رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست ۲۰۲۴

 

نصب وردپرس روی لوکال هاست 500x269 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

نصب وردپرس روی لوکال هاست

لوکال هاست چیست؟

لوکال هاست تعریف جامعی از امکان نصب و راه‌اندازی یک سایت در محیط کامپیوتر و رایانه شخصی شما هستش که با استفاده از اون قادر هستید تا دقیقا مشابه یک سایت آنلاین بر روی کامپیوتر خود ایجاد کنید و در داخلش نسبت به طراحی و یا حتی آموزش در زمینه طراحی سایت بپردازید تا ضمن اینکه نیازی به خرید دامنه و هاست نداشته باشید، مهارت خودتونو هم در زمینه طراحی سایت بیشتر و بیشتر کنید. بنابراین منظور از لوکال هاست اینه که یک بستر واقعی از یک سایت رو در سایت خودمون فراهم کنیم و عینا مشابه یک سایت آنلاین به فعالیت و ساخت بخش‌های متنوع یک سایت در اون بپردازیم. اگر بخواهیم به مقایسه لوکال هاست با یک سایت آنلاین بپردازیم می‌تونم بگم که شما در لوکال هاست نیازی به خرید دامنه و هاست ندارید و با مراجعه به آدرس http://localhost/SITE_NAME قادر خواهید بود تا درست مشابه یک سایت واقعی به سایتی که در کامپیوتر خودتون طراحی و پیاده سازی کردید دسترسی داشته باشید. به جای SITE_NAME هم کافیه نام دامنه خودتون رو بدون پسوند وارد کنید که در ادامه به صورت مفصل به اون میپردازیم.

توجه: اگر وردپرس را بصورت لوکال روی ویندوز نصب کنید، تنها کسی که می‌تواند سایت را ببیند خود شما هستید. به همین دلیل اگر می‌خواهید یک وبسایت وردپرس ایجاد کنید که توسط عموم قابل دسترسی باشد، به یک سرویس میزبانی وب (سرور هاستینگ) و دامنه احتیاج دارید.

WAMP چیست؟

WAMP که WampServer نیز نامیده میشود، ترکیبی از وب سرور Apache ، PHP و MySQL بصورت یکپارچه برای سیستم عامل ویندوز است. شما به WAMP برای تنظیم محیط لوکال هاست و نصب وردپرس روی ویندوز احتیاج دارید.

مطالعه
چگونه یک محتوای مناسب برای سئو ایجاد کنیم؟

البته سرویس های دیگری برای استفاده از وردپرس روی ویندوز مانند XAMPP وجود دارد اما ما استفاده از WAMP را توصیه میکنیم زیرا رایگان است و به راحتی مورد استفاده قرار میگیرد.

نصب وردپرس روی لوکال هاست با Wamp

برای نصب وردپرس روی لوکال هاست با wamp ، شما در ابتدا احتیاج دارید که نرم افزار WAMP را دانلود و نصب نمایید. برای این‌ کار به سایت WampServer رفته و روی گزینه “Start Using WampServer” کلیک کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست با Wamp 500x282 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

 

نرم افزار WAMP - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

حال شما به صفحه دانلود نرم افزار هدایت می‌شوید. در اینجا دو نسخه ۳۲ بیت و ۶۴ بیت از ‌WAMP موجود است که شما باید نسخه مناسب با سیستم خود را دانلود و نصب کنید.

WAMP چیست 500x206 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

دانلود WAMP - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

اگر از نسخه سیستم عامل خود اطلاع ندارید می‌توانید به Control Panel رفته و به ترتیب System And Security و سپس روی گزینه System کلیک کنید.

پس از دانلود، می‌توانید بر روی فایل اجرایی wampserver کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود. حال با دقت مراحل نصب را طی کنید تا WAMP روی کامپیوتر شما نصب شود.

نصب WAMP - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

در یکی از مراحل نصب، شما باید مرورگر پیشفرض برای WAMP تعریف کنید که به طور پیشفرض اینترنت اکسپلورر خواهد بود. شما می‌توانید آن را به گوگل کروم یا هر مرورگر دیگری تغییر دهید.

زمانی که نصب به پایان رسید برنامه WampServer را اجرا کنید.

 تنظیم یک دیتابیس برای نصب وردپرس

در مرحله بعدی شما باید یک دیتابیس خالی MySQL ایجاد کنید که وردپرس بتواند از آن استفاده کند. هنگام اجرای WAMP، شما یک آیکون سبز رنگ WampServer در گوشه پایین سمت راست صفحه خود همراه با آیکون های دیگر مشاهده می‌کنید. روی این آیکون کلیک کرده و گزینه phpMyAdmin که یک برنامه تحت وب برای مدیریت دیتابیس MySQL است را انتخاب کنید.

تذکر: اگر آیکون WampServer به رنگ قرمز یا زرد است به این معنی است که هیچ‌ کدام از ماژول های PHP ، MySQL یا Apache اجرا نشده اند. قبل از تنظیم دیتابیس، شما باید این ماژول ها را با استفاده از آیکون آن اجرا کنید.

مطالعه
تکتیک‌های کلاه سیاه در بک لینک سازی

نرم افزار WAMP دیتا بیس - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

حال شما به صفحه ورود phpMyAdmin هدایت می‌شوید. حال در قسمت username ، کلمه root را تایپ کنید و قسمت password را خالی بگذارید. اینها مقادیر پیش فرض برای ورود به phpMyAdmin لوکال شما هستند. در ادامه بر روی گزینه GO کلیک کنید.

WAMP دیتا بیس - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

در این مرحله شما باید برای ایجاد دیتابیس برای وردپرس روی سربرگ Databases در phpMyAdmin کلیک کنید. حال نامی دلخواه برای دیتابیس جدید خود انتخاب کرده و بر روی گزینه Create کلیک کنید.

WAMP دیتا - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

حال دیتابیس شما آماده است و می‌توانید وردپرس را روی لوکال هاست خود نصب کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست با Wamp

در این مرحله شما باید آخرین نسخه وردپرس را از سایت WordPress.org دانلود کنید. ( دیگر نگران فارسی بودن یا نبودن هم نباشید، چرا که وردپرس در مرحله اول نصب از شما زبان سایت را سوال می‌کند و با انتخاب فارسی، وردپرس فارسی را برایتان نصب می‌کند که کاملا سازگار می‌باشد. )

دانلود وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

فایل دانلود شده که بصورت زیپ میباشد را اکسترکت کنید و فایل‌ WordPress را کپی کنید.

وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

سپس باید به فولدری که در آن WAMP را نصب کرده اید بروید. در این آموزش، ما Wamp را در آدرس C:\wamp64 نصب کرده ایم، بنابراین جهت ادامه نصب به این فولدر میرویم. به‌ خاطر داشته باشید که این مسیر ممکن است بسته به جایی که شما برنامه را در آن نصب کرده اید متفاوت باشد.

فایل وردپرس را در فولدر C:\wamp64\www پیست کنید.

کپی فایل 500x273 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

شما می‌توانید فایل وردپرس خود را به هر نامی که دوست دارید مانند MySite ، testsite یا … تغییر دهید. این اسم همان آدرس URL سایت وردپرس لوکال شما است، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که مطمئن باشید بعدا به یاد خواهید آورد.

در این آموزش، ما نام پوشه WordPress خود را به mysite تغییر دادیم.

مطالعه
چرا کلمات کلیدی Long Tail مهم‌اند و چگونه آنها را پیدا کنیم

حال به مرورگر خود بروید و آدرس http://localhost/mysite را در URL مرورگر تایپ کنید.

ابتدا از شما می‌خواهد که زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، از شما برخی اطلاعات برای تنظیم دیتابیس خواسته می‌شود. زمانی که اطلاعات را با دقت تکمیل کردید، روی گزینه Lets Go کلیک کنید.

تنظیم دیتابیس 500x364 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

نصب wordpress - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

در مرحله بعد، شما باید برای نصب وردپرس روی لوکال هاست با WAMP ، اطلاعات دیتابیس خود را وارد کنید. نام دیتابیس همان چیزی است که در مرحله قبل وارد کردید. در اینجا ما نام test_db را انتخاب کردیم.
فیلد username بطور پیش فرض root است، فیلد password را می‌توانید خالی بگذارید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست 500x345 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

نصب وردپرس - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

سپس، روی گزینه submit کلیک کنید تا وردپرس یک فایل پیکربندی در backend سایت برای شما ایجاد کند.

سپس، یک صفحه با پیغام ارتباط موفقیت آمیز با دیتابیس نمایش داده خواهد شد و شما می‌توانید نصب را شروع کنید.

جلوتر بروید و بر روی گزینه Run The Installation کلیک کنید.

13 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

در مرحله بعد، شما می‌توانید فرم نصب را پر کنید. شما باید اطلاعاتی از قبیل نام سایت وردپرس، نام کاربری، رمزعبور و ایمیل مدیر را وارد کنید.

زمانی که اطلاعات را وارد کردید، روی گزینه Install WordPress کلیک کنید.

Install WordPress - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

هنگامی که فرآیند نصب به پایان رسید، پیغام اتمام نصب با موفقیت را دریافت خواهید کرد. حال وردپرس به سرعت جداول دیتابیس را ایجاد می‌کند و دیتابیس آماده استفاده می‌شود.

سپس شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Log In به پیشخوان یا داشبورد وردپرس وارد شوید.

15 - آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست 2024

تبریک می‌گوییم! اکنون شما وردپرس را با موفقیت روی لوکال هاست خود با استفاده از WAMP نصب کردید.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.