رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

هشدارهای بهداشتی برای استفاده از کولر آبی

کولر آبی از جمله پر مصرف ترین وسایل سرمایشی در فصول گرم سال است. ولی این وسیله لذت بخش اغلب اوقات می‌ تواند جان و مال شما را تهدید کند. زیرا هوا را از یک منبع خارجی، به داخل یک محیط مرطوب می دهد و بعد از آن به داخل منزل می فرستد. در ادامه مجله املاک داران همراه ما باشید و با تمام نکات مهم درمورد زمان راه اندازی کولر آبی و مراقبت های آن آشنا شوید.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

نکات مهم در زمان استفاده از کور آبی

این فضای مرطوب همان مکان مناسب رشد میکروب‌ و باکتری‌ ها به شمار می آید. پس پیشنهاد می کنیم پیش از استفاده و راه اندازی کولر آبی به چند نکته زیر توجه کنید.

عوض کردن پوشال های آبی

نکته ای که در زمان استفاده از کولر آبی باید به آن توجه کنید این است که هر ساله پوشال های آبی را عوض کنید. همین طور به صورت مستقیم با باد کولر تماس نداشته باشید. رطوبت پوشال‌ های کولر آبی، مکانی مناسب برای رشد میکروب و باکتری ها است. اکثر آلرژی‌ ها و آنفولانزاها بر اثر تعویض نشدن پوشال های کولر آبی بروز می کنند.

جدی گرفتن قارچ های آسپرژیلوس

قارچ‌ هایی مثل آسپرژیلوس می‌ توانند حامل بیماری باشند. اما این امکان برای افراد سالم کم تر رخ می دهد و برای افراد با بیماری ریوی ممکن است خطرناک باشد. همان طور که می دانید عامل این بیماری ها پوشال های کولر آبی هستند، می توانید سالانه پوشال ها را عوض کنید و چند روز اول هنگام استفاده از کولر پنجره ها را باز کنید.
cool3 - هشدارهای بهداشتی برای استفاده از کولر آبی

مطالعه
مزوتراپی دور چشم راهی نوین در درمان مشکلات چشمی

عوض کردن پوشال ها

پوشال ها اگر بعد از چند ماه استفاده نشوند ممکن است گرد و خاک آلودگی به آن ها وارد شود و زمان استفاده از کولر این آلودگی ها کاملا به داخل منزل وارد می شود. از همین رو پیشنهاد ما این است که پوشال ها را سالانه تعویض کنید و هنگام استفاده مجدد از کولر آن را از آلودگی ها تمیز کنید.

در صورتی که به این نکات توجه نکنید می تواند گرد و خاک زیادی به منزل وارد شود‌. این آلودگی ها می‌ توانند بیماری های سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی، علی الخصوص برای کودکان، سالمندان یا افراد بیمار به وجود آورد.

استفاده از دستمال مرطوب

همین طور می توانید برای جلوگیری از ورود آلودگی های آلرژی‌ زا به داخل خانه زمان راه‌ اندازی کولر آبی، جلوی دریچه‌ های آن را یکی یکی با دستمال مرطوب بگیرید که این گرد و خاک به دستمال بچسبد و به داخل خانه وارد نشود.

استفاده از کاور قطور

از دیگر روش های جلوگیری از عبور گرد و خاک بیش از حد در فصول پاییز و زمستان به داخل دریچه‌ های کولر آبی این است که یک کاور قطور، برای کولر آبی خود فراهم کنید و در فصل های سرد که از آن استفاده نمی‌ کنید، آن را بپوشانید.

کولر و سرما خوردگی بهاری

می دانیم که هوای سرد به تنهایی باعث سرما خوردگی نمی شود ولی تغییر دما و آب و هوا می‌ تواند بدن شما را برای بیماری آماده کند. از همین رو بهتر است برای جلوگیری از سرما خوردگی، هنگامی که از مکان گرم حیاط، وارد منزل می‌ شوید،  کولر را به سرعت روشن نکنید یا در معرض مستقیم باد آن قرار نگیرید.

مطالعه
تشخیص و درمان هموروئید چگونه انجام می‌شود؟

چند پیشنهاد بهداشتی

همانگونه که گفتیم حتماً باید سالانه پوشال های کولر آبی خود را تعویض کنید. ولی اگر این کار برای شما مقدور نبود می توانید برای ضد عفونی کردن پوشال های کولر محلولی حاوی ۱۰ درصد پرکلرین و ۹۰ درصد آب حل کرده و در کف کولر بپاشید. سپس کولر را روشن کنید که پوشال ها به محلول آغشته شوند. بعد از خیس شدن پوشال ها کولر را خاموش و آب آن را خالی کنید و آب خالص درون کولر بپاشید و باز کار قبل را تکرار کنید. پیشنهاد ما به شما این است که در رطوبت نسبی ۴۰ تا ۶۰ درجه از کولر استفاده کنید. چرا که این کولرها دمای درون منزل را به ۲۶ یا ۲۸ درجه سانتی‌ گراد می‌ رساند.

مراقبت و نگهداری از کولرهای آبی

  • تراز بودن مکان نصب کولر از اصلی ترین نکات است. به این علت که آب در یک قسمت جمع نشود.
  • جرم گیری شیلنگ های آب بر روی پوشاله های کولر
  • تمیز کردن گرد و خاک قطعات خارجی کولر
  • پیش از راه اندازی کولر در فصول گرم سال سرویس کاری آن مو به مو انجام شود.
  • تعویض هر ساله پوشال کولر
  • روغن کاری یاتاقان های کولر آبی
  • تسمه کولر نباید ترک بخورد و سفت و شل نباشد.
  • رسوب زدایی کف و پره های کولر آبی
  • تنظیم شناور
  • جهت صرفه جویی در آب و برق می توانید روی کولر آبی خود سایبان قرار دهید.
مطالعه
رابطه جنسی مقعدی(نزدیکی از عقب) و مضرات آن برای بواسیر

cool11 - هشدارهای بهداشتی برای استفاده از کولر آبی

کلام پایانی

همه ما می دانیم که کولرهای آبی در مناطقی از کشور جزئی از واجبات به حساب می آید و همین طور در فصول گرم سال از پر مصرف ترین وسایل برقی خانگی است. اما باید این را در نظر بگیرید که علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. به عنوان مثال، در برخی موارد با رعایت نکردن شیوه های بهداشتی ممکن است باعث بروز بیماری شود. در این مقاله نکاتی را به شما ارائه دادیم که تا حدودی از خطر بروز بیماری جلوگیری خواهد کرد. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که نظر یا انتقادی در رابطه با هشدارهای بهداشتی برای استفاده از کولر آبی دارید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مجموعه املاک داران با عرضه فعالیت های وسیع در زمینه ساخت و ساز و خرید و فروش، بستر مناسبی را در حوزه املاک پدیدار کرده اند. این فعالیت ها شامل خرید و فروش آپارتمان در اصفهان، خرید و فروش خانه ویلایی در اصفهان، خرید و فروش زمین و خانه کلنگی در اصفهان، رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان، رهن و اجاره خانه ویلایی در اصفهان، ثبت ملک به صورت رایگان،پیش فروش آپارتمان در شهر اصفهان، شراکت در ساخت و ساز، تهاتر ملک با مصالح ساختمانی در کل کشور ، معامله پایا پای، تهاتر و غیره می شوند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.