رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

منظور از سیستم گرمایش از کف چیست؟

آیا در جستجوی بهترین سیستم گرمایش برای منزل خود هستید؟ آیا با سیستم گرمایش از کف شناخت لازم را دارید؟ آیا می دانید که چه پکیجی برای این کار مناسب تر است؟ اولویت انتخاب شما استفاده از موتورخانه است یا خیر؟ مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف چیست؟ به چند روش می توان سیستم گرمایشی از کف را اجرا و راه اندازی کرد؟

با مطالعه نوشتار نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج و انتخاب پکیج مناسب اطلاعات جامع و کاربردی را کسب خواهید کرد. لطفا تا پایان مطلب، ما را همراهی کنید.

منظور از سیستم گرمایش از کف چیست؟

در ساختمان های نوین و مدرن در کنار استفاده از بهترین مصالح به طراحی فضای داخلی و هم چنین سیستم گرمایشی آن توجه ویژه ای می شود. خصوصا اگر متراژ ساختمان بالا و یا جز طبقات اول یک ساختمان باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند.

در سیستم گرمایشی از کف دیگر به موتورخانه و رادیاتور احتیاجی نیست. از طریق لوله های پلی اتیلن ۳ یا ۵ لایه که به کف ساختمان قرار داده می شود و عبور آب گرم به داخل این لوله ها به کف منتقل می گردد. هوای گرم ایجاد شده به دلیل سبک بودن به بالا صعود و محیط را تا ارتفاع دو متری گرم می کند.

انواع گرمایش از کف کدام است؟

سیستم آبی : در این روش گرما از طریق آب گرم از لوله های رفت و برگشت در کف، گرمای محیط را تامین می کند.

سیستم برقی : در روش برقی به جای لوله های آب، کابل های حرارتی در کف تعبیه می شود و توسط انرژی برق حرارت در گرما را در محیط پخش می کند.

سیستم هوا : در این روش به دلیل مقرون به صرفه نبودن در مناطق سردسیر خیلی به کار گرفته نمی شود. زیرا هوا توان نگهداری طولانی مدت گرما را در خود ندارد.

حتما بخوانید:  دلیل روشن شدن چراغ قرمز پکیج ایران رادیاتور

%D9%86%D8%B5%D8%A8 %D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85 %DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4 %D8%A7%D8%B2 %DA%A9%D9%81 %D8%A8%D8%A7 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D9%88 %D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8 new 300x200 - منظور از سیستم گرمایش از کف چیست؟

انتخاب پکیج مناسب برای نصب سیستم گرمایش از کف

بهتر است دستگاه انتخابی بجهت داشتن عملکرد صحیح دارای ویژگی های زیر باشد.

  1. وجود ترموستات اتاقی در دستگاه
مطالعه
سنسور یخچال فریزر چیست؟

برای عدم ترک خوردن مصالح و سرامیک و تغییر رنگ آن ها و کف پوش ها باید دمای لوله ها از حد خاصی بیشتر نرود. وظیفه ترموستات کنترل دما و مانع افزایش آن و کاهش مصرف سوخت می گردد.

در پکیج دیجیتال، ترموستات بر روی دستگاه نصب است. به همین دلیل برای اجرای سیستم از کف بهتر است نوع دیجیتال را انتخاب کرد. در صورت داشتن دستگاه آنالوگ باید تغییراتی در وسیله خود ایجاد و ترموستات اتاقی را به آن اضافه کنید.

  1. داشتن راندمان حرارتی بالا

در خانه هایی با متراژ بالا به دلیل پاسخ گو نبودن حرارت رادیاتورها به سراغ سیستم حرارتی از کف می روند. پکیج باید توان حرارتی زیادی داشته باشد تا قادر به تامین آب لوله ها، با توجه به فاصله زیادی که بین دستگاه و لوله ها وجود دارد را تامین نماید. پکیج های چگالشی بهترین راندمان و توان حرارتی بالا را دارا هستند.

  1. دو مبدله بودن دستگاه

پکیجی که دارای دو مبدل هست یکی از مبدل ها برای تامین آب گرم مصرفی و دیگری برای آب مدار حرارتی ساخته شده است. از این رو ظرفیت حرارتی بیشتری در مقایسه با تک مبدله ها دارند. یک مبدله ها به دلیل این که مبدل اصلی به تنهایی وظیفه پشتیبانی و تامین آب گرم بهداشتی و مدار حرارتی را بر عهده دارد از ظرفیت حرارتی پایینی برخوردار است.

  1. ظرفیت حرارتی بالا

ظرفیت یک پکیج به نوع شرایط آب و هوایی (مناطق شمالی و معتدل، مناطق کوهستانی و سرد و خشک، مناطق مرکزی گرم و خشک و مناطق جنوبی گرم و مرطوب) یا نوع ساختمان ( دوجداره و عایق دار و مدرن، ساختمان های معمولی و فلزی و ساختمان های قدیمی و کهنه با هدر رفت انرژی بسیار زیاد) بستگی دارد. متراژ ساختمان و به تبع آن قطر و چند لایه بودن لوله ها و مقدار لوله های به کار رفته، ظرفیت دستگاه را مشخص می کند. در این بخش می توانید به مقاله آموزش نحوه انتخاب و تعیین ظرفیت پکیج دیواری، نگاهی داشته باشید.

  1. زمینی و مخزن دار بودن
حتما بخوانید:  آموزش تخلیه فشار پکیج

پکیج های زمینی در قیاس با نوع دیواری آن توان حرارتی بیشتری دارند. برای متراژ های بالا و ساختمان های چند طبقه بیشترین بازدهی را دارد. نوع زمینی این وسیله با دارا بودن مخزن ذخیره آب در زمان های قطعی آب و نوسانات فشار آب می تواند جواب گوی نیاز مصرف کننده گان باشد.

مطالعه
معرق کاری؛ تلفیق چوب و عشق!

آموزش نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج

مراحل زیر را برای نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج و انتخاب پکیج مناسب را باید اجرا کنید.

  • تهیه نقشه طراحی لوله ها

نقشه لوله ها برحسب مساحت و موقعیت مکانی و میزان و شرایط آب و هوایی و مجاورت با محیط خارجی و تعداد درزها به ۴ مدل تقسیم می شود.

مدل مارپیچ برای راهروها و یک دیوار سرد

مدل دوطرفه یا L برای دو دیوار سرد

مدل سه طرفه یا U برای سه دیوار سرد

مدل چهار طرفه یا لوپ برای مثلا اتاق پذیرایی که بهترین بازدهی را دارد.

  • مرحله عایق بندی : برای اتلاف و هدر رفت انرژی و جلوگیری و عدم نشتی احتمالی آتی لوله ها باید حتما این مرحله را اجرا کرد.
  • مرحله کار گذاشتن لوله ها طبق نقشه از پیش طراحی شده
  • آزمایش و تست اتمسفر: در این مرحله برای آزمایش و سنجش کارایی درست لوله ها به مدت ۶ ساعت آن ها را در فشار ۶ اتمسفر قرار می دهند.
  • بتن ریزی و مخفی کردن لوله ها : آخرین مرحله از نصب و اجرا بتن ریزی و پنهان کردن لوله ها در کف ساختمان و بعد کف پوش کردن آن است.

نحوه راه اندازی پکیج برای گرمایش از کف

در اولین گام ولوم را در وضعیت تابستانه به وضعیت زمستانه قرار دهید و تنظیم کنید. بعد ترموستات اتاقی را روی دمای دلخواه که بین ۳۵ تا ۵۰ درجه سانتی گراد است تنظیم نمایید. سپس دسته انتخاب وضعیت دمای مدار گرمایش از کف و دمای آب گرم بهداشتی را تنطیم کنید.

حتما بخوانید:  عیب یابی پکیج دیواری و نحوه بر طرف کردن آن

نکته : دمای مناسب برای فصل زمستان ۷۵ سانتی گراد برای سیستم گرمایشی و برای آب گرم مصرفی ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد.

مطالعه
مهمترین مزایای پکیج دیواری چیست؟

مشعل تا زمانی روشن می ماند که به دمای تنظیم شده برسد. بعد از آن به طور اتوماتیک خاموش می شود تا دمای دستگاه بیش از اندازه گرم‌تر نشود. به این صورت دمای سیستم در تمام لوپ ها یکنواخت خواهد بود.

%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8 %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C %D9%86%D8%B5%D8%A8 %D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85 %DA%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4 %D8%A7%D8%B2 %DA%A9%D9%81 new - منظور از سیستم گرمایش از کف چیست؟

مهمترین مزایا و معایب سیستم گرمایش از کف

از معایب آن می توان به:

  1. هزینه اجرای بالایی اش اشاره کرد.
  2. تعمیر و رفع اشکال در لوله کشی حتما نیاز به تخریب کف و باز صرف هزینه بیشتر دارد.
  3. برای مانع از شوک دمایی باید هر ۱۲ ساعت، ۵ درجه سانتی گراد دما افزایش یابد. در نتیجه برای رسیدن دمای اولیه ۲۰ درجه به ۳۵ درجه سانتی گراد باید ۳۶ ساعت زمان طول بکشد تا که به دمای دلخواه برسد.
  4. سیستم گرمایش از کف هم به مانند رادیاتورها در هر سال یکبار نیاز به هواگیری دارد تا بازدهی و عملکرد بهتری داشته باشد.

اما از مزایای آن می توان به گرمای مطبوع و یکنواخت درساختمان های بزرگ و با ارتفاع بلند اشاره کرد. هم چنین لوله ها مخفی و پنهان است و به رادیاتور احتیاجی ندارد و فضای داخلی خانه را اشغال نمی کند.

کلام پایانی

سپاس گزارم از شما مخاطبان ارجمند که تا انتها مقاله نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج و انتخاب پکیج مناسب را همراهی نمودید.

مجموعه پر تلاش دکتر تعمیرکار با داشتن مجرب ترین کارشناسان در عرصه تعمیرات لوازم خانگی خدمتگزار همیشگی به همشهریان عزیز در جای جای تهران (شمال و غرب و جنوب و شرق) و شهرستان های اسلامشهر، رباط کریم، اندیشه و شهریار و غیره است.

تکنسین های حاذق با حسن اخلاق در اسرع وقت در محل حاضر و با منصفانه ترین دستمزد اقدام به تعمیر یا تعویض وسیله شما خواهند کرد. بدون اتلاف وقت با ما تماس بگیرید.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.