رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سینوس پیلونیدال یا کیست مویی کمر چیست؟

یکی از دردناک ترین آزار دهنده ترین بیماری های ناحیه مقعد کیست مویی است. کیست مویی می تواند با درد شدید و سوزش شروع شده و با خارش و ترشحات عفونی بوی بد و… همراه شود. این بیماری بیشتر در مردان جوان و افراد کم تحرک مثل رانندگان شایع است. این عارضه در اثر برگشت مو به داخل پوست و عفونت رخ می دهد.

کیست مویی چیست؟
کیست مویی چیست؟

بیماری سینوس پیلونیدال یا همان کیست مویی یک سوراخ یا تونل کوچک در زیر پوست است که می‌تواند با مایعات، چرک یا عفونت پر شود. کیست مویی می تواند عفونت کرده و تشکیل آبسه دهد.

این بیماری اغلب در شکاف بالای باسن رخ می‌دهد و می تواند باعث درد شدید شود. در صورتی که کیست مویی با خون یا عفونت پر شود، دردناک شده و بوی بدی ایجاد می کند. این وضعیت بیشتر در مردان و بزرگسالان جوان شایع است و همچنین افرادی که زیاد می نشینند و تحرک کمتری دارند، بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

مطالعه
6 نکته ضد پیری پوست

کیست مویی با مصرف دارو از بین نمیرود، تنها راه قطعی برای درمان این بیماری جراحی است. اما پیشرفت علم پزشکی نوین روشهایی برای درمان کیست مویی بدون جراحی نیز وجود دارد.

علت بیماری سینوس پیلونیدال چیست؟
اینکه دقیقا چه عاملی باعث سینوس پیلونیدال می شود، مشخص نیست اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از تغییر هورمون ها رشد مو و استهلاک ناشی از لباس یا نشستن های طولانی مدت عامل این بیماری است.

فعالیت هایی که باعث اصطکاک می شوند، مانند نشستن یا پوشیدن لباس های تنگ باعث می‌شوند، موهایی که در این ناحیه رشد می کنند به داخل پوست فرو روند در نتیجه بدن این مو را به عنوان عامل خارجی شناخته و با انجام یک سری واکنش ها سعی در از بین بردن آن دارد. گاهی اوقات ممکن است فرد چندین سینوس داشته باشد که در زیر پوست به هم متصل هستند.

مطالعه
تفاوت بین یک روانشناس و یک روانشناس بالینی چیست

علائم کیست مویی
ممکن است در ابتدای شروع بیماری هیچ علامت قابل توجهی به جز فرورفتگی یا گودی روی سطح پوست وجود نداشته باشد، با این حال هنگامی که فرو رفتگی عفونی شود، به سرعت در آن مایعات عفونی تجمع کرده و دچار آبسه می شود.

از علائم این عفونت می توانیم به این موارد اشاره کنیم؛

درد هنگام نشستن یا ایستادن
تورم کیست مویی
التهاب و قرمزی اطراف ناحیه کیست مویی
ترشحات چرکی یا خونی
بوی بد
موهای بیرون زده از ضایعه
ایجاد بیش از یک مجرای یا سوراخ روی پوست
تب (در مواردی که کیست به شدت عفونت کرده احتمال تب نیز وجود دارد.)

مطالعه
عمل ماموپلاستی چیست؟

ادامه ذر لینک زیر :

http://www.coca.ir/%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b3-%d9%be%db%8c%d9%84%d9%88%d9%86%db%8c%d8%af%d8%a7%d9%84-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%b1-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.