رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آشنایی با پکیج های بوتان پارما و پرلا

در اوایل دهه ۳۰ شرکت بوتان در زمینه ساخت وسایل منزل شروع به فعالیت کرد. در طی سال های بعد دستگاه هایی مانند آبگرمکن، بخاری و سیلندر گاز را نیز به محصولات تولیدی خود اضافه کرد.

این شرکت در دهه ۷۰ بود که اولین پکیج خود را به بازار عرضه کرد و به مرور زمان طی قراردادی که با یک شرکت ایتالیایی بسته شد، پکیج هایی با مدل ها و تنوع بیشتری ساخت. دو مدل از دستگاه های بوتان پارما و پرلا هستند. در این مقاله فرق پکیج بوتان پارما و پرلا را برای شما بیان خواهیم کرد.

آشنایی با پکیج های بوتان پارما و پرلا

همان طور که قبلا هم گفته شد مجموعه شرکت بوتان سال هاست در زمینه تولید و ساخت پکیج فعالیت می کند. انواع مدل های آنالوگ و دیجیتال از این دستگاه وجود دارند. به مرور زمان بعضی از مدل های این دستگاه از خط تولید خارج شده است.

باید بدانید که مدل های جدید و پیشرفته در واقع از انواع ارتقا یافته پکیج های قبلی هستند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. پارما و پرلا دو مدل از پرفروش‌ترین مدلهای این دستگاه محسوب می شوند. اما آیا شما از فرق پکیج بوتان پارما و پرلا باخبر هستید؟

برای آگاهی بیشتر شما مخاطبان گرامی باید بگوییم که در حال حاضر تنها پکیج های تولیدی شرکت بوتان موارد زیر می باشند:

  • مدل بیتا
  • مدل پارما
  • مدل پاویا
  • مدل پرلا

    فرق پکیج بوتان پارما و پرلا

    حالا باهم به بررسی دقیق تر فرق پکیج بوتان پارما و پرلا خواهیم پرداخت.

    قیمت پکیج

  • اولین گام در هنگام خرید وسایل منزل به این قضیه توجه می شود که قرار است چقدر هزینه کنید. آیا قیمت وسیله دلیل بر مناسب بودن و کیفیت آن است؟ آیا قادر به پرداخت این مقدار هزینه هستید؟در ادامه باید گفت مدل پرلا نسبت به مدل پارما قیمت بالاتری دارد. زیرا کیفیت و قابلیت و قطعات به کار رفته در این دستگاه بالاتر و بیشتر از نوع پارما است. در نتیجه باید بر اساس کارکردی که از دستگاه انتظار دارید، نسبت به خرید هر یک از این مدل اقدام نمایید.
    • دیجیتال و آنالوگ بودن

    تفاوت عمده در این دستگاه ها بسته به نصب یک نمایشگر دیجیتال روی آن ها می باشد. اگر صفحه نمایشگر روی پکیج نصب باشد به نوع دیجیتال معروف هستند. اگر هم فاقد صفحه نمایش باشند به مدل آنالوگ شناخته می شوند.

    وضعیت و نحوه فعالیت و احیانا مشکلات و ارورهایی که برای دستگاه به وجود می آید از طریق نمایش کد خطاها بر صفحه دیجیتال مشاهده خواهد شد. سپس بر اساس کد خطا به راحتی می توان به عیب یابی وسیله مورد استفاده بپردازید.

    ولی در نوع آنالوگ با روشن شدن هر چراغی که روی پنل کاربری وجود دارد باید به برطرف کردن مشکل و ایراد توجه کنید. پرلا در مدل دیجیتال این دستگاه گران قیمت تر و پارما نوع آنالوگ نسبت به مدل پرلا ارزان تر است.                                                                                                   %D9%81%D8%B1%D9%82 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86 %D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%A7 %D9%88 %D9%BE%D8%B1%D9%84%D8%A7 new min 300x194 - آشنایی با پکیج های بوتان پارما و پرلا

     

    • کیفیت قطعات

    اگر قطعات به کار رفته در ساخت پکیج دارای بالاترین کیفیت باشد، دستگاه کمتر دچار ایراد و خرابی می شود. این مسئله تاثیر مستقیم بر هزینه های آتی آن خواهد داشت. چراکه در طی فعالیت و کار، قطعات دیرتر مصطحلک می شوند و عمر دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.

    در ساخت مدل پرلا از قطعات خارجی و با کیفیت بیشتری استفاده شده است. البته شرکت بوتان، پکیج هایی با قطعات ساخت داخل هم تولید کرده که قیمت ارزان تری دارند. اما با توجه به قراردادی که با شرکت ایتالیایی منعقد کرده است بیشتر قطعات به کار رفته در مدل پرلا ایتالیایی و خارجی هستند.

    پکیج های بوتان مدل پرلا در ظرفیت های حرارتی ۲۴، ۲۸ و ۳۶ وجود دارند. مدل پارما در ظرفیت های ۲۲ و ۲۴ موجود هستند. در خانه ها و مکان های تا متراژ ۱۴۰، از ظرفیت ۲۴۰۰۰ استفاده می شود. در متراژهای ۱۴۰تا ٢۶٠ متر از ظرفیت حرارتی ٢٨٠٠٠، و در متراژ بیش از ٢٨٠متر تا ٣۵٠ متر از ظرفیت حرارتی ٣۶٠٠٠ به کار گرفته می شود.پس معلوم می شود مدل پرلا دارای ظرفیت حرارتی بالاتری است و جواب گوی استفاده در مکان هایی با متراژهای بیشتر و بزرگتری را دارد. هرچه خانه بزگتر باشد پکیج هایی با ظرفیت حرارتی بالاتر می توانند حرارت ساختمان را به راحتی تامین کنند.

    • حفظ دمای آب گرم

    یکی از تفاوت های مهم مدل پرلا و پارما در سیستم حفظ دمای آب گرم بهداشتی و مصرفی است. در صورت از کار افتادن NTC پکیج می تواند آب گرم مصرفی را تا

    ۵٠ درجه تامین نماید. این کار سبب شده تا رسیدن تعمیرکار و سرویس کردن آن، از داشتن آب گرم خیالتان راحت باشد.

    • قابلیت اطمینان بالا

    در مدل پرلا از قطعات با کیفیت در ساخت استفاده شده است. آزمون های طول عمر، برای کل اجزای دستگاه مطابق با آخرین فرایندهای استاندارد اروپایی انجام می شود. به این ترتیب از کارکرد صحیح آن مطمئن باشید.

    نکته مهم : کنترل کیفیت و استاندارد تمامی مدل های پکیج پرلا به صورت مجزا انجام می شود.

    اشتراکات در دو مدل پارما و پرلا

    از مهمترین اشتراکات در بین ابن دو دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • دیواری بودن

    هر دو مدل جز پکیج های دیواری هستند. بهتر است بدانید که ظرفیت حرارتی و ذخیره آب گرم مصرفی نوع زمینی در مقایسه با دیواری بیشتر است.

    • فن دار بودن

    هر دو مدل از نوع پکیج های فن دار هستند. به این ترتیب که تخلیه دود از داخل محفظه احتراق توسط فن انجام می شود. ایمنی این نوع از دستگاه ها به شدت بالاست و مانع ورود دود به خانه می شود. نوع پرلا

    دارای تکنولوژی پیشرفته تر در فن های تعبیه شده در دستگاه است.

    • دو مبدل بودن

    پرلا و پارما جز پکیج های دو مبدله حرارتی اصلی و ثانویه هستند. بنابراین هم آب گرم بهداشتی را تامین می‌کنند و هم گرمایش و دمای دلخواه محیط را تنظیم می نمایند. آب گرم بهداشتی بدون نوسان (سردی و گرمی) است و دستگاه دیرتر جرم می گیرد. در ساخت پرلا از مبدل های پیشرفته تری استفاده شده است.                                                                                                                                                                       %D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86 %D9%88 %D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%A7 new 300x200 - آشنایی با پکیج های بوتان پارما و پرلا

    بررسی تخصصی در مدل دستگاه پرلا

    اما از مهمترین خصوصیات و ویژگی های این دستگاه که سبب فرق پکیج بوتان پارما و پرلا شده است؛ عبارتند از:

    • مشعل اتمسفریک با سیستم جرقه زن خودکار
    • فناوری آیونایز محافظت از شعله در برابر خاموش شدن
    • فناوری ایمنی تخلیه گاز Co حاصل از احتراق توسط فن پیشرفته و بی صدای ایتالیایی
    • فناوری ضد گریپاژ پمپ و شیر سه طرفه
    • فناوری کنترل حداقل و حداکثر فشار آب مدار گرمایشی و آب گرم مصرفی
    • فناوری کنترل عملکرد دستگاه
    • فناوری احتراق آهسته قابل تنظیم توسط سرویسکار
    • فناوری تنظیم خودکار جریان گاز
    • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
    • فناوری ضد نوسان آب توسط مبدل ثانویه پیشرفته ایتالیایی
    • نمایشکر دیجیتال دما، کدهای عیب یابی و وضعیت های کاری مختلف پکیج
    • فناوری عیب یاب الکترونیکی پیشرفته با نمایش ۲۵ خطای کارکرد و ذخیره ۱۰ کد آخر
    • تامین آبگرم مصرفی با کمترین زمان انتظار
    • قابلیت اتصال به حسگر دمای محیط
    • قابلیت اتصال به ترموستات اتاقی
    • راندمان بالا برابر با ٩٣.٠۵ درصد

    کلام آخر

    مجموعه تخصصی و حرفه ای دکتر تعمیرکار تلاش دارد تا اطلاعات مفید و کاربردی درباره فرق پکیج بوتان پارما و پرلا را ارائه نماید. از این رو کاربران محترم از طریق این مقاله می توانند در انتخاب هر یک از مدل های دستگاه به راحتی تصمیم گیری کنند. دکتر تعمیرکار با تضمین و ارائه خدمات و مشاوره در حرفه تخصصی خود آماده خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز است

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.