املاک داران در اصفهان، استفاده نمایید. خوشحال می شویم این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

برای هرگونه رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان و رهن و اجاره آپارتمان دراصفهان به سایت املاک داران مراجعه نمایید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.