رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

شایع ترین بیماری های دهان و دندان

شایع ترین بیماری های دهان و دندان 1 - شایع ترین بیماری های دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان حالت عاری بودن از بیماری هایی است که توانایی فرد را برای گاز گرفتن، جویدن غذا، صحبت کردن یا لبخند زدن محدود می کند. بیماری های دهان و دندان شامل درد دهان و صورت، از دست دادن دندان، پوسیدگی دندان، عفونت و زخم های دهان، بیماری لثه یا پریودنتال و سرطان دهان و گلو است.

صرف نظر از سن، سلامت دهان و دندان برای سلامت عمومی، کیفیت زندگی و رفاه روانی اجتماعی افراد حیاتی است. با این حال، بسیاری آن را بدیهی می دانند. دهان نشانه هایی از هرگونه نارسایی تغذیه ای یا عفونت عمومی را نشان می دهد.

تغذیه نامناسب، بهداشت نامناسب دهان، تنباکو و مصرف الکل از عوامل خطر شایع ترین بیماری های دهان و دندان هستند.

 

شایع ترین بیماری های دهان و دندان

حفره های دندانی حفره ها زمانی ایجاد می شوند که پلاک، ماده چسبنده ای که روی دندان ها تشکیل می شود، با غذاهای نشاسته ای و شیرینی که می خوریم ترکیب شود. وقتی اسیدهای تولید شده با هم ترکیب می شوند، به مینای دندان آسیب می زند. گزارشی از سازمان بهداشت جهانی (WHO) نشان داد که در سراسر جهان، ۶۰ تا ۹۰ درصد کودکان مدرسه ای و تقریباً ۱۰۰ درصد بزرگسالان از حفره های دندانی رنج می برند که باعث درد و ناراحتی می شود.

مطالعه
اصلاح طرح لبخند با لمینیت و کامپوزیت: کدام گزینه بهتر است؟

بیماری پریودنتال یا بیماری لثه. ۱۵ تا ۲۰ درصد از بزرگسالان میانسال (۳۵ تا ۴۴ سال) علائم بیماری شدید لثه را نشان می دهند که یکی از دلایل اصلی از دست دادن دندان است.

از دست دادن دندان. از دست دادن دندان ناشی از حفره های دندانی و بیماری لثه است. آمار جهانی نشان می دهد که حدود ۳۰ درصد از افراد ۶۵ تا ۷۴ ساله فاقد دندان طبیعی هستند.

فرسایش دندان. این مشکل دهان زمانی رخ می دهد که اسیدها به مینای دندان آسیب می رسانند. علائم و نشانه های فرسایش دندان شامل حساسیت دندان یا مشکلات شدیدتر مانند شکستگی یا ترک خوردن است. این یک مشکل شایع دهان با پیشگیری ساده است.

مطالعه
بهترین مرکز لیزر مو در تهران با قیمت مناسب کجاست؟

ترومای دهان و دندان. ۱۶ تا ۴۰ درصد کودکان در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال از آسیب های دندانی رنج می برند. مدارس و زمین های بازی ناایمن، ورزش، خشونت یا تصادفات جاده ای اغلب باعث این آسیب می شوند.

زخم های دهان. بسیاری از انواع آفت‌های دهان، از جمله آفت‌های دهانی، زخم‌های سرد، تاول‌های تب، برفک و زخم‌ها، مردم را آزار می‌دهند و آنها را تحریک می‌کنند. زخم های دهان معمولاً بیش از دو هفته طول می کشد و خود به خود ناپدید می شوند.

سرطان دهان. در بیشتر کشورها از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۱۰ نفر به سرطان دهان مبتلا هستند. در مردان، افراد کم سواد، جمعیت کم درآمد و افراد مسن نسبتاً بالاتر است. شیوع بالای سرطان دهان عمدتاً ناشی از مصرف تنباکو و الکل است.

مطالعه
مزایا و فواید مشاوره خانواده چیست؟

بوی بد دهان یا بوی بد دهان. هالیتوزیس بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود ۸۵ درصد دارای بوی بد دهان هستند که با مشکل دندان همراه است. مسائل مربوط به سلامت دهان مانند حفره ها، بیماری لثه، باکتری های روی زبان، سرطان دهان و خشکی دهان نیز باعث بوی بد دهان می شوند. برخی از افراد بوی بد دهان را با دهانشویه پنهان می کنند، اما در صورت وجود مشکل دندانی قابل کنترل نیست. اگر از هالیتوز مزمن رنج می برید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا هرگونه مشکل دندانی را رد کنید.

منبع : voylesfamilydental

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.