رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آشنایی کامل با میله ارت

1 3 550x550 - آشنایی کامل با میله ارت

معرفی کامل میله ارت

این روزها با توجه به پیشرفت علم از انواع تجهیزات بسیار کارآمدی باکیفیت بالایی استفاده می‌کنند. میله ارت نیز یکی از این تجهیزات پیشرفته و کارآمدی است که به همراه اتصالاتش، به عنوان یک نوع واسطه به زمین از آن استفاده می‌شود. این نوع میله در هر نوع شرایط خاک به منظور ایجاد یک سیستم ارتینگ مناسب در تمامی شبکه‌های توزیع به کار می‌روند.

حال این میله‌ها دارای ظرفیت جریان خطای بالا در پست‌های فشار قوی، متوسط، یا پایین هستند. این میله‌ها را بیشتر در مکان‌هایی که زیر سطح خاک فاقد سنگ ریزه و تخته سنگ‌های بزرگ باشند استفاده می‌کنند. حال اینکه میله ارت جهت مصارف مختلفی به کار می‌رود و اهمیت بسیار زیادی دارد. اما اهمیت و ارزش میله ارت چیست؟

مطالعه
پلی استایرن چیست و چه فوایدی دارد؟

مشخصات میله ارت

میله ارت یک نوع میله از جنس مس است که جزو ملزومات چاه ارت به شمار می‌رود. این میله‌ها نوک تیزی دارند که به منظور سهولت کوبیده شدن در زمین به کار می‌روند.

این سیستم نوعی سیستم ارتینگ است و معمولا اضافه بارهای الکتریکی را به وسیله سیم ارت به زمین منتقل خواهد کرد. این ارت‌ها باعث کاهش برق گرفتگی می‌شوند. این میله‌ها خود به سه دسته تقسیم می‌شود که معمولا به طول ۱.۵، نمره ۱۴ و ۱۶ و ۲۵ طراحی شده اند.

حال اینکه روکش مس این میله به صورت یکپارچه می‌باشد و در این صورت، امکان نفوذ آب به داخل میله نخواهد بود. اما مغزی آن کاملا سالن می‌ماند. حال با توجه به اکسید برداری مغزی فولاد نبود اکسید آهن یا چربی بین دو لایه در برابر، خوردگی مقاوم خواهند بود.

مطالعه
طراحی دکوراسیون ورودی خانه با ایده های حرفه ای و مدرن

انواع میله ارت

میله ارت، یکی از میله‌های کاربردی است که با مشخصات خاصی تحت شرایط خاصی طراحی و تولید می‌شود. این میله‌ها را معمولا در مکان‌هایی که به حفر چاه ارت نیاز است استفاده می‌کنند. معمولا این میله‌ها در سازه‌های فلزی، دکل‌های برق و مخابرات و حتی منابع هوایی و… به کار نی رود.

در واقع این میله‌ها از انتقال جریان ناخواسته برق به زمین جلوگیری خواهد کرد به نوعی مانع برق گرفتگی و حتی سایر خسارات احتمالی می‌شوند. اما این میله‌ها خود در انواع مختلفی طراحی می‌شوند که هر یک مشخصات خاص و کاربرد خاصی دارند.

2. 750x250 - آشنایی کامل با میله ارت

  • میله ارت ساده با کلمپ انگشتی
  • میله ارت با کلمپ سرخود
  • میله ارت قابل مونتاژ
  • میله ارت گوشواره‌ای

قیمت خرید میله ارت

همانگونه که اشاره شد، میله ارت به عنوان یکی از تجهیزات مهم و کاربردی است. این میله با انواع مشخصات و کیفیت مختلفی در فروشگاه‌های گوناگون به فروش می‌رسند.

مطالعه
اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

قطعا که کیفیت این میله به مواد اولیه آن بستگی خواهد داشت. حال اینکه قیمت میله ارت نیز تحت تاثیر کیفیت آن متغیر می‌باشد. با توجه به اینکه مراکز فروش زیادی جهت فروش این میله فعالیت می‌کند. باید گفت که انتخاب یک مرکز فروش معتبر جزو پارامترهای مهم به شمار می‌رود. فروشگاه تک ارت یکی از اختصاصی‌ترین و معتربرترین فروشگاه‌ها در کشور است. این فروشگاه انواع میله ارت را با قیمت اقتصادی به صورت اینترنتی توزیع می‌کند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.