رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آموزش اتصال دامنه به هاست و تنظیم dns

تعریف هاست (Host)

هاست یا در واقع میزبانی وب، همان فضای کسب و کار در دنیای دیجیتال است، برای راه اندازی وب سایت پس از ثبت دامنه، انتخاب و خرید میزبانی وب و اتصال دامنه به هاست ضروری است. میزبانی وب در حقیقت بخشی از یک سرور در اینترنت می­باشد، که به کسب و کار شما تخصیص داده شده است. با این میزبانی به سرویس های مورد نیاز برای راه اندازی وب سایت، از جمله فضای دیسک، ترافیک، ایمیل اکانت، FTP اکانت و دیتا بیس ها دسترسی داشته باشید.

تست DNS سایت

به‌روزرسانی کارگزاران دامنه با موفقیت انجام شد. اگر دقت کنید DNS ها به ns جدید تغییر کرده است.

کافی است که ما یک cmd را باز کنیم و دستور زیر را بزنیم ipconfig/flushdns دی ان اس را خالی کنیم با این دستور و ping بگیریم. زمانی که ما ping گرفتیم و دامنه ما یک ping به ما داد، این بدین معنی است که دامنه ما فعال‌شده متاسفانه دامنه ما هنوز فعال نشده است و در ایرنیک است که ۲۴ ساعت طول می‌کشد که این دامنه فعال شود و راه اندازی وب سایت شما تکمیل شود.

مطالعه
چرا کلمات کلیدی Long Tail مهم‌اند و چگونه آنها را پیدا کنیم

چگونه دامنه را به هاست متصل کنیم؟ 

آموزش اتصال هاست به دامنه 500x260 - آموزش اتصال دامنه به هاست و تنظیم dns

اتصال دامنه به هاست به دامنه علی رغم سادگی بسیار با اهمیت است. علت این اهمیت، نیاز وب­سایت یا اپلیکیشن شما به یک آدرس مشخص و ساده جهت دسترسی است. در همینجا باید بگوییم که آموزش اتصال دامنه به هاست سی پنل یا هاست های دیگر تفاوتی با یکدیگر ندارد پس با ما همراه باشید تا نحوه وصل کردن دامنه به هاست را به شما شرح دهیم.

نحوه اتصال دامنه به هاست از طریق DNS انجام می‌شود. DNS یا همان Domain Name System سرویسی است که دامنه‌ها را به آدرس‌های IP تبدیل می‌کند. نحوه تنظیم dns روی هاست به این صورت است که مقادیر NS مربوط به DNS سرور هاست خود را، داشته باشید. هر هاست دارای دو یا چند آدرس NS اختصاصی است که شما باید آنها را در دامنه خود تنظیم نمایید.

جهت اتصال دامنه به هاست ۲ سناریو زیر ممکن است رخ بدهد:

  1. دامنه و هاست از «شرکت الف» خریداری شده است – در این سناریو شرکت میزبان شما (شرکت الف) اگر اتوماسیون حرفه‌ای داشته باشد به صورت خودکار اتصال دامین به هاست را انجام می‌دهد و شما نیازی به انجام عملیات اضافه را ندارید. در صورتیکه شرکت میزبان این قابلیت را نداشته باشد نیاز است که از آنها در خواست نمایید تا مقادیر NS هاست را در اختیار شما گذاشته و سپس از طریق پنل دامنه خود اقدام به اضافه کردن دامین به هاست کنید. همچنین از آنجایی که دامنه و هاست شما هر دو در یک شرکت واحد، میزبانی می‌شود، می توانید از شرکت میزبان بخواهید تا تنظیمات NS هاست را برای شما انجام دهند.
  2. سناریو دوم برای ست کردن دامنه روی هاست این است که دامنه در «شرکت الف» به ثبت رسیده و هاست وردپرس در «شرکت ب» – در این حالت شما در ابتدا می‌بایست از شرکت میزبان هاست خود، مقادیر NS آنها را سوال نمایید. پس از دریافت مقادیر NS هاست خود باید آنها را در پنل دامنه، نزد شرکت میزبان دامنه تنظیم نمایید. همچنین معمولا این امکان را دارید تا مقادیر NS هاست خود را در اختیار شرکت میزبان بگذارید و آنها اقدام به ست کردن هاست روی دامنه نمایند.
مطالعه
چگونه یک محتوای مناسب برای سئو ایجاد کنیم؟

تنظیمات DNS چگونه است؟

رای انجام تنظیمات دامنه در پنل دامنه کافیست به منوی مورد نظر وارد شوید و در فیلدهایی که عموما Name Server (به اختصار NS) نامیده می‌شود، مقادیر NS هاست خود را کپی نمایید. بنا به قوانین بین المللی هر هاست و دامنه باید حداقل ۲ مقدار NS داشته باشد و این مقادیر معتبر نیز باشند.

در صورتیکه اقدام به وارد نمودن یک NS نمایید یا ۲ بار یک مقدار را تکرار کنید، در پنل دامنه خطا دریافت خواهید کرد. همچنین در برخی از مواقع در صورتیکه مقادیر NS شما معتبر نباشند و یا دچار اشکال شده باشند، در حین تنظیم DNS خطا دریافت خواهید کرد. در صورتیکه با مراحل تنظیمات DNS خود مشکل داشتید، می‌توانید از شرکت ثبت کننده دامنه‌ی خود راهنمایی دریافت نمایید.

مطالعه
طراحی سایت رایگان با تمام امکانات

منبع : ایران هاست

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.