رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

آیا اسلیو معده خطرناک است ؟

آیا جراحی معده را انتخاب کردید زیرا سالهاست که سعی در رژیم و ورزش دارید ، اما هنوز پوند زیادی دارید و می خواهید آنها را از دست بدهید؟

قبل از تصمیم نهایی برای انجام اسلیو معده ، باید خطرات و مزایا را بدانید. شما همچنین باید بدانید که چه چیزی باعث می شود فرد برای جراحی انتخاب خوبی داشته باشد و مسئولیت های طولانی مدت برای حفظ نتایج چه باید باشد.

در این عمل ، جراحان بخشی از معده شما را از بین می برند و قسمت های باقیمانده را برای ایجاد معده جدید موز یا اسلیو  وصل می کنند (دلیل نامگذاری این درمان این است که معده شما باریک می شود و مانند موز یا اسلیو به نظر می رسد).

فقط با یک کیسه کوچک (حدود ۱/۱۰ از اندازه معده اصلی) احساس کاملتر از گذشته خواهید داشت. بعد از این عمل ، شما نمی توانید به اندازه گذشته غذا بخورید ، و این به شما در کاهش وزن کمک می کند. این عمل همچنین بخشی از معده شما را از بین می برد که باعث ایجاد تغییرات هورمونی و افزایش اشتها می شود.

این روش با بای پس معده متفاوت است. بازگرداندن بای پس معده امکان پذیر است ، اما این روش بخشی از معده را که قابل ترمیم نیست ، از بین می برد.

مطالعه
لوله بازکنی شبانه روزی و بهترین روش رفع گرفتگی لوله

در حین بای پس معده ، جراح یک کیسه کوچک درست می کند که به بیشتر مواد غذایی اجازه می دهد تا از معده شما عبور کند و مستقیم به روده برود.

جراحی اسلیو معده بهترین برای افرادی است که حداقل BMI (شاخص توده بدنی) ۴۰ را دارند. این بدان معنی است که شما ۱۰۰ پوند یا بیشتر از وزن ایده آل خود هستید. برخی از افراد برای جراحی بای پس معده اضافه وزن یا چاق هستند ، بنابراین این می تواند یک جایگزین خوب باشد.

اسلیو معده چیست؟

گاسترکتومی اسلیو لاپاروسکوپی ، همچنین به عنوان گاسترکتومی اسلیو لاپاروسکوپی شناخته می شود ، به بیماران کمک می کند تا با از بین بردن حدود ۸۰ درصد از معده شما و استفاده از تکنیک های جراحی با حداقل تهاجمی ، وزن خود را کاهش دهند.

در اسلیو معده ، یک جراح باریاتریک چندین برش در شکم ایجاد می کند و یک لاپاروسکوپ را وارد می کند. به این ترتیب معده کوچکتر می شود و غذای کمتری را جمع می کند. این وضعیت باعث کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن می شود و در نتیجه منجر به کاهش وزن آشکار می شود.

اسلیو معده چگونه کار می کند؟

با اسلیو معده ، دو روش در محل جراحی انجام می شود. اولین محدودیت روانشناختی است. با وجود معده بسیار کوچک ، فضای کمتری برای غذا وجود دارد. در نتیجه ، بیماران نمی توانند به همان اندازه که زودتر می خوردند غذا بخورند.

مورد دوم کاهش اشتهای فیزیولوژیکی است. از بین بردن بخش بزرگی از معده باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در بدن می شود که اشتها را کاهش می دهد. هورمونهای خاصی مانند گرلین و لپتین ، اشتها و تعادل انرژی را کنترل می کنند و به شدت با چاقی در ارتباط هستند.

مطالعه
با باتری سکه ای بیشتر آشنا شوید

دکتر تاکاتا توضیح می دهد: “با از بین بردن معده ، این هورمون ها تولید می شوند. اسلیو معده تعادل هورمونی را تغییر می دهد و به طرز چشمگیری اشتها را کاهش می دهد.

چه اتفاقی می افتد که جراحی روی اسلیو معده انجام شود؟

عمل جراحی حدود یک ساعت طول می کشد. جراح شما چند برش کوچک در معده ایجاد می کند و لاپاروسکوپ را درج می کند. لاپاروسکوپ یک دستگاه دوربین کوچک است که تصاویر را به مانیتور می فرستد.

سپس جراح سایر وسایل پزشکی را از طریق برش های اضافی وارد کرده و سه چهارم معده شما را از بین می برد. سرانجام ، قسمت عملیاتی را برای بقیه معده بسته می کند تا یک “اسلیو” یا لوله باریک تشکیل شود.

شما می توانید حدود ۲ یا ۳ روز پس از عمل در بیمارستان بستری شوید. این روش یک راه حل دائمی است.

عادت های غذایی جدید در روش اسلیو معده

به یاد داشته باشید که روز اول بعد از عمل مایعات زیادی بنوشید.بعد از ترخیص از بیمارستان می توانید پوره و پروتئین له شده بخورید و این کار را تا حدود ۴ هفته ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که باید روش غذا خوردن خود را برای همیشه تغییر دهید. بعد از یک ماه خیلی آهسته به سمت خوردن غذاهای جامد و نرم حرکت کنید

عوامل دیگری که باید در نظر داشت:

همه چیز باید قبل از بلع کاملاً جویده شود.
هنگام غذا خوردن چیزی ننوشید، زیرا ممکن است معده جدید شما پر شود.
نیم ساعت بعد از غذا مایعات بنوشید.
از نوشیدنی های پر کالری و تنقلات سنگین خودداری کنید.
روزانه مکمل های ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید.
بعد از ۲ یا ۳ ماه می توانید به وعده های غذایی معمول خود بازگردید، اما به یاد داشته باشید که نمی توانید به اندازه قبل غذا بخورید.

مطالعه
استفاده از ورق استیل در اگزوز سازی

کاهش وزن در روش اسلیو معده

افراد معمولاً ۶۰ درصد از وزن اضافی خود را در عرض ۱۲ تا ۱۸ ماه از دست می دهند. بنابراین، اگر ۱۰۰ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید، حدود ۶۰ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

با این حال، برخی افراد بیشتر از این وزن کم می کنند و برخی دیگر کمتر. البته ورزش و خوردن غذاهای مناسب به کاهش وزن کمک می کند.

خطرات و خطرات جراحی اسلیو معده

ممکن است عفونت، خونریزی و در موارد نادر ترشح از محل جراحی وجود داشته باشد. همچنین ممکن است بلافاصله پس از جراحی دچار تهوع، استفراغ یا یبوست شوید.

برخی از مواد غذایی ممکن است برای شما مناسب نباشند. ممکن است بعد از عمل جراحی دچار مشکلات غذایی شوید. برای زنده ماندن در شرایط تغذیه ای باید ویتامین ها و مکمل ها مصرف کنید. در این موارد پزشک بر اساس نیاز شما دارو تجویز و تجویز می کند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.