رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

مکانیزم عمل آبگرمکن چگونه است؟

مهمترین تفاوت پکیج با آبگرمکن در چیست؟ آیا در خرید هریک از این دو دچار شک شده اید؟ و نمی‌توانید انتخاب درستی داشته باشید؟

لطفا این مطلب را مطالعه نمایید تا با تفاوت‌ها، مزایا و معایب هر کدام از دستگاه ها آشنا شوید. دکتر تعمیرکار مکانیزم عمل هر یک را برای شما عزیزان بازگو می کند تا با آگاهی کامل بهترین انتخاب براساس نیازتان را تجربه کنید.

مکانیزم عمل  آبگرمکن چگونه است؟

در حال حاضر برای تامین آب گرم و شرب منازل از هریک از دو دستگاه آبگرمکن یا پکیج باید بهره ببرید. و به راحتی با باز کردن شیر آب، به آب گرم دسترسی پیدا می کنید. حال مکانیزم گرم کردن آب در آبگرمکن به چه شکل است؟

این وسیله دارای انواع مدل هاست که بر اساس نوع سوخت و ظرفیت آن در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. شما باید برحسب نیاز خود یکی از گونه های منبعی یا دیواری، گازی یا نفتی و یا برقی و حتی خورشیدی را خریداری کنید.

پر فروشترین آبگرمکن از نوع گازی آن است که قطعات مهم آن ترموستات و شیر پیلوت هستند که به ترتیب وظیفه تنظیم درجه حرارت گاز درون دستگاه و روشن گذاشتن شمعک یا شعله کوچک و جرقه زن را برعهده دارند.

با ورود آب سرد به وسیله لوله هایی به مخزن کوئل آبگرمکن وارد می شود و با حرارتی که از مشعل دریافت می کند آب گرم می شود و به کمک اینبار لوله های خروجی آب را به داخل سیستم لوله کشی منزل وارد می‌کند و به محض باز کردن شیر، آب گرم در دسترس قرار می گیرد.

حتما بخوانید:  روش رفع ارور E81 ایران رادیاتور

باید هنگام خرید به نکاتی که گفته خواهد شد در این وسیله دقت به خرج داد از جمله:

  • ظرفیت حرارتی بالا
  • رده انرژی
  • حداقل فشار آب ورودی و حداکثر خروجی آب گرم
  • نوع سوخت
  • و فن تخلیه آلاینده های آن
مطالعه
نانو برای ساختمان

%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%85 %D8%B9%D9%85%D9%84 %D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86 %DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F new 300x174 - مکانیزم عمل  آبگرمکن چگونه است؟

مکانیزم کار پکیج چگونه است؟

این دستگاه نیز در رده وسایل گرمایشی شناخته می شود و تامین آب گرم برای مصارف بهداشتی و شستشو را بر عهده دارد. در واقع پکیج یک موتور خانه کوچک است که به لوله کشی های عظیمی احتیاج ندارد.

آب سرد از طریق لوله هایی که در قسمت بالایی مشعل وجود دارد به داخل پکیج هدایت می شود. سپس حسگر و سنسور که به لوله ها قرار دارد به محض باز و بسته شدن شیر آب گرم، فعال و مشعل را روشن می کند و پمپ، آب گرم را در دسترس و مصرف قرار خواهد داد.

پکیج ها هم به مانند آبگرمکن ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در دسته های مختلفی جای می گیرند. مثلا زمینی یا دیواری بودن، دو مبدله یا تک مبدله بودن، فن دار یا بی فن بودن و بسیاری از ویژگی های دیگر آن است که در این بخش می توان به راهنمای کامل خرید پکیج دسترسی داشته باشید.

تفاوت پکیج و آبگرمکن در چیست؟

در ادامه مطلب مهمترین تفاوت پکیج با آبگرمکن در چیست؟ باید گفت هر دو وسیله وظیفه گرم کردن آب مورد نیاز ساختمان را دارند. اما بارزترین اختلاف این دو که آنها را از هم متمایز می کند در این است که پکیج علاوه بر تامین آب گرم می تواند سیستم گرمایشی منازل را هم انجام دهد و از طریق عبور آب گرم در رادیاتورهای نصب شده هوای مطبوع و دلچسب در فصل زمستان را به همراه آورد.

  • با نصب پکیج دیگر به بخاری و دیگر وسایل گرمایشی احتیاجی ندارید. در حقیقت با پرداخت یک هزینه برای خرید پکیج صرفه جویی در هزینه ها صورت می گیرد و نیازی به بخاری و شومینه و هر وسیله مشابه دیگر را ندارید.
  • توجه کنید باز دهی و کیفیت بیشتر، عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتر، راندمان بیشتر پکیج در مقایسه با آبگرمکن بیشتر و بهتر است.
  • لوله کشی های بزرگ و پیچیده موتورخانه ها حذف و موجب استقلال و تفکیک ساختمان ها از لحاظ تامین آب گرم بهداشتی خواهد شد.
  • هم چنین آب گرم به سرعت از طریق پکیج دریافت و تامین می شود. مشکل سرد شدن ناگهانی آب در فصل زمستان که عمدتا در آبگرمکن ها اتفاق می افتد را هم ندارد.
  • ایمنی و امنیت پکیج در قیاس با آبگرمکن در رده بالاتری قرار دارد.
  • رسوبات آب در مخازن آبگرمکن ها به شدت کارایی آن ها را با مشکل مواجه می کند و به جرم زدایی و رسوب زدایی دوره ایی و بیشتری احتیاج دارد.
  • از دیگر تفاوت‌های دو دستگاه نیز می توان به نحوه نگهداری و سرویس آن دو اشاره کرد که نگهداری و سرویس آبگرمکن به مراتب سخت تر می باشد.
  • به دلیل تکنولوژی پیشرفته ایی که در تولید و ساخت قطعات پکیج به کار رفته عیب یابی و رفع ایرادات آن راحت تر و آسان تر است.
حتما بخوانید:  عیب یابی پکیج بوتان

%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%85 %D8%B9%D9%85%D9%84 %D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86 %DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87 %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F new 1 300x174 - مکانیزم عمل  آبگرمکن چگونه است؟

معایب دو دستگاه

از مهمترین معایب پکیج می توان به:

  1. عمر کوتاه در مقایسه به دیگر سیستم های گرمایشی
  2. مناسب نبودن برای متراژهای بالاتر از ۳۰۰ متر
  3. کاهش رطوبت و اکسیژن در فضای اطراف دستگاه
  4. عدم عملکرد صحیح با کم شدن فشار آب ساختمان
  5. کم شدن فشار آب در حالت استفاده همزمان از شوفاژ و رادیاتور
مطالعه
منظور از دستگاه پکیج چیست؟

و اما از مهمترین معایب ابگرمکن می توان به:

  1. هزینه نصب و نگهداری پیچیده و زیاد
  2. نیاز به لوله کشی پیچیده
  3. دیر گرم کردن آب
  4. زود سرد شدن آب گرم مخصوصا در فصل زمستان اشاره کرد.

مزایای پکیج و ابگرمکن

از قابل توجهترین مزایای استفاده از پکیج میتوان به:

  1. نیاز کمتر به فضای نصب
  2. امنیت با از طریق سنسور های دود
  3. عدم سر و صدا در زمان کار و روشن بودن
  4. میزان مصرف انرژی کمتر و بازدهی بیشتر
  5. نصب و نگهداری راحت تر
  6. استقلال در هر واحد ساختمانی برای تامین آب گرم بهداشتی
  7. دارا بودن قابلیت تنظیم دما

و اما مهمترین مزایای استفاده از ابگرمکن عبارتند از:

  1. مناسب برای اماکنی که دچار قطعی پی در پی برق هستند
  2. امکان کار کردن در فشار آب پایین و کم
  3. اشغال فضای کمتر در مقایسه با موتور خانه
مطالعه
پمپ هیدرولیک چگونه کار میکند؟

%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA %D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC %D9%88 %D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86 %D8%AF%D8%B1 %DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F new 300x240 - مکانیزم عمل  آبگرمکن چگونه است؟

سخن آخر

امیدواریم از مطلب مهمترین تفاوت پکیج با آبگرمکن در چیست؟ نهایت استفاده را برده باشید. برای نصب و تعمیر پکیچ و چه آبگرمکن و دیگر لوازم خانگی برقی می توانید با تکنسین های دکتر تعمیرکار تماس بگیرید.

مجموعه دکتر تعمیرکار با به کارگیری مجرب ترین کارشناسان تعمیر در جنوب، غرب، شرق و شمال شهر تهران و نیز شهر های اطراف همچون اسلام شهر، شهریار، اندیشه، رباط کریم و غیره با کمترین هزینه و اتلاف وقت و تعهد در تضمین و حسن اخلاق خدمات ارزنده ایی ارائه می دهد.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.