رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

اگر چشمتون ضعیفه عینک فلزی استفاده نکنید.

 

چرا نباید از عینک فلزی استفاده کنیم؟

سلام به دوستای گلم و خانواده ی ایگل کالا امیدوارم حال دلتون همیشه عالی و پر از شادی و نشاط باشه.امروز میخوایم به یه موضوع مهم بپردازیم که مشکل و سوال اکثرمون هست.اونم این سوال که من نمره ی چشم هام بالا هست (منظور از نمره ی چشم بالا یعنی شماره ی چشم ها بالای ۵ ) چرا عینک فلزی ممنوع؟ اگر  میتونم استفاده کنم چه ویژگی هایی باید داشته باشه ؟ اگر هم خیر ، پس از جه عینکی استفاده کنم؟(برای پیدا کردن فرم صورت خودتون اینجا کلیک کنید)

راه حل چیه دوستان؟

براتون کامل توضیح میدم که چه کار هایی میتونید انجام بدید.

قبل از شروع باید به این نکته اشاره کنم کسانی که از عینک فلزی استفاده میکنند و نمره ی چشمشون بالا هست (اینجا عینک فلزی ممنوع) ، به دو مشکل بر خورد می کنند. مشکل اول اینه که  عدسی با نمره ی چشم بالا در عینک های فلزی که طراحیشون ظریف هست ته استکانی می بینیم و حالت برآمدگی ایجاد میکنه.

مورد دوم:

وزن عینک هست که چون جنس بدنه و دسته ها از فلز کار میشه در حالت طبیعی وزن کلی عینک بالا خواهد بود (عینک فلزی ممنوع) و اگر عدسی با نمره ی بالا روی عینک قرار بدیم از لحاظ وزنی هم بسیار سنگین خواهد شد و خود این سنگین وزنی باعث اذیت و خستگی در دراز مدت میشه.

مطالعه
کیست مویی شایع ترین عارضه طولانی مدت نشستن

مورد اول کاملا سلیقه ای هست و شخص میتونه نادیده بگیره اما مورد دوم که مربوط به وزن میشه در دراز مدت تاثیرات منفی  روی  ناحیه صورت خواهد گذاشت ، مثل کبود شدن پوست در قسمت دماغی های عینک و سنگینی در قسمت سر و گوش ها (بعضی اوقات باعث زخم شدن در ناحیه گوش هم میشه) احساس خواهد شد.

22222 - اگر چشمتون ضعیفه عینک فلزی استفاده نکنید.

حالا میخوام براتون چند تا راه حل قرار بدم و در مرحله ی آخر از لحاظ مزیت و معایب بررسیشون کنیم :

راه حل اول :

عدسی های فشرده و فوق فشرده (جنسشون از پلاستیک فشرده هست که خیلی سخت خط و خراش میوفته روشون و انوع مختلفی دارند.) یکی از راه های کاهش وزنش کلی عینک و عدسی باهم است چرا که این نوع عدسی ها از لحاظ ضخامتی و وزنی استاندارد طراحی میشوند. یعنی در حالت معمولی اگر ضخامت و وزن عدسی معمولی عینک شما ۱ باشه  در عدسی فشرده ۰.۵ هست و در عدسی فوق فشرده ۰.۲۵ خواهد شد.دقت داشته باشید که نمره ی چشمتون تغییری نمیکنه فقط ضخامت و وزن عدسی هست که کاهش پیدا میکنه.

مطالعه
بوتاکس چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد

معایب و مزایا :

شما میتونید با استفاده از عدسی هاییی که گفتیم عینک فلزی ای که دوست دارید رو کاهش بدید و از هر فرییم دلخواه استفاده کنید.

در مقابل، هزینه ی بالای عدسی های فشرده و فوق فشرده کمی میتونه شما رو تحت فشار قرار بده چون اگر ناخواسته خراشی روی عدسی ایجاد بشه و پوشش از بین بره ، استفاده از عدسی براتون بی فایده خواهد بود علت آن هم اختلال در دید و ضعیف شدن بیشتر چشم ها به مرور زمان هست.(اگر لعاب کاری یا پوشش رفلکس عدسی  عینکتون آسیب دیده یا از بین رفته حتما عدسی عینکتون رو تعویض کنید).

photo 2022 06 07 10 08 44 - اگر چشمتون ضعیفه عینک فلزی استفاده نکنید.

راه حل دوم : 

راه حل دوم استفاده از عینک های کائوچویی هست. چون ساختار عینک های کائوچویی ضخیم هستند و در عین حال از لحاظ وزنی بسیار سبک طراحی میشوند.ضخامت عدسی ای که با نمره ی چشم بالا بر روی عینک های کائوچویی نصب میشه تقریبا با خود عینک قابل پوشش است. از طرفی چون به صورت سبک طراحی میشوند بعد از نصب عدسی معمولی با نمره ی چشم بالا وزنشون در حالت تعادل باقی می ماند.

مطالعه
میکرودرم چیست؟

دماغی های عینک کائوچویی با خود بدنه هم جنس و به صورت کشیده بر روی بدنه ی عینک نصب میشود. فشار را بر روی بینی شما تقسیم می کند.تقسیم شدن فشار بر روی صورت و بینی  از خستگی و کبود شدن پوست صورت جلوگیری میکند.یکی از برترین ویژگی هایی که عینک های کائوچویی نسبت به عینک های فلزی دارند میشه بهش اشاره کرد.

مزایا و معایب : 

استفاده از عینک های کائوچویی در دراز مدت به علت سبک بودن و وزن متعادل مانع آسیب به نواحی صورت خواهد شد.همچنین از لحاظ مقاومتی عینک های کائوچویی میزان عمرشون با عینک های فلزی برابری میکنه.

معایب مدل های کائوچویی، بدنه و دسته های آن به راحتی در اثر ضربه و زیر پا  می شکنند.به صورت کلی هزینه عینک های کائوچویی  در مقایسه با عدسی های پلاستیک اقتصادی تر است.اما زیبایی که در عینک های فلزی هست رو نمیتونیم در عینک های کائوچویی داشته باشیم.

منبع : عینک ایگل کالا

 

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.