رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

انتخاب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مدار بسته:

2008 579x550 - انتخاب دوربین مدار بسته

شاید واسه شما هم پیش اومده باشه که بخواید واسه خونه یا محل کار و …. دوربین مدار بسته نصب کنید. در این مسیر یکی از چالش های مهم اینه که کلی آپشن و دوربین های متفاوت و اصطلاحات هست که شاید تا حالا به گوش تون نخورده باشه.

تو این مطلب اشاره ای شده به دو دسته  اصلی دوربین های مدار بسته :

۱-دوربین مدار بسته HD

۲-دوربین مدار بسته IP

بعد از خوندن این مطلب احتمالا جواب برخی از سولات تون تو زمینه خرید دوربین مدار بسته رو دریافت می کنید.

دوربین IP دوربین IP بی سیم Easy Connect یکی از شاخه های رو به رشد در دوربین های مدار بسته، دوربین های پروتکل اینترنتی (دوربین های IP) هستند. تخمین زده می شود که سال ۲۰۱۴ اولین سالی بود که دوربین های IP از دوربین های آنالوگ فروش بیشتری داشتند.

مطالعه
فولاد چیست؟ از ضایعات آهن تا کارخانه ساخت

دوربین‌های IP از پروتکل اینترنت (IP) استفاده می‌کنند که توسط اکثر شبکه‌های محلی (LAN) برای انتقال ویدئو از طریق شبکه‌های داده به شکل دیجیتال استفاده می‌شود. IP می تواند به صورت اختیاری از طریق اینترنت عمومی منتقل شود و به کاربران امکان می دهد دوربین های خود را از راه دور بر روی رایانه یا تلفن از طریق اتصال به اینترنت مشاهده کنند.

برای برنامه‌های امنیتی زیرساخت‌های عمومی یا حرفه‌ای، ویدیوی IP به یک شبکه خصوصی یا VPN محدود می‌شود.[۱۲۹] دوربین‌های IP بخشی از اینترنت اشیا (IoT) محسوب می‌شوند و فواید و خطرات امنیتی مشابهی با سایر دستگاه‌های دارای IP دارند.انواع اصلی دوربین های IP عبارتند از: دوربین های ثابت، دوربین های پان شیب زوم (PTZ) و دوربین های چند سنسور.

مطالعه
مزایای ساخت Flutter

رزولوشن دوربین های ثابت می تواند بر اساس منطقه کاربردی متفاوت باشد، اما معمولاً از ۲۰ مگاپیکسل تجاوز نمی کند. ویژگی اصلی PTZ قابلیت زوم جهت دهی و اپتیکال از راه دور آن است. با دوربین های چند سنسوری می توان مناطق وسیع تری را زیر نظر گرفت و صدها رزولوشن مگاپیکسل بدست آورد.

سیستم های نظارت تصویری صنعتی از ضبط کننده های ویدئویی شبکه برای پشتیبانی از دوربین های IP استفاده می کنند. این دستگاه ها وظیفه ضبط، ذخیره سازی، پردازش جریان ویدئو و مدیریت هشدار را بر عهده دارند.

از سال ۲۰۰۸، تولیدکنندگان نظارت تصویری IP می‌توانند از یک رابط شبکه استاندارد (ONVIF) برای پشتیبانی از سازگاری بین سیستم‌ها استفاده کنند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.