رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

۷ روش عمل جراحی فیستول مقعدی چیست؟

مهمترین روشهای عمل جراحی فیستول مقعدی به شرح زیر است که به طور کامل درباره آنها صحبت کردیم. فیستول مقعدی از بیماری های عفونی ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب اتصال غیر طبیعی دو ارگان از بدن به یکدیگر می گردد. فیستول معمولاً در اثر عفونت درمان نشده آبسه ایجاد می شود. این بیماری همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … بروز می نماید.

این بیماری با استفاده از درمان های خانگی و دارویی قابل درمان نبوده و تنها روش های عمل جراحی تهاجمی می توانند به بهبود و درمان این عارضه کمک نمایند. تکنیک های جراحی مختلفی برای درمان فیستول وجود دارد اما همه این روش ها نمی توانند درمان موثری باشند. پس آشنایی بیشتر با تکنیک های مختلف جراحی می تواند به انتخاب روش صحیح درمان این بیماری کمک نماید.

لازم است بدانید که امروزه بهترین روش برای درمان فیستول با لیزر بوده که بدون هیچگونه عوارض و طی نیم ساعت فرد را درمان می کند.

همچنین روش های جراحی فیستول نام برده زیر، صرفا برای کسب اطلاعات مراجعین عزیز نوشته شده است.

عمل فیستول با تکنیک فیستولوتومی

Fistulotomy 1 - 7 روش عمل جراحی فیستول مقعدی چیست؟

فیستولوتومی مهمترین و کاربردی ترین روش جراحی فیستول مقعدی است. در این روش جراحی مجرای فیستول با استفاده از چاقو باز شده و محتویات آن خارج می شود. در این روش ترمیم از داخل به خارج است. مدت زمان بهبودی پس از این عمل ۱الی ۲ ماه است.

مطالعه
درمان تنگی مقعد، علائم و علت تنگ شدن مقعد

این روش همراه با ریسک آسیب به عضله اسفنکتر است. اما پزشک تمام سعی خود را خواهد نمود، تا کمترین میزان آسیب به این عضله وارد شود.

تکنیک جراحی فیستول به روش استن یا ستون

در روش سنتی درمان فیستول با تکنیک استن از موی اسب و یا کتان استفاده می شد. ولی امروزه از نخ بخیه یا لوله تخلیه برای از بین بردن عفونت و باز ماندن مجرای فیستول استفاده می شود. این نخ باید برای حداقل ۶ الی ۱۲ هفته در مجرای بماند و سپس پزشک انجام جراحی را تجویز می کند. این روش برای افراد در معرض خطر آسیب به عضله اسفنکتر و بی اختیاری مقعد کاربرد دارد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.