رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

ویزر لیپو چیست و چه کاربردی دارد ؟

فرم دادن به اندام ها و پیکرتراشی از جمله مواردی است که با چندین عمل جراحی زیبایی در کمترین زمان ممکن به دست می آید. یکی از مدرن ترین و بهینه ترین روش های مورد استفاده در این زمینه ویزر لیپو می باشد. ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که ویزر لیپو چیست و چه کاری انجام می دهد یا اصلا برترین ویژگی این روش نسبت به سایر روش‌ها چیست. در این مقاله به تفصیل این روش پیکرتراشی را توضیح داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

عمل ویزر لیپو چیست ؟

عمل ویزر لیپو چیست و چه کاری انجام می دهد؟ ویزر را می توان یکی از بهترین دستگاه های پیکر تراشی دانست. در واقع این دستگاه محبوب ترین و کم عارضه‌ترین دستگاه جراحی کاهش وزن در ایالات متحده و اروپا است.

دستگاه ویزر روی چربی محل درمان اثر می گذارد و کاری به بافت های دیگر ندارد. به دلیل ظرافت کارکرد، این دستگاه بسیار محبوب شده است. بسیاری از ورزشکاران از این روش برای نمایان کردن عضلات خود استفاده می کنند. همچنین برای از بین بردن غبغب و چربی دست ها انتخاب خوبی است.

عمل ویزر لیپو - ویزر لیپو چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیکرتراشی با عمل ویزر لیپو

پیشرفت تکنولوژی، یکی از رایج ترین مشکلات انسان یعنی چربی اضافی و چاقی را از بین برده است. تاکنون درمان های مختلفی برای این مشکلات پیشنهاد شده است. یکی از جدیدترین روش های نیمه تهاجمی، جراحی ویزر با تکنولوژی اولتراسونیک است. در این روش چربی‌های اضافی تغییر حالت داده و با استفاده از ساکشن از بدن خارج می‌شوند.

مطالعه
چه نکاتی را برای رفتن به استخر باید رعایت کنیم؟

تکنولوژی ویزر لیپو

جراحی ویزر لیپو یا لیپوویزر توسط دستگاهی به نام ویزر صورت می‌پذیرد. نتیجه ارتعاشات اولتراسونیک تولید شده توسط این دستگاه تکه تکه شدن سلول های چربی است.

پروب‌های مخصوص این دستگاه در زیر پوست قرار می گیرد و با ساکشن چربی‌های آزاد و شل شده از بدن خارج می شوند. پروب‌های مختلف دستگاه ویزر معمولا داری یک، دو یا سه شیار می‌باشند.

قبل از عمل ویزر لیپو ، محلولی به نام تامیسنت به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. حباب های کوچک این محلول به سلول های چربی نفوذ می کند. سپس امواج اولتراسوند حباب ها را منفجر می‌کند و سلول های چربی را از پایه سلولی جدا می کند و آنها را در محلول حل می کند. همانطور که می بینید این روش تحت فشار سلول های چربی را از بافت جدا نمی کند. بنابراین درد یا کبودی ناشی از این تکنیک بسیار کم است.

کاربرد دستگاه ویزر

داشتن اندامی زیبا یکی از آرزوهای همیشگی ماست. اما متاسفانه دسترسی و نگهداری آن کمی مشکل به نظر می رسد. در نتیجه، بسیاری از ما به دنبال رژیم غذایی و ورزش هستیم تا رویای بدنی زیبا را محقق کنیم. برخی دیگر ترجیح می دهند بدون تحمل ورزش یا مشکلات غذایی در مدت کوتاهی به اندام رویایی ایده آل خود برسند.

خوشبختانه ویزر یک ابزار جدید است، روشی جدید برای کاهش وزن و شکل دادن به بدن شما و افراد کمی از جزئیات آن اطلاع دارند. در واقع ویزر لیپو ابزاری برای فرم دادن به بدن و راهی کم خطر برای رسیدن به اندام ایده آل شماست که می توان از آن در قسمت های مختلف بدن از جمله بازوها، سینه، گردن، بالای کمر و …استفاده کرد.

مطالعه
سینوس پیلونیدال یا کیست مویی کمر چیست؟

بعد از ویزر لیپو معمولا نتایج مثبتی در جراحی و برداشت چربی دیده می شود. اما متاسفانه تورم ناشی از عمل مانع از دیدن نتیجه نهایی می شود. بنابراین باید چند روز صبر کرد تا تورم و التهاب ناشی از جراحی به طور کامل از بین برود و نتایج نهایی و مطلوب به طور کامل دیده شود.

دستگاه ویزر لیپو - ویزر لیپو چیست و چه کاربردی دارد ؟

عوارض و خطرات ویزر لیپو

یکی از دلایل محبوبیت ویزر لیپو این است که یک روش کم خطر برای از بین بردن چربی از قسمت های مختلف بدن است. بنابراین عوارض جدی و خطرناکی را نمی‌توان برای این روش مطرح نمود اما ویزر لیپو مانند تمام عمل‌های زیبایی معایب و خطرات خود را دارد که عبارتند از:

یکی از شایع ترین عوارض جانبی ویزر لیپو کبودی، تورم و خونریزی در چند روز اول پس از جراحی است.

از دیگر عوارضی که بیماران در حین و بعد از جراحی تجربه می کنند، درد در محل درمان است.

همانطور که می دانید برای برداشتن چربی از ناحیه مورد نظر، لازم است چند برش کوچک در یک نقطه خاص ایجاد کنید. بنابراین زخم ها و برش های جراحی یکی دیگر از عوارض ویزر لیپو است که البته با کرم ترمیم کننده قابل درمان است.

اگر در انتخاب جراح مناسب دقت نکنید، متوجه عوارضی مانند عدم تقارن پوست و برجستگی در محل درمان خواهید شد. بنابراین انتخاب بهترین جراح پلاستیک بسیار حائز اهمیت است.

مطالعه
چگونه در 1 ماه 10 کیلو وزن کنیم؟

یکی از عوارض نادر جراحی ویزر لیپو ، هایپرپیگمنتیشن است که با رعایت نکات و مراقبت های بعد از جراحی می توان از این عارضه جلوگیری کرد.

علائم عفونت ناشی از عمل ویزر لیپو

عدم بهبودی پس از عمل ویزر لیپو می تواند منجر به عفونت در محل درمان شود. آگاهی از علائم عفونت در روزهای اول پس از جراحی نقش مهمی در حفظ سلامت انسان و نتیجه عمل ویزر لیپو دارد. بنابراین، در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

  • احساس خستگی مداوم
  • تنگی نفس
  • ترشحات زرد یا سبز از محل جراحی شده
  • حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه
  • استشمام بوی نامطبوع از زخم

عوارض ویزر لیپو - ویزر لیپو چیست و چه کاربردی دارد ؟

سخن آخر

ویزر لیپو یک روش ایمن و کم خطر برای خلاص شدن از شر چربی‌ها است که حدود ۱۵ سال پیش وارد دنیای پزشکی و زیبایی شد و محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

واقعیت این است که انتخاب جراح متخصص به موفقیت عمل کمک می کند. بنابراین، اگر قصد انجام ویزر لپیو را دارید، باید یک جراح حرفه ای واجد شرایط را برای کاهش خطر خونریزی و آسیب به بافت های دیگر انتخاب کنید.

دکتر رجب پور عضو انجمن جراحان زیبایی ایران و با بیش از ۱۰ سال تجربه مثال زدنی در زمینه جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی یکی از موفق ترین چهره های جراحی در تهران می باشد و آماده کمک به شما زیبا جویان می باشد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.