رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

قیمت ایمپلنت در سال ۱۴۰۰

یکی از درمان‌های نسبتا گران دندانپزشکی، کاشت ایمپلنت است. در سال ۱۴۰۰، کاشت ایمپلنت مانند سایر خدمات دندانپزشکی افزایش قیمت داشته است. از آن جایی که عوامل زیادی در تعیین تعرفه ایمپلنت، تأثیرگذار است نرخ ثابتی برای آن نمی‌توان تعیین کرد. در این مقاله قصد داریم عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت را نام ببریم.

call to action - قیمت ایمپلنت در سال 1400

عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت

تخصص و تجربه پزشک: هر چقدر متخصص ایمپلنت تجربه و مهارت بیشتری برای کاشت ایمپلنت داشته باشد، قطعا مهارت بیشتری خواهد داشت اما دستمزد بیشتری نیز دریافت می‌کند.

جنس و کشور سازنده ایمپلنت دندان: عامل مهم دیگری که در قیمت گذاری ایمپلنت نقش دارد جنس و کیفیت ایمپلنتی است که دندانپزشک استفاده می‌کند. هر چقدر برای کاشت ایمپلنت، از ایمپلنت مرغوب تری استفاده شود قطعا هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. قیمت ایمپلنت بر اساس کشور سازنده آن نیز متفاوت است.

تعداد ایمپلنت ها‌ی مورد نیاز: شرایط دندان‌ها و تعداد ایمپلنتی که نیاز دارید نیز در نرخ ایمپلنت مؤثر است. در شرایطی که استخوان بیمار تحلیل رفته است یا نیاز به پیوند استخوان دارد، قیمت ایمپلنت بیشتر خواهد شد. سینوس لیفت نیز از درمان‌هایی است که تعرفه نهایی ایمپلنت را بالا می برد.

میزان به روز بودن تجهیزات: برای کاشت ایمپلنت تجهیزات متفاوتی وجود دارد. یکی از این تجهیزات، ایمپلنت دیجیتال است که غیر مستقیم بر قیمت ایمپلنت تأثیرگذار است.

مطالعه
بررسی انواع عدسی عینک طبی

کیفیت روکش ایمپلنت: از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت، کیفیت روکش ایمپلنت است. روکش‌های ایمپلنت در سه نوع:  PFM؛ E-MAX و ZIRCONIA است که هرکدام قیمت و کیفیت متفاوتی دارند.

extent expertise implant price 1 700x350 - قیمت ایمپلنت در سال 1400

هزینه انواع ایمپلنت

قیمت ایمپلنت بر اساس نوع روش کاشت آن نیز متفاوت است. به طور مثال قیمت ایمپلنت فوری، ایمپلنت دیجیتال و مینی ایمپلنت کاملا با یکدیگر متفاوت است. پس از این که توسط متخصص ایمپلنت، معاینه شدید و مشخص شد شرایط استفاده از کدام روش درمانی را دارید، تعرفه ایمپلنت نیز مشخص می شود.

قیمت ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال، به دلیل این که از تجهیزات و تکنولوژی بالایی در آن استفاده می شود و نیاز به مهارت بیشتری دارد از ایمپلنت معمولی بیشتر است. ایمپلنت دیجیتال با حداقل برش انجام می شود به همین خاطر درد و خون ریزی زیادی ندارد.

قیمت مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت شما را از برخی پیوندهای استخوان بی‌نیاز می‌کند. برای کاشت مینی‌ایمپلنت باید ابتدا بررسی شود شما کاندید مناسبی برای آن هستید؟ مینی ایمپلنت برای رفع برخی کاستی های ایمپلنت معمولی ساخته شده است و قطر آن از ایمپلنت معمولی کم‌تر است.

قیمت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو به دلیل تأثیری که در زیبایی و لبخند دارد حساسیت زیادی دارد. در انتخاب جنس روکش و نوع لابراتوار دقت کنید زیرا زیبایی ایمپلنت، مستقیما با کیفیت روکش ارتباط دارد. از آن جایی که کاشت ایمپلنت ممکن است یک ماه طول بکشد برای انجام سریع‌تر اصلاح طرح لبخند دندان‌هایتان بهتر است از ایمپلنت فوری استفاده کنید.

مطالعه
دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

price implant 2 700x350 - قیمت ایمپلنت در سال 1400

قیمت ایمپلنت فوری

برای بررسی هزینه ایمپلنت فوری باید تمامی شرایط فرد بررسی شود تا بتوان قیمت دقیق داد. قبل از جراحی در جلسه مشاوره متخصص ایمپلنت شرایط دندان‌های شما را بررسی می‌کند و قیمت تقریبی را به شما خواهدگفت. قیمت ایمپلنت فوری بسته به سختی قرار گیری در استخوان فک، سینوس لیفت و بازسازی استخوان متفاوت است.

قیمت ایمپلنت کل دهان

گاهی اوقات فرد نیاز به بازسازی کامل دو فک خود با ایمپلنت دارد. در این شرایط فرد با دوازده عدد پروتز صاحب دندان می‌شود که این پروتزها مانند دندان طبیعی در دهان او ثابت می‌شود. برای بررسی قیمت ایمپلنت کل دهان باید بررسی شود استخوان فک و لثه‌ها نیاز به بازسازی دارند یا خیر؟ سپس می‌توان قیمت کاشت ایمپلنت در کل دهان را تخمین زد.

قیمت کاشت تنها یک ایمپلنت

کاشت تک ایمپلنت، کم ترین هزینه برای ایمپلنت دندان است. در جلسه مشاوره توسط دندانپزشک پس از این که مشخص شد کدام دندان نیاز به کاشت ایمپلنت دارد، قیمت ایمپلنت مشخص می‌شود.

dental implant price 700x380 - قیمت ایمپلنت در سال 1400

آیا کاشت ایمپلنت گران است؟

همان طور که اشاره شد ایمپلنت نسبت به برخی عملیات دندانپزشکی گران‌تر است. مهم‌ترین دلیل آن این است که برای کاشت ایمپلنت از یک سری تجهیزات گران قیمت استفاده می‌شود. از طرف دیگر به دلیل ماندگاری و سازگاری بالایی که دارد و مواد گران قیمتی که در ساخت آن استفاده می‌شود قیمت بالایی دارد.

کاشت ایمپلنت یک سری هزینه‌های جانبی نیز دارد که در حین درمان توسط متخصص ایمپلنت تشخیص داده می‌شود. از هزینه‌های جانبی کاشت ایمپلنت می‌توان به جراحی لثه و پیوند استخوان اشاره کرد.

مطالعه
پابند نقره چگونه در زیبایی تاثیرگذار است؟

ایمپلنت ارزان

در اینترنت تبلیغات زیادی مبنی بر ایمپلنت ارزان وجود دارد که حتما توجه شما را نیز جلب کرده است. بسیاری از دندانپزشکان تازه کار برای جذب بیمار از این تبلیغ استفاده می‌کنند. نکته ای که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که هرچقدر مهارت دندانپزشک بالاتر باشد احتمال پس زدن ایمپلنت و شکست آن کم‌تر می‌شود.
ما به شما توصیه می‌کنیم برای انتخاب متخصص ایمپلنت تنها به قیمت و ارزان بودن تعرفه وی توجه نکنید. میزات تجربه و مناسب بودن طرح درمانی که قرار است ارائه کند نیز اهمیت زیادی دارد. چنان چه قادر به پرداخت هزینه ایمپلنت به صورت یکجا نیستید می‌توانید از شرایط کاشت ایمپلنت به صرت اقساطی استفاده کنید.

Cheap implants 700x350 - قیمت ایمپلنت در سال 1400

کلام آخر

قیمت ایمپلنت دندان به فاکتورهای زیادی وابستگی دارد که در این مقاله توضیحات کاملی در مورد تعرفه و قیمت ایمپلنت دندان ها دادیم، اما بطور کل جنس اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت، برند و کشور سازنده بسیار بر روی قیمت ایمپلنت تاثیرگذارهستند. دکتر فرهاد اسماعیلی، یکی از بهترین دندانپزشکان زیبایی و کاشت ایمپلنت در اصفهان هستند که با مراجعه به مطب ایشان می توانید از خدمات دندانپزشکی بهره مند شوید.

منبع: دکتر فرهاد اسماعیلی https://www.drfarhadesmaeili.com/implant-price

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.