رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

پمپ هیدرولیک چگونه کار میکند؟

ابتدا با نحوه عملکرد پمپ دنده ای آغاز می کنیم:

پمپ های دنده ای هیدرولیک نوعی پمپ جابجایی مثبت هستند که از چرخ دنده ها برای پمپاژ سیال استفاده می کنند. این پمپ ها معمولاً در کاربردهای صنعتی و سیار برای انتقال روغن هیدرولیک استفاده می شوند که برای تغذیه موتورهای هیدرولیک، سیلندرها و سایر اجزای هیدرولیک استفاده می شود.

اصل اساسی پشت پمپ های دنده هیدرولیک این است که دو چرخ دنده در مقابل یکدیگر می چرخند و یک سری محفظه ایجاد می کنند که با مایع پر شده و سپس آن را جابه جا می کنند.

 

چرخ دنده ها معمولاً به هم متصل می شوند و در جهت مخالف می چرخند، به طوری که یک چرخ دنده چرخ دنده محرک و دیگری چرخ دنده محرک است. با چرخش چرخ دنده ها، یک سری جیب یا محفظه بین چرخ دنده ها و محفظه پمپ ایجاد می کنند. این محفظه ها با چرخش چرخ دنده ها پر از مایع می شوند و با ادامه چرخش چرخ دنده ها سیال جابه جا می شود.

pvbb - پمپ هیدرولیک چگونه کار میکند؟

پمپ‌های دنده‌ای هیدرولیک به عنوان پمپ‌های جابجایی مثبت طبقه‌بندی می‌شوند، زیرا با هر دور چرخش دنده‌ها، حجم ثابتی از سیال را پمپ می‌کنند. این باعث می شود آنها برای برنامه هایی که در آن جریان ثابت مورد نیاز است ایده آل باشند.

مطالعه
شناخت انواع مختلف پکیج بوتان

پمپ‌ها معمولاً برای کار در فشارهای بالا طراحی شده‌اند و می‌توانند طیف وسیعی از ویسکوزیته سیال را تحمل کنند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند.

جهت خرید انواع پمپ دنده ای هیدرولیک از فروشگاه هیدکالا وارد شوید

طرز کار انواع پمپ هیدرولیک

طرز کار پمپ هیدرولیک در واقع به گونه ای است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی هیدرولیکی می کند. در اینگونه پمپ ­ها، چرخ دنده اولیه با محور محرک در اتصال بوده و چرخ دنده ثانوی به صورت هرزگرد عمل می­کند.

وقتی محور محرک می­چرخد دنده­های چرخ دنده­ها از هم دور می­شوند. بنابراین یک خلاء نسبی حاصل می­گردد و روغن با فشار به فواصل خالی بین چرخ دنده­ها و پوسته تزریق شده و پس از آن به سمت خروجی رانده می­شود.

طرز کار پمپ هیدرولیک به این صورت است که در زمانی که یک پمپ هیدرولیک شروع به کار می­کند؛ فشار اتمسفر خلائی را در ورودی پمپ ایجاد می­نماید، این فشار سیال را از مخزن وارد پمپ می­کند و با کار مکانیکی این سیال به پمپ منتقل شده و آن را وادار به عملکرد سیستم هیدرولیک می­کند.

hyd pump sm - پمپ هیدرولیک چگونه کار میکند؟

از نظر طرز کار پمپ هیدرولیک و سیستم های مورد استفاده می­توان آنها را به دو نوع هیدرواستاتیکی و هیدرودینامیکی تقسیم بندی کرد. از انرژی­های هیدرواستاتیک می­توان به انرژی سیال و فشار اشاره کرد.

مطالعه
آبکاری فلز چیست؟

پمپ می­تواند در یک سیکل هیدرولیکی باعث افزایش انرژی سیال شود. بستگی به مکان مورد نیازی که این سیستم به کار گرفته می­شود، این انرژی اضافه شده به کار مناسب تبدیل شود.

این انرژی، جریانی با قدرت کافی را برای غلبه بر فشار ناشی از بار در پمپ خروجی ایجاد می­کند. طرز کار پمپ هیدرولیک در انواع هیدرواستاتیک، بر پایه اصل قانون پاسکال استوار است.

ساختار پمپ هیدرولیک

ساختار و اجزای پمپ هیدرولیک به شرح زیر است:

قطعات پوششی: به منظور حفظ ایمنی کار و حفاظت از اجزای داخلی پمپ، قطعات داخل پمپ توسط آلومینیوم یا چدن پوشانده و محافظت می شود.
قسمت دوار یا پره پمپ: قسمتی که به طور مداوم در داخل محفظه پمپ می چرخد ​​پره نامیده می شود چرخش پره باعث افزایش فشار سیال در داخل پمپ می شود.
قسمت شفت: از شفت فولادی ضد زنگ برای انتقال نیرو یا گشتاور استفاده می کنند.
بلبرینگ ها: یاتاقان ها قطعات مهمی برای چرخش روتور هستند.
مخزن ذخیره روغن: وظیفه اصلی این مخزن جلوگیری از کثیف شدن روغن است.
لوله انتقال سیال: وظیفه این قطعه انتقال سیال به تمام قسمت های سیستم هیدرولیک می باشد.
موتور پمپ الکتریکی: موتور الکتریکی برای حرکت شفت در سیستم هیدرولیک استفاده می شود.
دیسک های هیدرولیک: وظیفه این دیسک ها تبدیل انرژی هیدرولیک به انرژی مکانیکی است.
شیر کنترل فشار: وظیفه این قطعه کنترل فشار سیستم هیدرولیک می باشد.

مطالعه
سنسور یخچال فریزر چیست؟

تفاوت پمپ دنده ای و پمپ هیدرولیک پره ای چیست؟

پمپ های دنده ای دارای دنده بیرونی با جابجایی ثابت هستند و از پمپ های ساده و اقتصادی به حساب می آیند. میزان تعویض یا جابجایی پمپ دنده ای برای پمپ های هیدرولیک بین ۱ تا ۲۰۰ میلی لیتر است.

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm - پمپ هیدرولیک چگونه کار میکند؟

روشی که پمپ هیدرولیک دنده ای کار می کند به این صورت است که فشار از طریق دندانه های چرخ دنده، سیال را به داخل چرخ دنده وارد می کند تا به قسمت خروجی فشار وارد کند.
پمپ های جابجایی مثبت شامل پره هایی هستند که روی روتور نصب شده و در یک محفظه حفره مانند می چرخند. در برخی موارد، طول این صفحات متفاوت است. با توجه به نحوه کار پمپ هیدرولیک، برای جلوگیری از برخورد آن به دیواره ها تقویت می شود.

یک عنصر کلیدی در طراحی پمپ پره ای و اصلاح پمپ، نحوه فشار دادن پره نسبت به پمپ خانه و نحوه استفاده از انتهای باریک پره ها در این مناطق است.

منبع: طرز کار پمپ هیدرولیک چگونه است؟

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.