رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

سیسکو

معرفی تجهیزات سیسکو

همواره محصولات و راهکارهای سیسکو، بعنوان شرکتی پیشرو در صنعت شبکه، مورد توجه ارگان ها و سازمان های پیشرفته بوده است. این شرکت با ورود به حوزه های مختلف از قبیل نتورک، امنیت، Collaboration و مانیتورینگ، پاسخگوی نیاز مشتریان خود در هر سطحی میباشد و موجب اطمینان خاطر سازمان ها و مدیران آنها است. در حال حاضر این شرکت دارای سیر وسیعی از محصولات به منظور پیاده سازی راهکارهای مختلف میباشد.

cisco license 1 - سیسکو

راهکارهای شبکه داخلی

امروزه با معرفی نسل جدید سوئیچ Catalyst 9000 این شرکت مشتریان میتوانند از راهکارهای زیر به منظور ارتقای شبکه داخلی خود استفاده نمایند:

  • پیاده سازی شبکه های LAN با استفاده از سوئیچ کاتالیست سیسکو
  • پیاده سازی اتوماسیون در شبکه داخلی بوسیله DNA Center Cisco
  • امن سازی شبکه های LAN با استفاده از نرم افزار ISE سیسکو

راهکارهای دیتاسنتر سیسکو

این شرکت با معرفی سوئیچ Nexus 9000 خود قدم بزرگی برای رفع پیچیدگی فرایندهای شبکه دیتاسنتر برداشته است. در ادامه به راهکارهای سیسکو برای دیتاسنترهای پیشرفته اشاره شده است:

  • پیاده سازی معماری سه لایه ای شبکه با استفاده از سوئیچ Nexus Cisco و Cisco DCNM
  • پیاده سازی معماری Leaf and Spine دیتاسنتر با استفاده از سوئیچ نکسوس سیسکو و کنترلرهای APIC سیسکو
  • پیاده سازی زیرساخت SAN با استفاده از سوئیچ MDS سیسکو و سرورهای HyperFlex سیسکو
مطالعه
قیمت موتور برقی

راهکارهای شبکه WAN سیسکو

امروزه با رشد اینترنت و سرویس های ابری، وجود ارتباطات امن بین شعب مختلف سازمان ها و مدیریت ترافیک های کاربران جزو دغدغه های اساسی مدیران میباشد. شرکت Cisco با ارائه راهکارهای زیر به کاهش این پیچیدگی ها پرداخته است:

  • پیاده سازی ارتباطات WAN بین شعب با استفاده از روتر ISR و روتر ASR سیسکو
  • پیاده سازی شبکه SD-WAN با استفاده از Cisco vManage

 راهکارهای امنیتی سیسکو

در دنیای دیجیتال امروز که پیشرفت های مداوم در عرصه های مختلف موجب ایجاد بستر گسترده تری برای پیشرفت کسب و کارها میشود، خطرات جدی نیز بهمراه دارد. با همه گیر شدن اینترنت رشد تهدیدات، حمله ها و نفوذهای مجازی نیز افزایش یافته است و روزانه شاهد انواع و اقسام تهدیدات گوناگون و پیشرفته تری هستیم که امنیت افراد و سازمان ها را تهدید میکند. شرکت Cisco با ارائه راهکارهای زیر، امنیت کامل را برای مشتریان خود فراهم میکند:

  • امن سازی ترافیک های ورودی شبکه با استفاده از فایروال فایرپاور سیسکو
  • مدیریت جامع فایروال ها بوسیله نرم افزار FMC سیسکو
  • بررسی ترافیک های درون شبکه بوسیله نرم افزار Stealthwatch سیسکو

علاوه بر موارد ذکر شده این شرکت راهکارهای دیگری نیز برای مانیتورینگ تجهیزات خود مانند Cisco Prime Infrastructure، راهکار مدیریت مرکز تماس و جلسات کارمندان مانند Cisco CUCM و Cisco Expressway و غیره دارا میباشد که مدیران میتوانند برحسب نیاز خود آنها را در سطح شبکه سازمانی بکار گیرند.

مطالعه
چرا پشه ها در اطراف گوشها وزوز می کنند

لایسنس سیسکو

در سال ۲۰۱۸ سیسکو پس از سالهای متوالی استفاده از لاینسهای سنتی (PAK)، برای نرم افزارها و سخت افزارهای خود و با اتکا بر قابلیت سیستم عامل های نوظهور خود مانند IOS XE ، NXOS و FXOS، اقدام به معرفی لایسنس های جدید و منعطف تر، یعنی لایسنس های اسمارت خود نمود.

مشتریان میتوانند برای اطلاع از نحوه سفارش گذاری و تهیه انواع لایسنس سیسکو با کارشناسان بازرگانی شرکت افزار پرداز هوشمند سورنا ارتباط برقرار کنند.
cisco license 1 1 - سیسکو

در این روش ، نحوه اعمال اسمارت لایسنس های سیسکو، به دو صورت آفلاین و آنلاین میباشد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

اسمارت لایسنس آنلاین سیسکو

در روش اسمارت لایسنس آنلاین، تمامی لایسنس ها در وب سایت Cisco خریداری شده و در یک پنل متمرکز قرار گرفته و تجهیزات با ارتباط با این وبسایت میتوانند لایسنس های خود را دریافت نمایند. این شیوه جدید که Cloud-base است، علاوه براینکه موجب انعطاف پذیری بیشتر جهت اعمال و جابجایی لایسنس ها بین تجهیزات مختلف میشود، به مشتری این امکان را میدهد تا از طریق اسمارت اکانت خود ( Smart Account ) به فرآیندهای خرید و اعمال لایسنس ها ، مدیریت و نظارت کرده و خریدهای هوشمندانه‌تری، همراه با کاهش هزینه‌های عملیاتی و اطمینان از انطباق آن‌ها  با محصولات، داشته باشند. در این روش تمامی این فرآیندها از طریق Cisco Smart Software Manager – CSSM (Cloud یا On-Premise) استفاده می‌شود. توجه داشته باشید ارگان ها و سازمان ها برای استفاده از این ویژگی نیاز به داشتن اسمارت اکانت با دامنه سازمانی و مورد تایید Cisco دارند.

مطالعه
مزایای ساخت Flutter

اسمارت لایسنس آفلاین سیسکو

بصورت کلی، این نوع از لایسنس های سیسکو، برای محیط های امنیتی و آفلاین که ارتباط با سرورهای مدیریت اسمارت لایسنس های بصورت دائمی و حتی دوره ای امکان پذیر نمیباشد، کاربرد دارد. در این روش کاربر برروی بعضی از محصولات خاص با دریافت Request Code و ارسال آن برای پارتنرهای Cisco یک Authorization Code دریافت و برروی دستگاه اعمال میکند. پس از این روند تمامی ویژگی های دستگاه بصورت فول و دائمی (بدون نیاز به تمدید دوره ای) برروی دستگاه فعال خواهد گردید. این لایسنس ها امکان فعال سازی قابلیت های امنیتی از قبیل SEC و HSEC را برروی روترهای سری ASR و ISR را نیز دارا میباشند.این لایسنس ها با نام PLR که مخفف Permanent License Reservation میباشد شناخته میشوند هرچند که در بعضی از محصولات Universal License و یا Federal License کاربرد دارد.

 

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.