رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پنجره دوجداره UPVC

پنجره دوجداره UPVC 750x500 - پنجره دوجداره UPVC

پنجره دوجداره UPVC

در مقاله­ های قبلی توضیح مفصلی راجع ­به پروفیل­های چوبی، آهنی، آلومینیومی و … خدمتتان ارائه دادیم. نقطه مشترک تمام این پروفیل ها عدم کارایی بود. یکی تمام انرژی را هدر می­داد یکی وزن بالایی داشت و دیگری در برابر رطوبت فرسوده می­شد.

در این شرایط نیاز به وجود یک پروفیل مناسب که نقص­ها را تا حد ممکن حل کند حس می­شد. و این­گونه بود که بعد از مدتی پروفیل­های upvc وارد بازار شدند. اولین درب و پنجره upvc در سال ۱۹۶۰ میلادی در اروپا تولید شد و در ایران هم اولین واحد تولید آن در اواخر دهه ۵۰ احداث شد. 

به دلیل موفقیت این محصول، از همان تاریخ تا امروز استفاده از درب و پنجره upvc کاملا رایج و رو به افزایش است. به طوری که در حال حاضر ۷۵ درصد سهم بازار درب و پنجره­ ی اروپا به upvc ها اختصاص دارد.

upvc مخفف کلمات (Unplasticized PolyVinyl Chloride) حالت سخت شده­ ی پلی وینیل کلراید است. ۸۵ درصد ترکیب پروفیل­های پنجره upvc از همین ماده تشکیل شده.

مطالعه
آشنایی با بازی وارکرافت و گیم تایم های 60 روزه سایت جت گیم

ویژگی های پنجره یو پی وی سی

این نوع پنجره تاثیر بسیار جدی در کاهش مصرف انرژی دارد و به واسطه‌ی ساختار ویژه‌ی خود مانع ورود گرد و غبار، آلودگی، سروصدا، سرما و گرما می‌شود. در و پنجره دو جداره و سه جداره معمولا از قاب پنجره، شیشه، یراق آلات و لاستیک آب‌بندی تشکیل شده است. شیشه‌ی این نوع پنجره عموما شیشه ۶ میل و ۴ میل ساده است و در فضای بین شیشه‌ها گاز آرگون تزریق می‌شود.

مزایای استفاده از در و پنجره upvc

کاهش مصرف انرژی 

جلوگیری از ورود آلودگی

مقاومت در آب و هوای مختلف

عایق صدا

یکی از مزایای در و پنجره های upvc ضد حریق بودن این محصولات می باشد. در و پنجره هایی که با upvc ساخته می شوند،بخاطر استفاده از درزگیر در محل های باز شونده از ورود گرد و غبار به محیط جلوگیری می کنند و باعث می شوند هوای تمیز تری نسبت به بیرون داشته باشیم.

مطالعه
بهترین غذای برای سگ عقیم شده

تفاوت pvc و upvc در چیست؟

در پاسخ باید بگوییم upvc از pvc ساخته می‌شود ولی آن را با افزودن ترکیباتی برای ساخت پروفیل بهینه سازی می­کنند. به دلیل این­که پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود و لازم است یک پایدار کننده به آن اضافه شود. به این منظور از پایدار کننده ­های مختلفی استفاده می شود تا کیفیت pvc در پروسه تولید upvc کاهش پیدا نکند و پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می ­شود.

تولید درب و پنجره upvc

پروفیل­ها با دقت تحت آزمایشات و استاندارد هایی قرار می­گیرند و کیفیت آن­ها از هر نظر بررسی می­شود. تعدادی از تست­های لازم برای سنجش پروفیل upvc به شرح زیر می­باشد:

آزمایش شکل ظاهری و شرایط تولید

مقاومت در برابر ضربه

عکس العمل پس از گرم شدن

تست جرم واحد طول

برگشت حرارت

تست کجی، ابعاد و هندسه پروفیل

تست جوش

عوامل موثر بر قیمت پنجره های یو پی وی سی

مطالعه
آیا می توان تشک بادی را با آب پر کرد؟

روش تولید پنجره‌ها نیز بر قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. مثلا پنجره‌ها دوجداره‌ای که به صورت مکانیزه تولید می‌شوند، به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها با تولید مکانیزه، دارای قیمت تمام شده پایین‌تری نسبت به مدل‌هایی هستند، که دستی و غیر مکانیزه تولید می‌شوند.

علاوه بر این‌ها، برندهای مختلف نیز دارای قیمت‌های متفاوت هستند. هر برندی با توجه به کیفیت و نحوه تولیدی که دارد، روی درب و پنجره‌های دوجداره قیمت‌گذاری می‌کند.

تنوع برندها در صنایع درب و پنجره به خصوص پنجره های UPVC انتخاب را برای خریداران دشوار کرده است.

قیمت متر مربعی حدودی بوده و جهت محاسبه دقیق قیمت پنجره upvc مورد نظر از طریق تماس با کارشناسان وینکار قیمت و توضیحات دقیق را بصورت رایگان دریافت نمایید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.