رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

چگونه به پوست آبرسانی کنیم: چند نکته مورد تایید برای مرطوب نگه داشتن پوست

این احتمالاً می تواند ناگفته نماند، اما تا زمانی که اینجا هستیم، پایه های خود را پوشش می دهم: شما باید پوست خود را مرطوب کنید. بدون هیدراتاسیون مناسب، پوست شما می تواند کدر، خارش، سفت و ملتهب شود. در دراز مدت، این عواقب کمتر از ایده آل دارد: هیدراتاسیون نامناسب می تواند منجر به پیری زودرس، ایجاد مواردی مانند افتادگی و چین و چروک شود. اما بیش از این نیز هست: رطوبت نقشی حیاتی در عملکرد سد، یکی از مهمترین وظایف اندام ایفا می کند – بدون آن، پوست شما در برابر مهاجمان خارجی محافظت نمی شود. برای خواندن مطالب بیشتر آبرسانی به پوست به صورت تخصصی سایت شاناراسکین را دنبال کنید.

آبرسانی به پوست 6 - چگونه به پوست آبرسانی کنیم: چند نکته مورد تایید برای مرطوب نگه داشتن پوست

به یک پاک کننده ملایم بروید.

یکی از دلایلی که ممکن است پوست شما احساس خشکی کند این است که پاک کننده شما بیش از حد روغن های طبیعی شما را پاک می کند. طبیعی است که بخواهید یک پاک کننده موثر برای پاک کردن آرایش، چربی اضافی یا مواد زائد روزانه به شما کمک کند، اما اغلب ممکن است کمی زیاده روی کنیم – نتیجه خشک شدن پوست پس از شستشو است. 

مطالعه
بهترین راه حل برای درمان و مدیریت اضطراب چیست؟

در عوض، شستشوی ملایمی را انتخاب کنید که از سد شما محافظت می کند و در عین حال به حذف ذرات معلق در پایان روز کمک می کند. اگر پوست واقعاً خشکی دارید، حتی ممکن است صبح به طور کامل از شستشو صرف نظر کنید (این کاملاً خوب است، و فقط می توانید قبل از استفاده از لوسیون ها و تونیک های روزانه خود، صورت خود را با آب بپاشید). 

با این حال، هرگز نباید شستشوی شبانه را نادیده بگیرید: باید صورت خود را بشویید تا آبکش در منافذ شما ننشیند و باعث آسیب رادیکال های آزاد نشود. هنوز باید کثیفی، روغن، بقایای محصولات مراقبت از پوست گذشته و آلاینده های هوا را که ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده، باعث تحریک شوند و حاوی رادیکال های آزاد هستند که منجر به آسیب اکسیداتیو سلول های پوست می شود را پاک کنید.

از تونر یا اسانس آبرسان استفاده کنید.

کینگ در مورد تونرها توضیح می‌دهد: «برخلاف تونرهای قدیمی و مبتنی بر الکل که می‌توانند کاملاً پوست را خشک کنند، این روزها اغلب فرمولاسیون‌های آبرسان هستند . (بله، حتی گزینه‌های «پاک‌کننده‌تر» هنوز کاملاً آبرسان هستند.) این گزینه‌های اسانس با مرطوب‌کننده‌ها، روغن‌ها و سایر نرم‌کننده‌ها به منظور حفظ و ارتقای سطح رطوبت پوست تزریق می‌شوند. آلوئه ورا ، گلیسیرین، اسید هیالورونیک و سرامیدها برخی از ترکیبات آبرسان موجود در تونرها هستند که به آبرسانی پوست و رفع آن کمک می کنند. 

مطالعه
آیا عمل پروتز سینه بدون عوارض است؟

محصولات خود را روی پوست مرطوب بمالید.

ما مرتباً به شما می گوییم که پوست خود را بعد از شستشو یا دوش گرفتن خشک کنید – هرگز اسکراب یا نکشید. اکنون، یکی از دلایلی که ما این را می گوییم این است که کشیدن پوست هرگز خوب نیست. با این حال، ما این را نیز می گوییم زیرا پوست را کمی مرطوب می کند، که می تواند تنظیم ایده آلی برای لایه برداری محصولات آبرسان (به ویژه مرطوب کننده ها) در بالای آن باشد. 

آبرسانی به پوست 7 - چگونه به پوست آبرسانی کنیم: چند نکته مورد تایید برای مرطوب نگه داشتن پوست

آنجلو لندریسکینا، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، می‌گوید: «پس از پاک‌سازی، می‌خواهید تمام خوبی‌های آبکی خود را حفظ کنید. مرطوب‌کننده‌های موجود در محصولات شما، مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین، راحت‌تر می‌توانند رطوبت را حفظ کنند. دوباره آن را ارائه کنید.”

از سرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

در این نکته: سرم های Humectant گزینه های لایه بندی فوق العاده ای را برای افرادی که پوست خشک مزمن دارند ایجاد می کند. به طور کلی، باید سرم ها را به عنوان مرحله درمان خود در نظر بگیرید : بنابراین هر هدفی که در مراقبت از پوست می خواهید انجام دهید، روی آن در این لایه تمرکز کنید. این به این دلیل است که سرم‌ها با غلظت بالاتری از مواد فعال برای نشستن در بالای پوست تازه و در برخی موارد به لایه شاخی پوست طراحی شده‌اند.

مطالعه
راه جادویی چاقی صورت

بنابراین برای کسانی که هدف اصلی آنها رطوبت است، می توانید با استفاده از سرم هایی با مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین به آن دست پیدا کنید. مرطوب کننده ها موادی هستند که آب را جذب و در پوست نگه می دارند و به آن کمک می کنند تا در طول روز انعطاف پذیر بماند. 

هیالورونیک اسید شاید معروف ترین آن باشد: “این آب را به لایه شاخی پوست، لایه بالایی پوست می کشد. 

آبرسانی به پوست 8 - چگونه به پوست آبرسانی کنیم: چند نکته مورد تایید برای مرطوب نگه داشتن پوست

دما را پایین بیاورید.

استفاده از آب داغ – مانند دوش های بخاردار و موارد مشابه – توانایی باورنکردنی در از بین بردن چربی ها و چربی های طبیعی پوست را دارد و در نتیجه سیستم دفاعی طبیعی پوست را از بین می برد. آب داغ سریعتر تبخیر می شود، بنابراین پس از شست و شو ، زمان زیادی برای گیر افتادن در قطرات ندارید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.