رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

کاربرد استیل در تولید تجهیزات

مقدمه

در اوج گرمای تابستان هیچ کاری لذت بخش تر و شیرین تر از بستنی درست کردن و خوردن آن در یک فضای خنک و آرام نیست. یک بستنی‌ساز خانگی این فرآیند را بسیار آسان‌ کرده است و از نظر فنی می‌توان این شیرینی خوشمزه را بدون هیچ دستگاه شیکی درست کرد. برای این کارکافی است مواد را داخل دستگاه ریخته و اجازه داده شود تا دستگاه این کار را انجام دهد. در این حالت، بستنی خانگی معمولاً طعم بهتری نسبت به محصول خریداری شده از فروشگاه را دارد، زیرا تازه تر و بدون مواد نگهدارنده می باشد و هر فرد می تواند بستنی خود را به هر شکلی که می خواهد تهیه کند. با رشد روز افزون علم مواد و تولید فلزاتی نظیر ورق استیل ۴۳۰ و انجام عملیات سطحی پایانی مناسب بر روی آن (ورق استیل براق)، تحول عظیمی در ساخت دستگاه های بستنی ساز بهداشتی با ضریب سلامت بسیار بالا صورت گرفته است. از آنجا که قیمت ورق استیل ۴۳۰ بسیار مناسب تر از سایر فلزات مقاوم به خوردگی است و همچنین دارای خواص فیزیکی و مکانیکی مناسبی نیز می باشد، از این ماده در اکثر صنایع غذایی مشابه استفاده می گردد.

بررسی انواع دستگاه های بستنی ساز

دستگاه های بستنی ساز از دو جنبه کیفیت ساخت و علکرد مورد ارزیابی قرار می گیرند. از آنجا تقریباً استفاده از ورق استیل ۴۳۰ با آماده سازی سطحی پایانی صیقلی (ورق استیل براق) در ساخت این دستگاه ها تثبیت گردیده است و به دلیل مناسب بودن قیمت ورق استیل ۴۳۰  تقریباً همه سازندگان تمایل به استفاده از آن دارند، لذا در اینجا صرفاً به بررسی عملکرد دستگاه های بستنی ساز پرداخته شده است.

مطالعه
ایلوستریتور چیست؟ معرفی نرم افزار ایلاستریتور به زبان ساده

دستگاه بستنی ساز استیل2 - کاربرد استیل در تولید تجهیزات

در طول سال ها، بستنی سازهای مختلف در آزمایشگاه لوازم آشپزخانه موسسه Good Housekeeping مورد آزمایش قرار گرفته است. برای بررسی و مقایسه دستگاه ها، از شرایط یکسان به این صورت استفاده شد که هر مدل برای تهیه بستنی وانیلی و شربت هلو با استفاده از ۵۲ پوند هلو، ۵۲ پوند شکر و ۱۵ لیتر خامه غلیظ ارزیابی گردید. در این موسسه پروتکل‌های تست سخت‌گیرانه بودند و هر عنصر، دستگاه را از سهولت راه‌اندازی و استفاده، سطح نویز در حین کار، تا سهولت تمیز کردن و حتی خدمات مشتریان شرکت را ارزیابی کرد. از طریق این ارزیابی‌ها، کارشناسان دریافتند که به‌طور کلی، هیچ ارتباطی بین قیمت و عملکرد وجود ندارد و همه سازندگان بستنی هایی تولید می‌کردند که اگر فوراً خورده شود، خوش‌طعم هستند.
تفاوت دستگاه ها عمدتاً مبتنی بر راحتی تولید استوار هستند، اگرچه همه به سطحی از برنامه‌ریزی و آماده سازی اولیه نیاز دارند. به طور کلی، بستنی‌سازانی که از ترکیب یخ و سنگ نمک برای انجماد استفاده می‌کردند، به آسانی استفاده از آن‌هایی که از قوطی منجمد یا کمپرسور استفاده می‌کردند، نبودند و سطح صدا بسیار متفاوت بود. در زیر، تعدادی از بستنی سازهای اصلی، به همراه پرفروش ترین ها و مدل های برندهای مورد اعتماد دنیا مورد بررسی قرار گرفته است.

مطالعه
چرا نباید سابلیمینال های منابع مختلف رو باهم گوش داد؟

بستنی ساز اتوماتیک

این دستگاه ها توانایی ساخت دو لیوان بستنی یا شربت کاملا غلیظ در کمتر از ۲۵ دقیقه را دارند و هیچ نیازی به انجام دستی کار در حین پروسه تولید نمی باشد. یک موتور یکپارچه پره مخلوط کن را در داخل کاسه فریزر که به خوبی عایق گردیده، می چرخاند تا به طور کامل مخلوط یخ زده را ایجاد کند. حتی در این نوع بستی ساز می توان میوه یا آب نبات را در مخزن دستگاه قرار داد تا همه آنها را با هم مخلوط کند. متخصصان آزمایشگاه استاندارد اعلام نمودند که بستنی و شربت به دست آمده از این دستگاه کاملاً منطبق با استاندارد مزه و کیفیت می باشد، لذا در آزمایش‌ها، بالاترین امتیازات عملکرد را دریافت کرد. ضعف این دستگاه این است که لازم است  فضای کافی در درون فریزر وجود داشته باشد، زیرا کاسه بزرگ آن قبل از استفاده نیاز عملیات پیش انجماد دارد.

بستنی ساز مجهز به سیستم خنک کننده

این دستگاه یکی از ابداعات شرکت های تولید کننده محصولات تبرید و تهویه مطبوع می باشد. در این نوع بستی ساز برای شروع ساخت بستنی نیازی به عملیات پیش انجماد یا نمک نیست (این یک مزیت بزرگ است، زیرا می توانید غذاهای یخ زده را به دلخواه درست کنید و سری های متوالی بستنی را بدون هیچ زمان استراحتی آماده نمایید). متخصصان لوازم آشپزخانه اظهار می دارند که این مدل یک کمپرسور بی صدا دارد، بنابراین بیشتر کارها را به تنهایی و بدون سر و صدای اضافی انجام می دهد. این دستگاه دارای حالت‌های متعدد و یک تایمر LCD  برای دقیق‌تر کردن فرآیند است. همچنین مجهز به سیستم محافظ موتور است که بر عملکرد دستگاه نظارت می کند تا در صورت آماده شدن و یخ زدن مخلوط، دستگاه را خاموش کند و از آسیب به آن جلوگیری کند.

مطالعه
چرا با افزایش سن زمان سریع‌تر می‌گذرد؟ 

دستگاه بستنی ساز استیل - کاربرد استیل در تولید تجهیزات

بستنی ساز اسکوپ هوشمند

اسکوپ هوشمند یک ماشین الکتریکی تمام اتوماتیک است که دارای ویژگی های خاصی است، از جمله صفحه نمایش LED با نور پس زمینه و کمپرسور خود یخچال که مواد را به دمای زیر انجماد می رساند (بدون نیاز به پیش انجماد). حسن این دستگاه این است که دارای انواع تنظیمات متعدد از پیش تعیین شده برای شربت، ماست یخ زده، ژلاتو و بستنی می باشد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بستنی را با قوامی متناسب با هدف خود برای محصول نهایی درست کند. جای تعجب نیست که این یک انتخاب گران‌تر باشد و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که به طور گسترده و حرفه ای به تولید بستنی می پردازند.

 

سیدرحیم کیاحسینی

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.