رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟

how clean freezer 1 - چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟
نحوه تمیز کردن فریزر

 

نحوه تمیز کردن فریزر

یکی از مشکلات اصلی هر خانم خانه داری تمیز کردن فریزر است. در فریزرها همیشه مقدار بسیاری از خوراکی‌های بی‌استفاده ما را حتی تا ماه‌ها در خود جای می‌دهند.
فریزر، جایی برای نگهداری غذاهای ما در زمان طولانی است، خیلی زمان هاست از محتویاتی که در آن گذاشته ای بی خبریم. این مسئله باعث بی استفاده ماندن بعضی مواد خوراکی درون آن و در نتیجه هجوم میکروب‌ها می شود. برای پیشگیری از این مسئله در این مطلب شیوه تمیز کردن فریزر را برای شما آماده کرده ایم که امیدوارم موثر باشد.

 

مواد و لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن فریزر

– خنک کننده بزرگ ( مثل پنکه، یخدان، کولر زمینی یا ایستاده و …)

– دستکش

– مایع ضد عفونی کننده بدون بو

– اسفنج یا پارچه نخی

– دستمال حوله ای

– فرچه یا مسواک

– آب داغ

– سرکه

how clean freezer 3 - چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟
نحوه تمیز کردن فریزر

 

محتوای فریزر

اول مواد غذایی خود را از درون فریزر خارج کنید و بهترین زمان برای خارج کردن مواد غذایی، وقتی است که آن‌ها به کمترین مقدار خود رسیده‌اند. در ادامه وسایل را به طور کامل از فریزر بیرون بیاورید، به طوری که حتی کشوها و یخدان هم در آن باقی نماند.

مطالعه
راهنمای خرید سرامیک کف برای پذیرایی

مواد غذایی

مواد غذایی که حس می‌کنید سبب بوی بد فریزر می‌شود را یا دور بریزید و یا آن را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و درب آن را گره بزنید تا بوی آن بیشتر پخش نگردد. چنانچه فریزر خود را بیشتر از سه ماه یک بار تمیز می‌کنید، باید بگوییم که حتما موادی برای دور انداختن در آن وجود دارد. این مواد چنانچه فاسد هم نشده باشند خاصیت غذایی خود را از دست داده و برای شما زیان آور هستند.

how clean freezer 5 - چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟
تمیز کردن فریزر با چند ترفند ساده

 

شستن وسایل فریزر

کشو، قفسه و سطح ها را چنانچه در ماشین ظرفشویی جای می‌گیرند، با آن بشویید و اگر نه آن‌ها را با دست بشویید. ظروف را با ریکا، صابون و یا اسفنج شست و شو کنید. اگر دست شما به مواد شوینده حساس است، حتما از دستکش استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هیچ گاه کشوی فریزر و یا شیشه‌ای را که به تازگی از فریزر در آمده است را با آب گرم نشویید، چون امکان دارد تغییر دمای ناگهانی باعث ترک خوردن شیشه و یا شکسته شدن آن شود. پس از بیرون آوردن وسایل داخل فریزر قدری صبر کنید تا شیشه با دمای محیط یکی شده و آنگاه مبادرت به شستن آن کنید.

 

چنانچه در تمیز کردن داخل فریزر به لکه‌های سفت و سنگین برخورد کردید، تلاش کنید با ترکیب آب داغ و قدری آمونیاک آن لکه را برطرف کنید، یک دستمال برداشته و قدری از این ترکیب را به آن آغشته کنید و سپس بر روی لکه بکشید. چنانچه لکه پاک نشد مقدار آمونیاک را بیشتر کنید.

مطالعه
راه‌ های مراقبت از درب اتوماتیک پارکینگ در فصل زمستان

پاک کردن داخل فریزر

برای پاک کردن داخل فریزر تلاش کنید که از مواد شوینده قوی و بودار استفاده نکنید چون امکان دارد که پس از قرار دادن مواد غذایی در فریزر، این بو سبب تغییر خواص مواد غذایی شود.

 

یکی از شوینده‌هایی که ما پیشنهاد می دهیم برای تمیز کردن فریزر محلولی است که با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک لیتر آب داغ یا کمتر تهیه می‌شود و محلول دیگر با ۴/۱ لیوان سرکه سیب و ۴/۳ همان لیوان آب داغ درست می‌شود. همینطور برای تمیز کردن لکه‌های سفت داخل فریزر هم می‌توانید از خمیردندان هم استفاده کنید.

how clean freezer 2 - چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟
راه حل های کاربردی و آسان برای تمیز کردن فریزر

خشک شدن کشو‌ها

پس از اینکه تمیز کردن فریزر تمام شد و خواستید کشوها را داخل فریزر بگذارید، از خشک شدن کشوها اطمینان پیدا کنید و آنگاه آن‌ها را داخل فریزر بگذارید. از علل این کار می‌توان به خوب باز و بسته شدن کشو و به وجود نیامدن یخ روی کشوها اشاره کرد.

 

جایگذاری مواد غذایی

بعد از تمیز کردن کشوها و قرار دادن آن‌ها در فریزر نوبت به جایگذاری مواد غذایی می‌رسد. مطمئن شوید که مواد فاسد شده را دور ریخته‌اید. توجه کنید که سبزی‌ها در یک کشو، گوشت‌ها در یک کشو، خشکبار و میوجات هم در یک کشوی مجزا بگذارید.
how clean freezer 4 - چگونه فریزرمان را تمیز کنیم؟
شیوه تمیز کردن فریزر

 

تمیز کردن بدنه فریزر

برای تمیز کردن بدنه یا بیرون فریزر باید خیلی مواظب باشید که خط و خش روی بدنه نیفتد. بهترین موقع برای تمیز کردن بدنه فریز هنگامی است که فریز را خالی نموده اید، چون باید قدری فریزر را به جلو بیاورید تا پشت آن را هم تمیز کنید. برای تمیز کردن بدنه فریزر، از یک پاک کننده چند منظوره استفاده کنید.

مطالعه
نکات خرید ماشین لباسشویی اصل

 

شیوه تمیز کردن واشر

این قطعه در بعضی از فریزرها وجود دارد. برای تمیز کردن این قطعه از دو شیوه می توان استفاده کرد که در ادامه آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

 

شیوه اول

برای تمیز کردن لاستیک از یک محلول حل‌شده از نصف آب و نصف سرکه سفید استفاده کنید. برای شستن درز درب، از سفید کننده به مقدار زیاد استفاده نکنید، چون امکان دارد، واشر را خراب کند. پس از خشک شدن واشر، روغن لیمو یا روغن معدنی را بر روی واشر آغشته کنید، این کار سبب می‌شود تا لاستیک منعطف بودن خود را حفظ کند.

 

شیوه دوم

از محلول سرکه سیب و جوش شیرین و ریکا و آب برای شستشوی لاستیک دور درب یخچال فریزر استفاده کنید. پس از شستشو و خشک کردن، یک کتری آب جوش بر روی لاستیک بریزید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.