رمز را فراموش کردید ؟ لطفا ایمیل را وارد کنید تا لینک تغییر پسورد به ایمیل شما ارسال شود

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

لطفا به طور خلاصه توضیح دهید که چرا شما احساس می کنید این پاسخ باید گزارش شود.

Please briefly explain why you feel this user should be reported.

جایی برای اشتراک دانش و ساختن دنیایی بهتر!!

بهترین جا برای اشتراک ایده ها و کمک به دیگران برای انتشار بیشتر علم و دانش!!

aalan

یک سوال Latest Articles

برای چاپ مقاله چه باید کرد؟

برای ویرایش مقاله باید به موسسات معتبر مراجعه کرد و حالا سوال اینجاست که برای چه منظور باید مقاله خود را ویرایش کنیم.

aticle writing 750x375 - برای چاپ مقاله چه باید کرد؟

تهیه مقاله جهت ارسال به مجلات داخلی و خارجی

برای چاپ مقاله خود در مجلات بین المللی و یا ارسال آن به مجلات معتبر داخلی، باید با قوانین نگارش و ویرایش مقاله صحیح نیز آشنا باشید.

اگر قصد دارید مقاله خود را به مجلات داخلی ارسال کنید، باید به رعایت ویراستاری توجه کامل داشته باشید. یعنی باید مقاله ای نوشت که از سه منظر تحریریه مشکلی نداشته باشد:

ویرایش فنی و بصری؛
ویرایش گرامری و دستوری؛
ویرایش محتوا.

ویرایش فنی و بصری به این معنی است که مقاله شما عاری از هرگونه اشتباه تایپی است، پاراگراف ها به درستی درج شده اند، کلمات به درستی املا می شوند و غیره.

ویرایش گرامری و دستوری نیز به این معنی است که قوانین مختلفی مانند ساختار جمله، استفاده از افعال صحیح و … در مقاله وجود دارد.

ویرایش محتوا نیز به این معناست که متن با چنان قدرت نگارش و تسلط در نگارش تولید شده است که پیام و محتوای آن برای مخاطب کاملاً ملموس و قابل درک باشد.

فرقی نمی کند که بخواهید مقاله ای به زبان فارسی یا انگلیسی بنویسید. با این حال، این فرآیند ویرایش باید اجرا شود. اگر در ویرایش مقاله تسلط ندارید، باید کار خود را به ویرایش متخصص بسپارید. ویرایش تخصصی نوعی ویرایش است که در موسسات ارائه می شود. این موسسه با کمک کارشناسان خود که به دو زبان انگلیسی و فارسی مسلط هستند و در زمینه های تخصصی مختلف تحصیل کرده اند، مقالات را ویرایش می کند.

مطالعه
چه زمانی باید به موتورخانه آپارتمان سرکشی کنیم؟

یکی دیگر از کارهای مهمی که باید در فرآیند تهیه مقالات خود انجام دهید، ترجمه مقالات است. ترجمه مقالات به انگلیسی نیز آسان است. مشروط بر اینکه دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید. اگر دانش کافی ندارید، جای نگرانی نیست. زیرا موسسات این حوزه نیز می توانند در کنار شما باشند و با کمک متخصصان، مقاله شما را به عنوان نویسنده بومی آماده ارسال به مجلات خارجی آماده کنند.

نکته اصلی این است که قبل از ارسال مقالات خود به مجلات داخلی و خارجی به آن توجه کنید. البته این به خصوص برای مجلات خارجی مفید است. اثری که به انگلیسی ترجمه و ویرایش کرده‌اید باید عاری از سرقت ادبی باشد.

یعنی خواسته یا ناخواسته محتوای دیگری در متن شما وجود ندارد. سرقت ادبی مقوله بسیار مهمی در دنیای مقاله نویسی است و نمونه های زیادی دارد. یعنی حالت های مختلفی برای آن تعریف شده است. گاهی حتی نقل قول و استفاده از محتوایی که قبلاً در مقالات دیگر تولید کرده اید، باعث می شود که به شما برچسب سرقت ادبی داده شود.

مطالعه
ورق استیل در موتور هوایی

به همین دلیل است که باید قبل از ارسال مقاله به مجلات با استفاده از نرم افزارهایی مانند iThenticate آن را بررسی کنید. این نرم افزار و نمونه های مشابه به شما کمک می کند تا متوجه شوید کدام بخش از مقاله شما مشابه متن مقالات دیگری است که قبلا در مجلات معتبر منتشر و منتشر شده اند.

در این قسمت از کار می‌توانید به‌طور مستقل به سراغ استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌ها برای بررسی سرقت ادبی بروید و یا می‌توانید روی موسساتی مانند مؤسسات در فرآیندی آسان‌تر، ایمن‌تر و کم‌هزینه‌تر حساب کنید.علاوه بر بررسی سرقت ادبی و ویرایش و ترجمه مقالات، می توانید از کمک ویراستاران بومی نیز استفاده کنید.
فرآیند داوری مقالات در مجلات
نقطه شروع داوری مقالات این است که نویسنده مقاله علمی خود را به مجله ارسال می کند و سپس سردبیر مجله مقاله علمی را بررسی می کند. در صورتی که برای چاپ مناسب تشخیص دهد، آن را برای بررسی توسط منتقدان و داوران به مجله ارسال می کند. در غیر این صورت مقاله رد خواهد شد.

برای هر نویسنده ای این پایان بسیار تلخ است. اما شما نباید ناامید شوید. اگر مقاله شما توسط مجله ای رد شد، آن را به مجله دیگری ارسال کنید. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است مقاله شما توسط مجله رد شود. شاید چشم انداز یا محدوده مجله با موضوع مقاله شما مطابقت نداشته باشد. ممکن است قوانین و قالب تهیه مجله را در مقاله رعایت نکرده باشید. پس ناامید نشوید و سریع فکر نکنید که مقاله شما ممکن است ارزش علمی پایینی داشته باشد. البته این هم امکان پذیر است.

مطالعه
خرید و قیمت انواع فریزر (یخچال) بستنی با طرح های دومینو و میهن

گاهی اوقات، به خصوص زمانی که شما تازه وارد مقاله نویسی می شوید یا تحقیقات شما هنوز خیلی حرفه ای نیست، مجلات تخصصی و بسیار معتبر حرفه ای ممکن است کار شما را نپذیرند. در این موارد باید دقت داشته باشید که مقاله را به مجلاتی ارسال کنید که اگرچه دارای ارزش علمی هستند، اما غول های انتشاراتی در حوزه شما محسوب نمی شوند.

در صورتی که مقاله شما مورد پذیرش ویراستار قرار گیرد و برای مرورگرها و منتقدان ارسال شود، فرآیند دیگری وجود خواهد داشت که مرورگرها و منتقدان مقاله را به دقت بررسی کرده و نظرات و پیشنهادات خود را به سردبیر مجله ارسال می کنند. سردبیر مجله گزارش ارائه شده توسط منتقدان را بررسی می کند.

aalan

نوشته ها مرتبط

ارسال دیدگاه

You must login to add a new comment.